אגדה של סמוראי – ביקורת למשחק Ghost of Tsushima Director’s Cut 

ג’ין סאקאי ממשיך להציל את יפן מהמונגולים וחוזר להתמודד עם עברו ב-Ghost of Tsushima Director’s Cut 

משחק השנה של 2020 היה בעיניי משחק האקשן Ghost of Tsushima של חברת Sucker Punch, המסע של ג’ין סאקאי לעצור את פלישת המונגולים באי טושימה בזמן שהוא מוצא את דרכו שלו בתור סמוראי היה בין החוויות הטובות שהיה לי בדור הקודם על ה-PlayStation 4אחרי שסיימתי את המשחק ואפילו עשיתי פלטינום, הרגשתי שלם לגמרי מהחוויה, וכשהוכרז מצב מרובה שחקנים שמחתי מאוד לאיזשהו המשך של החוויה. אבל מסתבר שרק הייתי צריך לחכות שנה אחת בשביל לקבל המשך אמיתי עם ההרחבה החדשה של המשחק שנקראת בעצם גרסת הבמאי Ghost of Tsushima Director’s Cut.

אבל כעת, במקום לחסל מונגולים, לבצע אתגרים, לטפס על הרים ולכתוב הייקו על ה-PlayStation 4, השתדרגתי תודות לישפאר עם ה-PlayStation 5 על מנת לחוות את המשחק וההרחבה שלו על הקונסולה החדשה. אז צטרפו אליי ואל ג’ין במסענו לאי איקי.

אחרי שהורדתי את השידרוג שלי למשחק עבור גרסת ההרחבה על ה-PlayStation 5, העתקתי את השמירות שלי מה-PlayStation 4 וחזרתי אל האי טושימה. אתם מקבלים מיד התראה שיש לכם משימה חדשה על המפה ואחרי שתגיעו למיקום החדש ותגלו את האיכרים ההוזים שם, תגלו שהגיעו מונגולים משבט חדש שממוקמים באי איקי שמעבר לים.

אתם עולים לשיט סוער בסירה אל האי בזמן שג’ין חווה מספר סיוטים חוזרים על מות אביו ומגיע לחופי איקי. כעת הוא נאלץ להפטר מהמונגולים הפולשים של האי והמנהיגה שלהם, הנשר, בזמן שהוא שומר את זהותו בסוד מפני אנשי האי שהיו במלחמה עם שבט סאקאי והרגו את אביו בילדותו. זוכרים את הסצנה הנוראית שבה ג’ין הילד לא עוזר לאביו כשרוצחים אותו מול עיניו? ובכן, ההרחבה מחליטה לחזור למאורע זה, לנסות לתת לג’ין סגירת מעגל יותר טובה מזו שקיבלנו בסוף המשחק המקורי, ולתת לנו פרטים נוספים על היחסים של ג’ין עם אביו ואמו.

בזמן שהסיפור החדש ללא ספק מעמיק את ג’ין כדמות ונותן לנו יותר הבנה לדרכו בתור סמוראי, כמו כן מוביל לנבל מפחיד ומעניין יותר מהמשחק המקורי, הייתי די מרוצה מהסוף שקיבלנו במשחק המלא ואהבתי את התחליף האבהי שהיה הדוד שלו. לכן, הייתי ממליץ מאוד על ההרחבה לשחקנים חדשים לגמרי. ההרחבה מעולה ומעניינת סיפורית וזה טיול צד נהדר שממש מתאים באמצע האזור הראשון הגדול של המשחק המקורי עם הרחבה עמוקה יותר לדמות ודרך הסמוראי של ג’ין. כמו כן, לאורך המשחק ירדוף אתכם קולה של הנשר, אבל רק אם מתתם פעם אחת ונפלתם בשבי של המונגולים, מה שגורם לי לרצות לנסות שוב את ההרחבה והפעם לא למות כלל, אז יש משחקיות חוזרת להרחבה שאפשר לנסות ב-New Game+.

באשר למשחקיות, האזור החדש כולל עוד חרבות למצוא, עוד נקודות להייקו, עוד אזורים כבושים לשחרר ואויבים חדשים, ביניהם שאמאן מונגולי שבאמצעות כישוף (אותו שומעים ישירות מהשלט של ה-PlayStation 5, מצמרר) מחזק את המונגולים האחרים והופך אותם ליותר אגרסיביים. יש גם מונגולים עם חנית דו צדדית שמחזקת להם את ההגנה לעומת מונגולים רגילים עם חניתות, ומונגולים עם מספר נשקים, מה שידרוש מכם לשנות תנוחות קרב כל רגע. 

המשחק גם מכניס אל תוך האקשן את הסוס שלכם (לו אני קראתי קאזה)- כעת הוא מסוגל לדהור אל עבר מונגולים ולדרוס אותם על מנת לתת לכם הזדמנות טובה יותר לחסל את כולם. השימוש לוקח מה-Resolve שלכם אבל זו מכניקה מגניבה שמאוד שימושית והיא משהו ששחקנים ממש רצו במשחק המקורי.

מעבר לאתגרים הנוספים שכבר ראינו, האי מספק לנו שני אתגרים נוספים שיספקו לנו עוד קמעות לחיזוק של ג’ין- מקדש לחתולים ואתגר קשתות. מקדשי החתולים דורשים מכם לשבת ולנגן בחליל בזמן שאתם מזיזים למטה ולמעלה את השלט של ה-PlayStation 5 כדי להשאר בין הקווים ולא לזייף, תצליחו ותוכלו ללטף חתול חמוד שיגרגר בידיים שלכם עם רטט וצליל שיוצא מהשלט כאילו אתם באמת מחזיקים אותו, מכניקה שממש אהבתי בתור חובב חתולים מושבע. אתם תקבלו כעת קמע חדש וג’ין ידבר על הקשר שלו לאמא שלו ואיך חיזקה את הצד הרגוע והאומנותי שבו כשהיה ילד. 

אתגרי הקשתות דורשים מכם לפגוע בסדרה של פנסי נייר עם הקשת שלכם ולעשות את זה כמה שיותר מהר בשביל לזכות בפרס קמע, אלו אתגרים מאוד קשים שידרשו מכם לעטות את השריון של Tadayori (אם השלמתם את האגדה שלו במשחק המלא) ולהתאים קמעות כדי לשפר את הסיכויים שלכם כי כל שנייה חשובה וגם אז זה כמעט בלתי אפשרי, בעיקר עם האתגר המציאותי שמספקים עכשיו שלטי ה-PlayStation 5 במתיחת הקשת- תודות לטריגרים האדפטיבים של השלט החדשני של ה-PlayStation 5, מתיחת הקשת ב-Ghost of Tsushima מרגישה כמו מתיחת קשת אמיתית, זאת אומרת היא מאוד נוקשת ומרגישה כמו מתיחה אמיתית של חוט חץ וקשת, בעיקר בקשת הגדולה. זה מעולה ומרגיש כל כך מציאותי ורק בשביל החוויה הזאת שווה לשחק במשחק על ה-PlayStation 5.

ה-Adaptive Triggers נכנסים לתפקוד גם בעת שימוש של וו התלייה של ג’ין. באזור החדש תוכלו להשתמש בוו התלייה של ג’ין על מנת למשוך מחסומים וגשרים, והטריגרים יידרשו מכם להפעיל כמות כוח מדויקת כך שלא תשברו את האחיזה אבל שכן בהדרגתיות תמשכו את המעבר אליכם, עוד מכניקה נהדרת עם השלט.

אבל כמה שכל החידושים למשחקיות וההתאמה לשלט של ה-PlayStation 5 מעולים, הם מתחוורים בהשוואה לשידרוג הויזואלי של המשחק. היופי הגדול ביותר של ההרחבה אלו האזורים החדשים המהממים שרק נראים יותר עוצרי נשימה על ה-PlayStation 5, כמו החוף שרוי העצמות או היערות המלאים בפרחים סגולים. ההרחבה מזכירה לנו שוב איזה משחק עוצר נשימה הוא Ghost of Tsushima ועכשיו על ה-PlayStation 5 הוא יפה יותר מתמיד.

סיכום

בין אם אתם קונים את המשחק בפעם הראשונה או חוזרים אליו אחרי הסוף של ג’ין, אני ממליץ לכלול את ההרחבה. לא רק בגלל המכניקות המצורפות, האויבים החדשים ועוד פעילויות שאפשר לעשות, אבל גם עבור הסיפור המעניין שחוקר לעומק את החיבור של ג’ין להוריו, ובו בזמן נותן לנו נבלית מפחידה ומעניינת.

יש סיבה להמשיך עוד קצת את האגדה של ג’ין סאקאי ואפילו מומלץ יותר לעשות זאת על ה-PlayStation 5.

Ghost of Tsushima Director’s Cut שוחק על ה-PlayStation 5, עליו שחקנים יכולים לשדרג את המשחק המקורי בתשלום או לרכוש את הגרסה המלאה המורחבת.

Ghost of Tsushima Director's Cut 

ציון סופי - 9.5

9.5

מושלם

הגרסה המשודרגת של Ghost of Tsushima שווה את ההשקעה ושווה את השידרוג ל-PlayStation 5 תודות למכניקות חדשות מעולות ופרטים חדשים על סיפורו של ג'ין.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה