Call of Duty: Black Ops – Cold War – רשמים מהבטא

אחרי סוף שבוע שלם בבטא של המשחק הבא בסדרת Call of Duty, חזרתי משדה הקרב עם התרשמות ראשונית מהמולטיפלייר של Black Ops – Cold War. 

שנה שעברה, חברת Activision הביאה לנו את אחד המשחקים הטובים של 2019 עם Call of Duty: Modern Warfare. כעת, היא חוזרת לסדרת הדגל של הכותר עם התרכזות במלחמה הקרה בין ברית המועצות וארה"ב, מה השתנה בדיוק במצב מרובה השחקנים במשחק החדש Call of Duty: Black Ops – Cold War? המשיכו לקרוא וגלו. 

כבר מההתחלה של המשחק שמתי לב לשוני בתנועתיות של המולטיפלייר והקרב הכללי. 

השליטה הכללית בקרב היא די זהה רק שעכשיו הכל מרגיש פחות חלק ויותר פתאומי, מה שעושה את הצליפה הרבה יותר קשה בגלל התנועות הספוטניות של יריבכם. אתם יכולים לרוץ, להתכופף ולשכב, אבל כפי שהעצות בין הסיבובים רושמות, להתכופף ולשכב לא משפרים את יציבות הירי שלכם. 

כמו כן, ה-Time to Kill, הזמן עד שהנשק שלכם יהרוג מישהו, התקצר הפעם וכך גם זמן ה-Respawn, המשחק מעודד הרבה יותר הריגות ומהירות, אם כי זה מרגיש שקצב הריצה והמעבר דרך חלונות ופתחים הוא יותר איטי וזה לא תמיד ברור איפה אפשר לטפס. בעיקר עכשיו שאין דלתות לפתוח, השלבים יותר סטטים, כמו משחקי Black Ops קודמים, אז אין אפשרות לפתוח דלתות או להציץ מעבר להם כמו ב-MW. 

כשתירו באויבכם, אתם תראו מד חיים ליד שמם שמתרוקן בסגנון משחקי תפקידים, מה שנותן אינדיקציה טובה יותר לכמה נזק גרמתם ליריבכם וכמו כן מאפשר לזהות אויבים יותר בקלות. מה שכן, צלפים שקיוו לנצל את זה לטובתם, יתאכזבו לגלות שבזמן שאפשר לעצור את הנשימה בשביל לשמור על הכיוון יותר טוב, אי אפשר להצמיד את כלי הנשק לקירות או מעקים שבסביבה כדי לייצב את עצמכם יותר. 

אתם מצוידים עם נשק מרכזי, שיכול להיות מקלע, תת מקלע, LMG ורובה צלפים ואתם יכולים לכוון כנשק מישני אקדח, סכין, שגר טילים או רובה צייד (Shotgun). עם תשתמשו ב-Wild Card מתאים ב-Loadout שלכם תוכלו כמובן לאבזר את הלוחם שלכם ב-2 נשקים מרכזיים. כל נשק אפשר להתאים אישית כמו במשחק הקודם עם ידיות, לייזרים וכוונות שונות. 

גם ב-Black Ops – Cold War יש לכם בטריגר השמאלי ציוד טקטי שזה או רימון הלם, רימון עשן, או רימון הסחה או ריפוי עצמי, ובטריגר השמאלי ציוד קטלני שהוא יכול להיות רימון נפיץ, רימון Semtex, מטען C4 או בקבוק מולוטוב. אין מוקשים בציוד הקטלני, במקום זאת, המוקשים כעת יהיו נטענים אחרי זמן מסוים וניתנים לשימוש בעת לחיצה על הטריגר הימני והשמאלי יחדיו, במילים אחרות ה-Field Upgrades רק שפה אתם יכולים לבחור חוסם אותות לציוד של היריב, מגביר רעש כדי לראות טוב יותר במפה את האויב, משגר טילים אוטומטי שמחסל מטוסי ריגול, מוקש נפיץ או מוקש גז, כל אחד מהם קטלני ומאוד שימושי, ושחקנים ששנאו להתקל במוקשים וב-Claymore ישמחו כעת, אם כן, תצפו להרבה רימונים עפים באוויר, היות והם די חזקים וגורמים נזק מסיבי, ורוב השחקנים יזרקו אותם ברגע שיתחילו בתקווה לחסל שחקן מרוחק. 

כמובן שב-Loadout שלכם תוכלו לבחור שלושה Perks לקרב כמו טעינה מהירה של נשקים, Scavenger, זיהוי מוקשים ו-Killstreaks של האויב והסתרה מחיישנים, הטבות שאנחנו מכירים ממשחקי עבר. כמו כן, שחקנים יכולים להגדיר Wild Card, שזה כמו Perk רביעי שמאפשר כמות כפולה של ציוד, או 2 נשקים מרכזיים, או להצטייד עם עוד Perk בכל קטגוריה או אפשרות להוסיף עוד שלושה איבזורים לכלי הנשק שלכם. מה שללא ספק יוסיף הרבה אפשרויות גיוון למקבץ ה-Loadouts שניצור.

מחוץ ל-Loadout אתם בוחרים שלושה Killstreaks, רק שהפעם הם נקראים Scorestreaks ונקבעים רק על ידי הציון שאתם משיגים מאשר ההריגות, כך שאם אתם משחקים Domination וכובשים שטח או משיגים תגיות ב-Kill Confirm, אתם תרוויחו נקודות ל-Scorestreak, מה שקל יותר לעשות עכשיו כי המשחק נותן נקודות על כל פעולה מוצלחת כמו הריגה, רימון שזעזע, רימון שפגע חלקית, רצף הריגות, הריסה של ציוד של הקבוצה היריבה, הכל. כמו כן, ה-Scorestreak נשמר גם אחרי המוות, ככה ששחקנים שעשו את מיטבם עבור הקבוצה אבל לא צלפים טובים, עדיין ירוויחו Scorestreaks, שאחרי שימוש דורשים זמן התקררות. ה-Scorestreaks הם סטנדרטים בכותר, עם מטוס ריגול, חוסם מכ"מ, התקפה אווירית, הפגזות וכל מיני אופציות, כ-5-6 פחות אפשרויות מ-MW, אבל אולי נראה עוד אחרי הבטא. 

באשר לתוכן שהיה זמין בבטא, המשחק כולל את הקרבות הקלאסים של Team Deathmatch, Kill Confirm ו-Domination, אך גם כולל מצב מלחמה שדורש לכבוש שטחים כמו ב-Domination רק במפות גדולות יותר ועם כלי רכב, שהשליטה בהם הפעם טיפה שונה- במקום ללחוץ על הטריגר בשביל הגז, אתם מגבירים מהירות על הג'ויסטיק הימני ומכוונים את כלי הרכב עם הג'ויסטיק השמאלי, קצת קשה להתרגל אבל הסתדר עם הזמן. 

כל השלבים טובים ונראים נהדר גרפית. שלבי הקרבות הרגילים הם די קטנים מבחינת גודל, בעיקר השלב במוסקבה ומיאמי אבל הם מאפשרים אופציות להרבה טקטיקה ואפילו לצלוף, בעיקר בשלב Satellite המדברי היפיפה. לעומת זאת, השלבים של המלחמה מסיבים (למעט השלב בדרום אמריקה שקיים גם במצב הרגיל), השיא היה ללא ספק שלב הארמדה שכולל כיבוש אזורים בספינות שונות כשאתם נעים ביניהם על חבלים וספינות קרב, זה היה די אפי. 

הסאונד של המשחק חד כמו תמיד מיריות הכדורים ועד צעדי הריצה של האויבים שלכם שמתקרבים, גם במצב המלחמה, כשיש רעשים של כל כלי הרכב, ההתראות של הכיבושים הלא פוסקות ועדכונים שמטוס הריגול נותן לכם לגבי מצב הדלק שלו באוויר. מבחינת הגרפיקה של המשחק, הכל נראה טוב. עם אפקטים מעולים של תאורה ומים, כמו כן טקסטורות ואנימציות שנראות מדהים על המסך. כל זה מוצג בתצוגה ברוח המלחמה הקרה בשנות השמונים. 

סיכום

אין ספק שנעשה פה שינוי דרסטי במשחקיות משנה שעברה. בזמן שהאקשן נהיה צמוד יותר ומהיר במובן של ספרינטים קטנים, הוא כן מרגיש יותר בסיסי משנה שעברה. מה שככל הנראה יעבוד טוב עם סיפור המשחק במהלך המלחמה הקרה ובמצב הזומבים של Black Ops – Cold War. אם אתם שחקנים של נטו מולטיפלייר וציפיתם לאותה משחקיות משנה שעברה, תכינו את עצמכם לשינוי.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה