Final Fantasy VII Remake – רשמים מהדמו

השקת הפרק הראשון של החידוש למשחק התפקידים הוותיק קרבה. לכן יצאתי לבדוק את הדמו ולראות מה השתנה מאז המשחק המקורי, והאם השינוי היה לטובה

Final Fantasy VII Remake כבר ממש מעבר לפינה ולאור העובדה שהוא קיבל דמו רציתי להביע את דעתי על ההדגמה של הגרסה המחודשת לאחד ממשחקי התפקידים האהובים בכל הזמנים.

הדמו מתחיל עם סרטון פתיחה שדומה כמעט כמו שתי טיפות מים לזה של המשחק המקורי, אבל עם גרפיקה מודרנית ומדהימה. העיר מידגר נראית מהמם וככל שהמצלמה בסרטון הפתיחה התרחקה למדתי להעריך טוב יותר את גדולה העצום ורמת הפירוט שלה.

הדקות הבאות יהיו די מוכרות לכל חובבי המשחק המקורי, הרכבת נכנסת לתחנה, קלאוד קופץ מהגג שלה, והקרבות מתחילים. כאשר Square Enix הודיעה שמערכת הקרב תהיה בזמן אמת ותרגיש יותר כמו משחק פעולה, הרבה מאוד גבות הורמו באוויר יחד עם ידיים זועמות. אחד ממשחקי התפקידים הקלאסיים והאיקונים ביותר בהיסטוריה מקבל מערכת קרב שונה לחלוטין? איך הם מעזים?! ובכן, אני שמח לציין שמערכת הקרב החדשה היא תענוג. היא מהירה, גמישה, נוחה ומאפשרת לי לעשות כל מה שאני צריך באותו הרגע. קלאוד יכול לתקוף עם החרב, להגן בזמן אמת, להפעיל קסמים, ולגרום נזק רציני עם היכולות המיוחדות שלו. אבל את כל זה היה לנו גם במקורי, מה השתנה? ובכן, בתור התחלה הקרבות מתרחשים בזמן אמת, לכן השחקן חייב להיות ערני יותר.

מערכת הקרב החדשה נראית מעולה ומאוד מהנה

מערכת הקרב החדשה מאפשרת לנו לעשות דברים שעד עכשיו יכולנו רק לראות בסרטים ובאנימות של Final Fantasy, ואני ממש מצפה לראות לאן היא תתפתח במשחק המלא. שינוי מעניין הוא מגוון אפשרויות ההתקפה חדשות. לכל דמות במשחק יהיו מצבים שונים של התקפה, כאשר במקרה של קלאוד בלחיצת כפתור ניתן לעבור למצב התקפה חדש עבורו, אשר מאט אותו משמעותית ומונע ממנו להתגלגל, אך מעלה את כוח ההתקפה שלו ומאפשר לו להדוף אוטומטיות מתקפות פיזיות. חלק מהאויבים שנתקלתי בהם היו הרבה יותר קלים להבסה במצב זה, ונאלצתי לגלות זאת בדרך הקשה, אך כשגיליתי זאת נהניתי מאוד מהגיוון שהמשחק מציע. בתוך דמו אין אפשרויות לשנות את היכולות של הדמות, אבל השחקן כן מקבל גישה מספר קסמים (שנראים מעולה) ומספר יכולות עבור קלאוד ובארט (שניתן למשחק בשלב מסוים בדמו).

המצב החדש של קלאוד מוסיף עומק ליכולות ההתקפה שלו

נהניתי מאוד ממערכת הקרב החדשה הזאת, ומהעובדה שגם כאשר נתתי פקודה ייחודית כמו הפעלה של קסם או ריפוי, המסך קפא על מנת שאוכל לבחור ברוגע מבלי לדאוג לגבי המצב של דמותי. האנימציות, בייחוד אלה של הפנים, נראות מעולה. אני מתפתה אפילו להגיד שזה המשחק הכי יפה והכי מציאותי מבחינת מראה שיצא לי לשחק בו עד היום. הדיבוב נשמע מעולה, הדמויות היו מלאות חיים ורגשות, ואפילו הסיפור (מהמעט ממנו שיש בדמו) שומר מעט על הזילות שאפיינה משחקים מהתקופה של המשחק המקורי.

למרות שהדמו הורכב משלב אחד בלבד, עדיין היו הרבה דברים שיכולתי לגלות במפה אם הייתי פונה מעט הצידה או מסתכל היטב בשטח. אני אשמח לראות את זה גדל וממשיך במשחק המלא.

אני ממש מתרגש לקראת השקתו של המשחק המלא, ומקווה מאוד שהוא יעמוד או יתעלה על הציפיות שהדמו עורר אצלי.
Final Fantasy VII Remake יגיע לקונסולת ה-PlayStation 4 בעשרה באפריל.

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *