דעה: התחרות בריאה

בשנים האחרונות בגלל שאין לנו תחרות, יש לנו מונופולים. בין עם במשחקים, ברשתות סרטונים, בחיפוש באינטרנט, או בפלאפונים, וזה פוגע בנו – הצרכנים.
"מונופול (מיוונית: μόνος, "מוֹנוֹס" – אחד ו-πωλεῖν – "פּ‏וֹלָיֶן" – למכור) הוא מונח המגדיר בעלות או שליטה בלעדית של גורם מסוים בתחום חיים כלשהו."

אני רוצה להתמקד היום דווקא ברשתות סרטונים. כשאני אומר רשתות סרטונים, מה עולה לכם לראש? כמעט בטוח שYouTube. אולי אפילו בנוסף לYouTube עולה לכם Dailymotion, או Vimeo, וזה נחמד. אבל עד היום, Youtube שלטו בתעשיית הסרטונים. ביולי, פייסבוק הודיעו שהם הולכים להתמקד יותר בסרטונים, ושיש קהל עצום לסרטונים בתוך פייסבוק. הם גם אמרו שהם הולכים להפוך את זה לרווחי בקרוב. ונכון למוקדם יותר השבוע, פייסבוק עקפו את יוטיוב.

Facebook__Helped_By_Autoplay__Passes_YouTube_For_Desktop_Video_Views_For_First_Time-800x337

וזה נכון שהם מרמים, ומשקרים, ומעוותים את הנתונים לטובתם, אבל זה גורם לשינוי. YouTube כבר כמה שנים שבור. יכול להיות שאני אעלה סרטון באורך של אפילו 15 שניות, וייקח לו 3 שעות להתעבד על ידי המערכת. יכול להיות שאני אנסה בכלל להעלות סרטון, ומערכת ההעלאה לא תעבוד. יכול להיות שאני אעלה סרטון, והוא לא יגיע לכל או בכלל לרוב הרשומים שלי. ובכלל, לכל סרטון שאני אעלה, במידה והוא יגיע אל הרשומים שלי, ייקח לו בין 20 דקות ל-40.

CLqCn8gXAAArN8s

Youtube הודיעו אתמול, שהם עובדים לתקן בעיות. שהם תיקנו את "בעיית" ה301+ צפיות בסרטונים, ועכשיו בכל רגע נתון הכמות מעודכנת ומדויקת.
האם זה היה קשה? לא. אני כמתכנת יכולתי לעשות את זה בחודש הראשון שלמדתי. ועדיין, הם לא עשו את זה.
אז למה הם לא עשו את זה עד עכשיו? כי בשביל לעשות את זה, הם היו צריכים עוד שרת קטן לבדוק כל כניסה ברגע שהיא נוצרת, ולבזבז תעבורה על כל כניסה במקום על "סל" של כניסות.
בסוף הכל מסתכם בזה, כסף. אם אף אחד לא מאיים עליהם, אין להם שום סיבה להוציא יותר ממה שהם צריכים בהכרח.
האם "בעיית" ה-301+ צפיות הייתה בלתי נסבלת או קריטית? לא. היא הייתה פשוט מציקה. והתיקון של הבעיה, הוא לזכות פייסבוק. אני עדיין שונא את איך שסרטונים עובדים בפייסבוק, אבל לפחות הם בזה שאיימו על יוטיוב, גרמו להם להשתנות.

אז למה אני כותב את זה ככתבת דעה? יכולתי פשוט לכתוב את זה בצורה הרבה יותר כבדה, ככתבת מידע.
אני כותב את זה בגלל שאני מקווה שבקרוב זה יגיע גם לחברות משחקים. EA, UBISOFT, והמון מפתחים ומפיצים דוחפים משחקים לא מוכנים אל השוק, ולפעמים גם בכלל לא מתקנים אותם כמו שצריך. כמובן שהם כן מתקנים את הבאגים הגדולים ביותר, אבל הם יודעים על כל באג, פשוט מה שלא קורה 100 או 1000 פעם ביום, לא מעניין.

 

התחרות היא דבר בריא. התחרות היא דבר מפרה. התחרות גורמת לכל אחד להיות יותר טוב, כי יש לו סיבה להיות יותר טוב. השליטה שלנו בתחרות היא קטנה, אבל משמעותית. אנחנו לא צריכים ליצור מתחרה חזק, אנחנו רק צריכים להחליש את המועמד שלנו, ככה שהוא יצטרך להילחם חזק יותר.
לדוגמה: אני מתכוון לשחק ב-Star Wars Battlefront*. אבל EA לא יודעים את זה. הם לא יודעים את זה כי אני לא הזמנתי מראש, וזה, מחליש אותם. EA לאחרונה הודיעו שמספר ההזמנות של המשחק פשוט מטורף, אבל אותי זה דוחה. איך אנחנו מבקשים לקבל משהו טוב, כשאנחנו נותנים להם את הכסף שלנו בכל מקרה?

*הערת שוליים: Star Wars Battlefront מבוסס על מנוע הFrostbite 3. לפני כשנתיים, כש Battlefield 4 יצא המנוע היה בחיתוליו, ו99% מהבאגים של המשחק היו במנוע. כיום, שהמנוע מתוקן, אין שום סיבה לצפות ש-Star Wars Battlefront לא יהיה אחד המשחקים המדהימים ביותר של שנת 2015.

אודות מערכת האתר

3 תגובות

  1. ליאם אזימוב

    הכתבות שלך הם אכות

  2. כל כך מחכה למשחק באטלפרונט
    הולך ליהיות מטורף

השאר\י תגובה