Escape From Tarkov – רשמים מהבטא

לפני כשנתיים פתחה חברת Battlestate Games קמפיין ב-Kickstarter עבור המשחק החדש שלהם Escape From Tarkov וכעת לאחר שנתיים של פיתוח קיבלתי גישה לתוך הבטא הסגורה וחזרתי עם רשמים עבור משחק ההישרדות המציאותי ביותר של שנת 2018

כשחושבים על מישחקי הישרדות לרוב חושבים על DayZ, Fallout וכד' ונניח ואני אשאל אתכם מול מי אתם תילחמו 90 אחוז מהמקרים את תענו זומבים, ובצדק! רוב משחקי ההישרדות שיצאו בשנים האחרונות הציבו ותי מול אותם חברה שלא מתים ומעוניינים לאכול את המוח שלנו, בחייאת אחינו חפרתם. כשחברת Battlestate Games השיקה את קמפיין ה-Kickstarter שלה והציגה את משחק ההישרדות החדש שלה Escape From Tarkov שאינו מציג זומבים מיותר לציין שקהילת הגיימינג כולה התפוצצה והציפיות עלו לשמיים מהמשחק המציאותי והמקיף ביותר שראיתי עד היום בתחום ההישרדות. לאחר שניתנה לי ההזדמנות לשחק בבטא הסגורה של המשחק חזרתי עם רשמים מעניינים וטובים למדי מהמשחק המציאותי ביותר שיצא לי לראות כבר שנים.

עלילה:
כרגע העלילה של המשחק לא מורגשת כלכך אבל המפתחים הבטיחו שוב ושוב שכאשר המשחק עצמו יצא העלילה תהיה סוחפת ומלאה. למרות זאת יש לנו מספר פרטים בנוגע לעלילה עצמה ולדמויות שאתם משחקים. המשחק עצמו מתרחש ברוסיה באיזור שנקרא הרי איך לא Tarkov, בסיפור קיימים שני צדדים, תושבי Tarkov עצמה וארגון Altera שלפי הפתקים שמוצאים במשחק הינה חברת כרייה שביצעה מעשים לא חוקיים באיזור Tarkov. כמובן שהכל הולך לעזאזל ומלחמת אזרחים פורצת ב-Tarkov וחברת Alterra נסוגה מ-Tarkov אבל שולחת אותכם בתור PMC לנקות אחרי החברה ולא לבחול באמצעים אם אתם נתקלים בהתנגדות מצד התושבים של Tarkov. אומנם העלילה כרגע לא מלאה אבל היא אכן נותנת תבנית למשחק ומטרה סופית.

גרפיקה:
אחד הדברים שהדהימו את כולם בסרטונים שהוצגו ב-Kickstarter לפני כשנתיים היה הגרפיקה של Escape From Tarkov ואני שמח לבשר שהם ממש לא איכזבו ( *שיעול* Watch Dogs *שיעול*) ובאמצעות שימוש במנוע הגרפי Escape From Tarkov ,Unity מצליח להציג גרפיקות מהממות ואיכותיות שלא יביישו משחקי AAA מסטודיויים גדולים עם תקציבי ענק. במהלך הבטא יכולתי לשחק בכ-4 מפות מתוך ה-12 שבמשחק: Factory, Woods, City ו- Sewers, כן אני יודע שמות מקוריים. למרות השמות הבנאליים תהיו בטוחים שהמפות עצמן רחוקות מלהיות כאלו, Woods מעוצב כמו יער אמיתי עם שיחים גבוהים, בולי עץ ושיחים מעוצים עד לרמת ה-Crouch ולהתחיל לבחון את העלים. Factory מעוצב בתור מפעל נטוש עם המון פינות לאיגופים ואמבושים וניתן לראות היטב כיצד הטבע לקח בחזרה את מה ששלו עם החלודה,עצים מטפסים ועוד, City הינה אחת מהמפות ש-Battlestate Games ציינו שהיא אינה מוכנה עדיין אבל ניתנת לשיחוק בשביל חוות דעת, קודם כל הרשו לי להגיד שזוהי לדעתי המפה הכי אהובה עליי במשחק כרגע בעקבות העובדה שהלחץ עולה כלכך מהר כאשר אתה רץ ברחוב פתוח ומסביבך גורדי שחקים עם חלונות פתוחים (ותהיו בטוחים שהשקט ורק הסאונד של הנעליים פוגעות ברצפה לא תורם באף סיטואציה) מבלי איבוד בטקסטורות גורם לכם להישקע לתוך המשחק ולהתחיל לשמוע דברים שלא באמת שם (או רק אני?).

משחקיות:
המשחקיות של Escape From Tarkov היא לדעתי המקום שבו הוא הכי ייזרח, וכן אני אומר זאת בלשון עתיד כי כרגע היא החסרון הגדול ביותר שלו.כשאמרו בסרטון ה-Kickstarter של המשחק שהוא הייפרריאליסטי לא צחקו, אני רציני, מעולם לא חוויתי כלכך מלאת לחץ כשהדמות שלי נורתה מכדור ברגל מצלף (ארור תהיה) באחד הגבעות. את המשחק תתחילו מחוץ למפה כשתבחרו את הנשקים,מגנים והציוד הנלווה שיקחו איתכם אל המפה עצמה, מטבע המשחק הינו הרובל הרוסי (וכן, גם שם הוא באינפלציה) ודרכו אתם יכולים לקנות דרך ה-Traders מגוון רכב של מוצרים החל מנשקים, ציוד רפואי,תיקים ושכפ"צים. למרות שכרגע ה-Traders צריכים עבודה רצינית היסודות הונחו ואחרי מספיק ניסיונות לחצן הקנייה יעבוד לכם. בנוסף למערכת הסוחרים קיימת מערכת הביטוח (המאוד שימושית) שבאמצעותה אתם יכולים לבטח חפץ עבור מספר של משחקים שאם במהלכם תמותו הנשק יוחזר לתיבה שלכם לפני תחילת המשחק. לאחר שתיכנסו למשחק תוכלו להיתקל במערכת התנועה היותר מגושמות שיצאו לי לפגוש עד היום במשחקים (ואני שיחקתי בהמון early Access) ולצערי דבר זה גוע המון מהפוטנציאל הענקי שיש למשחק. למרות שאני מאמין שהמפתחים מודעים לבעיה ומתקנים עודה בעודנו קוראים את הביקורת אנחנו מדברים על הבטא ועל החוויות שבבטא. אחרי שתצליחו למעין להתרגל למערכת התנועה תוכלו להתפעל ממערכת ההישרדות וה-Looting שקיימות במשחק. נתחיל מ-Looting, בשונה ממשחקים שפשוט לוחצים על קופסא ורואים הכל ב-Escape From Tarkov תוכלו לראות אנימציה מלאה של פתיחת הקופסא וכאשר תפתחו אותה תלחצו ללחות על כפתור החיפוש שייקח מספר שניות (שבמקום הלא נכון יכולות להוות מוות) ורק אז יתחילו להופיע החפצים, דבר זהה קורה כאשר אתם תחפשו על גופות ותצטרכו לחפש כל חפץ בגדים בנפרד כגון שחפ"ץ,מכנסיים ותיק. במצב לא הדדי ונורתם כאשר חיפשתם בגופה תוכלו לגלות את מערכת ההישרדות ממקור ראשון ותאמינו לי היא מעמיקה, החל משטפי דם,עצמות שבורות והצמתות דם כאשר אתם מטפלים בעצמכם ב-Escape From Takov אתם חייבים לתת לא מאה, אלה 1000% תשומת לב לאמצעי שאתם משתמשים איתו, האם הוא לא מוזהם, במידה ואתם מעבירים דם משקית דם האם יודעים מה הוא סוג הדם שלכם וכד.

לסיכום, הבטא של Escape From Tarkov הראתה לי 2 דברים, הראשון הוא שיש עתיד למשחקי הישרדות ואני צופה אחד מזהיר לחברה ב-Battlestate Games והשני הוא שכרגע המשחק נמצא בנקודת מפנה קריטית מאוד, המפתחים יוכלו לתקן את כל הבעיות שהקהילה סיפקה להם או שהם יוכלו להתעלם מהם ולהמשיך לפתח את המשחק, במידה והאופצייה הראשונה תתקיים אתם עומדים להסתכל על משחק ההישרדות של שנת 2017 אם לא 2018, במידה והאופצייה השנייה תילקח Escape From Tarkov ייכנס לערמת המשחקים עם פוטנציאל עצום אבל עם מפתחים שלא ידעו לנצל אותו.

אודות אור כהן

משנה לעורך הראשי בקטגוריית חומרה מנתניה אם אני לא כותב אני כנראה רואה סרט מדע בדיוני או משחק במשהו שקיבל ביקורות שליליות

2 תגובות

  1. אני משחק במשחק עוד מהאלפא עצמה וחייב לציין שיש פה טעות במאמר וזה המנוע הגרפי כפי שצוין פה
    זה לא unreal engine 4 אלא מנוע של unity

השאר\י תגובה