סקירה – יכולות כרטיסי המסך של Nvidia במשחק Outriders

מלבד היכולת להציג לנו גרפיקה מרשימה, הנה עוד כמה דברים שווה לכם לדעת שכרטיסי המסך של Nvidia מסוגלים לעשות!

כרטיס מסך זה ללא ספק רכיב חשוב מאוד בכל מחשב גיימינג מוצלח, וככל שעובר הזמן התחרות בין חברות הכרטיסים הגדולות Nvidia ו-AMD רק עולה משנה לשנה עם דגמים חדשים ויכולות גרפיות חדשות. אך האם ידעתם שמלבד ליכולת עיבוד הגרפיקה הבסיסית של כל אחד מכרטיסי המסך, חברות הכרטיסים כוללות עם הכרטיסים שלהם מספר לא קטן בכלל של טכנולוגיות נלוות במטרה לספק לנו, הגיימרים, את חווית המשחק והשימוש הטובה ביותר. חברת Nvidia שלחה אליי קוד למשחק החדש Outriders וביקשה ממני לבחון על גביו את יכולות כרטיסי המסך של החברה.

לפני שנתחיל, אודה כמובן ל-Nvidia על הקוד למשחק Outriders ואספר לכם שכל הטכנולוגיות שנבדוק היום נבדקו על גבי כרטיס המסך האישי שלי, ה-RTX 2080 Super. כמו כן, מרבית מהטכנולוגיות שנדבר עליהן היום עובדות בצורה הטובה ביותר רק עם כרטיסי מסך בסדרות RTX 20 ו-RTX 30, כך שאם אין לכם כרטיס מסך המשתייך לאחת מסדרות אלה, סביר להניח שרוב מה שתראו כאן לא זמין לרשותכם היום.

Nvidia DLSS 2.0:

אתחיל עם אחת הטכנולוגיות היותר מרשימות ש-Nvidia מציעה היום והיא טכנולוגיית DLSS 2.0. טכנולוגיה זו שהוצגה לראשונה עם כרטיסי המסך בסדרת RTX 20 בשנת 2018 ורק משתפרת משנה לשנה מאפשרת לכרטיס המסך שלכם להשתמש ביכולות בינה מאלכותית ובליבות ה-Tensor Core של כרטיס המסך שלכם על מנת לבצע פעולות רינדור בצורה יעילה וחכמה מאוד על מנת לספק כמה שיותר פיקסלים בתמונה כך שאיכות התמונה היא הגבוהה ביותר תוך כדי שמירה על ביצועי משחק חלקים בשימוש בכוח חישוב נמוך ככל שניתן. נכון להיום יש מספר לא קטן של משחקים שתומכים בטכנולוגיה הזו, בניהם כמובן Outriders, כאשר ניתן היום להגדיר בתוך המשחק את פרופיל ה-DLSS המתאים לכם בהתאם ליכולות המחשב שלכם. במקרה של Outriders, ניתן להגדיר במשחק מספר פרופילי DLSS שונים הנשענים על הגדרות שונות, החל ממצב Performance שינצל את כל כוח החישוב על מנת לספק לנו חווית משחק חלקה על חשבון הנראות הגרפית שלו, מצב Balanced שיספק לנו ביצועים גבוהים לצד איכות גבוהה גם כן או מצב Quality שיתמקד ככל שניתן בנראות של המשחק על חשבון הביצועים.

מהבדיקות שערכתי במשחק, ברזולוציית 2K ובהגדרות הגרפיקה הגבוהות ביותר, ללא שימוש ב-DLSS המשחק נע בין 70 ל-90 פריימים בשנייה, במצב Preformance המשחק נע בין 100 ל-144 פריימים בשנייה, במצב Balanced המשחק נע בין 80 ל-130 פריימים בשנייה ובמצב Quality המשחק נע בין 75 ל-120 פריימים בשנייה.
כפי שניתן להבין, טכנולוגיית DLSS בהחלט מראה שיפורים ויכולות משחק מרשימות בכל רמות המשחק השונות, כך שבין אם המחשב שלכם חזק מספיק כדי להריץ את המשחק ללא שימוש ב-DLSS ובין אם לא, אני ממליץ לכם בחום לבדוק את הטכנולוגיה הזו ב-Outriders בפרט ובכל משחק התומך ב-DLSS בכלל, היות והשיפור בביצועים מובטח לכם בוודאות, לא משנה באיזה מצב DLSS תגדירו למשחק.

Photo Mode:

טכנולוגיה נוספת ש-Nvidia עושה בה שימוש כיום היא טכנולוגיית Photo Mode. מדובר בטכנולוגיה די ישנה שהחברה מטפחת במשך כמעט 5 שנים (אולי תכירו אותה בתור Ansel), ובבסיסה מאפשרת לכל אדם בעל כרטיס של Nvidia לצלם תמונות באיכות גבוהה במיוחד היישר מתוך המשחק. מדובר בפיתרון חכם מאוד, בייחוד במשחקים בהם מפתחת המשחק לא לוקחת את היוזמה ומספקת מצב צילום מובנה.

אנסל תאפשר לכם לצלם צילומים מרשמים למדי בקלות רבה על ידי הקשה על קיצור הדרך Alt+F2 במקלדת שלכם. בתוך התפריט הייעודי של הטכנולוגיה נוכל למצוא שלל פיצ'רים חכמים כגון סוג הצילום הכולל מצב Screenshot פשוט עד ליכולות צילום במצב Super Resolution המאפשרת לנו לצלם ברזולוצייה גבוהה במיוחד, כאשר נכון לרגע זה Outriders באופן ספציפי יאפשר לנו לצלם תמונות ברזולוציה של "רק" 16K, כאשר ברמת העיקרון בהמשך הדרך אמורות להיפתח אפשרויות צילום מרשימות אפילו יותר (נכון להיום ניתן לצלם באמצעות אנסל ברזולוצייה של 64K במשחקים תומכים, כך שיש לאן לשאוף). מעבר לכך נוכל לשלוט בזווית הצילום, בעומק העדשה, לאפשר צילום ב-HDR וזהו רק קצת המזלג.

Game Filter:

מלבד יכולות צילום מרשימות באמצעות אנסל, Nvidia דאגה לנו לעוד טכנולוגיה חביבה למדי בתחום הנראות של המשחק והיא טכנולוגיית Game Filter. את טכנולוגיה זו ניתן להפעיל בקלות על ידי לחיצה על קיצור המקשים Alt+F3, וכאשר נעשה זאת ייפתח לנו תפריט ייעודי המאפשר לנו לעשות פעולה פשוטה במיוחד והיא להפעיל פילטרים שונים על גבי המשחק שלנו. הדבר המגניב פה הוא שניתן להגדיר בקלות שלושה פרופילים של פילטרים שונים, וגם ניתן להפעיל פילטר מסוים על גבי פילטר אחר, כך שניתן בקלות לשלב בין פילטרים שונים על מנת לייצר אפקט תמונה ייחודי. מלבד השעשוע והגיוון שניתן ליצור כאן, אציין שישנה אפילו אפשרות להפעיל פילטרים שנועדו לטובת עיוורי צבעים, וכעיוור צבעים בעצמי שלפעמים סובל מבעיות בצבע המשחקים שלו, נחמד לדעת שהפילטר הזה קיים כדי לסייע לאלה מאיתנו שמתקשים לחוות את צבע המשחק שמרבית האוכלוסייה חווה.

Ray Tracing:

אפילו שמדובר באחת הטכנולוגיות הגדולות של Nvidia, שמרתי את טכנולוגיית ה-Ray Tracing לקראת הסוף מכיוון שהיא לא קיימת נכון להיום ב-Outriders, אבל עדיין חשוב לי לדבר עליה. מדובר למעשה בטכנולוגיה מתקדמת למדי המסוגלת להציג קרני אור והחזרי אור בצורה פוטוריאליסטית ובזמן אמת בהתאם לתנועות השחקן במשחק, בניגוד לטכנולוגיות הקלאסיות שכוללות כמעט תמיד הכנסה של החזרי האור והצל בתוך הקוד של המשחק ובאופן מלאכותי לחלוטין. התוצאה היא שהיכולת הויזואלית של המשחק משתפרת בצורה ניכרת הודות לדימוי הפוטוריאליסטי של קרני האור והצל, מה שגורם לכל משחק, לא משנה מתי יצא לאוויר העולם להיראות טוב הרבה יותר ומרשים הרבה יותר. כאמור, Ray Tracing טרם הגיע באופן רשמי ל-Outriders, אך מפתחת המשחק People Can Fly כבר הספיקה לדבר על כך שהתחילה להתאים את טכנולוגיית ה-Ray Tracing למנוע עליו רץ Outriders, כך שאני מניח שזה רק עניין של זמן. בנתיים, הנה לכם סרטון שמציג את יכולותיה של טכנולוגיית ה-Ray Tracing במשחק שיצא השנה ואולי שמעתם עליו, Cyberpunk 2077.

Instant Replay, Record and Highlights:

לסיום אספר לכם על טכנולגיה פשוטה שיש בכל כרטיס של Nvidia כיום שאני עושה בה שימוש על בסיס יומיומי והיא יכולות ההסרטה וההקלטה המובנות של כרטיסי המסך של Nvidia. הטכנולוגיות האלה זמינות בכמעט כל משחק היום, והן מאפשרות לכם לצלם, להקליט ולשמור קטעים נבחרים מהמשחק שלכם באופן אוטומטי או באופן ידני, בהתאם לצרכים שלכם. בחלק מן המשחקים ניתן לשמור Highlights כגון קרב מסוים או רצף חיסול אויבים מסוים אותו הטכנולוגיה מזהה באופן אוטומטי ושומרת לכם בנוחות בתיקייה ייעודית במחשב שלכם. כנו כן תוכלו להתחיל ולהפסיק הקלטה של המשחק שלכם בלחיצת כפתור ואף לשמור מספר דקות אחורנית בלחיצת כפתור במידה וקרה משהו במהלך המשחק שלכם שאתם רוצים לתעד. באופן אישי אני משתמש בזה המון לטובת סרטונים שאני מייצר, ואני שמח מאוד שיש לי אפשרויות הקלטה נוחות של גיימפליי וחלקים נוספים מין המשחק הודות לכרטיס המסך שלי.

לסיכום, אין ספק שמלבד העובדה שכרטיסי המסך של Nvidia מספקים ביצועים מרשימים, לצד הביצועים היבשים קיימות עוד לא מעט טכנולוגיות שמאפשרות לנו כשחקנים ויוצרי תוכן לקבל יותר מהמשחק שלנו. כיף לדעת שיש לנו ארגז כלים שלם שמאפשר לנו לשפר את חווית המשחק שלנו, וכולי תקווה שהטכנולוגיות שדיברנו עליהם היום וטכנולוגיות חכמות נוספות ימשיכו להגיע אלינו בהמשך השנים.

מה אתם חושבים על הטכנולוגיות הייחודיות של כרטיסי המסך של Nvidia? ספרו לנו בתגובות!

*קוד למשחק Outriders הובא על ידי Nvidia, תודה רבה!

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה