יוצרי המשחק Midnight Suns מבטיחים: לא יהיו מיקרו-טרנסאקציות במשחק שלנו

סרטון חדש מיוצרי המשחק Midnight Suns מראה לנו משחקיות חדשה, התרכזות בדמויות Wolverine ו-Sabertooth וכמה אמירות מרגיעות מפי המפתחים בנוגע לחששות שעלו מהסרטונים הקודמים.

המשחק Midnight Suns רק הוכרז לפני קצת יותר מחודש, ואנחנו כבר קיבלנו שני סרטוני משחקיות ארוכים יחסית, אבל מה שחשוב בנוגע לסרטון השני (שמופיע בהמשך) שהוא מנסה לענות על החששות של השחקנים מהמידע שקיבלנו עד עכשיו. בתור מעריץ מושבע של Marvel בכלל ושל ה-X-Men בפרט מצד אחד ושל משחקי תפקידים טקטיים מהצד השני, הייתי אמור להיות הקהל השבוי של המשחק ולהזמין אותו מראש לפני שביב של משחקיות. ועדיין, כל התחושות שהיו לי מהמשחק עד עכשיו היו שליליות והייתי מאוד מאוד מודאג. אני שמח לציין שהסרטון החדש שהמפתחים הוציאו הוא צעד חיובי מאוד בכיוון הנכון, ואם אני אמשיך לראות דברים שאני אוהב אני אפילו אולי אתלהב לקראת יציאת המשחק לשוק בשנה הבאה.

אז מה היו לנו כאן? על ההתחלה הסרטון נפתח בניסיון הרגעה מצד המפתחים והבטחה שלא יהיו מיקרו-טרנסאקציות במשחק. המפתחים אמרו שהם מבינים את הדאגות של הקהל אבל המשחקיות מבוססת קלפים לא תוביל להוצאות נוספות עבור השחקנים וכל היכולות של הדמויות יכללו במשחק הבסיסי. בסרטון עצמו רואים את השלב הראשון עם וולברין בו הוא נלחם, ביחד עם הדמות שיוצרים השחקנים. חשוב לציין, שיוצרי המשחק בחרו דווקא בלוגאן/ג’יימס האוולט בתור הוולברין. אלו כבר שני משחקים בתוך חודש וקצת שבחרו בו להיות ה-Wolverine ולא Laura, הוולברין הנוכחית והיותר מוצלחת (לפחות על פי לוגאן עצמו). הבוס של השלב הוא כמובן Sabertooth, האויב הוותיק של לוגאן מלווה בכמות מרשימה של לוחמי Hydra לא מרשימים. המשחקיות מראה לא רק את שיטת הקלפים ואיך היא עובדת, אלא גם את השימוש בסביבה עבור מתקפות. אחד מהדברים הבולטים שתפסו את העיניים שלי במהלך הסרטון הוא שהמתקפות מרגישות הרבה יותר משמעותיות מאשר משחקי X-Com ו-Fire Emblem. כשאחת הדמויות מתקיפה, הדמות המותקפת יכולה לעוף למרחקים, אפילו אם ישר אחר כך הדמות חוזרת.

כלבלב!

לאחר השלב, אנחנו חוזרים יחד עם דמות הציידת שיצרנו אל המנזר (Abbey באנגלית) שמשמש בתור בסיס. כמו במשחקים רבים בז’אנר, חלק גדול מהמשחקיות והעלילה מתרחשים כאן, בין השלבים. אפשר לדבר עם כל הדמויות המוכרות, וכמו משחקי תפקידים מערביים רבים, הבחירה בטקסט מתוך אפשרויות מרובות ישפיעו על הדמות הראשית ועל מדד האפילה/אורה שמופיע כאן ויעשה לרבים מאיתנו פלאשבק למשחקי Bioware. בנוסף, ואני לא יכול להדגיש עד כמה זה חשוב, לדמות הראשית יש כלבלב גהינום ולא רק שאפשר ללטף אותו, אפשר גם להוציא אותו לטיול. למרות כל הטוב שראיתי בטריילר, עדיין יש בי קצת חששות לגבי המשחק העתידי. הסגנון האומנותי משעמם, הצבעים נראים כאילו הם נלקחו ממשחק יריות מודרני משנת 2007 והדמויות הצבעוניות ממש נעלמות ברקע. יש חשש שהמנזר הוא אולי גדול מדי ודורש יותר מדי התעסקות. מדובר בבעיה מאוד שכיחה בז’אנר, כי מאוד קשה לאזן ולתת לשחקנים מספיק מה לעשות אבל לא יותר מדי כדי שלא נלך לאיבוד (אני מסתכל עליך Fire Emblem Three Houses).

המפתחים מבטיחים שהקלפים לא נועדו כדי להוציא מאיתנו כסף אלא על מנת לאפשר מגוון מתקפות לכל דמות.

משחק הטקטיקה/תפקידים Midnight Suns מתוכנן לצאת עבור המחשבים האישיים וקונסולות ה-PlayStation 5, Xbox Series X וה-Nintendo Switch במאי 2022 ולהציג דמויות רבות מעולם הקומיקס של Marvel. הרשמה לעדכונים באתר הרשמי, תזכה את השחקנים בסקין ייחודי לדמות בלייד, צייד הערפדים.

אודות יונדב צבקר

סטודנט לספרות, בוגר ישיבת מעלה גלבוע, גיק ודוס.

השאר\י תגובה