Call of Duty: Modern Warfare – הפז"מ דופק – ביקורת המשחק

סדרת משחקי היריות Call of Duty קיימת כבר יותר מ-15 שנים וחוותה הרבה עליות וירידות. עם מספר משחקים זכורים לטובה ומספר משחקים שאנחנו רק רוצים לשכוח, הגיע הזמן לבדוק את המשחק החדש בסדרה, שמחזיר אותנו לאחת התקופות הטובות ביותר שידעה הסדרה אי פעם

אם בתחילת דרכי כגיימר משחקי יריות מגוף ראשון היו הדבר הגדול מבחינתי, היום משחקים אלה נמצאים אצלי לרוב בתחתית רשימת ההתעניינות, וכך גם סדרת Call of Duty עצמה. המשחק הראשון והאחרון שקניתי בסדרה היה Modern Warfare 3, שהיה לאחד ממשחקי היריות האהובים עליי בתקופת יציאתו.

עם השנים שעברו סדרת Call of Duty עברה המון עליות ומורדות. הסדרה שפעם נחשבה למלכת משחקי היריות קיבלה יריבים ראויים כמו Overwatch ו-Battlefield, דבר שגרם לסדרה להיות להרבה אהודה בקרב השחקנים. תוסיפו לכך את העובדה שהמשחקים האחרונים בסדרה התקבלו בדעות חלוקות ולאו דווקא חיוביות ותקבלו סדרת משחקים רעועה שאיבדה את הקסם שהיה לה.

גם אני הייתי מאלה שלא מצאו מקום בלב למשחקי Call of Duty האחרונים. הם תמיד היו נראים לי מסורבלים מידי, מבולגנים מידי ולא אמינים למקורות שהפכו את הסדרה למוצלחת כל כך. ואז לאחר הרבה טריילרים והדגמות שגרמו לי לצפות בכיליון עיניים, הגיע לידי Call of Duty: Modern Warfare – משחק שמתפקד כריבוט ייחודי לסדרת Modern Warfare המצוינת, שנחשבה לאחד מסדרות המשחקים הטובות בכל הזמנים.

סדרת MW מתרחשת בזמנים שלנו, למעשה הקמפיין של המשחק מתרחש ב-25.10.19, שזהו למעשה תאריך היציאה של המשחק. סדרת MW מציגה מכשור ונשק בין ימינו בשילוב עם סיפורים שמתקשרים בקלות לקונפליקטים הצבאיים שפוקדים את כלל האנושות על גבי כדור הארץ. ואין כאן נשקים עתידיים או ביונטות עתיקות מהעבר, יש כאן לחימה עכשווית, והיא מציאותית יותר מתמיד.

Singleplayer:

מוד המשחק לשחקן יחיד מספר על קבוצת לוחמים שמנסה לעצור פעיל טרור מלפוצץ מטענים גרעיניים ברחבי העולם. הקמפיין מתרחש בכמה מוקדים שונים, בניהם לונדון והמזרח התיכון.

קבלת קמפיין ב-MW החדש שימחה אותי מאוד, בייחוד בשל העובדה שהקמפיינים של המשחקים האחרונים בסדרה לא היו מספקים, ואפילו הורדו לחלוטין כמו שקרה עם Black Ops 4.

הקמפיין של MW מתפקד כמו סרט, דבר שיכול לבוא מאוד לטובה וכן מאוד לרעה, ואין ספק שיש חלקים בקמפיין שאהבתי מאוד ויש כאלה שפחות.

אחד הדברים שהכי אהבתי במשחק באופן כללי היא העובדה שהוא מנסה תמיד לחדש, ואכן בקמפיין קיבלנו כמה דברים שאני לא חוויתי מעולם במשחק של COD בעבר. דוגמה לכך היא שילוב אלמנטים של התגנבות במהלך שלבי המשחק. בשלב מסוים היה עליי להתגנב מהצבא האויב על ידי התחפשות לאזרח פועל בניין. על מנת לשכנע את השומרים שיתנו לי לעבור כפועל, ניתנה לי האפשרות להרים בלוק אבן על מנת לדמות את כך שאני עובד בשטח בו אני נמצא. דוגמה נוספת היא לכך שעל מנת להשתיק את האקדח שלי השתמשתי בחלקי מנוע ישן והכנתי מהם משתיק קול. המשחק מאוד מודע לזמן ולסביבה שבה הוא מתרחש, וזה הופך אותו למאוד כיף, אוטנטי וריאליסטי במיוחד.

יחד עם חידושים רבים היו דברים שכבר קיבלנו בעבר בסדרת COD כגון הידמות למת על ידי שכיבה בשדה מלא גופות וכו'.
אמנם היו מספר דברים שהרגישו לי ממוחזרים מהעבר, אך יש דבר אחד שחזר מהעבר ישר לקדמת הבמה וזהו כמובן Captain Price, שמשחק תפקיד מסוגנן במיוחד לאורך הסיפור של המשחק. Price נראה ומרגיש בדיוק כמו שהיה במשחקי העבר, וההחזרה שלו לסדרה עושה לה רק טוב.

אחד האלמנטים המרכזיים שנלקחו בחשבון במהלך יצירת המשחק הוא האוטנטיות והריאליזם שהמשחק מעביר, וזה ללא ספק בא לידי ביטוי במהלך הקמפיין של המשחק. לכל אורך המשחק הרגשתי כאילו אני חייל שנמצא שם באמת, והסיטואציות בהן עמדו הדמויות במהלך הסיפור נראו אמיתיות מתמיד. בשילוב עם האנימציה הריאליסטית והגרפיקה המשוגעת של המשחק הזה קיבלתי חוויית משחק עוצמתית ומאוד אבל מאוד ריאליסטית. הדיוק בפרטים כל כך מדויק שלפעמים מצאתי את עצמי חושב שאני רואה צילום של קרב אמיתי ולא משחק במשחק מחשב. כל הפרטים הקטנים שאתם רק יכולים לחשוב עליהם נמצאים במשחק, החל מטעינות הנשק המאוד משכנעות ועד לעובדה שחפצים ואנשים מסוימים במשחק מתנהלים כמו בני אדם אמיתיים לכל דבר. אין כאן אויבים טיפשים שעומדים במקום כמו גלמים, יש כאן פעילי טרור חיים ונושמים שכל רצונם הוא להרוג אתכם.

אם נשים דגש על הנשקים של המשחק, גם במהלך הקמפיין וגם במולטיפלייר של המשחק הנשקים ללא ספק גונבים את ההצגה, כשהם נראים אמיתיים מתמיד וכן עובדים כמו שהם היו עובדים אם היו אמיתיים. שימוש מופרז בנשק יגרום לעשן לצאת מהקנה, ואם תחליפו מחסנית לפני שהיא נגמרת לא תזרקו אותה הצידה אלא תשימו אותה חזרה בבירור בתוך הווסט שלכם, הרי למה לנו לבזבז ככה תחמושת?

בסופו של דבר הקמפיין של MW נהדר, והוא ייקח מכם בין 6-8 שעות של משחק על מנת לסיים אותו. יש כאלה שיתלוננו שקצר מידי, אך בהתחשב בעובדה שהאורך הממוצע של קמפיין COD לאורך השנים הוא כ-7 שעות, הקמפיין של המשחק ללא ספק עומד בציפיות ומעביר חווית משחק טובה.

Multiplayer:

כמו כל משחק בסדרת COD, גם MW שם את כל מה שיש לו להציע ברחבת המולטיפלייר בקדמת הבמה. אחרי הרבה שנים שלא יצא לי לשחק באונליין של COD, הגעתי מאוד פתוח למולטי וציפיתי להנאה צרופה ואיכותית, ואלוהים כמה שהציפיות שלי השתלמו.

בבסיסו, המולטיפלייר של MW זהה לכמעט כל מולטי של COD. יש מספר מצבי משחק, מספר סוגי נשקים ומספר Perks ויכולות שונות אותם אתם יכולים לבחור ולשנות בכל רגע נתון במהלך המשחק.

אם נוסיף למה שכבר ציינתי קודם, הנשקים של המשחק הם ללא ספק אחד הדברים היותר מרשימים שיצא לי להיתקל בהם. כלל הנשקים מרגישים אמיתיים לחלוטין, החל מהדרך בה הדמות שלנו מחזיקה אותם ועד לדרך שהם נשמעים בחללי המשחק השונים. בנוסף, בכל קטגוריית נשקים אין יותר מידי נשקים שונים מה שהופך את המשחק להרבה יותר קל ולא עמוס ביותר מידי פריטים.

כמו בקמפיין לשחק יחיד, הדיוק והיצמדות לפרטים הקטנים וכן לריאליסטיות של המשחק מועברת במהלך המולטיפלייר בצורה הטובה והאיכותית ביותר.

מלבד הדרך בה בליסטיקת המשחק עובדת, ישנם שלל פרטים קטנים שהופכים את המשחק ללא פחות ממדהים. דוגמה לכך העובדה שאם הדמות שלכם תחליף בין נשק ראשי לאקדח המשני הנשק הראשי יתלה מרצועת הנשק על גופו של הדמות שלכם, ואם תחליפו בחזרה כמובן שהאקדח יחזור למקומו בתיק הנשיאה הייעודי לו. כדורים שונים עושים נזק שונה לסביבה, כאשר כדורי אקדח ישאירו סימן קטן על גבי הקיר אבל כדורי רובה סער חזקים יותר ישאירו סימן גדול יותר ואף יורידו חלק מהקיר אם פגעתם בו בצורה מסוימת.

למשחק קיימים מספר מצבים, החל מ-Team Deathmatch הקלאסי ועד ל-Ground Wars, שמביא בפעם הראשונה את המשחקים העמוסים והגדולים שלמדנו לאהוב ב-Battlefield לחזית של COD. ב-Ground Wars נשחק במפות גדולות עם 64 שחקנים, נוכל לנהוג ברכבים ולטוס בהליקופטרים. כיאה למצב משחק זה ישנן מספר נקודות על המפה שעל הקבוצה שלכם לכבוש וכך לצבור נקודות, בנוסף לצבירת נקודות על ידי הריגת חברי הקבוצה היריבה. הקבוצה הראשונה שתגיע למספר הנקודות הדרוש תנצח. Ground Wars מוסיף עוד דרך שלמה וחדשה לשחק ולהנות מ-MW, דבר שמבטיח שהמשחק ישאר חי לעוד הרבה זמן.

כמובן שישנם עוד מספר מודים למשחק כגון Realism שמציג לנו את חווית המשחק הקלאסית של COD עם HUD מצומצם, אפילו יותר מצומצם ממשחקים שאמורים להיות ריאליסטים ככל שניתן כמו Insurgency. כמו כן יש מוד שמציב שני שחקנים נגד עוד שני שחקנים במפה קטנה במיוחד לטובת סבבים מהירים של אקשן.

נכון לרגע זה אין הרבה מפות למשחק, וסביר שתיתקלו באותה המפה בהפרשים קצרים יחסית בין משחקים, אך דיווחים רבים טוענים שיש גל שלם של מפות שעתיד להגיע למשחק, ואם זה אכן יתברר כנכון מצפות לנו עוד שעות של הנאה.

בניגוד למולטיפלייר המהיר שלמדנו לאהוב לאורך השנים בסדרת COD, ב-MW המצב שונה לחלוטין. המשחק הרים את רגלו מדוושת הגז ומהמהירות שידעה הסדרה, ו-MW הינו משחק הרבה יותר איטי וטקטי ממה שהמשחקים שקדמו לו יהיו אי פעם. אין כאן ריצות מהירות ברחבי המפה, אין כאן אינספור כדורים במחסנית. במידה ואתם שחקנים זקנים של COD יכול להיות שזה יראה לכם מוזר בתחילה אך באופן אישי למדתי מהר מאוד להתרגל למהירות החדשה שהסדרה לקחה על עצמה ואני חייב לציין שנכון לרגע זה המולטי של MW הוא המולטי יריות המהנה ביותר שיצא לי לשחק מזה שנים רבות, בעיקר בהתחשב בעובדה שגם כשהוא לוקח את עצמו בקצב איטי יותר הוא עדיין קיצבי וחי.

המשחק מצריך מכם חשיבה מדויקת. על מנת להיות טובים באמת תצטרכו ללמוד את המפות וכן להבין איך הנשקים והסביבה של המשחק עובדת. נגמרו הימים של ריצה וירי אינסופי ברחבי המפה, ב-MW תמצאו את עצמכם הרבה בין מחסות, מחכים לטרף הבא שלכם.

מלבד שינוי המהירות של המשחק נוספה למשחק מערכת מעניינת שנקראת Mount, שמאפשרת לכם להצמיד את הנשק שלכם לקיר או לאובייקט כלשהו במפה על מנת שיעניק לכם מחסה. בתחילה חשבתי שזה מיותר אך ככל שהבנתי את הקצב של המשחק גיליתי שהמערכת הזו מאוד חשובה ומאוד חיונית להצלחה במשחק.

אם נשים את המולטי בצד, בגרסת ה-PS4 שקיבלתי לטובת הסקירה ישנו גם את מצב ה-Spec Ops האהוב, שמאפשר משחק במספר משימות מיוחדות עם חברים וכן מוד Survival מול גלי אויבים מהנה במיוחד. Spec Ops נכון לכרגע הינו מצב משחק אקסלוסיבי לפלייסטיישן 4 עד לאוקטובר של שנת 2020.

סיכום:

כמעריך של סדרת COD הישנה ושל סדרת MW בפרט ציפיתי מ-Modern Warfare להמון דברים. המשחק ללא ספק שבר את תקרת הציפיות שלי, והחזיר לי את האהבה האבודה שהייתה לי לסדרת Call of Duty בצורת כדור ישר אל תוך הלב. זהו ללא ספק המשחק הכי טוב של COD שיצא לי לשחק בחיי ואני בספק שיהיו משחקים מתחרים שיצליחו לעלות עליו בתקופה הקרובה. משחקיות ממכרת, מולטיפלייר איכותי וחי, קמפיין מהנה וגרפיקה עוצרת נשימה הם רק חלק מהדברים ש-Call of Duty: Modern Warfare יעניק לכם, וזוהי ללא ספק רק ההתחלה.

Call of Duty Modern Warfare

Singleplayer - 9
Multiplayer - 10
משחקיות כללית - 9
גרפיקה - 10

9.5

מושלם

הדרך הנכונה ביותר לעשות משחק בסדרת COD.

User Rating: 0.4 ( 1 votes)

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה