Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

מבוכים ומתפשרים – ביקורת המשחק Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

האם המשחק המחודש החזיר לסדרה המקורית את שבחיה הרבים? בואו נגלה!

תמיד אהבתי פוקימון. כבר משנות הגיימינג הראשונות שלי אי שם בשנות ה-2000 המוקדמות ועד לרגעי כתיבת הביקורת הזו, פוקימון תמיד היה אחד ממותגי המשחקים האהובים עליי. הפשטות והקסם של סדרת המשחקים הזו תמיד שבתה אותי, ואין זה מפתיע שגם היום קיימים דורות שלמים של בני אדם שיודעים, אוהבים, משחקים וצופים פוקימון, בכל גיל שהוא. כשנה לפני משחקי פוקימון הטובים באמת (Pokemon Diamond אני מסתכל עלייך), יצא לו משחק פוקימון מקורי וחדש בשם Pokemon Mystery Dungeon שחולק כמיטב המסורת לשתי גרסאות שונות – "Blue Rescue Team" ו-"Red Rescue Team". כך נולדה לה אחת מתתי הסדרות המצליחות ביותר של פוקימון, סדרה שהכניסה שחקנים לנעליהם של פוקימונים שונים ואפשרה להם לחקור אינספור מבוכים לצד סיפור מעניין ומשחקיות ממכרת.הסדרה ננטשה במהלך השנים האחרונות (הכותר הקודם בה יצא בשנת 2015), והיה נראה כי לא נראה ממנה יותר מידי בדורות החדשים של משחקי הווידאו. לשמחתי ולשמחת שחקנים ותיקים אחרים, נינטנדו החליטה שזה רעיון טוב להביא את המותג האהוב בחזרה לקדמת הבמה, והשיקה חידוש לשני משחקי Mystery Dungeon המקוריים שירוץ (איך לא) על גבי קונסולת ה-Nintendo Switch המוצלחת. החידוש הוא גרסה מחודשת ונוצצת העונה לשם Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX ושואפת להביא את המשחקים המקוריים לדור חדש של שחקנים, וכמובן לשפר את חווית המשחק ככל שניתן.

לפני הכל חשוב לדעת מהי סדרת Mystery Dungeon. סדרת Mystery Dungeon היא סדרת משחקי ספין-אוף המתרחשת ביקום של פוקימון. הסדרה משוייכת בדרך כלל לז'אנר הרוגלייק הכולל בתוכו חקר מבוכים משתנים לצד קרבות על בסיס תורות ואובדן משמעותי של התקדמות במקרה של מוות. במשחקי הסדרה נוכל להיות לאחד מהפוקימונים האיקונים ביותר (לרוב הפוקימונים ההתחלתיים לאורך הדורות השונים וכמובן פיקאצ'ו), לחקור מבוכים שונים, להציל ולצרף לחבורה שלנו פוקמונים נוספים וכמובן להילחם בפוקימונים אחרים במהלך חקירת המבוכים. לצד המשחקיות נקבל סיפור גדוש ומלא בפרטים, שרק מוסיף ומעצים את חווית המשחק.

המשחק המקורי של סדרת Mystery Dungeon נחשב בעיניי לאחד ממשחקי פוקימון המשובחים והטובים ביותר שיצא לי לשחק בהם בחיי, ועד היום העותק המקורי של Blue Rescue Team יושב לי על המדף. מדובר באחד המשחקים שהכניסו אותי לתוך המותג פוקימון בפרט ולתוך כל עניין הגיימינג בכלל, וכמובן שכאשר שמעתי שיוצא חידוש למשחקי המקורי שירוץ על ה-Switch, לא יכולתי שלא להתרגש.

אז מה קורה בעצם מתחת למכסה המנוע של Rescue Team DX? לשמחתי הרבה מדובר בחידוש די מדויק ונאמן למקור, שמכיל את כל מערכות הבסיס של המשחק ואת הסיפור המקורי שלו, שתמיד היה נחשב בעיניי למוצלח ומושקע, ושמחתי לראות שהחידוש שמר על קו העלילה המקורי באופן די מדויק.

יחד עם זאת כן שונו מספר רב של דברים שנוגעים למשחקיות עצמה, דבר שיכול להיתפש כטוב או כרע, תלוי את מי אתם שואלים. בתור התחלה נוספו למשחק שלל מערכות שונות שאמורות לפשט את חווית המשחק ולהפוך אותה לחלקה יותר, אך לצערי בסופו של יום מדובר במערכות שרק מעמיסות והופכות את המשחק להרבה יותר מסובך. אחת המערכות שאכזבו אותי מאוד הייתה מערכת הדוג'ו, שמאפשרת לכם לאמן בה פוקימונים שונים כאשר הם לא בשימוש במהלך חקר המבוכים שלכם. מצד אחד מדובר במערכת טובה שהופכת את טרחת אימון הפוקימונים לקלה ומהירה יותר, אך בפועל היא גורעת ממשמעות המשחק המקורית – לאמן פוקימונים במהלך חקר מבוכים. יש כאלה שיראו את המערכת הזו מבורכת, לדעתי מדובר בכישלון חרוץ שלא משפר את המשחק כלל. כמו כן נוספה למשחק מערכת משימות צד ומערכת איסוף פוקימונים מסודרת יותר שבהחלט עושות עבודה טובה ומעשירות את המשחק. כמו כן נוספה אפשרות לבחור את הפוקימונים שלכם באופן ידני במקרה והאחד שהמשחק הקצה לכם לא לטעמכם, שזה ללא ספק חידוש קטן אך משמעותי מאוד ומבורך מאוד.

מבחינת חקר המבוכים המשחקיות המקורית לא שונתה בהרבה והיא נשארה מאוד ממכרת ומספקת כפי שהייתה תמיד, אך כן נתקלתי במספר בעיות שלא היה לי ברור מהיכן הן נובעות. אחד מהן היא בעיית השליטה במשחק. משום מה ובאמת שאין לי מושג מדוע זה כך, השליטה בפוקימונים שלכם במהלך חקר מבוכים פשוט לא טובה. מערכת תנועות הפוקימונים חדה, ישירה ורגישה מאוד, כל תזוזה קטנה יכולה להשפיע על המשחק מה שגורם לו להרגיש מאוד מסורבל. היו לא מעט מקרים בהם ניסיתי להיכנס למסדרון כלשהו במבוך אך לקח לי המון זמן עד שהצלחתי להכניס את הפוקימונים שלי לתוכו.

אך מה שאכזב אותי בצורה הגדולה ביותר, היה ללא ספק הגרפיקה של המשחק. בצעד מוזר אך ייחודי החליטו אי שם בצמרת פיתוח המשחק שיהיה נכון לשדרג את גרפיקת המשחק בהשוואה למשחק המקורי. זה ללא ספק צעד הגיוני ומבורך אך הביצוע כאן ממש לא טוב. גרפיקת המשחק החדשה מזכירה ציור שמן על גבי קנבס, והיא ללא ספק מתנהגת כמו צבעי שמן על גבי קנבס. מבחינת הצבעים מדובר באחת מיצירות הגרפיקה היפות ביותר שנתקלתי בהן במשחק פוקימון. הפוקימונים עצמם צבעוניים, סביבת המשחק עשירה ומלאה בצבעים ועומק והיא בהחלט עושה את עבודתה והופכת את המשחק ליפה מאוד לעין. אך כאן לצערי נגמרים כל הדברים הטובים שאפשר להגיד על הגרפיקה, בעיקר כי אנמציות המשחק פשוט לא טובות. כמו בציור שמן, כלל האנימציות, הנפשת הדמויות והתזוזה שלהם מרוחה ולא ברורה. האנימציות איטיות ורובוטיות, והתחושה שהן מעבירות זולה מאוד.

לצערי זו לא אכזבת הגרפיקה הגדולה ביותר. כמו בכל משחק Switch גם ב-Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX ניתן לעגון את הקונסולה בתחנת העגינה שלה לטובת הזרמת תוכן המשחק לטלוויזיה שלכם. כאשר המשחק משוחק במצב נייד הגרפיקה חדה ונראית נהדר, אך כאשר תכניסו את הקונסולה שלכם לדוק תקבלו מחזה פשוט מאכזב. במצב משחק על גבי טלוויזיה רזולוציית המשחק נמוכה מאוד, מה שגורם למשחק להיות מטושטש מאוד. כמו כן ביצועי המשחק יורדים משמעותית כאשר תשחקו על גבי טלוויזיה. במידה ותרכשו את המשחק, שחקו בו רק במצב נייד.

חשוב לציין לטובה את פס-קול המשחק, שמציג את המנגינות המעולות של המשחק המקורי בלי הרבה שינויים. המוזיקה של המשחק טובה, ומותאמת מאוד לאווירת המשחק, ונהנתי מאוד לשקוע לתוך מנגינות המשחק תוך כדי השיטוט הבלתי פוסק שלי במבוכים השונים.

לסיכום, Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX הוא חידוש סביר. הדעות שלי לגבי המשחק מאוד חלוקות, בעיקר כי המשחק המקורי נחשב בעיניי ליהלום של ממש. המשחקיות של המשחק ממכרת ומספקת, אך לצד שליטה לא נוחה, מערכות משחק חדשות שלא משפרות את חווית המשחק וגרפיקה לא מלושטת בכלל, קשה לי מאוד להגיד ש-Rescue Team DX הוא משחק מוצלח. מדובר במשחק טוב, שללא ספק יקרוץ לאלה ששיחקו במשחק המקורי, אך לאו דווקא יגרום לשחקנים חדשים להתאהב בו.

*עותק לביקורת סופק על ידי חברת נינטנדו ישראל.

Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

משחקיות - 8
גרפיקה - 6
ביצועים - 7
פס-קול - 9

7.5

טוב

חידוש שאפתני שלא מתעלה על המקור.

User Rating: 4.6 ( 1 votes)

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה