רשמים ראשונים מהמשחק Ashes of Creation

Ashes of Creation פתחו לאחרונה את גרסאת ה-Alpha ואני זכיתי לשחק במשחק מרהיב המתרחש בעולם פתוח שנעשה ב-Unreal Engine. מה חשבתי עליו?

לפני שאתחיל חשוב לציין ששחקתי בגרסאת Alpha ולכן אני בטוח שבאגים שונים שאציין פה יתוקנו עד יציאת המשחק. התחלתי את ההרפתקה שלי ביצירת דמות ולאחר שקראתי את תיאורי הגזע השונים בחרתי בגמד קוסם, בחירה מוזרה שלא איכזבה אותי שהתברר שלקוסם יש מספר אפקטים ייחודים כמו כדור אש עוצמתי או השתגרות ממקום למקום.

Ashes of Creation

המסע הראשון שלי כקוסם היה להרוג כמה מפלצות, והחוויה הזו אף פעם לא נמאסה, ככל שעליתי בדרגות והשגתי עוד יכולות הלחימה המרהיבה רק גברה, כך פתחתי כבר ברמה השנייה מיומנות שגרמה למכה עצומה של נזק אש לאויבים. הפרטים הקטנים וההשפעות השונות מהלחימה כקוסם נותרו מפוארות לאורך כל המשחק והעצימו את החוויה למרות הבאגים והפשטות של המשחק. לעומת זאת תוכן המשחק אינו מציאה והוא מורכב ממשימות מייגעות וחוזרות כמו לאסוף את X, להרוג את Y, למצוא את Z, וכו’ אבל כפי שכבר ציינתי זוהי רק גישה מוקדמת ולא ציפיתי לתוכן עשיר וסיפור מורכב בשלב זה. המאפיין הבולט ביותר במשחק הוא הנופים המדהימים הממלאים אותו, החל מהר הגעש המסתורי בקצה המפה וההרים ועד היערות והנחלים שנעשה ברמה גבוה וכמעט מציאותית בעזרת המנוע Unreal Engine. ברוב הזמן ששיחקתי נדדתי בן חורבות, יערות, ומקדשים עתיקים וגיליתי עולם מרתק ומלא באפשרויות, גם בצד של השחקן שיכול לבחור דיאלוגים שונים ובכך לבחור עם מי לכרות בריתות ונגד מי להילחם.

התכונה המסקרנת והמיוחדת ביותר במשחק הייתה היכולת של כל שחקן ליצור בעצמו עיר וגילדה שאליהן יכלו להצטרף שחקנים נוספים ולסחור או להתקיף ערים שכנות כדי להשיג עוד חומרים ונשקים. היכולות האלה מייחדות את המשחק ממשחקים אחרים בכמות השליטה של השחקנים על העולם ובכך שכל החלטה יכולה להביא לתוצאה שונה, לדוגמא התקפת עיר יכולה להביא לאיבוד אדמות וחפצי ערך או לעלייה בדרגות ולהשגת משאבים נדירים.

Ashes of Creation

בסך הכל המשחק מציג עולם ודמויות שבהחלט נותנים רושם ראשוני טוב. הרבה מהמערכות ש- Intrepid הציגו עבור האלפא היו שילוב של רעיונות מבוססים, מערכות מודרניות יותר ולפעמים כמה אפשרויות מוזרות כך למשל כשיצאתי לחקור את עולם המשחק הופתעתי לטובה מכמה רעיונות עיצוביים מעניינים, כמו פטריות מפלצתיות, מכשפים, וטרולים (הרבה טרולים). ביחד עם אלו ההרפתקאות האמיתיות שכבו מתחת לאדמה כמו בחקר מערות ומבוכים מרהיבים. למרות שאפשרויות שונות בזמן האלפא היו מוגבלות, השליטה באופי הלחימה והדמות היו מהנות וידידותיות. עדיין אפשר לראות שהמערכות במשחק גורמות לבאגים או פועלות בניגוד להוראות השחקן (כמו אי היכולת להתחמק ממתקפות של אויבים) אך אני מקווה שבשלבים הבאים המשחק יתקדם “וילוטש” למשחק עולם פתוח שניתן לקטול בו מפלצות עם חברים.

לסיכום אני חושב שהמשחק יהיה יוצא דופן ומבטיח ביותר בז’אנר משחקי העולם הפתוח מהסיבות שכבר ציינתי ומהעולם המדהים שהוא מציג. בהחלט אפשר להגיד שנהניתי מהזמן שלי בתצוגה המקדימה של Ashes of Creation בסוף השבוע, ואני מקווה שהמשחק ימשיך להתקדם באותו מסלול תוך כדי הצגת עולם מרהיב שמלא באפשרויות ואתגרים.

Ashes of Creation

ציון סופי - 9

9

טוב מאוד

האלפא הראשונה של Ashes of Creation מרתקת ודוחפת את השחקן לבנות ולחקור בעולם פתוח ומלא אפשרויות. אם אתם אוהבים משחקי מבוכים ודרקונים ומשימות או רוצים לשחק משחק עולם פתוח עם חברים, זה המשחק בשבילכם.

User Rating: Be the first one !

אודות סולומון איתי

איתי סולומון הודשני"ק גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ מושבע של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה