Crysis

חליפות נגד חייזרים – ביקורת המשחק Crysis Remastered ל-Switch

13 שנים לאחר צאת המשחק לראשונה, ישבתי לבדוק את החידוש למשחק Crysis על גבי ה-Nintendo Switch

אי שם בשנת 2007 יצא לאוויר העולם המשחק Crysis, שהציב אותנו בחליפת הננו האגדית תחת מתקפת חייזרים על אי קוריאני נידח. המשחק היה מוצלח ואהוב, ואחריו הגיעו לעולם עוד שלושה כותרים בסדרה שקיבלו גם הם לא מעט שבחים וסיפקו לנו עוד שעות בתוך חליפת העל לצד חיסול חייזרים בלתי פוסק. ישבתי לבדוק את Crysis Remastered, גרסתו המחודשת של אחד ממשחקי היריות פורצי הדרך בכל הזמנים, ועוד יותר ישבתי לבדוק אם קונסולת ה-Nintendo Switch מסוגל להריץ אותו.

ההיכרות שלי עם הסדרה איננה חדשה, ויצא לי לשחק במשחקי הסדרה מדי פעם במהלך חיי, אך אף פעם לא שיחקתי במשחק הראשון מהתחלתו ועד סופו, ואני שמח מאוד שנפלה בחלקי ההזדמנות לשחק במשחק בפעם הראשונה ב-Crysis Remastered.

כדי לשים את הדברים במקומם חשוב מאוד שתבינו את רמת ההערכה שהמשחק קיבל בימים הראשונים שלו בשוק. המשחק היה מרשים מכל בחינה, והוא היה בולט במיוחד לאור העובדה ששילב שימוש בכוחות על מסוגננים כחלק ממשחק של יריות מגוף ראשון בצורה שנחרטה במוחם של השחקנים למשך שנים רבות.

כמובן שלצד המשחקיות המשובחת קיבלנו את הגרפיקה עוצרת הנשימה, שהייתה לפריצת דרך בלתי נתפסת בזמנים של אז, מה שהפך את Crysis בין לילה לדרך האידיאלית לבדוק את ביצועי המחשב שלכם (Can It Run" Crysis" מישהו?).

למי שלא מכיר את Crysis המקורי נספר כי המשחק עוקב אחרי עלילה די פשוטה. עלילת המשחק מספרת על קבוצת חיילי עילית המצוידים בחליפת הננו, שהיא חליפת על המסוגלת לספק ללובש שלה כוחות על של מהירות, חוזק והסוואה.

חיילי העילית נשלחים לסייע לקבוצת חוקרים שנקלעה למתקפה על ידי צפון קוריאה על גבי אי בו נמצא חפץ חייזרי לא מוכר. בין רגע משימת החילוץ משתבשת, וגיבור המשחק שלנו מוצא את עצמו בתוך שניות אחדות במשימה שונה לחלוטין ממה שתכנן.

בין אם עלילת המשחק קורצת לכם ובין אם לא לדעתי מדובר בעלילה מצוינת בהחלט, שעושה את עבודתה נהדרת ואפילו מפתיעה אותנו מידי פעם. היא מעבירה סיפור מעניין לצד משחקיות מרשימה ומהנה.

המשחקיות של Crysis מאוד פשוטה. מלבד הירי הברור באויבים שלכם אתם מצוידים בחליפת הננו המרשימה, שמאפשרת לכם להפעיל שלל יכולות בלחיצת כפתור. יכולת אחת היא יכולת ההגנה, שמאפשרת לכם לעטות על עצמכם שריון חזק יותר החוסם כדורים ופגיעות נוספות של האויב לפרק זמן מוקצב. יכולת שנייה היא יכולה המהירות, שמאפשרת לכם בין רגע לרוץ ממקום למקום במהירות גבוהה. היכולת השלישית והאחרונה היא יכולת ההסוואה, שמאפשרת לכם להיעלם לחלוטין מפני האויב לזמן מוקצב.

כל אחת מהיכולות של החליפה מופעלת בלחיצת כפתור אחת, מה שהופך את חווית המשחקיות למהירה ונגישה. אין כאן סיבוכים של כפתורים ואין כאן יותר מידי מה לעשות. פלסו את עצמכם דרך גלי האויבים בצורה שהכי נוחה לכם ואתם מסודרים.

היכולת להרגיש חזק בלי לעשות חשבון יותר מידי היא מעולה, והיו לא מעט פעמים שהיה לי פשוט כיף להסתער לתוך גל אויבים בידיעה שאין להם הרבה מה לעשות נגדי, לצד פעמים בהם העדפתי להתגנב מבעד לקו האויב בריצה או בהסוואה מוחלטת.

חשוב לי מאוד לדבר על הגרפיקה, שכמובן צופתה להיות לפורצת דרך עוד יותר עם החידוש. צריך וחשוב לזכור שלמרות ש-Crysis מרשים, אנחנו עדיין משחקים אותו על גבי ה-Switch, שהיא לא הקונסולה החזקה בעולם אם נהיה כנים. אז כן, הדגמים של המשחק מעט מרוחות עקב המגבלה הגרפית שיש ה-Switch, אך לשמחתי הרבה כמות הפרטים שהמשחק מציג גונבים את ההצגה בין רגע. כמות הפרטים הקטנים שכן קיימים במשחק היא לא נתפסת, ובצורה מדהימה כל האפקטים הסביבתיים של המשחק נשמרו ואף שופרו מהמשחק המקורי בצורה ניכרת, ובהחלט הופתעתי מאוד לראות את כמות הפרטים הרבה שיש על המסך בו זמנית ואת הדרך של ה-Switch להתמודד איתו.

במהלך המשחק נקבל עצים נופלים, בתים מתפוצצים ואפילו מערכת שלמה של מעבר בין יום ללילה. נוכל לזוז מהר ממקום למקום בלי תקיעות ונפילות בביצועים, והמשחק כולו מרגיש חלק ואיכותי, גם בחלקים שהוא עמוס בהמון פרטים.

המשחק מרגיש חי וריאליסטי בכל הקשור לפיזיקה, וזה בהחלט מרשים לראות איך ה-Switch מתמודד עם כל הפרטים והאפקטים שיש למשחק להציע בלי להזיע יותר מידי.

Crysis היה ונשאר משחק יריות מגוף ראשון מהסוג של פעם, וזה בהחלט מרשים לראות איך משחק יריות סגור ולא פתוח מצליח לספק הנאה ואיכות גם היום. אין כאן ניקוי של נקודות עניין על המפה, אין כאן הסתובבות שלא נגמרת, יש כאן רק אתכם ואת החליפה שלכם מול אויבים שרוצים במותכם.

לצערי הרב לאחר מספר שעות של המשחק ולקראת חלקו השני, המשחק משום מה לוקח זווית אחרת בכל הקשור לסיפור שלו ולעיצוב השלבים. המשחק בין רגע מציב אתכם באזורים סגורים ולא מפורטים, וזה בהחלט הופך את חווית המשחק להרבה פחות מרשימה ומהנה. אני מניח שאי שם בשנת 2007 זה היה נסלח בהתחשב בעובדה שרוב המשחק כן חזינו במחזות גרפיים מרשימים והשינוי המהיר לא נחשב ליותר מידי בעיה, אך לדעתי בימים שלנו אנשים רבים ימצאו את חלקו השני של המשחק להרבה פחות מזמין ומהנה.

בסופו של דבר אי אפשר שלא להגיד ל-Crysis לא. מדובר באחד ממשחקי היריות מגוף ראשון הטובים בכל הזמנים, שקיבל במה מחודשת בגרסה מחודשת ומסוגננת. אמנם לא מדובר בפריצת דרך גרפית ב-Crysis Remastered ל-Switch, אך במחיר של כ-30 דולר בלבד, קשה לי להגיד לכם שלא לשחק במשחק גם אם תשחקו בו על פלטפורמה מעט חלשה יותר.

יחד עם זאת, במידה ויש להם מערכת מחשב או קונסולה חזקה שתעמוד בדרישות המחודשות של המשחק וקצת סבלנות, אני חושב שיהיה ראוי לשחק את המשחק על גבי פלטפורמה חזקה יותר כאשר Crysis Remastered יגיע למחשב, ל-PlayStation 4 וכן ל-Xbox One במועד מאוחר יותר, זה ללא ספק יחזיר למשחק את הכבוד שמגיע לו, כי במקרה של Crysis – כל פיקסל חשוב.

*עותק לביקורת סופק על ידי Crytek.

Crysis Remastered

ציון סופי - 7

7

טוב

משחק קלאסי שנשאר מהנה ומרשים גם היום

User Rating: Be the first one !

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה