כתר בראש, חרב ביד – ביקורת המשחק Crown Trick

ל-Crown Trick יש גרפיקה חמודה ומקסימה ודמות ראשית שנוטפת מתיקות, אבל האם רמת הקושי שלו והמשחקיות הייחודית משחקים לטובתו?

Crown Trick הוא משחק חקר מבוכים רוגלייק חדש מבית NEXT Studios. הוא משווק על ידי Team17 אשר הביאה לנו גם את Going Under אותו סקרתי פה לא מזמן. המשחק הוא ייחודי בעל מערכת קרב שלא נתקלתי בה בעבר, סגנון אומנות מלא צבעים וחמוד מאוד לעיתים, אויבים מגוונים, נשקים אשר עובדים בצורה מאוד מתואמת עם מערכת הקרב והתנועה, וסיפור מאוד בסיסי וקצר לצערי. ברור לעין ששני המשחקים לקחו השראה ממקורות דומים, אבל כל אחד מהם בסופו של דבר פנה לכיוון אחר, ובשאיפה לספק חוויה שונה. אז איזו חוויה בעצם Crown Trick מתיימר לספק לנו והאם הוא מצליח? הצטרפו אלי ונגלה.

הכירו את אלי, נערה צעירה שמוצאת את עצמה לילה אחד בתוך מימד הסיוטים, ופוגשת כתר מוזר וזהוב. הכתר (המדבר מסתבר) מודיע לה היכן היא ומדוע היא שם. מימד הסיוטים נמצא תחת איום מכוחות פנימיים, ועל פי יכולותיה אלי נבחרה להיות זאת שתשקם את המימד ותציל אותו מאבדון והרס מוחלט. אלי אמנם אינה ממהרת להאמין לכתר המוזר הזה, אבל היא תקועה שם ואיזו ברירה באמת יש לה? וכך מתחיל המסע של הכתר ואלי אשר יעביר אותה דרך אזורים שונים לאורך המימד והתמודדות עם אויבים מוזרים, בוסים רצחניים, ותעלומה אחת עיקרית: מדוע דווקא היא נבחרה?

סיפור המשחק הוא מאוד קליל ועל פני השטח לצערי, אבל אולי זה מה שכוון פה. יש הרגשה בכל מקום שבו רואים שהמשחק הוא כמו אגדת ילדים, יחד עם הגיבורה שהיא ילדה, היתקלות בקסם, עולמות מוזרים, וגם יצורים ואנשים אשר עוזרים לה לאורך הדרך ולא רק עומדים בדרכה. אם זאת הייתה הכוונה היא לגמרי הושגה, יחד עם זאת אני עדיין מרגיש שיותר מאמץ היה יכול להיות פה. ישנם ניצנים של סיפור שיכל להיות עמוק יותר ולגעת בנושאים מעניינים, אבל הכל כל כך נע מהר שלסיפור אין זמן להתפתח. עד שהרגשתי שהם מתקדמים לאינשהו השלב כבר נגמר והופה סיימנו עם החלק הזה בסיפור. אז נכון שסיפור זה לא החלק הכי חשוב לרב במשחקי רוגלייק, אבל אם הם כבר החליטו לתת לנו אחד עם דמויות ומה שנראה כמו התפתחות, חבל שלא הושקע יותר. אני כן רוצה להוסיף שמה שכן קיבלנו הוא חמוד, ואלי בתור דמות ראשית היא בהחלט מישהי שיכול להיות קל להתחבר אליה ואל התמימות והאופטימיות שהיא מקרינה כילדה שרואה את העולם בוורוד.

שאר הדמויות ברקע קיבלו רק מספר משפטים, ואני לא יכול להגיד שאני ממש מכיר אף אחת מהן, מה שלא עזר לי בכלל להתחבר או להתעניין בהם מעבר לבונוסים שהם העניקו לי מבחינת משחקיות.

הסוחר הממולח תמיד יציע לנו מגוון חפצים בין הקומות

מי מאיתנו ששיחק פעם משחק קצב, בין אם זה Guitar Hero או DDR, יודע את העיקרון שהכל נע על פי קצב המוזיקה והשחקנים צריכים להתאים את עצמם. עכשיו מה יקרה אם תשלבו את הרעיון של קצב ותנועה יחד עם העיקרון המוביל של המשחק SUPERHOT? תקבלו את המשחקיות של Crown Trick. הזמן נע בצורה אחרת במימד הסיוטים, ותודות לכתר שאלי נתקלת בתחילת המשחק, שום דבר לא נע עד שאלי עצמה נעה. זה אומר בדיוק כפי שזה נשמע, שום מתקפה של האויבים, תנועה שלהם, או מלכודות שונות במהלך השלבים לא יפעלו אלא אם אלי נעה. מפת המשחק מחולקת למשבצות, ואלי והאויבים נעים על פני המשבצות האלה, לרב משבצת אחת כל פעם. אלי והאויבים נעים ביחד, אבל מתקפות של אויבים לא יפעלו עד שאלי תסיים את המתקפה שלה, וזה חשוב. למה זה חשוב? כיי המשחק משתמש בעוד מנגנון מיוחד שנקרא "שבירה". לכל אויב יש מד שיריון מעליו, אשר אלי יכולה להחליש על ידי סקילים או מתקפות רגילות. כאשר המד יגיע לאפס, האויב יהיה משותק למספר תורות ללא יכולת לעשות כלום ויספוג גם יותר נזק מהרגיל. בנוסף לכך, כל מתקפה או יכולת שהוא תכנן להפעיל יבוטלו מיידית, מה שמאפשר לשחק על המנגנון הזה גם על מנת לתקוף יותר וגם כדי להימנע ממתקפות. המערכת הזאת היא פצצה לשחק איתה, ואחת המערכות הכי מהנות שיצאו לי לחוות במשחקי רוגלייק. היא הסיבה העיקרית לפי דעתי למה המשחק כל כך מוצלח וממכר, כי כל קרב הוא תענוג בפני עצמו.

קרבות הבוס במיוחד הם תענוג

אבל אני צריך לדבר על רמת הקושי פה ואלמנט הרנדומליות, כי שני הגורמים האלו יכולים לדפוק קשות את הכיף או את ההנאה מהמשחק. בתחילת כל ריצה יהיה לנו אפשרות של נשקים וסקילים לבחור מביניהם. הבחירה הראשונה הזאת היא אחת החשובות ביותר לכל הריצה, ולא רק מהעובדה שאנחנו לוקחים איתנו רק שני עוזרים בכל ריצה (כל עוזר נותן לנו שני שתי מיומנויות בהם אנחנו יכולים להשתמש) ואנחנו יכולים לבחור אחת רק בהתחלה (אנחנו יכולים להוסיף עוד עוזר בהמשך) אלא גם שאנחנו מוגבלים לנשק אחד בלבד תמיד. נוכל להחליף אותם, אבל להחזיק רק אחד בכל זמן נתון. זה הופך את בחירת סוג הנשק ההתחלתי שלנו לחשובה במיוחד, כי יכול לעבור זמן עד שניתקל באחד טוב יותר. והנה פה מופיעה הרנדומליות, כי הנשקים בתחילת הריצה הם רנדומליים ובאיכות רנדומליים, אם קיבלנו נשקים גרועים כל הריצה יכולה להיכשל. הייתי שמח לקצת יותר אפשרות שליטה או לפחות אפשרות סבירה ומוקדמת יחסית להחליף את הנשקים, אבל זה מה שזה.

אז כמה אתם מעוניינים לבחון את המזל שלכם היום?

החלק הכי חמוד במשחק הזה ללא ספק, וזה הגרפיקה. אמרתי מוקדם יותר שזה מזכיר ספר אגדה לילדים, ואין שום מקום שבו זה בולט יותר מאשר בבחירת הסגנון הגרפי. המשחק פשוט נוטף חמידות עם סגנון הציור שלו, עם אנימציות ומודלים שנראו כאילו הם צוירו ביד ואז הונפשו, וזה מתחיל עוד מסרטון הפתיחה המקסים שאף פעם לא משעמם לצפות בו. מעבר לכך חלק מהבוסים ממש ייחודיים במראה שלהם, עם טוויסטים על המצופה תוך היצמדות לדאוג שבשום שלב ממלכת הסיוטים הזאת לא תגיע לתחום ה"מפחיד".

Crown Trick יכל להיות מבין משחקי הרוגלייק הכי טובים ששיחקתי עד היום, אם היה מעט יותר השקעה בכמה אלמנטים נוספים. אבל אפילו בלי זה, מה שיש לנו זאת הרפתקאה מהנה עם דמות ראשית שכיף לצפות ולשחק איתה, סגנון קרבות שלפעמים מזכירים פאזלים מבלי ליפול ממש לפינה הזאת, אויבים מקסימים, וכמעט שכחתי להזכיר אבל המוזיקה היא קצבית ממש. לכל חובבי הרוגלייק, אם אתם מחפשים משהו קצת שונה בז'אנר, Crown Trick יכול להיות בשבילכם.

*עותק ביקורת סופק על ידי Team17

Crown Trick

ציון סופי - 8

8

מעולה

משחקיות ייחודית וגרפיקה מקסימה עוזרים להרים את המשחק הזה מעל לאחיו בז'אנר.

User Rating: Be the first one !

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה