בית / ביקורות / מה חדש? – ביקורת של Final Fantasy VIII Remastered

מה חדש? – ביקורת של Final Fantasy VIII Remastered

בזמן שאנחנו מחכים להגעתה של הגרסה החדשה של Final Fantasy VII, חברת Square Enix מביאה לנו הזדמנות לשחק ב-Final Fantasy VIII בגרסה מחודשת

שני המשחקים שתמיד זכו לתשומת לב מהמעריצים של כותר Final Fantasy ותמיד הוצבו אחד מול השני בדיונים הם Final Fantasy VII ו-Final Fantasy VIII. אני זוכר עוד בצעירותי שלמרות ולא היה לי PlayStation, המשחק FFVIII היה בין המשחקים המדוברים הודות לסצנות הממוחשבות שלו והסיפור מלא הדרמה שלו.

בזמן שאני ממתין לחידוש המצופה של Final Fantasy VII, תמיד שאלתי את עצמי “למה Square Enix לא משחררת גרסת מחודשת של FFVIII, בדומה לשאר המשחקים שלה”? ובכן, במהלך E3 החברה הודיעה שגרסה מחודשת (Remaster) בדרך אלינו ולא יכולתי לחכות לחוות אותה. האם ההמתנה הייתה שווה את זה? המשיכו לקרוא.

הסיפור והעולם

Final Fantasy VIII מתרכז בקבוצת גיבורים שהם חלק מיחידת מלחמה מובחרת בשם SeeD שחיים בחמישה איים גדולים בעולם של כותר Final Fantasy.

הגיבור המרכזי של המשחק הוא Squall Leonhart, מתבודד קשוח שנמנע מלהתחבר לאנשים כדי לא להפגע. אליו מצטרפים Quistis Trepe, מורה קשובה וסובלנית, Rinoa Heartilly, נערה צעירה נלהבת שתמיד הולכת אחרי ליבה (ניגוד נהדר ל-Squall), מומחה אומנויות לחימה בשם Zell Dincht שאוהב נקניקיות, Irvine Kinneas, צלף רודף נשים, ו-Selphie Tilmitt נערה צעירה שמטיסה את ספינת האוויר Ragnarok.

נבל המשחק (בעיניי) הוא בעיקר Seifer, לוחם בלונדיני שחצן שהוא יריב האקדמיה של Squall ורוצה נקמה אחרי שלא זכה לקבל את מעמד ה-SeeD בגלל שהמרה פקודות, זו יריבות די טובה, שראינו הרבה פעמים, התלמיד הסורר שבחר בדרכים אפלות מול התלמיד טוב הלב שעבד קשה להצליח. זו עלילה שדי נראת חרושה בימינו אבל בזמנו היא עוד הייתה חדשה ואפילו מתאימה לתקופת שנות האלפיים המוקדמות של צעירים קשוחים עם מעילי עור.

הנבלית הגדולה והעוצמתית היא Edea, מכשפה רבת עוצמה שמחוללת מלחמה והרס בעולם, ויש לה עיצוב ייחודי והיא אפילו די מפחידה, אבל הייתי מעדיף ש-Seifer יהיה הנבל המרכזי, ובסופו של דבר הוא יותר כמו משרת שלה, אז אפשר להבין למה ישנם מעריצים של FFVII שלא אהבו את המשחק הזה כל כך, הם רצו עוד יריבות כמו Cloud ו-Sephiroth.

הסיפור לוקח הרבה תהפוכות ופיתוחים, ביניהם הפיכתו של Squall למפקד הראשי של SeeD, מכשפת נוספת בשם Adel, מסע בזמן (כצפוי מפיינל פנטזי) והרבה מאוד דרמה וקווי עלילה.

הסיפור של Final Fantasy VIII הוא שאפתני ודי מסובך. היום הוא קל יותר להבנה בעיקר תודות לאינטרנט אבל בזמנו אני בטוח ששחקנים היו פשוט מבולבלים לגמרי. בכל מקרה, אני אהבתי את הסיפור, חשבתי שהוא מרגיש מאוד מסיבי וחשוב, וגם אהבתי את העולם שבו הוא מוגדר, עולם עתידני שבו קסם מרגיש לפעמים כמו התקדמות טכנולוגית מאשר קסם ממשי, זה המשך מתאים ל-FFVII. בנוסף, הטון הכללי והעולם מרגישים מאוד ייחודים לתקופה וזה פשוט עיצוב נהדר של עולם.

המשחקיות

הקרב של Final Fantasy VIII הוא ההתחלה של המעבר מקרב התורות שהכרנו עד עכשיו לסגנון תפקידים-אקשן שהסדרה יותר ידועה בו בימינו.

יש לכם חבורה של 3 לוחמים, במהלך הקרב את בוחרים עבור כל אחד מהם פעולה לבצע, זה יכול להיות התקפה, שימוש בקסם, שימוש בחפץ, זימון Guardian Force, יכולות מיוחדות או שאיבת אנרגיית קסם. בשונה מכל המשחקים שהגיעו לפניו, במקום אינסוף זמן עבורכם לבצע את המהלך שלכם עם כל דמות, הפעולות של כל הדמויות מתרחשות בזמן אמת, מה שאומר שאם לא תבחרו מה לעשות, האויב יכול להמשיך לתקוף אתכם שוב ושוב, מה שיכול להשמע מעצבן אבל זה נותן הרגשת דחיפות טובה לקרב וזה דורש מכם לפתח אסטרטגיות קצת שונות ממה שהיה במשחקים אחרים של הסדרה עד עכשיו.

כמובן שהאלמנטים המוכרים של קסם וזימון קיימים גם במשחק זה והם עדיין מגניבים כמו תמיד לראות על המסך, גם בגרפיקה הישנה של המשחקים. בנוסף, יש כמות ענקית של קסמים שכמובן משפיעים בצורה שונה על אויבים שונים וזה תמיד נהדר לראות במשחק של Final Fantasy.

המשחק מאפשר לבצע פעולות שונות באמצעות שלטי המשחק, כעת עם יותר כפתורים ממה שהיה בתקופת ה-PlayStation הראשון, פעולות אלו הן בריחה מהירה מהקרב, האצה של המשחק, חיזוק במהלך קרבות וביטול קרבות בכלל (לשחקנים שרוצים להתרכז רק בעלילה), יחד עם אפשרויות נוספות שזמינות בקרבות עצמן.

אבל ההדרכה עבור חלק מהפעולות והקרב עצמו לא כל כך ברורה, המשחק לא עושה את זה קל ללמוד את מכניקות הקרב באמצעות מדריך במשחק. בכללי השליטה במשחק היא מאוד נוקשת ולא נגישה למשתמש, ישנם הרבה תפריטים בלי הסברים או תיאורים מה הם עושים, משהו שהחידוש יכל לתת לנו עם עדכון קל לממשק המשתמש. גם לא נעשה שום שיפור לביצועי המשחק במהלך הקרב, כמות ה-FPS במהלך הקרבות היא עדיין נמוכה מדי וזה משהו שהחברה גם יכלה לשפר בעיניי, אבל הכשלון של החידוש לחדש משהו לא מפסיק במשחקיות.

התצוגה המחודשת

אוקיי, אז מה חודש ב-Remaster הזה של Final Fantasy VIII? המודלים של הדמויות והאפקטים בקרב. זהו.

אני לא מומחה לגרסאות מחודשות של משחקים, אבל בתור מישהו שמשלים הרבה משחקים שהוא פספס בדורות הקודמים כמו Dark Souls, Okami, Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, God of War 3, Burnout: Paradise City טרילוגיית Uncharted ועוד רבים, אני כבר יודע למה לצפות מ-Remasters, גרפיקה טיפה טובה יותר והתאמה של המשחק לתצוגה של היום. ב-Final Fantasy VIII אין שום דבר מזה. המקסימום שהמפתחים עשו זה לעדכן את המודלים של הדמויות מגרפיקה של PlayStation 1 ל-PlayStation 2 וכך גם האפקטים במהלך הקרבות.

המשחק עדיין מוצג ב-14:9 Aspect Ratio (למרות שיצאו גרסאות למשחק שהתאימו אותו למסך רחב), בדומה לגרסה המקורית. אופציה של הרחבת התצוגה, גם אם זה כולל מתיחת התמונה הייתה יכולה להיות נחמדה ואם לא, למה לא לפחות לשים גבולות יצירתיים בצידי המסך, להסתכל על שחור גורם לי להרגיש שאני משחק באימולטור.

הדבר הכי מתסכל בחידוש זה שהרקעים נשארו אותו הדבר, בלי עדכון בכלל לגרום להם להראות חדים יותר או חלקים יותר- אתם פשוט מסתכלים על מודלים תלת מימדים על רקע מטושטש. אני יודע שלעשות Remaster למשחק של הדור הראשון של ה-PlayStation יכול להיות קשה, אבל הרקעים יכלו לפחות לקבל איזשהו עדכון. מדובר פה ברקעים סטטים שהדמות רצה עליהם, הם לא יכלו לשחזר אותם באיכות משופרת? וגם אם זה היה מפריע למעבר של המשחק מהמשחקיות לסצנות המעבר, אפקט קל של טשטוש יכול בקלות לעשות את מעבר זה חלק.

כל הסרטונים של המשחק נשארו אותו הדבר, משהו שציפיתי לו, אבל בשילוב עם הסאונד המיושן, שגם לא קיבל עדכון ונשמע אותו דבר כמו אז, והמשחק מרגיש יותר ויותר כמו Port מאימולטור, וזה מה שהמשחק Final Fantasy VIII Remastered הוא, Port לקונסולות ולמחשב של הגרסה המקורית, לא נעשה שום מאמץ לשפר את התצוגה הכללית של המשחק או את הסאונד.

לפחות המוזיקה היא עדיין של Final Fantasy והיא עדיין נעימה לשמיעה ומעוררת בכולנו נוסטלגיה.

סיכום

אם תמיד רציתם לשחק Final Fantasy VIII, ה-Remaster כן יספק לכם את החוויה הזו אבל בצורה שהיא איננה שונה ממשחק באימולטור על המחשב. לפחות שחקני ה-Nintendo Switch יוכלו להנות מהמשחק מחוץ לבית, אז הם זוכים במידה מסוימת.

בסופו של דבר צריך להסתכל על זה כמו שזה, ניסיון להרוויח על הדרישה לחידוש של FFVIII עם אפס מאמץ. זה עדיין פיינל פנטזי וזה עדיין משחק קסום אבל זה קסם שכעת נראה מיושן מתמיד.

Final Fantasy VIII Remastered

הסיפור והעולם - 9
המשחקיות - 6
התצוגה המחודשת - 3

6

מאכזב

הגרסה המחודשת של FFVIII כושלת בתור חידוש ומספקת את הסיפור הקלאסי האהוב בצורה מיושנת ולא נעימה לעיניים בכלל.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

Avatar
שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *