שחר האינדי הישראלי – סיכום משחקי האינדי הישראלים בכנס GamerZ

במהלך שהותי בכנס המשחקים GamerZ החלטתי להתרכז באיזור האינדי ולראות את העתיד וההווה של תעשיית הגיימינג הישראלית

פופולריות תעשיית הגיימינג עולה בקצב מהיר בישראל עם מחשב גיימינג או קונסולה כמעט בכל בית בארצנו הקטנטונת, כך שזו לא מפתיע לראות עוד ועוד משחקים בפיתוח ישראלי. אבל כשנכחתי בכנס הגיימינג GamerZ, לא ציפיתי לראות משחקים כל כך מרשימים מצוותי המפתחים הצעירים של ישראל.

Buck

Buck הוא משחק אינדי חדש שזמין כבר עכשיו ב-Early Access באתר Steam.

אתם שולטים ב-Buck, כלב אנושי מגניב (שעוצב בהשראת כלבו של הארט דיירקטור של המשחק) עם אקדח ורובה צייד שמסתובב בעיירה מסוכנת בשם Westown של עולם אפוקליפטי, בו הגיבור מדבר ונלחם בחיות אנושיות אחרות.

למרות שהמשחק הוא רק דו מימדי ואתם נעים על מישור אחד, הוא נראה מאוד פתוח ומאפשר לכם לחקור את העולם השכוח אל והמעניין שהמפתחים עיצבו בהשראת סרטים כמו "מקס הזועם" ו"עולם המים".

המשחק גם כולל סיפור מיסתורי שקצת מרגיש כמו סיפורי הנואר הישנים. לא יצא לי לצלול יותר לעומק הסיפור אבל אהבתי את טקסט הסיפור והדמויות שאיתם הגיבור הראשי תיקשר.

מכניקת הירי היא די פשוטה וראינו אותה בלא מעט משחקי אינדי אחרים, אבל Buck מוסיף עוד גיוון למערכת הקרב המוכרת עם יכולת לשדרג ולהתאים את הנשקים שלכם, כך שתוכלו ליצור את הנשקים האישיים שלכם במהלך הרפתקאותכם בעולם האפוקליפטי.

המשחק זמין כעת רק באתר Steam, אבל יעשה את דרכו בסופו של דבר לקונסולות ה-Xbox וה-Playstation 4. פלוס, אני חייב לציין שהמפתחים עובדים על תחושת רטרו נוספת למשחק בכך שהם מתכננים עותק פיזי של המשחק בקופסת קלטת VHS כמו בשנות ה-80 וה-90.

משחקוני הכנסת

משחקוני הכנסת הוא משחק מסיבות שראינו עשרות פעמים מאז משחקי המסיבה של Mario Party. רק שמשחק זה זמין דרך הסמארטפונים שלכם ואתם משחקים בתור חברי הכנסת של ישראל.

המודלים של פני הפוליטיקאים נראה די דומים לאנשים האמיתיים אבל ישנם כמה שאני מוצא את עצמי מתקשה לזהות.

בכל מקרה, זה משחק די מבדר שעובד בצורה טובה וזמין להורדה בחינם כבר עכשיו.

Warriors

Warriors הוא משחק אינדי שהיה בפיתוח כבר כ-3 שנים ואפילו זכה בפרס באחד מכנסי ה-Game In בהם לקחנו חלק והשנה, בכנס GamerZ, הוא תפס את הטלוויזיה הגדולה של מתחם האינדי וערך טורניר לוחמים בין הילדים.

המשחק הוא משחק אסטרטגיה בתורות, בו אתם בוחרים אחד מתוך מקבץ של לוחמים שונים וכל תור, מול הלוחם של היריב, אתם בוחרים האם לתקוף, לנוע, להגן או לנוח. בנוסף, הלוחמים נעים על קו קדימה או אחורה וחלק מהמשבצות כוללות בונוסי התקפה או מלכודות. כך שהמשחק עם מכניקת קרב מאוד פשוטה שמצליחה ליצור קרבות די מורכבים ומותחים.

Cosmic Brawl

Cosmic Brawl הוא משחק מרובה משתתפים בו אתם וחברים שלכם שולטים במגוון רחב של חלליות (כל אחת צוחקת מחללית מפורסמת בז'אנר המדע בידיוני, כמו אנטרפרייז עם ראש מסור) ומנסים לחסל אחד את השני בזירות שונות ולהרוויח כמה שיותר נקודות. השליטה של החלליות היא די טובה ואני די אהבתי את הסגנון של המשחק, הזכיר לי את משחק קרב החלליות הקלאסי על המחשב כמו Star Control.

המפתחים בכנס אמרו שהחיבור ברשת של המשחק הוא די טוב, אז אפשר לצפות להצלחה לא קטנה ממשחק החלליות התחרותי הקטן שלהם.

Grime

Grime הוא אחד המשחקים היותר מבטיחים שראיתי בכנס וזה לא בגלל הגרפיקה התלת מימדית שלו עם נקודת מבט דו מימדית, שפותחה במנוע Unity, שתפסה לי את העין, אבל בגלל האנימציה הנהדרת של המודלים והעיצוב הכללי של המשחק.

המשחק מתרכז בסיפור מיתולוגי בו האלים מביאים לחיים יצירות שונות וכל הזמן מנסים להתעלות אחד על השני, הארט דיירקטור של המשחק לא יכל להכנס ליותר מדי פרטים אבל הוא הבטיח שהעלילה רחוקה מלהיות פשוטה.

אתם משחקים בתור לוחם והמשחקיות מתרכזת בפן האקשן של המשחק. למרות שיש פלטפורמות, זה לא הפוקוס. המשחקיות די הזכירה לי את משחקי Castlevania על ה-NES, יש בהם פלטפורמות, אבל הפוקוס הוא האקשן. הלוחם שלכם כמובן ימצא עוד נשקים בהמשך וילחם ביצורים מפחידים יותר, אבל לפי מה שראיתי מהדמו שהוצג, היצורים מעוצבים נהדר וכך גם כל הסביבה.

החלק היחיד המבאס בקשר למשחק זה שנכון לעכשיו, אין פיתוח מתוכנן ל-PlayStation 4, בגלל הקושי של המנוע הגרפי לעבוד עם הקונסולה. אני מקווה מאוד לזכות לשחק ב-Grime על המחשב האישי או ה-Xbox One, כי הוא באמת נראה כמו משחק יוצא מן הכלל בתחילת דרכו.

Inunav

לא רק שהשם של המשחק מורכב לאיות אבל הוא בין המשחקים המורכבים והמעניינים שראיתי בכנס GamerZ.

משחק נוסף שפותח ב-Unity, אתם מגלמים יצור פרוותי שחי ביער שמנסה להחיות אותו אחרי שריפה ענקית שפקדה אותו. הארט דיירקטור אמר שהוא עיצב את המשחק כולו בהשראת Ori and the Blind Forest ובהחלט רואים את זה.

מה שעושה את Inunav כל כך מיוחד זה שהמשחק הוא סוג חדש של Metroidvania, אתם מסתובבים ביער ומוצאים זרעים לשטול בגינה שלכם, הזרעים שונים אחד מהשני ומשמשים למטרות שונות, אבל האופן שבו אתם שותלים בסופו של דבר משפיע על היער החדש אותו תחקרו. מה שקורה זה שאתם יוצרים את עולם המשחק שלכם. תחילה היו לי חששות שזה יוביל לתקיעה מסוימת בהתקדמות השחקן אבל אחרי הדמו שראיתי ושיחה עם הארט דיירקטור של המשחק, נראה שהמפתחים ישתמשו באמצעים כדי למנוע זאת.

Inunav מתוכנן לצאת על המחשב האישי וה-Xbox One. בגלל המנוע הגרפי של המשחק, אין תוכניות ליציאה של המשחק בקונסולות אחרות, אבל הארט דיירקטור אמר שבגלל שהמשחק נעזר במגע כדי להשתמש בגינה הוא שוקל לראות אם יוכל להתאים את המשחק ל-Nintendo Switch. עד שהמפתחים יסיימו את עבודתם, הם ביקשו מגיימרים לשלוח להם פידבאק על המשחק, אז אתם מוזמנים לעשות כך באתר שלהם.

Hellbreaker

משחק בגוף ראשון בסגנון DOOM בשם Hellbreaker גם הוצג במהלך כנס GamerZ. המשחק נראה די בסיסי עם שלבים מעוצבים ומפלצות די מגניבות. לצערי הרב, אין סיפור, אבל מה שהמפתחים כן עשו זה לאפשר לכם ליצור שלבים משלכם בדומה ל-DOOM האחרון של Bethesda ו-Half Life 2. המשחק זמין למשחק באתר Steam וכולל שלושה שלבים שנוצרו על ידי המפתחים.

משהו ש-Hellbreaker עושה קצת שונה מכל משחק אינדי שמנסה להמשיך את המורשת של DOOM ו-Quake זה שהוא מעט מפתח את התנהגות היצורים שלו- בזמן שברוב משחקי ה-FPS הקלאסים גרמו לאויב שלכם לתקוף אתכם ברגע שראיתם אותו על המסך שלכם, Hellbreaker משנה את אופן הקליטה של השדים בהם אתם נלחמים ואת דפוס ההתקפה שלהם, כך שבמקום לעבור משלב לשלב ופשוט להתמודד מול אותו סוג של אתגר בכל פעם, המשחק גורם לחוויה להרגיש יותר כמו מסלול מכשולים, אתם צריכים לשמור על קצב טוב ולשנות מדי פעם טקטיקה כדי לשרוד.

המשחק עצמו לא נראה הכי מיוחד, אבל האופן שבו האויב מתנהג הוא יוצא דופן ויפתח את הדלת עבור המפתחים הצעירים להתקבל לחלק מהחברות הגדולות יותר ששולטות בז'אנר.

סיכום

העתיד של תעשיית פיתוח המשחקים של ישראל באמת נראה מזהיר, רק חבל שחלק מהמשחקים הוצגו בכנס GamerZ לא יעשו את דרכם לקונסולה של Sony. אבל אחרי דו שיח מעניין עם המפתחים שנכחו בכנס הגיימינג, הבנתי שהמנוע הפופולרי Unreal Engine 4 עושה את דרכו לזירת הפיתוח הישראלית, כך שאולי נזכה לראות משחקים מגיעים ל-PlayStation 4 בסופו של דבר.

מה שבטוח, אני מצפה בקוצר רוח לשחק בכל המשחקים האלו כשישוחררו באופן רשמי על המחשב האישי בשנים הקרובות ורואה את כל הכשרונות המעורבים בפיתוח משתלבים נהדר בתעשייה העולמית של פיתוח משחקים.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

תגובה אחת

השאר\י תגובה