לחימה מעולם אחר – ביקורת המשחק Scarlet Nexus

בעקבות הצלחת הסדרה יצא המשחק Scarlet Nexus שמבטיח קרבות מרשימים כמו בסדרה וגם מצליח לקיים

Scarlet Nexus הוא משחק פעולה בגוף שלישי שפותח ופורסם על ידי חברת המשחקים Bandai Namco. בתחילת המשחק התבקשתי לבחור אחד משני הגיבורים קסאנה רנדל או יוטו סומראגי, כאשר כל אחד יוביל אותי להרפתקה שונה וליכולות שונות. בעוד שלשתיהם יש התקפות כמעט זהות קסאנה מעט מהירה יותר ולכן בחרתי בה. כעת הרכבתי את הקבוצה שלי ויצאתי להילחם במפלצות אימתניות הנקראות “אחרות” (Others) בעולם פוסט-אפוקליפטי.

Scarlet Nexus

יוטו וקסאנה מתחילים כחברים שגוייסו להילחם באותם מפלצות והם מוצבים בשתי מחלקות שונות, כל אחת עם דמויות ומנהגים משלהן, בצורה זו מסעותיהם מסתעפים כך שכל דמות חווה צד אחר של העלילה. המשחק מחולק לשני סיפורים בני 20 שעות ובכך שבחרתי בקסאנה חוויתי רק חצי מהסיפור והבנתי שהשלמת שניהם נדרשת כדי לקבל הבנה מלאה של הסיפור. בלי לספיילר אגיד שהסיפור באופן כללי הוא נהדר, אבל מה שבאמת מייחד את Scarlet Nexus הוא הפירוט על כל אחת מהדמויות שמצטרפות אל הקבוצה במהלך הסיפור. כך למשל אחרי משימות ארוכות חזרתי לבסיס ושם הייתה לי הזדמנות לשוחח עם שאר חברי הצוות, לתת להם מתנות או להפעיל קשרים מיוחדים שייאפשרו לי להגדיל את רמת החברות עם כל אחד מהם. מה שמעניין במכניקה זו הוא שכל דמות תפעל בצורה שונה בסיפור הראשי בהתאם לקשרים שיש לה איתי במשימות הצדדיות.

ברמה הבסיסית, לחימה במשחקי וידיאו היא כיפית, אבל ב-Scarlet Nexus היא מהנה הרבה יותר, כאשר גם ליוטו וגם לקסאנה יש כוח דמוי ג’די של פסיכוקינזיס שמאפשר להם לתפוס חפצים ולהעיף אותם לעבר אויבים. הנזק שניתן לגרום כך הוא עצום, ובלי הגבלה לחפצים שאותם אני יכול לתפוס (החל מרכבות שהעפתי בין קהל של אויבים ועד חלקי כביש ואוטובוסים) הוא גם מספק. בנוסף כל דמות משתמשת בנשק שונה בקרב ובכך לא הרגשתי בתור שחקן שאף דמות היא לא רלוונטית. נוסף על כך, בזמן הקרב יכולתי לשאול את היכולות של חברי הקבוצה שלי ובכך להתמקד על נקודות תורפה של אויבים מסוימים, כמו במקרה שבו השתמשתי ביכולת של דמות אחרת בקבוצה כדי להצית קבוצת אויבים שהיו רגישים לאש, אך כשמתחילים להלחם נגד אויבים חזקים יותר צריך לתכנן את הלחימה על ידי ערבוב של התקפות קבועות, התקפות פסיכוקינטיות ויכולות מיוחדות המכוונות לחולשות האויב כדי להצליח, מה שמוביל לקרבות מספקים שהרגישו כאילו הייתי באמצע סרט אקשן.

עולם המשחק עצמו הוא מרשים אבל מעט מוגבל בשביל השחקן שחייב להצמד רק לתחום שבוא המשימות מתרחשות ובכך רוב מה שהשחקן רואה הוא אזורי מלחמה ועולם נטוש שעדיין נראה מושקע עד לפרטים הקטנים. בניגוד לעיצובי האויבים, השלבים של המשחק לרוב מבלבלים מבחינה ויזואלית כמו חצר בנייה ריקה, רכבת תחתית נטושה, וכביש מהיר שבור ללא שום דבר שנעשה כדי לגרום להם להרגיש מובחנים, אבל הם מפצים על כך באינטראקציות סביבתיות מהנות כמו כוחות הטלקינזיס שהזכרתי. הנושא החשוב והמרכזי ביותר הוא הלחימה שמתאפיינת בהמון יכולות וכוחות שונים שניתן לשדרג כל אחד בדרכים משמעותיות שמשנות את אופן השימוש בהן במהלך הקרב. לעומת זאת חשתי פחות מגוון בסוגי האויבים ובטקטיקת הלחימה שלהם במיוחד מכיוון שלרבים מהם הייתה חולשה אחת וברגע שפיצחתי אותה הבסתי אותם בקלות. לפחות אוכל להתנחם בעובדה שהעיצוב של אותם מפלצות היה מרשים מאוד.

Scarlet Nexus

ז’אנר משחקי ה-RPG מכסה משחקים רבים, ממשחקי התגנבות כמו Deus Ex ועד משחקים כמו דיאבלו, אבל לא נתקלתי בשום משחק כמו Scarlet Nexus שמאפשר משחק של 40 שעות או יותר אם תחשיבו את כל המשימות הצדדיות, והופך את הלחימה למרתקת לאורך כל כל הדרך בעזרת הוספת אלמנטים של אש, חשמל, טלפורטציה, האטת זמן ועוד ועד להתקפות עוצמתיות ביחד עם שאר חברי הקבוצה שעומדים לרשות השחקן. מבחר מעניין של אויבים ובוסים גם עוזר לשמור על עניין עם המחשבה של איזה סוג אויב חדש ואיזה עיצוב מעניין חדש אני הולך לראות. לא הייתי יכול לבקש משחק טוב יותר מבחינת הלחימה, עיצוב העולם והדיאלוגים שאמנם לוקחים לא מעט זמן אך מוצגים בצורה נפלאה בשילוב פס קול ביפנית או באנגלית.

נקודת זכות נוספת שהמשחק מקבל היא על העובדה שהוא כולל הרבה נקודות שמירה במקומות קבועים ובכל פעם שאיתחלתי אותם, הבריאות של הדמות שלי התחדשה ואויבים לא תקפו אותי אלא אם התקרבתי אליהם ובכך המשחק נתן לי כמה רגעים לנשום אחרי שהפסדתי בקרב.

Scarlet Nexus

בסך הכל Scarlet Nexus מתמקד בסיפור, בבניית העולם ובפיתוח הדמויות כמו בלחימה, הרמות שלו בנויות כך שהשחקן עובר מקרב סגור אחד לאחר על ידי לחימה מהירה ורפלקסים, הסיפור מתרחש בעולם מרתק ובמקומות מסויימים הרחובות מלאים בפרסומות של מציאות רבודה ושני הדמויות קסאנה ויוטו זוכים לבקר במקומות שונים במהלך הסיפור של כל אחד כך שיש מגוון נוסף בין שני הקמפיינים. מבחינה גרפית, למשחק יש עיצוב אנימה ייחודי שירצה את כל מי שאוהב לצפות בסרטים יפניים ולקרוא מנגה. האלמנט הייחודי ביותר במשחק הוא שאפשר לשחק בו “פעמיים” ולקבל שני סיפורים שונים כאשר לכל אחת מהדמויות קאסאנה ויוטו יש נקודת מבט משלה על הסיפור המלא.

לסיכום, אפשר לראות את Scarlet Nexus כ”סתם עוד משחק אנימה” אבל הוא הרבה יותר מכך, זהו משחק פעולה שלוקח את השחקן דרך סיפורים ועולמות מרתקים ותוך כדי שילוב סגנונות לחימה שונים.
אני בהחלט אצפה למשחק הבא בתקווה שהקבוצה בו תורכב משחקנים מרחבי העולם ובכך חווית המשחק רק תגדל.

Scarlet Nexus זמין למחשבים אישיים, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ו-Xbox Series S/X.

*עותק ביקורת סופק על ידי Bandai Namco*

Scarlet Nexus

ציון סופי - 8

8

טוב

Scarlet Nexus מתאים לכל חובבי זאנר משחקי הפעולה ובמיוחד אם אתם אוהבים סיפור סוחף או מפלצות מחרידות!

User Rating: Be the first one !

אודות סולומון איתי

איתי סולומון הודשני"ק גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ מושבע של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה