סיקור המשחק Insurgency

בשוק המשחקים ישנם המון משחקי FPS Online כדוגמאת באטלפילד, קול אוף דיוטי ודומיו, אך לא הרבה מהם מצליחים להציע משהו שונה. אז הנה משחק אחד שכן מצליח לעשות זאת.

כותר המשחק Insurgency פותח על ידי החברה New World Interactive ושוחרר לתוכנת הסטים בסוף ינואר של שנת 2014. המון אנשים ציפו לו בקוצר רוח, ולא לחינם. כולם שמעו חדשות על כמה שהמשחק הולך להציע משהו שונה משאר משחקי המולטי פלייר, ומהבחינה הזאת הוא אכן לא אכזב. אם אתם רוצים לדעת מה המשחק הביא לרחובותיה של עיראק , שם הוא בעיקר מתרחש, המשיכו לקרוא.

משחקיות
כשנדרשים לתאר את המשחק במילה אחת הדבר הראשון שקופץ לראש זה ריאליסטי. אכן במשחק Insurgency הריאלסטיות תופסת פיקוד.  בואו נתחיל מהעובדה שבמשחק לא מוצגת המפה. כן, בשונה משאר משחקי המולטי פלייר אין במשחק מפה, מה שכמובן מקשה עליך לדעת היכן נמצאים חבריך לקבוצה והאויב כאשר הוא יורה. אם אתם חוששים לגבי היכן נמצאות המטרות ( Objectives) במשחק, אל דאגה, רואים אותם יופי על המסך.

אלמנט שני הנמצא במשחק הוא שבשונה ממשחקי Call Of Duty ו-Battlefield השחקן מקבל נקודות כשאתה הורג מישהו, אך אתה לא רואה שאתה מקבל. דבר זה יוצר מציאות כך שלא ניתן לדעת בעצם אם הרגנו מישהו או לא. שני אלמנטים אלו בפני עצמם מקפיצים את המשחק בכמה רמות מבחינת הריאליסטיות מעל שאר המשחקים. תוסיפו לכך את העובדה שלא ניתן לראות כמה יריות נשארו במחסנית אלא רק כמה מחסניות נשארו,  ושבמשחק יש תמיד אש ידידותית מופעלת (Friendly Fire) כך שלא רק שאין לך מפה ואתה לא יודע איפה נמצאים כולם, אם טעית בזיהוי אויב ופגעת בחברך היקר לקבוצה, בואו נגיד שהמצב לא ממש נעים.

אם כל האלמנטים שהזכרנו לעיל  לא מספיקים, אז קחו בחשבון שאתם מתים במשחק מיריות בודדות. אפשר להגיד שלום ל Run And Run. ככה זה כשצריך לחשוב מעבר לפינה הקרובה במפות המאפשרות עד 32 שחקנים.

במשחק לא רואים את המפה ומספר הכדורים שנותרו במחסנית
במשחק לא רואים את המפה ומספר הכדורים שנותרו במחסנית

הקלאסים
בנוגע לכל הקשור לקלאסים במשחק, אהבתי מאוד את מה שהמפתחים עשו למשחק. במשחק Insurgency לא תמצאו בסרבר אחד שחקן ברמה 43 מתעלל בשחקן רמה 5 מסיבה מאוד פשוטה, אין רמות. במשחק Insurgency כולם מתחילים מאותו מקום כאשר כל הקלאסים פתוחים להם עם כל הנשקים (בהתאם לאותה הקבוצה). במשחק ישנן שתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא Special Forces והקבוצה השניה היא Insurgents. לכל קבוצה יש את הנשקים שלה בהתאם לאופייה. לדוגמא : ב Assault Rifiles של ה Special Forces תוכלו למצוא את הנשק M16A4, כאשר בקבוצת ה Insurgents תמצאו ב  Assault Rifiles את הנשק AKM.

רובה ה M16A1 של ה Special Forces
רובה ה M16A1 של ה Special Forces
רובה ה AKM של ה Insurgents
רובה ה AKM של ה Insurgents

 

 

 

 

המודים
במשחק Insurgency מודגש עיקרון הקבוצה, בגלל זה בסטים תוכלו למצוא אותו גם בתיוג אסטרטגיה. כל המודים במשחק הם לא מודים של"שחק ותהנה" בלי להתחשב בתוצאות. כל המודים בנויים על כך שמספר החיים(Reinforcement Waves) שיש לקבוצה מוגבל, אין שום מוד במשחק שבו השחקן לא מוגבל במספר מיתות . ישנם שלושה סוגים עיקריים של מודים לשחקן מול שחקן ובתוך כל אחד מהם עוד שלושה תתי סגנונות משחק המתאימים לאותו סוג המוד.


סוג מוד ראשון – Adversarial match

סגנון: הקבוצה מקבלת עוד Reinforcment Waves רק כאשר הם משלימים משימות(Objectives).
בתוך המוד הכללי נמצאים שלושת המודים הבאים:

Firefight
יש שלושה אזורים טריטוריאליים שצריך לכבוש, הקבוצה מקבלת עוד חיים רק כאשר הם כובשים אזור.

כדי לנצח צריך לכבוש את כל האזורים או להרוג את כל חיילי הקבוצה השניה.

Infiltrate
אותו רעיון של Cpture The Flag אבל עם שינוי מעניין. מטרת הקבוצה לקחת את חבילת המידע מהקבוצה השניה ולהחזיר אותה לבסיס שלהם. הקבוצה מקבלת עוד חיים רק כאשר

היא לוקחת את המידע או כאשר היא הרגה את האויב שלקח ממנה את המידע. מוד שדורש עבודת צוות משמעותית.

Flashpoint
אזור טריטוריאלי אחד במרכז ושתי עמדות לכל קבוצה בכל צד של המפה. המטרה היא לכבוש את כל האזור, לכבוש את האזור שבאמצע ולהשמיד את כל העמדות של הקבוצה השניה.

הקבוצה מקבלת חיים כאשר היא מאבטחת את האזור הטריטוריאלי שבאמצע או כאשר היא משמידה את העמדה של הקבוצה השניה.

סוג מוד שני – Sustained Combat

סגנון: הקבוצה שלך מקבלת יותר חיים מהמוד הקודם, אך גם זאת תוך כדי השלמת משימות.

בתוך המוד הכללי נמצאים שלושת המודים הבאים:

Push
יש קבוצה מתקיפה וקבוצה מגינה, שלושה אזורים שהקבוצה המתקיפה צריכה לכבוש לפי סדר עם זמן מוגבל. על כל אזור שהיא כובשת היא מקבלת עוד חיים וזמן כדי לתקוף את האזור הבא. הקבוצה המגינה מתחילה מראש עם מספר חיים מסוים אותו היא צריכה לנצל בחוכמה כיוון שהם לא מקבלים עוד חיים עד סוף המשחק.

Skirmish
ישנם שלושה אזורים טריטוריאליים. המטרה היא לכל קבוצה להשתלט על כולם רק שבנוסף לכך לכל קבוצה יש עמדה שכל עוד לא הרסו אותה היא נותנת לקבוצה חיים כל כמה זמן.

כאשר שתי העמדות של שתי הקבוצות מושמדות, נכנסים ל Last Man Standing

Occupy
יש אזור אחד במרכז המפה שצריך לכבוש. הקבוצה ששולטת בו לא מפסידה חיים כאשר נהרגים חיילים שלה. הקבוצה המפסידה היא זאת שנגמרו לה החיים. המוד הזה מזכיר את King Of The Hill של Team Fortress 2

סוג מוד שלישי – Tactical Operation

סגנון: השחקן מקבל רק פסילה אחת למשך כל המשחק.
בתוך המוד הכללי נמצאים שלושת המודים הבאים:

Ambush
קבוצה אחת צריכה ללוות את אחד משחקניה שהוא "המטרה" לנקודת החילוץ, הקבוצה השניה צריכה למנוע מדבר זה לקרות בכל מחיר. השחקן שהוא המטרה מצויד רק באקדח מושתק, אך הוא יכול להרים רובה אחר מאויב או חבר לקבוצה שנהרג.

Strike
ישנה קבוצה אחת שהיא מתקיפה,קבוצה שניה שהיא מגנה, ושלוש עמדות שרק אחת מהן היא העמדה שצריך להשמיד. הקבוצה המתקיפה כמובן היא זאתי שצריכה לבדוק איזה מהעמדות היא הנכונה ולהשמיד אותה. הקבוצה המגנה צריכה להגן בכל מחיר על העמדה הנכונה, ואולי אפילו לנסות להטעות את הקבוצה השניה ולגרום לה לחשוב שאחת מהעמדות המזויפות היא העמדה שצריך להשמיד.

Vendetta
ישנה נקודה במפה שצריך לכבוש. לכל קבוצה יש "מנהיג" שרק אתו היא יכולה לכבוש את הנקודה ההיא. הקבוצה הראשונה שתכבוש את הנקודה או תהרוג את המנהיג של הקבוצה השניה תנצח.

כאשר מחשבים את כל המודים הללו ביחד, יוצא שישנם עשרה מודים שונים במשחק שכולם תלויים בעבודת צוות ובמספר חיים מוגבל, מה שהופך את המשחק הזה לתלוי בקבוצה יותר מכל משחק FPS Shooter Online שראיתי עד היום. אם תהיה קהילה ישראלית למשחק עם קבוצות וטורנירים זה יוכל להיות אחד המשחקים התחרותיים היותר טובים שנראו עד כה. 

מלבד המודים של שחקן מול שחקן( PVP) ישנו גם מוד אחד שנקרא Checkpoint שבו הקבוצה צריכה להשלים משימות כאשר הם משחקים נגד בוטים של המחשב. כאשר הקבוצה מצליחה להשלים משימה, כל אלה שמתו עד להשלמתה חוזרים לחיים.

 

בסופו של דבר רמת ההנאה משמשחק תהיה תלויה בשחקן עצמו. כמה הוא מחפש ריאליסטיות וכמה הוא רוצה פשוט לרוץ ולירות, כי יש משחקים שתיכנסו למצב ששתיים – שלוש דקות רצוף אתם בוהים במסך בלי אפשרות לשחק.

את ההתרשמות שלי מהמשחק אפשר גם לראות בסרטון שיצא לי לעשות עליו לאחר שרכשתי אותו ושיחקתי בו.

אודות יאיר משניות

קוראים לי יאיר, גיימר לשעבר, כיום עוסק בפיתוח ווב. עולם המחשבים תמיד היה חלק גדול מהחיים שלי ותמיד ימשיך להיות. אשמח לענות על כל שאלה ולעזור, כי אחרי הכל, בשביל זה אנחנו כאן :)

השאר\י תגובה