WOODSALT

לא מה שציפיתי – ביקורת המשחק Woodsalt

עד כמה קשה לבקר משחק שהצלחת לשחק בו רק שעה? הצטרפו אלי וגלו מדוע

Woodsalt הוא לא מה שציפיתי ממנו, זה בתור התחלה. המשחק מגיע אלינו מאת Team Woodsalt, והמידע המקדים שחוויתי ממנו והטריילרים שהם שחררו לא רמזו על כל מה שמצפה לי. מה שאני ציפיתי לו הוא משחק הרפתקאות עם סיפור מד”ב, אלמנטים של זמן ופתירת חידות, דמויות שאתחבר אליהם יותר או פחות, ובסך הכל להעביר זמן נעים מול משחק חמוד מאת סטודיו עצמאי. מה שקיבלתי היה התחלה נעימה כפי שצפיתי, ואז שרשרת של התקפי לב שגרמו לי לנטוש אותו מהר מאוד. לפני שאמשיך אני רוצה להבהיר משהו: המשחק לא פועל רע, לא מבוצע רע, ולא נתקע ממה שאני חוויתי. הבעיה שלי היא שלי בלבד, ולא של המשחק, ואין לשפוט אותו על הקשיים שלי. עכשיו אחרי שהוצאתי את זה מהמערכת בואו נתחיל.

זהו העתיד, וכדור הארץ אינו ראוי למחייה יותר. מתקפה של כוחות לא ידועים גרמה לזאת, והתושבים ששרדו התפנו מהכוכב על גבי אלפי ספינות חלל ענקיות. גיבורנו אמסי מתעורר מתרדמת של יותר מאלף שנים כאשר הוא לא זוכר כלום, ומוסבר על המצב על ידי אחותו ג’י וקצינת הרפואה הראשית אנג’לה. יחד עם מפגש עם 2 מחבריה של ג”י שעושים לאמסי סיור במקום, אנחנו מבינים שהספינה שבה אמסי וג’י היו עליה נחתה על כוכב לא ידוע בעקבות תקלה לא ידועה, ולאחר אלף שנים הוקמה שם עיר בשם ניו-טרה. העיר ממתינה לסימן מכדור הארץ שניתן לחזור אליו, אבל הסימן עוד לא הגיע. זהו המצב הסטטי שאליו אנחנו נדחפים ומה שממלא את מרבית השעה הראשונה של המשחק, אבל כבר פה יש הרגשה שמשהו לא בסדר. יש דיבורים על מהפכה שאנחנו לא יודעים מהי, ואנשים חלוקים בדעתם בין הרצון לחזור לכדור הארץ לבין להישאר בניו-טרה. מעבר לכך, משהו פשוט מוזר בתנועה של האנשים, וחלק מהשלטים הם מבשרי רעות. לא התקדמתי מספיק במשחק כדי לדעת לקראת מה הם בונים, אבל זה כן נחמד שהמסתורין והתהיה של מה בדיוק מתרחש פה מופיע ממש בהתחלה, זה גורם לרצון להמשיך ולראות ולגלות. יש פה דברים אשר הזכירו לי את המשחק CrossCode (שעורך הקולנוע שלנו קובי סיקר) מהבחינה של עולם מסתורי, דמות ראישת ללא זכרון, ועלילה שנוסבת סביב הדמות עצמו.

הנוף צבעוני ובולט, מוסיך לנו אווירה של מד”ב על כוכב אחר

מעבר לרקע זה גם נהיה ברור שחלק מהדמויות מסתירות משהו מהדמות שלנו, ואנחנו לא יודעים מדוע, אבל האם הם באמת מקווים לחזור חזרה לכדור הארץ?
ואם כבר העלתי את הדמויות, הם לא בדיוק הדמויות הכי מלאות שהכרתי. רובם מכילים אישיות די חד מימדית, אבל מרמזים על יותר ועל קשרים שונים בין אנשים שונים, קשרים שאנחנו יכולים לחקור. חלק מהדמויות לא קשורות אלינו ישירות בכלל, אלא מחוברות לחברים של ג’י או לאנג’לה, אבל זה כן נחמד שאפשר לגלות מעט על הסיפור שלהם ואף מעבר, הסיפורים שלהם מספקים רקע לכל המסע של הספינה, לדברים אותם הם לקחו לדרך, ולתקוות שהיו להם לפני היציאה.  אני כן נהניתי לגלות אותם, ולנסות להבין מה מניע אותם ולאיזה סוג של חיים הם מקווים, כמו גם (ממה שהספקתי לחוות) למצב הבעייתי של התושבים שנוצר. עם העובדה שחלקם רוצים לחזור וחלקם להישאר, ועם העובדה שיהיה צורך בכמות מסויימת של אנשים לתפעל את הספינה חזרה, כמו גם להתנתק מכל החיים שהם הכירו על ניו-טרה, זאת לא בחירה קלה.

הדמויות יכולות להיות יוצאות דופן, והסיפורים שלהם בעלי משמעות לעלילה ובניית העולם

Woodsalt בבסיסו הוא משחק הרפתקאות, עם אלמנטים מסויימים של נובלים וויז’ואלים. אלמנט אחד עיקרי למען האמת, ש-Team Woodsalt דאגן לפרסם חזק לפני שיחרור המשחק: כל בחירה משפיעה, ואין בחירה נכונה או שגויה. כל בחירה שהמשחק נותן לנו תשפיע איפושהו בהמשך הדרך, בצורה קטנה או גדולה. זה יכולה להיות השפעה על הסיפור באופן ישיר, על הדרך בה אנחנו מגיבים למצבים ולדמויות, הדרך בה הדמויות מגיבות אלינו ועוד. זהו דבר שאפתני אשר דורש המון השקעה והמון מחשבה מוקדמת לגבי כל הבחירות האפשרויות והתוצאות שלהם, והלוואי ויכולתי להגיד אם זה הצליח להם לאורך המשחק. דברים מסויימים שכן הצליחו להם הוא הומור במקרים מסויימים, כמו לדוגמא השם של הדמות הראשית. אמסי נקרא Emcy באנגלית, ובעולם האנימות MC הוא קיצור ל-Main Character, או דמות ראשית. חייכתי כשראיתי זאת לראשונה.

אוקיי, בואו נדבר על הסיבה העיקרית בה לא הצלחתי לשחק בו מעבר לשעה. המשחק מתחיל מאוד רגוע כפי שסיפרתי לכם, עם ההתעוררות שלנו וההבר על ידי ג’י, אנג’לה וחבריה של ג’י. זמן קצר לאחר מכן לצערי, הגיע חלק מטריד ומפחיד. בלילה הראשון שלנו בדירה החדשה אנחנו נתקלים ברוח, אבל לא סתם רוח. רוח שנראית כמונו, בעלת חלקי גוף חסרים, שמזהירה אותנו מפני סכנה אפשרית ומבקשת מאיתנו להציל “אותה” ולעצור “אותו”. זה תפס אותי לא מוכן, וזה לא הפעם היחידה שהמשחק יעשה זאת. רוחות מטרידות והקפצות מתחילים להופיע מידי פעם לאורך המשחק, בזמנים שהכי לא ציפיתי להם, ובשלב מסויים החלטתי שאני פשוט לא מסוגל להמשיך לשחק לצערי. רציתי להמשיך, רציתי לגלות מה קורה בדיוק ואיך הכל מתחבר, אבל זה כבר לא יקרה. פה ההזהרה שלי, למי שיסתקרן לגבי המשחק והסיפור, תיהיו מוכנים להקפצות ולמראות מטרידים בזמנים לא צפויים. אם אתם יכולים להתמודד עם זה, אני מאמין שמחכה לכם חוויה ייחודית עם סיפור וקונפליקטים טובים, ומסתורין שיהיה כיף לפתור.

קטעים מהסוג הזה שמגיעים משום מקום הם מקור טוב להקפצות, אך גם מוסיפים לתעלומה

לבסוף, Woodsalt הוא משחק טוב, עם דמויות מוצלחות (יכול להיות שיותר ממה שאני הכרתי), סיפור מסקרן, ותעלומה שמרגישה מעניינת. לצערי האישי, קטעי הרוחות והתמונות המטרידות מנעו ממני להמשיך ולחוות אותו, יחד עם זאת אני עדיין ממליץ אותו לחובבי סיפורי מד”ב או מסתורין, ולא הזכרתי זאת אבל בהחלט נראה שיש פה גם איזשהו אלמנט של זמן. מסע בזמן או לולאת זמן אינני בטוח, אבל זה בהחלט שם. יש בהחלט משחקים טובים יותר ממנו, אבל תמורת המחיר שלו הוא בחירה טובה גם עבור שחקנים וותיקים.

*עותק ביקורת תודות ל-Team Woodsalt*

*סוקר על גבי המחשב האישי*

Woodsalt

ציון סופי - 7.5

7.5

טוב

תעלומה ומסתורין מוצלחים, בעטיפה קטנה ונחמדה.

User Rating: Be the first one !

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה