חרבות הזמן – ביקורת למשחק AeternoBlade 2

השחיזו את החרבות והטעינו את מחוללי הזמן שלכם, וצטרפו אליי בקרבות של משחק ההמשך AeternoBlade 2

ב-2014 חברת Corecell Technology שיחררה את AeternoBlade, משחקי פלטפורמה Hack n Slash שתוכנן לספק למעריצי כותר Castlevania את בידור הפלטפורמה הגותי שלהם בזמן שהמתנו למשחק חדש מ-Konami. המשחק קיבל ביקורות שליליות, אבל בדומה לכל משחק ראשון בכותר, ציפינו לשיפור משמעותי במשחק ההמשך (אם יהיה משחק המשך), בואו נראה אם אחרי 5 שנים AeternoBlade 2 מצליח במשימה.

הסיפור

AeternoBlade 2 ממשיך את הסיפור של המשחק הראשון.

חצי מהמשחק אתם מגלמים את Freyja, לוחמת שמנסה להציל את העולם ולהביא איזון ליקום ביחד עם חבריה. בחצי השני אתם מגלמים את Bernard ו-Felix, זוג אחים שבדרכם למצודת הנצח שנשלחו בעקבות נבואה לעצור חור אפל בשמיים שישמיד את כל הקיום.

עלילה די בסיסית אבל אני חייב להגיד שהיא לא קלה להבנה והיא מתקדמת בקצב צב. אולי זה בגלל שהמשחק יותר מדי תלוי בידע של שחקנים לגבי המשחק הקודם או בגלל הדיאלוג הנוראי להחריד שנשמע גנרי מאוד. אבל העלילה פשוט מרגישה לי לא יצירתית ודי משעממת.

אני גם חושב שזו הייתה החלטה שגויה מצד Corecell Technology לא לתת סוג של רענון לאירועים והדמויות של המשחק הראשון, AeternoBlade לא היה משחק מאוד מוכר ומצליח (אני בעצמי לא שמעתי עליו) אז הסיכוי ששחקנים חוו אותו בכלל לפני המשחק הוא די קלוש, אז הסטודיו פספס הזדמנות לצרף שחקנים חדשים לכותר באמצעות תקציר קל לפני תחילת המשחק.

לפחות אהבתי את העולם שהמשחק יצר סביב הישויות הנצחיות ונשקי ה-AterenoBlade, עולם מלא במיסטיות ואפלה ברוח מאוד דומה למשחקי Castlevania שכל מעריץ סביבה גותית יעריך.

הקרב והמשחקיות

כל אחד משלושת הלוחמים מצויד בנשק אחר שמרגיש קצת שונה אבל הם פחות או יותר נשלטים באותה הצורה- יש לכם כפתור קפיצה, מכה גבוהה, מכה נמוכה והזנקה (מכה שמעיפה אויבים לאוויר או זורקת אויבים למטה), את כל המכות אפשר לשלב בשביל לעשות מתקפות שונות וכל התקפה מתאימה לאויב מסוים. הגיבור שלכם יכול גם להתחמק מהתקפות ותזמון נכון מאפשר לתת התקפה חוזרת עוצמתית. בנוסף, תזמון נכון של מתקפה יכול לזעזע את האויב שלכם ולהכניס אותו למצב התעלפות, משהו שאני מרגיש שאינו מדויק מספיק.

אתם יכולים לצייד את הגיבור שלכם בשיקויים שיחזקו את יכולותיו או ירפאו אותו ותוכלו לאבזר אותו עם Relics, פריטים שתמצאו במשחק שמחזקים את היכולות שלו.

יחד עם יכולות משותפות אלו, כל גיבור בעל יכולות ספציפיות שרק הם יכולים להשתמש- Freyja יכולה להשתגר לסמן שהיא משאירה מאחוריה, יכולת שנותנת לה להתחמק ממצבים קשים, Felix יכול לטפס לאזורים מסוימים באמצעות השוט/חרב שלו ו-Bernard לוחם עוצמתי שיכול לשבור שערים מעץ.

המכניקה המרכזית של המשחק היא השליטה בזמן, כל אחד מהלוחמים יכול לשלוט בזמן בצורה כלשהי על מנת לעזור לו בקרב או כדי לפתור חידות שירוויחו לו פריטים חדשים. יש את היכולת לעצור את הזמן שמאפשרת להפיל כמה מכות ברצף על היריב שלכם ואפילו להשתמש באויבים בתור פלטפורמות, היכולת ליצור רצף זמן חלופי שמאפשר לכם להקליט את הפעולות שלכם ובעצם לחזור אחורה לעבר וכעת יש 2 גרסאות שלכם שגורמות לנזק, והיכולת להריץ את הזמן אחורה.

כל יכולת זמן נותנת לכם אפשרות להיות יצירתיים ולפתור חידות ולכסח את היריבים שלכם. זה ככל הנראה האלמנט הטוב ביותר במשחק בגלל שהוא מאפשר אסטרטגיה במהלך הקרב ומספק מספר רגעים די מגניבים.

הקרב בכללי מרגיש די טוב ונוח לשליטה אבל לא לגמרי חלק, כאילו אפשר להרגיש את תקציב המשחק בשליטה עצמה, גם השליטה מרגישה טיפה נוקשת כשנלחמים בתלת מימד מאשר בדו מימד, ראיון מגניב ומבדר שהביצוע שלו לא מושלם. בנוסף, זה מרגיש שלפעמים המשחק מושך את הזמן ולוקח לחסל אויבים יותר מדי זמן ממה שאמור. אבל לפחות האויבים מעוצבים די מגניב וישנם קרבות בוסים לא רעים בכלל במשחק שבנויים סביב מכניקות הקרב.

הגרפיקה

הגרפיקה והעיצוב של המשחק הם סטנדרטים למשחק בעל תקציב נמוך. האפקטים של הקרב ואפקטי הברק נראים טוב אבל המודלים עצמם נראים די רע וברמה של ה-PlayStation 1.

הרקעים של השלבים לפחות נראים טוב ומונפשים בצורה יפה שאנחנו מכירים ממשחקי פלטפורמה אקשן של חברת Konami, והרבה מהיצורים ובעיקר הבוסים כוללים מודלים מגניבים ואנימציה חלקה. בנוסף, המשחק משלב בצורה די טובה את המעבר מתצוגה דו מימדית לתלת מימדית ומעבר המישורים של הדמות.

אבל הגרפיקה ללא ספק תוערך יותר בקונסולה ניידת (בדומה למשחק הראשון) מאשר על המסך הגדול שמחובר ל-PlayStation 4.

הסאונד

לצערי הרב, בדומה לגרפיקה, גם הסאונד מראה את תקציבו של המשחק והוא פשוט לא טוב.

דבר הראשון זה המוזיקה, המוזיקה בסדר ועושה את העבודה שלה אבל היא די גנרית ושכיחה. לא זכורה לי מוזיקה אחת מהמשחק, אפילו לא זאת של התפריט הראשי.

הדבר השני זה כל אפקטי הקול והדיבוב. אפקטי הקול נשמעים זולים וממוחזרים ממשחקים אחרים ואפילו ישנם פעמים שקורה משהו על המסך ואין כלל אפקט קול לזה, כמו מפלצת צצה על המסך ואין צליל של רקיעת הרגליים שלה או הקול שלה. בנוסף, כמו שציינתי קודם הדיאלוג מאוד גנרי והוא נתמך על ידי דיבוב חובבני מינוס, עוד משהו שגורם למשחק להרגיש כמו משחק PlayStation 1.

סיכום

למרות ש-AeternoBlade 2 משפר הרבה מהמשחקיות והבעיות הטכניות של המשחק הראשון בסדרה, ואפילו כולל מספר אלמנטים מגניבים כמו השליטה בזמן והמעבר מדו מימד לתלת מימד, עדיין מדובר במוצר עם תצוגה חלשה, בגלל הסאונד והגרפיקה.

אם המפתחים היו מחליטים לתת תקציר לגבי אירועי המשחק הראשון ולגרום לקצב ההתקדמות להרגיש פחות איטי (שני דברים שטכנית לא קשורים לתקציב המשחק), הם יכלו לספק חווית משחק גותית טובה יותר שתמשוך הרבה שחקנים חדשים וישנים של הז'אנר.

AeternoBlade 2

הסיפור - 6
המשחקיות - 9
התצוגה - 7
הסאונד - 3

6.3

סביר

למרות שמראה שיפור משמעותי במשחקיות והביצועים, משחק ההמשך עדיין לא מצליח להיות מושך עלילתית או תצוגתית.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה