תחבולה, הטעייה ועבודת צוות – סיקור המשחק AfterCharge

המשחק Aftercharge הוא משחק יריות צבעוני בסגנון עתידני בגוף ראשון ובו שתי קבוצות (תוקפים ומגנים) נלחמות על הרס של של קפסולות אנרגיה שעליהן הקבוצה המגנה מתבססת.

המשחק מורכב משתי קבוצות של שלושה שחקנים בקבוצה – הגנה והתקפה. לאורך מספר מפות בגודל בינוני ממוקמות שש קפסולות אנרגיה, ומטרת צוות ההתקפה היא להתקיף את הקפסולות, בעוד צוות ההגנה צריך להגן עליהם. צוות ההתקפה הינו חבורת רובוטים חמודים שוחרי שלום שאינם מצויידים בנשק כלל למעט אגרופיהם, וצוות ההגנה מורכב מחבורה של טיפוסים מוזרים עם נשקים שונים מאקדחים ורובי צלפים הנטענים מקפסולות האנרגיה. המטרה הינה לחבוט 10 פעמים בכל קפסולה באגרופים על מנת לנפץ אותה. ומנגד להשבית את כל שלושת שחקני צוות ההתקפה בו-זמנית.

אתם וודאי תוהים היכן הטוויסט במשחק ומה הייחוד שלו, אז הנה: צוות ההתקפה הוא בלתי נראה! שמעתם נכון, אתם לא יודעים איפה הם נמצאים לאורך המפה. לכל אחד בצוות ההגנה יש נשק המצויד עם קרן הסרת היעלמות (שבירת ההסוואה) בטווח קרוב. כך ניתן לחשוף ממחבוא את התוקפים כאשר הם נמצאים בקרבה פיזית. בנוסף, מערכת החיים של המשחק לא בנויה בצורה שווה – לצוות ההתקפה יש חיים מוגבלים (כאשר הם נגמרים הם אינם מתים לחלוטין אלא מושבתים) בעוד צוות ההגנה לא יכול למות. הקונספט הוא שצוות ההתקפה עובד כצוות ומשתמש בחוכמה ביכולת ההסוואה לגשת לחבר צוות מושבת ולהחזירו לחיים במהירות וביעילות. בצוות ההגנה הנשק וכל יכולת נלוות שמופעלת עולה אנרגיה (100 סה"כ לשחקן), כאשר אנרגיה זו יכולה להיטען בקרבה לקפסולות האנרגיה. ככל שהקפסולה פגועה יותר כך קצב הטעינה שלה איטי יותר ומגביל את יכולת הירי והשימוש ביכולות של צוות ההגנה.

לכל דמות יש יכולת מיוחדת הדורשת אנרגיה. יכולות כגון קיר אנרגיה שחוסם כניסה של רובוטים בצוות ההתקפה, מאגר אנרגיה נייד שניתן להציב בקרבה ולאפשר טעינה של אנרגיה גם יותר רחוק מהקפסולה, רחפן שמירה ששובר הסוואה סביב רובוטים הבאים להחיות רובוט, מוקשים דביקים שמקשים על הרובוטים להתקדם ועוד. היכולות של השחקנים השונים בשילוב עם רובים שונים בעלי נזק שונה וקצב ירי שונה הופכים את המשחק למעניין ומאתגר: רובה צלפים יורה לאט אבל עם נזק עצום, לעומתו, זוג אקדחים ייתן לכם קצב קירי מהיר מאוד אבל לא מדוייק למרחקים, כך גם התת מקלע. סך הכל מגוון הנשקים תורם מאוד לאתגר במשחק ומאפשר יותר מרחב תנועה וגישה לקפסולות עבור רובוטי צוות ההתקפה.

כאשר שמעתי על Aftercharge, הייתי בטוח שאי אפשר לנצח כצוות הגנה. אך כשנכנסתי לשחק, הצלחתי לנצח כשני הצדדים, מה שמוכיח שהמשחק בסופו של דבר מאוזן. הקיצוניות שבמשחק היא זו שיכולה להביא את האסטרטגיות המעניינות ביותר, מבלי להשמיט את הכישורים לשחק. כיום רוב המשחקים משתדלים להיות מאוזנים, כאשר יש דמויות שונות בעלות יכולות שונות אשר מאזנות אחת את השנייה. (לדוגמה במשחק Rainbow Six Siege), או שכל הדמויות אותו דבר מבחינת יכולת (לדוגמה במשחק CSGO). הקיצוניות במשחק הזה מאפשרת לקחת עבודת צוות ולהעלות אותה לרמה אחרת לחלוטין. כל צוות חייב להיכנס לראש של הצוות היריב ולהבין את צורת מחשבה שלהם ולהביס אותם למרות חוקי הפורמט המגבילים.

הרעיון של להישאר במקום אחד ולחכות לא עובד ב-Aftercharge כאשר 3 אנשים צריכים להגן על 6 קפסולות, מה שהופך נייחות לבלתי אפשרית. לכל שחקן יכולת לבחור 1 מתוך 5 סוגי דמויות, 5 דמויות בהגנה ו-5 דמויות בהתקפה. כל דמות בעלת יכולת מיוחדת שונה ובצוות ההגנה כל דמות בעלת נשק שונה. בגלל המגוון והאיזון הנכון במשחק כל צוות צריך להתאים את הדינמיקה של המשחק לדמויות שחקניו ולשחקני האויב. הגאונות של המשחק ניכרת ומורגשת. כאשר כמות הקפסולות מאלצת את צוות ההגנה להתפזר ובמקביל את צוות ההתקפה להתאחד. זאת במקביל לשמירה על איזון והדמויות והיכולות ויצירת דינמיקה משתנה מסיבוב לסיבוב. למשחק גם תפריט עיצוב שחקנים המאפשר לשחקנים לשנות אנימציות ועיצוב קוסמטי של הדמויות באמצעות מטבעות שמרוויחים ממשחקים מרובים או מכסף אמיתי. כל השדרוגים קוסמטיים ואינם משפיעים על מכניקת המשחק.

הגרפיקה של המשחק נאה וחלקה אם כי מוגבלת ל-2 מפות בעלות אובייקטים ממודלים היטב. המשחק עצמו לא עמוס גרפית ולכן ירוץ היטב גם על מחשבים שאינם עתירי ביצועים. הגרפיקה במשחק מאוד זוהרת ואמורה לספק לשחקן חוויה ייחודית כפי שהמכניקה עצמה ייחודית. הסאונד במשחק גם משחק תפקיד ולמרות שאפקטי הירי אינם מיוחדים וסאונד החבטה של הרובוטים בכלל לא מספק או מזכיר חבטה. כאשר רובוט ממתין להחייאה הוא משמיע מוזיקה בקרבה אליו. וחלק מהרובוטים משמיעים דאבסטפ, טכנו או מנגינות משעשעות אחרות שגורמות לשחקן לעצור לרגע ולהנות מהרגע.

למשחק עצמו יש המון פוטנציאל. כאשר נדרשת רק הוספה של תוכן. המשחק עצמו כן מרגיש מאוד דל עם 2 מפות בלבד ומצב משחק יחיד. אם וכאשר המפתחים יוסיפו מפות, דמויות, אובייקטים לשימוש במפות עצמן, ועוד אמצעים לשימוש המשחק יוכל לקבל את מלוא המחמאות שמגיעות לו.

המכניקה של המשחק עצמו לא הכי חלקה. הפרש הזמנים מאגרוף לאגרוף בצוות ההתקפה הוא מאוד גבוה ונועד להקשות על הצוות התוקף. בנוסף, נתקלתי בהרבה פעמים שבהם לא הצלחתי להגיע למקומות שצוות ההגנה כן הצליח להגיע, למרות שהיכולות הפיזיות של הצדדים היא שווה, ורק המהירות ומבנה הדמות שונה. בסך הכל המשחק עצמו מהנה וכיפי, וכל ניצחון מביא תחושת עליונות מדהימה. עם כל כך הרבה כוח לעומת מגבלות בשתי הקבוצות, המשחק בדרכו המוזרה שלו מאוזן ומאתגר.

https://youtu.be/ff27S_23LH8

Aftercharge

משחקיות - 7
גרפיקה - 8
סאונד - 5

6.7

רחוק ממושלם

משחק חמוד ומאתגר ביותר, מכניקה מעניינת וכיף לשחק עם חברים.

User Rating: 3.65 ( 1 votes)

אודות גיא גורדון ביברשטיין

בקיצור, במקום מוצץ לעסתי מעבד פנטיום 2. לא בקצרה, סטארטאפיסט בתחום חומרה, עתודאי לאווירונאוטיקה וחלל בטכניון, גיק מטורף, מעצב UX וכותב עלילה למשחקי מחשב בזמן הפנוי.

השאר\י תגובה