"בקשה מסתורית" – A Simple Favor – ביקורת סרט

פול פייג, היוצר של "מסיבת רווקות" ו"מכסחות השדים" משנה כיוון ומביא את המותחן האפל "בקשה מסתורית", עם אנה קנדריק ובלייק לייבלי כשחקניות הראשיות. האם הניסיון יהיה כישלון חרוץ או הצלחה מסחררת?

"בקשה מסתורית" מגולל את סיפורה של סטפני סמות'רס (אנה קנדריק, "פיץ' פרפקט"), אימה חד הורית למיילס, מושלמת ומלאת מרץ. לאחר שבניהן מתחננים להיפגש לאחר בית הספר כדי לשחק, סטפני זוכה להכיר את אמילי נלסון (בלייק לייבלי, "סיפורה של אדליין"), אימא שעובדת בלי הפסקה וכשהיא לא עובדת היא שותה. עם הזמן השתיים הופכות לחברות ומדי פעם אמילי מבקשת מסטפני לטפל בבנה ניקי כשהיא עובדת. העלילה תופסת תאוצה כאשר אמילי מבקשת מסטפני כמו בשאר הפעמים, שתשמור על בנה בזמן שהיא מטפלת במשבר בעבודתה ובעלה שון (הנרי גולדינג, "עשיר בהפתעה")  עם אמו בחו"ל. רק שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, היא לא חוזרת לקחת אותו. אחרי יומיים סטפני מצליחה לתפוס את אביו של ניקי בטלפון ומסתבר שזו לא הפעם הראשונה שאמילי נעלמת ובעלה מזעיק את המשטרה בעצתה של סטפני.

כשראיתי את הטריילר חשבתי על מותחן רציני עם נגיעות של אימה ותעלומה אפלה. כמו שצפיתי התעלומה קיימת אבל המותחן לא רציני עד כדי דיכאון כמו שציפיתי וטוב שכך. בנוסף כשראיתי שאנה קנדריק משחקת בתפקיד הראשי, חשבתי שהיא תשחק שוב את האישה הנורמטיבית, חסרת ביטחון ומתוקה, אותו תפקיד שהיא תמיד משחקת בסרטי הנוער שהשתתפה בהם עד כה, אך להפתעתי זה לא קרה. אמנם בתחילת הסרט סטפני היא אימא מושלמת, קלמזית, בעלת לב זהב והרבה מרץ אבל לאחר היעדרות של חברתה הטובה אמילי, סטפני הופכת לדמות הרבה יותר מעניינת. נראה שהשדרוג לעולם המבוגרים הטיב עם קנדריק והראה יכולות משחק שלא היו בה קודם.

בניגוד לציפיות שלא מומשו, כבר מהטריילר אפשר לשמוע את הסטייל המוזיקלי של הסרט. גם במהלך הסרט, כמו בטריילר המוזיקה נהדרת ומתנגנת באופן שלא תופס את תשומת הלב מהסצנות אלא מוסיף להן ממדים, בונה את המתח כשצריך ומפיק הפסקה קלילה בסצנות טעונות.

איך שאני ראיתי את זה, הסרט מחולק לשלושה חלקים עיקריים: התחלה אמצע וסוף. כשראיתי את הטריילר חשבתי על ההתחלה. סטפני, האימא המושלמת והשלומיאלית להחריד פוגשת את אמילי המסתורית וההפך הגמור ממנה בכל מה שקשור להורות. הרבה בדיחות שנוצרות ממצבים מביכים שסטפני נתקלת בהם וקצב איטי עד שמגיעים אל האמצע. אחרי שאמילי נעדרת, דמותה של קנדריק מקבלת קצת אישיות ועניין, העלילה תופסת תאוצה והמתח מתחיל. אחרי כל האקשן מגיע הסוף, שלדעתי קצת איכזב. הוא מזכיר מאוד את הסטייל ההומוריסטי של הבמאי פול פייג מה שלא כל כך מתאים למתח והדרמה שהיו בחלק האמצעי של הסרט.

הבמאי פול פייג ידוע בבימוי סרטי קומדיה כמו "מסיבת רווקות" ו"עצבניות רצח" לכן לא מפתיע שבחר שתי נשים כדמויות הראשיות אך נראה שבחירת הז'אנר הייתה משונה. לעבור מקומדיה למותחן אפל זה לא מעבר קל. אבל מה שכן קל, זה להרוס סרטים מהסוג הזה אם הבמאי לא יודע מה הוא עושה. לזכותו של פייג הוא עשה עבודה נפלאה בשילוב ההומור והמתח.

למרות שבהתחלה הקלמזיות של סטפני מוגזמת וגורמת לה להיות על גבול המעצבנת, לאחר שהעלילה מתחילה באמת, המביכות שלה יוצרת הפסקות הומוריסטיות במקומות הנכונים, שלא מפריעות לדרמה ולמתח להתפתח.

כמו שכבר כתבתי קודם, אנה קנדריק ששיחקה בעיקר בסרטי נוער את אותה הדמות בווריאציות שונות, הפתיעה לטובה, אבל לא רק היא. גם בלייק לייבלי עשתה עבודה מצוינת כאמילי, אשתו של שון ואמו של ניקי. נראה ששכחו את הבעל בכל מסע הקמפיין לסרט, אבל גם הוא שם, והוא משחק בצורה נפלאה אבל לא מצליח להתעלות על שתי השחקניות האחרות. הכימיה של  קנדריק ולייבלי מעולה. שתיהן משחקות שני סוגים הפוכים של הורות וזה יוצר דינמיקה מעניינת בסצנות שלהן ביחד כשרואים שהן נעשות חברות.

חלק ניכר מהסרט הוא הילדים של שתי האמהות. בניגוד לסרטים אחרים שראיתי, בהם יש לדמויות הראשיות ילדים קטנים, ב"בקשה מסתורית" הילדים הם בדיוק כמו שאר הדמויות, לא רק מלאכים או שטנים קטנים שההורים צריכים להתמודד אתם בנוסף למשבר הראשי. יש להם צדדים טובים ורעים, הם משקפים את צורת ההורות שהוריהם הנחילו בהם וגם הם מגיבים באנושיות בעקבות האירועים שקורים בסרט.

כמעט כל הדמויות בסרט מעט לא מציאותיות אך בעוד שהדמויות הראשיות מורכבות ומשתנות במהלך הסרט, הדמיות המשניות סטראוטיפיות ומתנהגות לעתים באופן מוגזם ולא הגיוני. למשל קבוצת האימהות והאבא שמקנאות בסטפני, האימא המושלמת, שבמהלך הסרט צחקו עליה ועל כמה שהיא פתטית או הבוס של אמילי, שנראה כאדם בעל ביטחון וכוח רב אבל משפט אחד אסרטיבי מצידה של סטפני חסרת הביטחון גורם לו להישאר בלי מילים ולתת לה את מבוקשה. ובלי הרבה ספוילרים, במהלך הסרט סטפני מתשאלת מספר אנשים שהיו קשורים לאמילי, אחת מהן הייתה זקנה סנילית שבאופן מאוד נוח שכחה שהיא הכניסה את סטפני לביתה כמנקה לפני שעות ספורות ומתחילה לספר לה את סיפור חייה לאחר שהיא מחליטה שסטפני היא סוכנת ביטוח.

בסופו של דבר הסרט שווה צפייה. המוזיקה מעולה, ההומור מצוין ולא מפריע לדרמה ולמתח לככב. יש בו לא מעט טוויסטים, חלקם מפתיעים יותר, חלקם פחות. לא הייתי קוראת לדמויות או להתפתחות האירועים ראליסטים אבל הם לא מנותקים מהמציאות לחלוטין והמשחק של אנה קנדריק ובלייק לייבלי מפתיע לטובה.

בקשה מסתורית

ציון סופי - 9

9

מעולה

תזמון הומוריסטי מצויין שלא מפריע למתח ודרמה. משחק נהדר של הדמויות הראשיות. וסאונד טרק שנותן לסרט אווירה מסתורית וקלילה.

User Rating: 3.75 ( 1 votes)

אודות ליאת פליישמן

ליאת פליישמן, בת 17, כתבת קולנוע. חובבת סרטים (מין הסתם), סדרות, ספרים וציור.

השאר\י תגובה