חברים וענקים – ביקורת למשחק Pillars of Eternity 2: Deadfire

בואו להפליג איתי ועם חבורת הגיבורים שאספתי במשחק התפקידים Pillars of Eternity 2: Deadfire

חברת Obsidian רואה לא מעט הצלחה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל שהחברה שיצרה את Fallout: New Vegas ידעה איך לספק משחק באיכות גבוהה מתי שהשוק היה צמא לאחד, כמו Outer Worlds שהשלים את החוסר ב-Fallout טוב מ-Bethesda ו-Pillars of Eternity שהשלים את החוסר שקיבלנו מ-Diablo 3 של Blizzard. בשנה שעברה, Obsidian הוציאה את משחק ההמשך Pillars of Eternity 2: Deadfire וכעת, המשחק הגיע לקונסולת ה-PlayStation 4. מוכנים להרפתקה? אז בואו נתחיל.

הסיפור

Pillars of Eternity 2: Deadfire הוא המשך ישיר של המשחק הראשון. הגיבור שלכם (אותו אתם יוצרים עכשיו או מיבאים מהמשחק הראשון) יושב במצודה שלו אחרי האירועים של המשחק הראשון כשלפתע אטוס, אל בדמות של ענק משיש, משמיד את המצודה שלכם והורג אתכם. האלים מחליטים להחזיר אתכם לחיים על מנת לגלות מה המטרה הסופית של אטוס ולמה הוא נמשך למקורות האנרגיה של העולם שמובילים נשמות לעולם הבא, ומרוקן אותם.

למרות שלשחק ב-Pillars of Eternity הראשון יכול מאוד לעזור לכם להבין את העולם והסיפור, זה לא לגמרי הכרחי- בתחילת המשחק אתם מקבלים הסבר על האירועים שקרו במשחק הראשון וכשהאלים מחזירים אתכם לחיים, אתם יכולים לבחור את הנתיב שהגיבור שלכם בחר במשחק הראשון. מה שכן, זה לא מאפשר להגדיר את הסיפור שלכם מהמשחקים הקודמים בצורה מפורטת וטובה כמו ב-The Witcher 3: Wild Hunt.

בזמן שהסיפור לא טוב בעיניי כמו הסיפור של המשחק הראשון, אני עדיין חושב שהוא ממש מעניין עם תפניות מיוחדות ודמויות משנה ממש מגניבות שתתחברו אליהם בקלות.

העולם והחבורה

העולם של Pillars of Eternity 2: Deadfire הוא ענק.

מפת העולם כוללת הרבה ערים שאפשר לבקר בהן, כפרים נטושים לחיפוש ציוד או אזורים מסוכנים עם יצורים ואתגרים לפתור. כשאתם מגיעים לערים השונות הן מלאות באנשים מנהלים שיחות, תרבויות שונות וזה מרגיש שכל מקום תוסס עם חיים ויש תמיד משהו ללמוד על העולם הגדול של Pillars of Eternity.

אתם חוקרים את העולם הגדול הזה על ספינה מלאה בצוות שלכם וציוד בסגנון משחקים כמו Sid Meier’s Pirates, מה שמוסיף עוד אסטרטגיה למשחק ונותן פן חדש לסגנון התפקידים שלו. בים הפתוח אתם יכולים למצוא ציוד נוסף, לסחור עם ספינות אחרות ולנהל קרבות ימיים. הקרבות מנוהלים בין הספינות בדומה לאירועים רבים במשחק, עם בחירת פעולה שתעשו ולהגיב לתוצאה שמתרחשת, מאוד בסגנון D&D, כמו רוב המשחק.

לכל אורך הדרך אתם יכולים להרחיב את החבורה שלכם עם גיבורים שונים ויכולות שונות, כל אחד עם תפקיד מתאים משלו ותכונות מוגדרות שיעזרו לכם בקרב ובאירועים בעולם הפתוח, כמו גיבור מסוג Rogue שיכול לפרוץ לכם תיבה נעולה בחדר באכסניה או לכייס מישהו שאיתו אתם מדברים כדי להשיג פריט משימה.

את החבורה שלכם אתם יכולים להרחיב עם דמויות שתתקלו בהן בעולם המשחק או לגייס גיבורים בפאב המקומי. עם הגיבורים של העולם אתם יכולים לנהל דיאלוגים די מבדרים ויש להם אישיות שונה ומיוחדת, שממש גורמת לעולם להרגיש יותר חי וזה מרגיש שאתם שולטים בחבורת גיבורים חיים כמו במשחק מבוכים ודרקונים (Dungeons & Dragons) ממוחשב. אבל איפה שהתפקידים השונים והגיבורים השונים באמת בולטים זה בקרב.

הקרב

המשחקיות של Pillars of Eternity 2: Deadfire היא דומה למשחקיות של המשחק הראשון, אתם שולטים בקבוצת גיבורים, כל אחד עם Class משלו כמו קוסם, גנב, לוחם, ברברי וכוהנת, עם אפשרות לבחור גם Class שמורכב משני Sub-Classes. הגיבורים מצוידים עם פריטים שונים וכלי נשק שונים שאליהם הם יכולים להחליף במהלך הקרב כמו גרזן, קשת, חרבות ורובים, ויש אינספור פריטים בעולם שאתם יכולים למצוא, לקנות וליצור באמצעות אליכמאות, כך שתמיד אפשר להתכונן לפני כל עימות רציני.

ככל שהגיבורים עולים ברמות הם מחזקים את היכולות שלהם, גם אלו שהם משתמשים באירועים של עולם המשחק וגם יכולות אקטיביות לקרב כמו מתקפת ברקים, זימון יצורים להגן עליכם, העלמות, פגיעה בראייה של האויב ומאות יכולות שונים.

על ה-PlayStation 4, הקרבות יכולים להתרחש ב-2 אופנים: 1. קרב תורות – בו כל גיבור ואויב מקבל תור בשביל לעשות פעולה אחת ולזוז, ואם לוקח לפעולה הרבה זמן להתבצע אז יש ציר זמן בצד המסך להראות אחרי התור של מי הפעולה תתבצע. 2. קרב זמן אמת – מצב הקרב המרכזי של גרסת המחשב (למעט קרבות הספינה) שבו אתם שולטים בכל הגיבורים בזמן אמת ויכולים לעצור את הקרב באמצע בשביל להעריך את המצב ולתת פקודות לגיבורים שלכם.

הקרב הוא מאוד מהנה עם אינספור אפשרויות, הרבה חשיבה ותכנון מהלכים, והוא כולל הרבה אסטרטגיה סביב תפקיד הלוחמים, האויב ושטח שדה הקרב. סגנון הקרב בזמן אמת מזכיר לי את הקרב של Dragon Age: Inquistion והשליטה בשני סגנונות הקרב היא מאוד נוחה עם שלט הפלייסטיישן, אבל בין אם הקרב לגמרי נוח על ה-PlayStation 4, אפרט בהמשך.

Pillars of Eternity 2 Deadfire_20200208173443

הגרפיקה

בשביל משחק בז'אנר, הגרפיקה של Pillars of Eternity 2: Deadfire היא די טובה. אין יותר מדי דברים על המסך בו זמנית כמו ב-Diablo 3, אבל העולם הענק ופרטים קטנים כמו להבות האש ותנועת המים גורמים לכל דבר להראות הרבה יותר חי ויפה לעין.

כמובן שהויזואליות הטובה ביותר של המשחק מגיע מההתקפות המיוחדות והיצורים שמולם תלחמו, ולמרות שישנם קסמים שנעשים ונעלמים בהרף עין, עדיין כל התצוגה של המשחק נראת נהדר והעיצוב הכללי של המשחק הוא יוצא מן הכלל.

Pillars of Eternity 2 Deadfire_20200208141527

הסאונד

המוזיקה והדיבוב של המשחק גם מצוינים. יש ל-Pillars of Eternity 2: Deadfire מוזיקות מאוד קליטות ומרגיעות שמתאימות לאווירת ה-D&D שהמשחק משדר.

דיבוב הדמויות איתם אתם מתקשרים בעולם הפתוח ובתוך חבורתכם הוא מצוין. מדי פעם ישנו דיבוב רע, בעיקר מהקריינית של המשחק, אבל לרוב המדובבים עושים עבודה נהדרת בתפקידים השונים שלהם וזה מרגיש שישנה כימיה אמיתית בין הדמויות וביניכם.

התאמה ל-PlayStation 4

אז כפי שראיתם, מכל שאר הקטגוריות, המשחק הוא מצוין מהרבה בחינות על המחשב האישי ומבחינה מסוימת גם על הקונסולה של Sony, תודות לשני מצבי הקרב האפשריים. אבל שם נעצרת ההתאמה של המשחק לקונסולה.

אחד הדברים שהכי תסכלו אותי ואפילו גרמו לי להשתעמם עד שרציתי להחליף משחק היו זמני הטעינה- כל מקום אליו תלכו במפה הגדולה או באזורים הקטנים, אתם תתקלו במסך טעינה ואפילו שלעיתים הם מהירים, זה עדיין מרגיש לנצח. הציורים שמוצגים בזמני הטעינה האלו יפים לעין, אבל כמה פעמים אפשר לראות את אותם 4 ציורים ולראות את אותן 4 העצות? זו לפחות יכלה להיות הזדמנות להראות עוד מאפיינים לקרב של המשחק ולא רק להגדיר את 4 ההגנות שקיימות.

מבחינת שליטה המשחק מתפקד אבל יותר מפעם אחת נתקלתי בחוסר תגובתיות או דיוק בין מתי שאני מזיז את השלט למה שקורה על המסך. בנוסף, כל פעולה שתרצו לעשות בניהול הציוד שלכם לוקחת יותר מדי זמן ואיננה מדויקת בכלל.

הקרב עצמו גם נפגע בעיניי בגלל שבזמן שעל המחשב האישי עמידה עם העכבר על יכולת נותן פירוט על יכולת זו, ב-PlayStation אין כל פירוט ועל מנת ללמוד על יכולת, אתם צריכים לחפש אותה בתפריט של הגיבור ולנסות לזכור מה כל פעולה עושה, מה שהופך את כל החוויה למאוד לא ידידותית לשחקנים חדשים, בעיקר כשבקושי מוסבר באופן ברור מה כל כפתור ופעולה עושים. יש מדריך בתוך המשחק, אבל אני לא חושב שהוא מסביר מספיק טוב, וזה מאכזב בגלל שעדיין מדובר במשחק נהדר ששחקנים חדשים יוכלו להבלע לעולמו ולסדרת המשחקים המצליחה. אולי עדיף להם לפנות לגרסת המחשב האישי.

סיכום

Pillars of Eternity 2: Deadfire הוא משחק תפקידים מצוין תודות למערכת קרב נהדרת, עולם מעניין ורחב, סיפור מסקרן, אלמנטים של D&D ותצוגה ויזואלית וקולית טובה מאוד, אבל שחקני PlayStation 4 צריכים לקחת בחשבון שהמשחק לא נוח ולעיתים לא כייפי על הקונסולה.

אבל אם אתם מחפשים משחק בז'אנר ה-Dungeon Crawler עם הרבה מאוד תוכן, אפשרויות וזמן משחק, שיגרום לכם להרגיש שאתם בהרפתקה של D&D, אז Pillars of Eternity 2: Deadfire הוא עבורכם.

Pillars of Eternity 2: Deadfire

הסיפור - 9
העולם והדמויות - 10
הקרב - 9
הגרפיקה - 8
הסאונד - 10
התאמה ל-PlayStation - 2

8

טוב

בזמן שגרסת ה-PS4 תדרוש מכם הרבה סובלנות, עדיין מדובר במשחק מעולה מלא בתוכן, אסטרטגיה ועניין.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה