!Don't Die, Minerva

!Don't Die, Minerva – רשמים ראשונים

רוחות רפאים, נשקים והרבה חיות חמודות. !Don't Die, Minerva זמין כעת בגישה מוקדמת, ואני כאן כדי לספר לכם מה מחכה לנו

!Don't Die, Minerva הוא משחק רוגלייט עם מפות אקראיות, ציוד אקראי, עליית רמות והתחזקות תוך השגת שדרוגים קבועים כל כמה זמן. לא ממש יוצא דופן בז'אנר. יחד עם זאת הוא כן מביא איתו כמה שינויים נחמדים שמאוד אהבתי.

!Don't Die, Minerva, המפותח על ידי חברת Xaviant, מכניס אתכם לנעליה של מינרווה, ילדה קטנה אשר מגיעה לאחוזה מלאת רוחות רפאים וצריכה לשרוד. זה בערך כל מה שהמשחק נותן לכם וזאת כבר כבר בעיה. השחקן נזרק אל תוך העולם בלי להבין מדוע הוא שם ולמה חשוב שהוא דווקא ישרוד וינצח. הכתיבה של הדמויות (השתיים שנתקלתי בהם עד כה) בסיסית ביותר, אבל יש ניסיון מצד הכותבים לתת להן אישיות מסוימת. לפי דעתי הם יכלו לנסות קצת יותר, ואולי זה ישתפר בהמשך הפיתוח. מיד בתחילת המשחק, צצה לה בעיה נוספת, ואולי אחת המהותיות ביותר עבור כל משחק וידאו – השליטה. היא אינה מותאמת עבור מקלדת ועכבר, המפתחים קיבלו כמה החלטות תמוהות בנוגע ללחצנים ולפעולות שמופו אליהם. דוגמא אחת היא הבחירה בלחצן הימני בעכבר עבור יריות (בדרך כלל ממופה למקש השמאלי), שהוא שינוי בצורת שליטה כל כך בסיסית בכל כך הרבה משחקים, שאני עדיין מנסה להבין מדוע זה נעשה ככה. בזמן מסכי הטעינה, צץ מדי פעם מסך שמראה את הלחצנים אבל על שלט של Xbox One. המשחק תוכנן במקור עבור הקונסולה, וזה די ברור.

מבחינה גרפית המשחק נראה סביר, אך הוא לעיתים בהיר מידי. הסגנון הגרפי מנסה לתת הרגשה של ספר אגדות, אבל הוא נראה ממוצע. המבוכים עצמם לא מעניינים במיוחד, ולא מרגישים שונים במיוחד אחד מהשני. אני גם לא מצאתי שום סודות או חדרים נסתרים, הכל מול העיניים וזמין בקלות על ידי חיפוש קליל. המפה במשחק תעזור לכם לא ללכת לאיבוד, והמבוכים עצמם לא גדולים או מסובכים. תוכלו למצוא גם מזרקה באחד החדרים אשר מאפשרת לכם לחזור חזרה ליציאה מהאחוזה עבור שדרוגים ושיפורים לפני שחוזרים חזרה אל המבוך. חלק מהאפקטים במבוכים נראים מיושנים, ולפעמים אפילו יפריעו לכם להבין או לראות מה בדיוק מתרחש על המסך, דבר בעייתי כאשר אתם מוקפים באויבים. בסופו של דבר, לא הרגשתי שאני מוצא משהו מעניין במיוחד במבוכים עצמם, או רצון לחזור אליהם או לחקור אותם.

מבחינת משחקיות ניתן לשייך את !Don't Die, Minerva לז'אנר הרוגלייט. אחרי כל מוות, מינרווה תקבל ציוד התחלתי רנדומלי, יחד עם חיית מחמד אקראית, ותתחיל את המשחק מתחילת המבוך הראשון. המבוכים נוצרים אקראית (גם החדרים ומה שנמצא בהם גם אקראיים), אבל כפי שכבר אמרתי, כאשר אין ממש מה לגלות בהם זה לא מרגיש כמו משהו שיש מה לצפות לו. בתחילת המשחק תקבלו נשק בעל טווח מאוד מוגבל, וזה הרגיש כאילו הקושי שנוצר קצת לא הוגן, במיוחד כאשר יש אויבים בעלי יכולת התקפה מרחוק. כאשר המשכתי בשלבים ומצאתי נשקים חדשים, המצב הרגיש מאוזן יותר. מבחינת משחקיות, היא בסיסית למדי, בלי הרבה יכולות. למען האמת יש רק שתי יכולות התקפה – הנשק הראשי וחיית המחמד שלכם. סוגי הנשקים שניתן להשתמש הם נחמדים, וכל אחד מהם בעל טווח ירי וסגנון שונה, מנשקים דמוי מכונת ירייה עם כדורים חלשים, דרך נשקים עם יריות עוצמתיות אך קצב ירי איטי ועד לנשק עם קרן אנרגיה מתמשכת. הנשקים לא מרגישים בעלי עוצמה או יעילים במיוחד, ולוקח לא מעט זמן גם להביס את האויבים הבסיסיים ביותר.

היכולת ההתקפית השנייה שברשות מינרווה, חיית המחמד שלה, יכולה להיות דרקון, דוב ועוד, כל אחת מהן תוקפת בצורה אחרת ובעלת יכולות שונות. אהבתי את הרעיון הזה, ואני רק מקווה לראות אותו מתקדם יותר בהמשך הפיתוח. האויבים שאיתם תתמודדו הם רוחות רפאים שונות ושדים שונים, אבל לצערי למשחק איך הרבה מגוון להציע נכון לרגע זה. לאחר המבוך הראשון נתקלתי רק בשני סוגים חדשים של אויבים. המשחק מנסה להוסיף משהו חדש עם שדרוגים שונים ליכולות ולציוד של מינרווה, אך הם לא מאוזנים. כתוצאה מכך הייתי הרבה יותר חזק והגעתי למצב שבו הדמות שלי לא יכלה למות. כולי תקווה שהם יתקנו את הבעיות האלה בעדכון עתידי. במהלך המבוכים השחקן יאסוף כסף שייפול מהאויבים וקריסטלים שונים. הכסף משמש לקניית ציוד חדש עבור הריצה הספציפית והקריסטלים על מנת לפתוח שדרוגים תמידיים אשר יישארו עם הדמות גם אחרי המוות. שתי האפשרויות פתוחות במהלך המשחק באזור מחוץ לאחוזה אשר נגיש מהמזרקות בתוך המבוכים.

המשחק גם סובל מלא מעט בעיות, הוא בדרך כלל לא רץ חלק. אני לא יודע מה קרה, אבל בפעם הראשונה ששיחקתי הוא הרגיש חלק לחלוטין, ובכל הפעמים לאחר לכן. הוא לא נתקע ולא נתקלתי בהתרסקויות, אבל המשחקיות לא הייתה חלקה וזה משהו שיפריע ללא מעט אנשים.

אחרי כל זה, ויחד עם הבעיות שציינתי, יש פה משחק שיכול להיות מהנה ומעניין, אבל צריך ללטש אותו הרבה. אני לא יכול בלב שלם להמליץ לכם לשחק בו במצבו הנוכחי, אבל שימו עליו עין אם אתם אוהבים משחקים בסגנון, ואולי כולנו עוד נופתע לטובה בשחרור המלא שלו בשנה הבאה. מה שכן, בינתיים אני כן אמליץ על Children of Morta, משחק רוגלייט בעלי מספר מאפיינים נוספים שמאוד נהניתי ממנו.

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה