יותר מוזר מזה כבר לא יהיה – ביקורת המשחק Arboria

כשאתם מצויידים בלוחם משובט ופיה מעצבנת האם תצליחו לנצח את יצורי Arboria ולרצות את אלוהיכם?

משחק התפקידים Arboria מחברת המשחקים Dreamplant מציג עולם מוזר ועם זאת מרהיב. בעולם זה תלחמו ללא הרף בתור לוחם "יוטון" נגד יצורים בקרב על משאבים ומנחות לאל שלכם, בעודכם מפלסים את דרככם בארצות ארבוריה. לאורך הזמן רמות האויבים יעשו מאתגרות יותר ויותר עד שתמותו, ופה העסק מתחיל להסתבך…

אווירת המשחק היא אפלה ומחוספסת כך שהשחקן יכול להרגיש שאויבים אורבים לו בכל פינה, וזה שינוי מעניין ממשחקים אחרים שיצא לי לשחק בקטגוריית Rogue-like. מטרת המשחק היא לרפא את השורשים הגוססים של "עץ האב" בתור יוטון או לוחם משובט. עליכם להילחם על משאבים ובכל פעם שתמותו, תוכלו לתת לאלוהיכם (Godz) חלק מהמשאבים שהשגתם כדי לקבל דמויות ויכולות טובות יותר (בדומה למשחק Hades שסיקר כתבנו דניאל) או במקרה שהוא לא מרוצה, את הדמויות הגרועות ביותר שתוכלו לדמיין. מבנה הקרבות והשדרוגים במשחק מעניין ומורכב כך שלכל התקפה יש חשיבות מכרעת. בחירת היוטון היא נושא קריטי, כאשר כל אחד מהם מגיע עם תכונות פסיביות שיכולות לגרום לכם להעדיף נשק אחד על משנהו ולתקוף אויבים בצורות שונות.

השחקן יכול לתקוף עם התקפות קלות ומהירות או לטעון התקפות "כבדות" שבפועל לא עושות יותר מדיי נזק לצערי. היתרון האמיתי של השחקן בקרב הוא היכולות האופייניות לכל יוטון כמו המגן, שפשוט חוסם נזק, או יכולת הרפואה שאמנם תמנע ממכם למות אך גם תמנע שידרוגים עתידיים. בעוד התקפות עם נשקים ויכולות מיוחדות יגזלו ממכם כמות מנה נכבדה גלגולים לא יגזלו שום כושר גופני ויאפשרו לכם להתחמק במהירות מאויבים, אבל אי אפשר להתגלגל לנצח, ללא אסטרטגיה מתאימה תמצאו את עצמיכם מוקפים באויבים ותמותו, כדי להמנע מכך תמיד תוכלו להשתמש ביכולות היוטון שלכם. החלק הטריקי במשחק הוא המוות, אם לא תמותו לא תוכלו להתחזק ואם תמותו תצטרכו לעבור את אותם שלבים מייגעים שכבר עברתם עשרים פעם לפני כן. תמיד יש גם את אלמנט האי ידיעה, אם האל לא מרוצה תוכלו לקבל יוטון גרוע עד לרמה של עיוור צבעים, או לקבל יותר מזל שבוא האל כן מרוצה ולקבל גם את היכולות לחוש באויבים או לפגוע בהם מרחוק. מערכות השדרוג במשחק מרשימות אבל לא מורגשות בשלביו הראשונים, ברמה שרק אחרי שעברתי כמה רמות התחלתי לשים לב לתוספות בחיים, בהתקפה, במהירות ובדמות עצמה, בנוסף למגוון נשקים שהשתנו בכל רמה. הדבר המעניין יותר בכלי הנשק הוא הכוחות המיוחדים או ליתר דיוק המקשים "Q" ו- "E" במקלדת שיכולים לפוצץ אוייבים ואפילו לרפא אתכם.
בנוסף למכניקות הלחימה, הפיה ראטה תלווה אתכם לכל אורך הדרך, תתמוך בכם בלחימה ותדריך אתכם (ותעניק כמה טיפים יעילים).
בכל פעם שתמותו במשחק, תהיו חייבים לבחור יוטון חדש שיתפוס את מקומו של קודמו, כדי לדאוג שהיוטון הזה יהיה חזק וטוב יותר תוכלו לשלם בעזרת "ורי", המטבע העיקרי במשחק שיאפשר לכם גם לשדרג את יכולות היוטון שלכם וגם ליצור יוטונים יותר טובים בעתיד, את המטבע הזה תוכלו למצוא על ידי התקפת גבישים כחולים שיהיו בכל שלב. למזלכם בכל פעם שתמותו אמנם כל המיומנות והפריטים שצברתם יעלמו אבל לפחות תוכלו לשמור את ה-"ורי". הכפר משמש כמרכז המשחק ב-Arboria, וזה המקום בו נמצא גם "עץ האב", ככל שתמשיכו לרפא את עץ האב כך תוכלו לפתח יותר את הכפר שלכם. כל מוות יחזיר אתכם לכפר, שם תוכלו להציע את ה"ורי" שהשגתם ל- Godz תמורת בונוסים שונים, ביניהם יוטונים טובים יותר. לאחר שתסיימו עם כל אלו ותצפו בריקוד שבטי קצר תוכלו להשתמש בשער (חור ענק באדמה) כדי לנסוע לצינוקים שונים בעולם כשמשימתכם העיקרית היא כמובן לרפא את העץ. לשם כך, עליכם למצוא את השורשים המושחתים הללו בצינוק וברגע שמצאתם אותם עליכם לתקשר עם השורשים. פעולה זו מושכת את תשומת ליבם של אויבים, שיתקפו אתכם במספר גלים וברגע שתביסו אותם תוכלו לרפא את השורשים ולהתקדם הלאה, לפעמים אפילו תמצאו תיבות שתצטרכו "לטהר" באופן דומה.
לסיכום Arboria יחסית למשחק בגישה מוקדמת, נראה כמו משחק מבטיח, אהבתי את ההשקעה בפרטים הקטנים בכל יוטון ואת העובדה שאם לא מפייסים את האל אחרי שמתים אפשר לגמור עם יוטון שהוא עיוור צבעים. אמנם חלק מהתכונות בו עדיין לא מושלמות לגמרי כמו מערכת הלחימה המגושמת והעובדה שבתחילת המשחק אפשר למות אחרי חמישה התקפות, אבל המשחק מציג עולם מסקרן ומרהיב שעדיין לא מלא בתוכן אבל יכול נהדר אם הוא יממש את הפוטנציאל שלו. נכון לעכשיו יוצרי המשחק מבטיחים להביא עוד נשקים, מוטציות, אביזרים, מיומנויות, מבוכים, אויבים ועוד המון פית'צרים חדשים עד שהוא יצא, כך שהמשחק יכיל הרבה תוכן, עם זאת הדרך להגיע לפוטנציאל המלא של המשחק עומדת להיות ארוכה ואני מקווה שהמפתחים יקשיבו למשוב מהקהילה ויצליחו ליישם את התכונות שהמשחק זקוקה להם כדי למלא את הציפיות של קהילת הגיימרים.

Arboria

ציון סופי - 8

8

טוב

בתור משחק שנמצא בגישה מוקדמת Arboria מציב רף גבוה בכל הקטגוריות למרות שכדאי להגיע לפוטנציאל המלא שלו עד ההשקה, יש לו עוד דרך ארוכה...

User Rating: 3.76 ( 4 votes)

אודות סולומון איתי

איתי סולומון, גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה