האל הבוחר – ביקורת למשחק Actraiser Renaissance

אחד מהיהלומים החבויים של ה-SNES חוזר אלינו בהתראה קצרה עם Actraiser Renaissance

אם תשאלו אותי, היו שתי קונסולות שהיו מעל ומעבר לכל התחרות וכללו ספריות נרחבות ומלאות במשחקים מעולים ויהלומים חבויים, ואלו היו ה-PlayStation 2 וה-Super Nintendo, הידוע גם בתור ה-SNES. הסופר נינטנדו אולי כלל משחקים מוכרים כמו Super Mario World, Star Fox, Super Metroid וטרילוגיית Donkey Kong Country, אך בספרייה שלו היו גם משחקים מעולים פחות מוכרים, יהלומים חבויים, כמו Demon's Crest, Clash at Demon Head ו-Actraiser. 

המשחק האחרון שציינתי, זכה לחידוש מפתיע שהוכרז ביום יציאתו עם שינוי הסגנון הגרפי, הוספת עומק למשחק והסיפור שלו ועיבוד מחדש של פס הקול האייקוני המקורי. מה הייתה התוצאה הסופית? המשיכו לקרוא וגלו.

Actraiser Renaissance הוא בעצם משחק משולב- מדובר במשחק אסטרטגיה עם שלבים של אקשן/פלטפורמה. השלב הראשון של המשחק מסביר טוב את מכניקות האקשן והפלטפורמה. אתם נעים בשלב משמאל לימין, למעט מספר פיצולים בדרך, משתמשים בחרב ויכולים להגן ולהתחמק. ככל שתתקדמו יותר במשחק תשיגו כוחות קסם במגוון אלמנטים ותוכלו לאסוף קריסטלים להגברת המד שלכם שיחזקו את ההגנה וההתקפה שלכם ואפילו יאפשרו לכם לקום לתחייה במקרה ותמותו.

לא שתצטרכו זאת, היות והמשחק די קל ברמת הקושי הרגילה שלו, בעיקר הבוסים שבעלי דפוס די פשוט וקלים להריגה. אבל אם תרצו קצת יותר אתגר תוכלו להגביר את רמת הקושי כל רגע על מנת להגביל את מספר הפעמים שתוכלו למות ולחזור לנקודת תחייה, והמשחק עדיין כולל קצת אתגר בחלק של הפלטפורמה ומהאויבים הבסיסים של השלב, אבל זה יותר בגלל השליטה החלקלקה ולא מדויקת ופחות המשחק עצמו.

למראית העין נראה שאתם מגלמים אביר רגיל, אבל אתם מגלמים בעצם אל (כעשור לפני המשחק Black & White) שנלחם בכוח אפל שמשליט טרור על הארץ. אחרי שלב פתיחה עם קרב מול קנטאור, אתם מנחיתים את המקדש שלכם על האדמה ומתחילים לצבור מאמינים סביבכם. פה נכנס האסטרטגיה של המשחק שמהווה כמות משמעותית מהמשחקיות.

אתם מדריכים את המאמינים שלכם לבנות דרכים ולהתרחב בזמן שהם בונים מגורים ומפעלים על מנת להתחזק ולספק לכם חומרים. עם החומרים תוכלו לבנות מצודות או למלא מחדש את הקסם או את החיים של אנשי הארץ והמלאכית שלכם, המדריכה שלכם לאורך המשחק בה אתם שולטים במצב האסטרטגיה של המשחק כדי לירות בשדים חצים ולזמן את כוחות הטבע כדי לפגוע באויבים או לפנות דרכים חדשות למאמינים שלכם.

במהלך מצב האסטרטגיה תוכלו להשלים משימות ובתום כל תקופה תלחמו בגל של אויבים בסגנון Tower Defense, אתגרים אלו יזכו אתכם בפריטים שיחזקו את הלוחם הפיזי שלכם, את יכולות העם שלכם ולחזק את הלוחמים שמצטרפים אליכם לאורך הדרך כדי לעזור למאמינים בקרב, כל אחד מהלוחמים הנבחרים עם יכולת אחרת שתגן על המקדש שלכם.

כדי להמשיך עם המקדש שלכם לאזורים חדשים ולהיפטר מהשדים, תצטרכו לפלוש אל תוך מערות בהן תלחמו באויבים, וכל אזור כולל שני Acts שידרשו מכם להלחם במספר אויבים ובוס סופי.

בתור מישהו שחווה משחק מאוד דומה רק לפני מספר חודשים עם Smelter, הופתעתי לגלות כמה גיוון ומורכבות יש ל-Actraiser Renaissance בהתחשב שמדובר במשחק מלפני 30 שנה. כן קווי ההגנה לעיתים יכולים להרגיש חזרתיים ויש הרבה מאוד דיאלוג במשחק על שום דבר, אבל מצאתי את עצמי מאוד נהנה מהמשחקיות והדמויות.

אפילו שרבים ימצאו את הדיאלוג בסיסי ואפילו משעמם בעיקר עם כמות הפעמים שהמאמינים שלכם יצעקו O' Lord, מצאתי הרבה מהדיאלוג מבדר ומקסים, בעיקר מהמלאכית הקטנה והשובבה שלכם, כמו כן, העיצובים של כל הדמויות בקטעי הדיאלוג הם מעולים בדיוק מה שהייתי יכול לדמיין את המשחק המקורי אם היה מעובד לסדרת אנימה, וזה תמיד מעניין להגיע לאזור חדש ולראות איך הוא מעוצב והתושבים שלו.

אבל כמה שקטעי הדיאלוג כוללים גרפיקה ועיצוב מקסימים, אני לא מרגיש כך לגבי גרפיקת המשחק כולו- היות ומדובר פה בחידוש, הגרפיקה כמובן הייתה צפויה לקבל שדרוג, ובזמן שמספר עיצובים ושלבים נראים טוב, רוב המשחק כולל גרפיקה מפוקסלת תלת מימדית לכל המודלים, כזו שגורמת להכל להרגיש ממש זול ואינדי. במקום לבצע עדכון גרפי כמו שקיבלנו עם Alex Kidd in Miracle World, יש שינוי טוטאלי של הארט דיירקטורי וזה משפיע בצורה משמעותית על חווית המשחק מבחינת איכות, זה מרגיש שבמקום לשחק בחידוש לקלאסיקה אנחנו משחקים במשחק אינדי דל תקציב.

לפחות פס הקול מקבל שדרוג הולם. בזמן שלעיתים אין הרבה גיוון באפקטי הקול והמוזיקות, המשחק קיבל עדכון מוזיקלי מתאים. על ה-Super Nintendo המוזיקה של המשחק הייתה מעולה ונשמעה כמו מוזיקה קלאסית אפית ב-16bit. כעת, בלי מגבלות הטכנולוגיה, אנחנו מקבלים את המוזיקה הקלאסית האפית הזו והיא נשמעת נהדר ומתאימה מאוד לכל אזור חדש שתחליטו להביא את דבר האל שלכם.

סיכום

מבחינת חידוש, אפשר להגיד ש-Actraiser Renaissance קצת מפספס את המטרה בעקבות השינוי הגרפי שנעשה לשלבים והמודלים שפוגעים גם במשחקיות, אבל שאר החידושים כמו קטעי הדיאלוג והמוזיקה מצליחים להוסיף הרבה משקל ואנרגיה למשחק הקלאסי האהוב.

גם עם קטעי דיאלוג חזרתיים, מדובר בחווית משחק מאוד מהנה, מגוונת ומלאת קסם שתרצו לסיים כדי להציל את העולם.

עותק של Actraiser Renaissance סופק ל-PlayStation4 על ידי עדלי יונייטד.

Actraiser Renaissance

ציון סופי - 7.5

7.5

טוב

למרות חידוש גרפי מאכזב, מדובר במשחק מאוד מהנה ומגוון עם הרבה קסם ואפיות, כמו המשחק המקורי.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה