קל וחומר – סיקור למשחק Matterfall

חברת Housemarque, שהביאה לנו משחקים בלתי נשכחים כמו Dead Nation ו-Resogun, גאה להציג את הניסיון החדש שלה להביא לנו משחק פלטפורמה עם Matterfall

Matterfall הוא משחק הפלאטפורמה החדש מבית Housemarque, הסטודיו שהביא לנו את משחקי היריות Alienation ו-Resogun. אבל האם החברה הצליחה עם המשחק הראשון שלה בז’אנר מאז האכזבה של Outland בדור הקודם? המשיכו לקרוא וגלו.

עלילה וסגנון המשחק

העלילה של המשחק היא די פשוטה- אתם שולטים בלוחמת בשם Avalon Darrow בחליפה מתקדמת שנשלחת למעמקי העיר המתקדמת של העתיד, על מנת לעצור התפשטות חומר מסוכן בכל העיר אחרי ניסוי שהשתבש. העלילה נשמעת די מעניינת אבל די חסרת מטרה בסיפור, היא נועדה רק להסביר לכם מה זה העולם הזה ולמה אתם יכולים לעשות את מה שאתם עושים. יש פה פספוס רציני לדעתי לתת קצת יותר משקל לסיפור באמצעות פירוט על הניסוי שהשתבש ואפילו להכניס מספר קונספירציות.

כשהטריילר הראשון למשחק נחשף בכנס E3 של שנה שעברה, הרבה הניחו שמדובר במשחק יריות בגוף ראשון או שלישי ואפילו לא חשבו שמדובר במשחק פלאטפורמה. אבל מיד עם החשיפה הראשונה של המשחקיות ב-E3 של שנה זו, נעשו מספר השוואות לסדרת המשחקים Metroid של Nintendo, ולמרות שזה נכון שאתם משחקים בחורה בחליפה מתקדמת, חוץ מהשליטה והנשקים שלפעמים מאוד דומים לחליפתה של סאמוס, Matterfall הוא משחק פלטפורמה מאוד לינארי וישיר, עם שלבים פשוטים אבל מעוצבים באופן מאוד מעניין ומאתגר.

Matterfall הוא הניסיון השני של חברת Housemarque ליצור משחק פלטפורמה יריות (אחרי Outland) והוא ניסיון מאוד מוצלח, אבל ניסיון שנפגע ממספר טעויות עליהן אפרט בהמשך.

משחקיות ושליטה

כפי שציינתי קודם, אתם משחקים לוחמת בחליפה מתקדמת שמאפשרת לכם לירות באויביכם עם מספר נשקים וליצור פלטופורמות וקירות מקוביות כחולות. אתם יכולים לקפוץ, לרחף ולהחליק, ותמיד מרגישים בשליטה בדמות שלכם ואפילו ישנם מספר רגעים אינטנסיבים בהם תצטרכו לתמרן בצורה מאוד מדויקת עם Avalon כדי לשרוד, ולרוב תצליחו, למרות מערך הכפתורים המוזר של השלט.

בזמן שבכל משחק פלטפורמה אתם תשתמשו בכפתור ה-X כדי לקפוץ, Matterfall משתמש בכפתורי הטריגר, ואפשר להרגיש שההחלטה להשתמש בטריגרים (ובג’ויסטיק הימני כדי לירות) נבעה מהאופן שבו שוחקו המשחקים הקודמים של החברה כמו Alienation ו-Resogun. אני לא אומר שזו החלטה לא נכונה, אבל בהחלט תהיה לא קלה לאלו מכם שרגילים למשחקי פלטפורמה מסוימים. רק חבל ש-Housemarque לא נתנה את האפשרות לערוך את מערך הכפתורים.

מטרת המשחק היא להגיע לסוף השלבים כאשר אתם נלחמים בכמות ענקית של אויבים ומחלצים מדענים לכודים, שישדרגו לכם את החליפה עם כלי נשק חדשים ושיפורים ליכולות של החליפה. השדרוגים די מגניבים ויכולים מאוד להועיל בלעבור את השלב אבל ירגישו הכי הכרחיים כשתלחמו בבוסים הסופיים של כל אזור, שהופכים את המשחק לארוך וקשה מהרגיל.

זמן משחק וקושי

פה Housemarque עשתה את רוב הטעויות שלה, בזמן המשחק והקושי. בזמן שהאויבים הרגילים בכל שלב ירגישו לכם די קלים, הבוסים הגדולים של כל איזור ירגישו כמו אתגר מוגזם וקצת לא הוגן. כמעט כל שלב במשחק אתם תצליחו לעבור אותו די בקלילות, אבל כשתגיעו לבוס הסופי, אתם תרגישו קפיצה רצינית ברמת הקושי וזה גורם לשלבים שהגיעו לפני הבוס להרגיש קצת חסרי משמעות, בגלל שהמטרה שלהם היא להכין אתכם לקראת הקרב הענק הקרב ובא, וזה פשוט לא מרגיש ככה.

עוד בעיה במשחק היא שהמשחק קצר מדי- ישנם שלושה אזורים, לכל אזור שלושה שלבים ושלב סופי מול הבוס הגדול. המשחק ייקח לכם בין 3 ל-4 שעות, שזה די מאכזב בהשוואה למשחקים הקדומים של החברה שעלו אותו המחיר ונתנו שעות על גבי שעות של משחק. אתם יכולים להאריך את זמן המשחק עם רמות קושי שונות וניסיון להשיג את הניקוד הטוב ביותר, אבל זה משהו שנהנים ממנו במשחק כמו Resogun ולא משחק פלטפורמות כמו Matterfall.

אז אפשר להרגיש את חוסר הניסיון של החברה במשחקי פלטפורמה בצורה הכי ברורה כשמסתכלים על אורך זמן המשחק והקפיצות ברמת הקושי.

גרפיקה ועיצוב

בדומה לעיצוב והגרפיקה של משחק היריות שלהם Alienation, הגרפיקה והעיצוב של Matterfall פשוט מדהימים. לא רק שגרפיקת החלקיקים חדה ומדהימה כמו ב-Resogun ואפילו מתאימה יותר לעולם והסיפור של Matterfall, אבל העיצוב והגרפיקה של הסביבה העתידנית והעוינת בה אתם נמצאים פשוט יפים לעין ונותנים את התחושה של עולם עתידני ומרתק, ש-Housemarque מנסה ליצור.

מוזיקה

המוזיקה היא גם נהדרת. מוזיקת הטכנו מאוד משתלבת עם הסגנון והגרפיקה של המשחק, וישנן מספר מנגינות שיתנגנו לכם בראש גם אחרי שתראו את כתוביות הסיום של המשחק. זה פשוט פס קול נהדר בשביל לירות ברובוטים ולפוצץ אויבים לחלקיקים קטנים ממוחשבים, ואני לא אהיה מופתע אם אקשיב לו בזמן שאני כותב את הסיקור הבא שלי.

סיכום

Matterfall הוא משחק פלטפורמה טוב עם משחקיות כיפית וחלקה, מוזיקה מגניבה וגרפיקה מהממת לעין.חברת Housemarque נתנה ניסיון מכובד למשחק השני שלה בז’אנר, אבל תאלץ לתקן את הקושי של הבוסים הסופיים, הוספת שלבים נוספים ותיקון חלק מהבאגים של המשחק בפאטצ’ים עתידיים אם המפתחים רוצים לרצות את השחקנים שקנו את המשחק ב-20 דולר. למרות כל זאת, Matterfall הוא משחק פלטפורמה יריות שבהחלט יאתגר ויבדר אתכם.

Matterfall

עלילה וסגנון המשחק - 6.5
משחקיות ושליטה - 7.5
זמן משחק וקושי - 4
גרפיקה ועיצוב - 9
מוזיקה - 10

7.4

טוב

Matterfall הוא משחק פלטפורמה כיפי עם גרפיקה נהדרת ומוזיקה מדהימה, אבל קפיצות ברמת הקושי ואורך המשחק באמת מונעים ממנו להיות משחק מצוין.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה