משפחה מעל לכל – ביקורת המשחק Children Of Morta

משפחה, אומץ, אהבה. מילים גדולות עבור משחק קטן ושאפתני, אך האם Children Of Morta מצליח לשאוב אותנו פנימה? הצטרפו אלי ונגלה

Children Of Morta הוא המשחק החדש של סטודיו 11BIT, אשר הביא לנו חוויות מרגשות בדמות Frostpunk ו-This War Of Mine, בין מספר משחקים מוצלחים אחרים. כאשר הם התחילו לפרסם את המשחק החדש שלהם, התלהבתי. נראה שהוא ייקח אותם לכיוון חדש ואינטימי יותר, עם סיפור של משפחה אחת אשר מתמודדת עם האפלה המתקרבת, אבל גם עם בעיות בין הורים לילדים, ביטחון, גדילה, אמון ואהבה. כשקיבלתי אותו לידיים שלי סיימתי אותו תוך 5 ימים.

Children Of Morta מספר את סיפורה של משפחת ברגסון (Bergson), משפחה שבמשך דורות על גבי דורות הגנה על הר מורטה (Morta) המיסטי מפני כל דבר אשר עלול היה לאיים עליו ועל הארץ. עכשיו האפילה מתפשטת, ועל המגנים של ההר לצאת נגדה, ולהבין מדוע היא הופיעה עכשיו ואיך לעצור אותה, לפני שכל הארץ תיבלע. הסיפור מאוד קטן ואינטימי, משום שמדובר במשפחה, כל בחירה היא בעלת השלכות. עד כמה אתה תלך כדי להגן על היקרים לך? כמה אתה תקריב בשביל האושר של כולם? עד מתי עלייך להגן על הילדים שלך מהעולם החיצוני והסכנות שלו? הסיפור אמנם לינארי ללא כל בחירה לאורך הדרך, אבל כיוון שהדמויות עצמן מתמודדות עם הדילמות והתוצאות של ההחלטות שלהן, קל להתחבר אליהן, במיוחד שזה דילמות שלא מעט מאיתנו חווינו במהלך חיינו. הסיפור עוצמתי ומלא ברגש, והביא אותי לדמעות וקריאות שמחה בנקודות שונות שלו. עוד לפי שאגע בשאר הגורמים שלו כמו משחקיות, אנימציה, גרפיקה, וסאונד, אני יכול בלב שלם להגיד לכם ששווה לשחק בו רק עבור הסיפור המדהים שהוא מספר.

משפחה זה כל מה שיש לכם

בנוגע לגרפיקה, המשחק משלב אומנות של ספרייטים עם אנימציה ידנית, כדי ליצור תנועה זורמת, רגעים אפיים, ויופי מופלא. כל דבר במשחק, מבעלי החיים, לחברי המשפחה, לאויבים, ולסביבה, פשוט מתפרץ מחיים ואנרגיה. שיחקתי במספר משחקים בעלי סגנון אומנותי דומה, ובכל זאת זה הפעם הראשונה שאני חווה את הסגנון הזה משומש בהצלחה גדולה כל כך. האנימציה ממש הכניסה אותי אל תוך העולם הקסום הזה והדמויות שבו אותי לגמרי באמינות של התנועות שלהם.

העולם המשחק עצמו קסום, לא ממש יוצא דופן ברעיון שלו, אבל מרהיב בביצוע שלו. כל אזור מבין 3 האזורים העיקריים של המשחק מכיל גם סגנון משלו, ושלושתם היו שונים משמעותי אחד מהשני. ממערות תחובות ומלאות קורים עד לאזור תעשייתי מלא מכונות חיות ומתות, תמיד היה משהו מעניין לגלות ולראות. זה עולם קסום שכיף לגלות אותו ולחוות אותו.

אזורים מגוונים בעלי אווירה שונה ימתינו לכם

אבל זה משחק בסופו של יום, ואנחנו צריכים לשחק בו. המשחקיות של Children Of Morta מפגישה בין האנימציה, אלמנט הרוגלייק, וההתקדמות ההדרגתית של Dead Cells לבין עליית הרמות, המבט העילי, והשימוש בגיבורים בעלי יכולות שונות של Diablo.

לאורך שלושת האזורים שונים, על ידי בחירת דמות לפני כל ריצה נוספת, יש להביס את כל מה שנקלה בדרך. אלמנט ממש מעניין שהם הכניסו זה פתיחה אורגנית של דמויות נוספות למשחק. בלי לעשות ספוילר, אבל קצב פתיחת הדמויות והדרך שבה הם שילבו את זה עם הסיפור זה משהו יוצא דופן באמת ובתמים ואחד הדברים שלפי דעתי מבדילים את Children Of Morta ממשחקים אחרים בז'אנר של Roguelike. בעוד שאתם תביסו אויבים לאורך המשחק, הדמות שבחרתם תעלה רמות ותוכל ללמוד יכולות חדשות או לשדרג יכולות קיימות, ולהרבה מהיכולות יש סינרגיה ויכולות מחוזקות אשר מתקשרות ליכולות קודמות.

היכולות השונות של הדמויות גם מחזקות את נקודות החוזקה הטבעיות של סגנון הלחימה שלהן, ועוזרות לפצות על החולשות שלהן. ולבסוף, עם עליית הרמות של כל דמות, כל אחת מהן תפתח בשלב מסוים סקיל פסיבי אשר ישפיע על כל בני המשפחה, וייתן לכם מוטיבציה לחזק ולבחון את כולם כדי שכל בני המשפחה יוכלו להתמודד עם הקרבות בצורה יעילה יותר. עם מספר מכובד של דמויות וסגנונות לחימה שונים, מקרוב ומרחוק, כל אחד יוכל למצוא לעצמי דמות שתיים שהוא יעדיף להשקיע בה יותר ולהתמקצע בה. נקודה שכן חשוב לי להגיד, אני לא מרגיש שכל הדמויות שוות, ואני בהחלט מאמין שיש כאלו שהסינרגיה בין היכולות שלהן מאפשרת להן התמודדות קלה יותר משמעותית מול דמויות אחרות. בעיית איזון שאני מקווה שהם ימצאו דרך לשפר, כי היא מצמצמת את כמות הדמויות השחיקות על ידי הבדלה בין כאלו שישרדו בקלות לבין כאלו שילחמו על כל טיפת דם.

במי נבחר הפעם?

עלייה ברמות לא תהיה הדרך היחידה להתחזק. במהלך המשחק נוכל להשתמש בכסף שאספנו מהמבוכים כדי לשפר מגוון סקילים אשר ישפיעו על כל בני המשפחה, מחיזוק הבריאות והנזק שלהם, עד להרווחה יותר מהירה של ניסיון וזהב, תנועה מהירה יותר ועוד. כל בונוס אשר תפתחו תוכלו להרגיש את ההשפעה שלו במידית בריצה הבאה, ואהבתי לראות את בני המשפחה מתחזקים מריצה לריצה.

מבחינה מוזיקלית המוזיקה במשחק לא הייתה לי זכירה במיוחד, והמנגינות השונות לא נחקקו במוחי. במהלך הקרבות מה שהחזיק אותי היה המשחקיות והניסיון להישאר בחיים, אשר פמפמו אותי באדרנלין. יחד עם זאת, אני חייב לציין לטובה את המנגינה הראשית אשר מתנגנת כל פעם שהשחקן נכשל/מסיים מבוך ואנחנו חוזרים חזרה אל בית המשפחה. המנגינה הזאת הייתה קסומה, מרגיעה, נינוחה, והוותה ניגוד מעניין אשר עזר להבדיל בין מה שבני המשפחה עשו במהלך הקרבות (רצח של מאות אויבים ויצורים) לבין הרגיעה בחזרה הביתה אל המשפחה שלהם.

האפלה משפיעה על כולם, גם על בעלי החיים…..

Children Of Morta הוא משחק הרוגלייק הכי טוב והכי מהנה ששיחקתי עד היום, והוא עושה המון דברים על הצד הטוב. הוא לא מושלם, ויש לו חלקים שהייתי שמח שהיו מוצלחים יותר, כמו המוזיקה במהלך המבוכים, אבל אני בכל זאת התמכרתי אליו קשות ומצאתי את עצמי נשאר ל"רק עוד ריצה אחת" עד השעות הקטנות של הלילה. אם אתם מחובבי Roguelike או Diablo או סתם משחק עם סיפור טוב, אתם חייבים לשחק בו. אז התכוננו מגנים, כי האפלה יורדת, ואתם האור היחידי.

Children Of Morta

גרפיקה - 9
מוזיקה - 6
משחקיות - 8.5
סיפור - 10

8.4

מעולה

מומלץ ביותר לכל חובבי הז'אנר ונקודת פתיחה מעולה לאלו שלא.

User Rating: Be the first one !

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה