המערב הפרוע – ביקורת למשחק Horizon: Forbidden West 

הגיע הזמן לחזור לעולם הפתוח והיפיפה של Guerrilla Games ולצאת לכבוש את המערב ב-Horizon: Forbidden West 

אחד המשחקים האהובים עליי בדור הקודם היה Horizon: Zero Dawn. משחק העולם הפתוח של הסטודיו מאחורי משחקי Killzone היה יפה, צבעוני, מלא חיים וכיף למשחק, כל כך כיף שהוא בין המשחקים היחידים שעשיתי להם פלטינום. אז אתם יכולים לדמיין את כמות הציפייה שלי למשחק ההמשך Horizon: Forbidden West ולשמחתי, הוא כצפוי, הצליח די לעמוד בציפיות למעט כמה מעידות קטנות.

Horizon: Forbidden West ממשיך מיד אחרי המשחק הראשון. אחרי הקרב הגדול ב-Spire נגד הדס, אלוי חוקרת את העולם ומגלה שמשהו משחית ומשמיד אותו לאט לאט, כמו האפלה השחורה ב"מואנה" רק אדום בצבעים של הדס. ובכן, בזמן חיפוש אחר גיבוי לגאיה, שיציל את העולם, אלוי מגלה את תחבולתו של סיילנס בסוף המשחק הקודם ויוצאת אל המערב האסור בכדי למצוא אותו ובתקווה גיבוי אפשרי של גאיה, לאורך הדרך היא פוגשת חברים ותיקים, מכירה אנשים מסקרנים חדשים, מפתחת כלים חדשים ומחסלת מפלצות רובוטיות מאיימות. 

המערב האסור נקרא כך בגלל שבו מתגוררים שבטי תנקת', שבטים פראיים שמאמינים בהישרדות החזק ושנמצאים בסכסוך מתמיד עם הקרג'ה (הממלכה מהמשחק הקודם) בגלל הפשיטות האדומות והמלחמה של מלך השמש המטורף. אלוי מחפשת להכנס למערב האסור דרך הסכמי שלום בין הצדדים, אבל בדיוק כשנראה שהכל הולך טוב וחלק, נחשפים נבלים נוספים עם כוח מושאל מסיילנס ואלוי כעת נאלצת לצאת למלחמה שוב בארץ עוינת ומסוכנת.

הכנסת אלמנט החיות המסוכנות בשילוב עם השבטים העוינים הם בין האלמנטים שעושים את שובם מהמשחק הראשון, וזה מה שאנחנו מקבלים פה בעצם, המשך ישיר של המשחק הראשון והאלמנטים המהנים שלו אבל עם שיפור קל ומספר שידרוגים למשחקיות הכוללת. 

בואו נתחיל עם הקרב עצמו. כמו במשחק הקודם, אלוי יכולה לירות חצים, רימונים וכבלים עם אלמנטים שונים כדי לגרום נזק למכונות שאותם אתם צדים, את החולשות שלהם אתם יכולים לזהות באמצעות הפוקוס שלה ותוכלו לחסל אותם עם פגיעה בנקודות רגישות או לחסל אותם בשקט עם תנועה דרך השיחים. ההתגנבות עם המכונות זהה עם אותה אנימצית חיסול כמו במשחק הראשון, אבל כשתחסלו אויבים שהם בני אדם, אנימציית החיסול טיפה שונה ומגוונת, מה שמוסיף הרבה יותר אלימות וריאליזם למשחק כשרואים את אלוי מחסלת ברברים כמו מתנקשת.

האויבים מרגישים מאוד דומים למשחק הראשון עם מספר רובוטים שנראים כמו העתק זהה לכאלו במשחק הראשון, אבל בגלל שהמשחק מתייחס אליהם כיצורים שונים, אלוי צריכה להכיר אותם מחדש ולמצוא קלחות חדשות בהן תוכל ללמוד להשתלט על המכונות החדשות, מה שמחזיר את אלמנט הקלחות מהמשחק הקודם שמרגישות יותר מאתגרות הפעם ומגוונות לדעתי. אבל אפילו שישנם רובוטים ממוחזרים מהמשחק הקודם, עדיין יש כמה חדשים שמוסיפים אלמנט מעניין לקרב וההתגנבות, כמו נשרים שעפים וסורקים את השטח, מה שדורש יותר תכנון מהמשחק הקודם, כעת צריך לקחת בחשבון את השמיים ולא רק את הרובוטים על האדמה.

באשר לקרב עצמו, אלוי עם שישה עצי יכולות אותם היא יכולה לפתח וישנם הרבה יכולות מגוונות שיחזקו אותה בכל קרב, עם אופציות כל כך שונות אחת מהשנייה שבשונה מהמשחק הראשון, אני באמת מרגיש שהבחירה באיזה עץ להשקיע היא הפעם יותר קשה. פיתוח של העץ יכולת גם פותח יכולות מיוחדות שמכניסות את אלוי למצב סופר זמני- מצבים אלו מופעלים על ידי לחיצה על שני הטריגרים ביחד עם אנימציה מגניבה והם עוזרים לאלוי לגרום להרבה יותר נזק או להשתמש בהילוך האיטי יותר זמן או ריפוי מהיר או הגנה עוצמתית יותר נגד מכונות, יש לא מעט אפשרויות. 

חיזוק נוסף בקרב מגיע תודות לארוחות מיוחדות שאלוי יכולה לצרוך מטבח בעיר. אלוי צדה חיות ומוצאת צמחייה שונה, מביאה לשף ובדומה ל-Final Fantasy 15 אתם מקבלים ארוחה שנותנת לכם בונוס ליכולות של אלוי, אלמנט נחמד שיכול לעזור בקרבות קשים, רק חבל שלא רואים את המנה הטעימה כמו ב-FFXV.

המערב גם מביא איתו כלי נשק חדשים עבור אלוי. ישנם את הנשקים הראשונים- חץ וקשת, משגר רימונים, יורה כבלים ומקלע החצים, אבל מאוד מהר תשיגו נשקים חדשים כבר בהתחלת המשחק כמו הכידון המתפוצץ שתקבלו משתי נפחיות לא כל כך בריאות בנפשן. חוץ מזה, השימוש בחנית של אלוי (ה-Melee) גם זוכה לשידרוג במשחק ההמשך עם קומבינציות תקיפה מגניבות שיאפשרו לכם לגרום נזק מסיבי לרובוטים ואויבים, זה עדיין מרגיש מסורבל טיפה ולא מדויק נגיד בהשוואה למשחקי Dark Souls או Ghost of Tsushima, אבל זה לוקח את קרבות החנית למקום קרוב יותר אל משחקי Hack n' Slash כמו Devil May Cry עם קומבואים שונים.

העולם של Horizon: Forbidden West הוא יפה כמו זה של Zero Dawn ואפילו יותר עם יערות שופעים בחיים (הרבה יותר חיות שאפשר לצוד), הרים ענקיים עם נופים מהממים, נהרות זורמים, מדברים מסיבים ואגמים עמוקים מלאים בדגים וצמחייה תת ימית.

זה אחד האלמנטים החזקים ביותר במשחק ההמשך, החקר. בשונה מהמשחק הקודם בו אלוי רק שוחה על פני המים ומטפסת על סלעים עם סרטים צבעוניים, העולם פרוס לפניכם מההרים ועד המצולות. אלוי יכולה לצלול כעת ולמצוא פריטים מתחת למים ומנהרות שמובילות למקומות מסתור וכעת היא מסוגלת לטפס על כל דבר במשחק, כל סלע ניתן ככל הנראה לטיפוס (אפילו אם ויזואלית נראה שאין במה לתפוס). כדי לדעת מה אפשר לאחוז ומה לא, לחיצה על כפתור הפוקוס מראה את קווי האחיזה והטיפוס. כמו כן, לאלוי וו טיפוס חדש שמאפשר לה לטפס מיידית לפלטפורמות מסוימות ואף לקפוץ מהן, והיא מקבלת גם מגן רחיפה שנותן לה לצנוח אל הקרקע כמו המצנח של לינק ב-Breath of the Wild, רק עם מראה עתידני יותר.

יש עדיין הרבה נקודות עניין ואוצרות למצוא ברחבי העולם, חלקן מתחבאות מאחורי אתגרי חשיבה שידרשו מכם טיפוס חכם ושימוש בוו טיפוס שגם מסוגל למשוך ארגזים או לפרק קירות. יש מספר נקודות תצפית יפות ברחבי העולם שידרשו מכם לטפס הרבה ונקודות תצפית הוינטג' מהמשחק הקודם חוזרים עם אלמנט מהנה בו אתם צריכים לחפש את הנקודה המתאימה לישר את קו הראייה שלכם עם ההולוגרמה כדי לקבל מבט אל העבר.

הבעיה שעם החקר מגיעים גם הבאגים, :Horizon Forbidden West כולל לא מעט באגים ויזואלים שצצים בכל מקום. התקעות השער של אלוי בסצנות מעבר זה משהו שאפשר לצפות לקבל לפעמים אבל הרבה פעמים אלמנטים יצוצו מאוחר מדי בקו הראייה שלכם. כמו כן, סלעים, בני אדם וחיות יתקעו לפעמים באוויר או במקומות מוזרים, וגם אלוי עצמה עלולה להתקע עם תגיעו למקום שאולי לא תכננו שתגיעו לשם, לכן בחלקים מסוימים במשחק תתקלו בקירות בלתי נראיים, זה טכנית לא באג, אבל ללא ספק חשוד שיש אזורים שלמים בלי הגבלה ואזורים עם חסימה בלתי נראת, פשוט שימו קיר שמה.

למרות בעיות גרפיות כאלה, המשחק עדיין נראה מדהים עם גרפיקה עוצרת נשימה של הנופים השונים והמפלצות המאיימות, ובזמן שאנימציות הפנים לפעמים נראות מגושמות, כמו החוסר יכולת של אלוי לעיתים ליזום קשר עין, רוב מאפייני הפנים והמודלים של הדמויות נראים ריאליסטים ועשויים טוב. כמו כן, על ה-PlayStation 5 המשחק רץ טוב עם זמני טעינה מינימלים. רק חבל שזה לא מרגיש שהשלט של הקונסולה ממש מנוצל מעבר לסאונד מהרמקול המובנה לעומת שימוש השלט ב-Ghost of Tsushima שכלל שימוש טוב בירי בחץ וקשת.

הדיאלוג והסאונד כמובן מעולים עם דיבוב נהדר ומלא רגש מכל השחקנים, וכמה שאהבתי את הפסקול של המשחק הראשון, אני חושב שהפסקול של Horizon: Forbidden West יותר טוב עם מוזיקה סימפונית מעולה שנבלעת אל תוך הנופים הירוקים וההרים של המערב האסור.

סיכום 

בזמן שהוא כולל מספר באגים שיצטרכו להיות מתוקנים בפאטץ' הראשון של המשחק, Horizon: Forbidden West מצליח לקחת את אלוי למקום חדש ופרוע, בין אם זה מבחינה גאוגרפית או משחקית, תודות לשידרוג של כמעט כל אלמנט במשחק. ההמתנה לחקור את המערב הייתה שווה את זה.

עותק של המשחק ל-PlayStation 5 סופק על ידי ישפאר.

Horizon: Forbidden West

ציון סופי - 9

9

מעולה

למרות לא מעט באגים, מדובר בשיפור של המשחק הראשון בכל מובן.

User Rating: 2.4 ( 2 votes)

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה