Might & Magic: Heroes VII

Might & Magic: Heroes 7 Preview – סיקור משחק

רגע לפני שבסוף החודש הזה וליתר דיוק ב29 בספטמבר 2015 ניחשף לראשונה למשחק Might & Magic: Heroes 7 במלואו, ניסינו את גרסת הPreview של המשחק שכוללת את התכונות של הבטא השנייה ותכונות נוספות כמו דו קרב וקמפיין אחד מתוך המשחק. 

לפני שנתחיל לסקר את המשחק בכל הנוגע למשחקיות, גרפיקה, סאונד וכו’, יש לזכור שלמשחק גם יש עלילה והיא תתרחש הפעם 200 שנים לאחר אירועי Shades of Darkness, אירועים אשר נכללו בתוך חבילת הרחבה ששמה הוא גם Shades of Darkness, חבילה שהייתה זמינה לשחקני Might & Magic: Heroes 6. בנוסף לכך סופר שהעלילה הוגדרה 10 שנים לאחר ההתנקשות בחייה של המלכה Maeve Falcon(רצח אשר מוסיף לטווחי הזמן כ100 שנים לפני אירועי Heroes of Might & Magic 5) שהייתה הקיסרית של “האימפריה הפלקונית הקדושה”(או באנגלית Holy Falcon Empire). הסיפור מדבר על Ivan Griffin, הדוכס שעומד בראש Griffin Duchy, במרדפו אחר הכתר לאחר הפירוק של Falcon Empire, אבל על מנת לצלוח את המשימה עליו להתאגד עם עוד מספר בני ברית נוספים – כאלה שהעולם לא ראה לפני כן.

זה היה התקציר של העלילה הראשית, אך הקמפיין שמוצע בגרסאת הPreview הוא דווקא זה שמדבר על גיבור בשם תומאס שנשלח בסך הכל לתקן גשר. מה לזה ולקמפיין שלם בMight & Magic אתם שואלים? תומאס הוא בחור אמיץ ולכן הוא מחפש לנקום במי שהרס את הגשר כך שלאחר תיקון הגשר הוא איננו חוזר על עקבותיו אלא ממשיך בעקבות הגשר שתיקן אל תוך שטחייה של אימפריה יריבה במטרה לתקוף ולכבוש אותה. איזה עוד אתגרים מחכים לתומאס? מי עוד מעורב במלחמה הזו? על מנת לא לעשות ספויילרים כאלה ואחרים אמנע מלענות על שאלות אלו ואמליץ לכם פשוט לחכות למשחק המלא. בסך הכל הקמפיין הזה חביב ומתאים בעיקר למתחילים, כך שאם אתם מתקדמים יותר או שזו לא הפעם הראשונה שלכם עם Might & Magic, עדיף לדלג על הקמפיין ולהגיע לעיקר – עיזרו לIvan Griffin להשיג את הכתר.

Might & Magic: Heroes 7

עד כאן לגבי העלילות הידועות, מעתה נדבר יותר על המכניקות בתוך המשחק עצמו ואיך זה נראה שלושה שבועות בדיוק לפני ההשקה הרשמית? כל התשובות כבר כאן.
נתחיל מהמשחקיות, בסך הכל זה הוא הגורם מספר אחת במשחקי האסטרטגיה.
המשחקיות מכילה טקטיקות דומות לאלו שנראו בקרב הגיבורים במשחקי הסדרה האחרים. האסטרטגיה היא המפתח למשחק כאשר הקרבות בנויים כמעין שחמט – כמו מן לוח שבו כל שחקן שולט על כל מיני יחידות. הקרב הינו משחק המבוסס על תורות, בהם לכל יצור על הלוח יש הזדמנות לעשות צעד או לתקוף יחידות אחרות במידה וזה מתאפשר(מטעמי מרחק). הקרב נגמר כאשר כל היחידות של אחד מן הצדדים נהרגות, או בתרחיש מסויים של הפסקת אש. במהלך התור של כל שחקן על מפת המשחק, בנייה בתוך הטירה העיקרית או שדרוג שלה יאפשרו התרחבות טובה יותר על פני המפה, כמו גם גיוס יעיל וטוב יותר של צבא. שחקנים עוברים עם הגיבורים שלהם על פני המפה, אוספים עימם משאבים וחפצים המספקים הטבות במשחק ואף נלחמים בצבאות אחרים. על ידי הרחבת שטח ולכידה של ערי אויב, השחקן יכול לבנות צבא גדול יותר. המשחק מסתיים בנצחון כאשר שחקן אחד נשאר לעמוד אחרי שכל שאר השחקנים הובסו. המשחק יכלול Campaign Mode אשר דומה לזה שנראה במהדורות קודמות ובכל קמפיין תעקבו אחר עלילות שונות של הדמויות הראשיות בסיפור. הMultiplayer יאפשר לשחקן לשחק נגד שחקנים אנושיים אחרים.
בסך הכל המשחק עומד בסטנדרטים למעט עניין אחד והוא האנימציות שנראות טוב בהרבה מאשר בבטא הראשונה והשנייה אך עדיין לוקות בחסר(אנימציות מסויימות שמופעלות במהלך התזוזה של הגיבור ברחבי המפה) ונדרש שיפור.
בקרבות האנימציות הותאמו בצורה טובה יותר ונראות טוב יותר והמשחק מרגיש טוב, אף על פי שלא יותר מידי אפשרויות פתוחות ובמצב הסינגל פלייר זמינות למשחק סך הכל 4 מפות סקירמיש.

אז המשחקיות לא רעה בכלל, אבל מה בנוגע לגרפיקה? אמנם יש כאלו האומרים כי גרפיקה היא הרבה פחות חשובה במשחקי אסטרטגיה מאשר במשחקים אחרים אך בסך הכל אני שמח לומר שהמפתחים לא הסתמכו על הטענה הזו ובסך הכל הגרפיקה משביעת רצון. הגיבורים נראים נחמד למדי וכנ”ל לגבי היחידות השונות במשחק ואין עיוותים גרפיים כלשהם במהלך פעילותן של האנימציות. גם המפה מושקעת מאוד והטירות השונות נבנו בפירוט רב ונכון הדבר גם לגבי המכרות, מאגרי המשאבים הספונטניים, הצבאות היריבים וכו’. בפאן יותר מקצועי – המודלים בנויים בצורה טובה מאוד והטקסטורות מולבשות עליהם יפה מאוד וניכר כי הושקעה עבודה רבה בעניין הזה. גם מסכי המעבר הם בעלי עיצוב חביב במיוחד שמכניס את השחקן לאווירה של המשחק ובסך הכל הגרפיקה בסדר גמור, היא לא עונה על הסטנדרטים של משחקי הדור הנוכחי אבל שוב, היא לא רעה בכלל והולמת את המשחק.

לגבי הסאונד – מצויין. כרגיל מוזיקה אפית במיוחד אשר מחזקת את האווירה במשחק ובהתאם למצב מתנגנת מוזיקה בעלת אווירה מתאימה. גם המוזיקה בתפריטים דואגת להכנסי אותך לאווירה של המשחק והיא נשמעת מצויין. גם האפקטים של המכות השונות(גם טווח אורך וגם טווח קרוב) וגם האפקטים של המכות של הגיבור נשמעים טוב מאוד. בסך הכל הצלילים והמנגינות מגיעים במקומות הנכונים להם ביותר ולכן הם זוכים לעבות את האווירה במשחק ואת התחושה של השחקן ולהפוך את החוויה למעניינת יותר. בלי שום קשר לכך המוזיקה גם נעימה מאוד באוזניים ונחמד היה גם לשמוע אותה סתם כך, כך שאין כאן מה לתקן, באמת נעשתה עבודה מצויינת והסאונד משביע רצון.

בסך הכל משחק לא רע בכלל והוא מומלץ מאוד, לא רק למעריצי הסדרה אבל בעיקר להם.
להלן רשימת התכונות שזמינות בPreview:
משחקי Duel.
שרתי LAN.
Single Player של בין 2 ל-8 שחקנים.
Campaign Mode הכולל קמפיין אחד לעת עתה.

גרפיקה - 7
משחקיות - 9
סאונד - 9
עלילה - 8.5

8.4

מצויין

משחק לא רע בכלל שיעביר לכם את הזמן בכיף ואם אתם מעריצים של הסדרה המשחק מומלץ בהחלט, גם במצב של שחקן יחיד וגם במצב מולטיפלייר.

User Rating: Be the first one !

אודות Lidor

השאר\י תגובה