Cities: Skylines – קשה להיות ראש עיר! סיקור משחק

אם אי פעם שיחקתם ב- SimCity של EA או במקבילו הפחות מוצלח של Ubisoft הלא הוא Anno, ודאי ראיתם שהאתגר בבניית העיר מגיע רק לאחר הקמת התשתית שלה, דבר שהוא די קל במשחקים הללו ואפילו החלשים ביותר לא מתקשים בו. אלא שב- Cities: Skylines המגמה שונה, החליטו לאתגר אותנו ואפילו שלב בניית התשתית הוא די קשה, לאחר ההקמה של כל התשתית הנדרשת של חשמל, מים וכבישים, תצטרכו לאכלס את העיר בצורה כמה שיותר יעילה וכמובן לאזן את המינוס בבנק. עד כמה זה באמת קשה ומה חשבתי על המשחק? כל זאת ועוד בסיקור המלא שלהלן.

אגב, קצת הקדמה לגבי החברה המפיצה, Paradox Interactive, שירמוז לכם פחות או יותר לגבי האיכות הצפוייה של המשחק הזה(אפילו טרם יציאתו). מדובר באחת מחברות ההפצה הטובות ביותר בעולם, בין אם שמעתם עלייה ובין אם לא. אבל היא מוצלחת בדרך שונה לגמרי מחברות כמו Ubisoft ו- EA שכבר מזמן איבדו את הצפון. היא מוציאה כמות משחקים מצומצמת באיכות מעולה. למה אני מתכוון כשאני אומר איכות מעולה? על פי האתר Metacritic שמשלב ביקורות של גולשים ומבקרים מרחבי העולם, בניתי את הטבלה הבאה שתמחיש לכם את האיכות האמיתית בתחום ההפצה:

 שם המשחק:  ציון כללי מטעם המבקרים:  ציון כללי מטעם השחקנים:
 Pillars of Eternity  89  84
 Europa Universalis IV  87  87
 Crusader Kings II  82  87
Cities: Skylines  86  89

Cities: Skylines

אז אחרי שהבנו מי עומדת מאחורי המשחק וגם סיפקנו ספויילר לגבי הדעה הסופית על המשחק, נפרט הרבה יותר על המשחקיות, הגרפיקה, הסאונד וגם על חבילות ההרחבה של המשחק שקיבלנו לידינו.

נתחיל, כמו תמיד, מן המשחקיות של Cities: Skylines – במילה אחת – וואו. למרות שלא מדובר בכותר AAA, הוא בהחלט עוקף בקלות ברמתו סימולטורים רבים אחרים בתחומו. המצלמה נוחה מאוד לשימוש וזה דבר חשוב מאוד משום שיש צורך במבט על העיר מכל מיני זוויות בתכנון של תשתיות. ואם כבר תשתיות, אז נרחיב יותר בנושא – בנייה של תחנות כוח או טורבינות זה טוב, אבל אל תצפו שהחשמל יגיע בעצמו אל הבתים, המפעלים והחנויות. יש צורך בתכנון אמיתי וחכם של עמודי חשמל שינתבו את הזרם בתוך העיר ויספקו חשמל לכל המבנים.
ומה בנושא המים? הם לא יזרמו בעצמם מתחת לקרקע עד למבנים בעיר. אתם תצטרכו לבנות תשתית חכמה של צינורות, לבזבז כמה שפחות כסף בתור התחלה ולהזרים מים לכל העיר. הדבר הזה משפר משמעותית את המשחקיות בעיקר בגלל שהוא פשוט מעלה את המורכבות של המשחק וזה דבר ששחקנים מחפשים באופן קבוע במשחקי הסימולציה והאסטרטגיה שלהם.

מכיוון שמדובר בעיר, שבין היתר יש בניהול שלה חלק גדול מאוד שהוא כלכלי, נדבר גם על זה – המידע מאורגן בצורה מאוד מסודרת ונעימה לעין, ניתן לנהל בקלות את ההכנסות מול ההוצאות, להבין היכן ניתן לשפר, איזה מקומות יותר גורעים מאשר מוסיפים וכמובן לשלוט על איכות הזרמת החשמל, המים וכו’. ניתן גם להעלות מיסים, אם כי זה לא תמיד רצוי ועדיף לתכנן את העיר בצורה טובה כבר מראש בכדי להימנע ממצב שבו תזדקקו לעוד כסף. בסופו של דבר תמיד ניתן להלוות סכומי כסף, אבל זיכרו לעשות זאת תמיד כשאתם יודעים שתהיה לכם אפשרות לשלוט בהכנסות בזמן החזרת הסכום למלווה.

Cities: Skylines

דבר נוסף שאדבר עליו זה כמובן עניין הפרמטרים הנוספים, הרי לא הכל בחיים זה כסף נכון? יש מדדים שונים כמו שמחה(בסוגים שונים של מבנים), רוח, עומסי תנועה וכו’. כל מדד מוצג בצורה מאוד יפה ונעימה על פני השטח שאליו הוא קשור, הכבישים שבהם התנועה זורמת ייצבעו בירוק, אלה שפחות יצבעו בכתום, צהוב או אדם, ובאמצעות מדד הרוח ניתן להבין טוב יותר היכן כדאי למקם את הטורבינות שלכם במידה ואתם מעוניינים במקורות טבעיים לחשמל.
אגב, לפני שאתם מפנים את השפכים אל הים, בידקו מה הוא כיוון הזרם, גם המידע הזה מופיע בדמותם של חצים על פני המים.

בשורה התחתונה אין לי מילה רעה אחת על המשחקיות, היא באמת מעולה, המשחק מורכב מאוד אבל המידע מאורגן בו בצורה מספיק טובה על מנת לאפשר לשחקנים להבין כיצד לשחק ולהתפתח על מנת לפתור בעיות בעיר(ולהקפיץ בעיות נוספות, משום שבכל פעם שדלת נסגרת, דלת אחרת נפתחת). נעבור, אם כן, לגרפיקה.

הגרפיקה של המשחק חביבה בהחלט, ללא תכונות מטורפות שדורשות מחשב מפלצתי להרצה וזה די והותר למשחקי סימולציה, בהחלט לא צריך מעבר לזה. המודלים היותר מפורטים הם כמובן הבתים, המפעלים והחנויות ובשלב מאוחר יותר אתם תוכלו לראות שגם מוסדות החינוך בעיר, שדה התעופה ומבנים נוספים ממודלים בצורה מאוד יפה ויש להם טקסטורות נהדרות, בעיקר בגרפיקה הגבוהה ביותר במשחק(זו שבה אני משחק אותו). התנועה המתמדת בעיר בשלב שבו היא מתאכלסת מאוד יפה ומאוד נחמד להסתכל על זה, כאילו אתה בונה את תל אביב לעצמך במחשב, אך כמובן שניתן לבחור בבניית עיר עם מימדים פחות מפלצתיים בנושא התיירות(אך לא מומלץ) כך שגם יבנה היא אפשרות במשחק.
גם האיורים והתמונות הדו מימדיות במשחק – בתפריטים ובטבלאות המידע, נראים מצוין והם עוצבו במיוחד לצרכים שונים. חלקם באים להעביר ביקורת על המצב בעיר, כמו הפרצוף העצוב במדד השמחה בהחלט יגרום לכם להרגיש לא בסדר וחלקם יכול להיות גם נייטרלי(אפילו רובם).

Cities: Skylines

אז עד כאן המשחקיות היא מאוד טובה והגרפיקה חביבה. ומה לגבי הסאונד?

הסאונד במשחק גם הוא מצוין ומעביר את האווירה בצורה מצוינת, יש מוזיקה שונה ללילה וליום, המוזיקה בתפריט בכלל גורמת לך להרגיש גאווה על כך שבעוד רגע אתה שוב חוזר להיות ראש העיר וגם הצלילים במשחק די מדליקים ומעבירים יופי מידע כמו צפיפות ומידת הרעש באיזורים מסויימים בעיר. אתם בהחלט תיהנו להאזין להתרחשויות במשחק בהיותכם בתוך העיר וגם מחוצה לה, כך שאין שום בעיה עם הסאונד ואף להיפך מכך – הוא מצוין.

ומה לגבי חבילות ההרחבה? הגרסה שאני קיבלתי היא גרסאת הדלוקס, שכוללת גם את הבונוסים של ההזמנה מראש, כך שאני אסביר בקצרה לגבי התכולה הדי מיוחדת של החבילה הזו ומה היא נותנת בתמורה להשקעה:

כלולים במהדורת הדלוקס 5 מבנים היסטוריים מכל רחבי העולם שזמינים לבנייה, הפסקול המקורי של המשחק וגם ספר אומנות דיגיטלי ייחודי.
5 המבנים הם:
-מגדל אייפל, פריז, צרפת.
-פסל החירות, ניו יורק, ארצות הברית.
-תחנת גרנד סנטרל, ניו יורק, ארצות הברית.
-שער הניצחון, פריז, צרפת.
-שער ברנדנבורג, ברלין, גרמניה.

Cities: Skylines

הפסקול כולל 14 שירים ייחודיים מעורבים ממוזיקת הסביבה של המשחק, המאפשרת לכם ליהנות מהמוזיקה הנפלאה כל זמן שתרצו.

ספר האמנות הדיגיטלי: צפה בקונספט מאחורי הבניינים במשחק! הספר כולל 32 ציוריים בעבודת יד של המבנים השונים במשחק ואת הסיפור שמאחורי כל אחד.

לסיכום – Cities: Skylines הוא פשוט פנינה בתחום והסימולטור הטוב ביותר ששיחקתי בו מזה שנים, ולא רק בתחום בניית העיר, אלא בכל תחום! מומלץ בחום, ותודה ל- Paradox Interactive על סיפוק העותק ועל עוד משחק מדהים.

Cities: Skylines

משחקיות - 9
גרפיקה - 8.5
סאונד - 8

8.5

נהדר

User Rating: 5 ( 1 votes)

אודות Lidor

תגובה אחת

  1. נשמע משעמם ח

השאר\י תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: