מתנה משמיים – ביקורת למשחק The Legend of Zelda: Skyward Sword HD 

לינק חוזר לתחילת דרכה של ארץ היירול בהרפתקה המחודשת של Skyward Sword מה-Nintendo Wii.

בכל הכנות, אני שחקן די חדש לכותר The Legend of Zelda של Nintendo. עד לפני חצי שנה לא שיחקתי בקונסולה של החברה מאז הגיימבוי המקורי, אז ההתנסות היחידה שלי עם הכותר זה The Legend of Zelda המקורי ל-NES ו-The Legend of Zelda: Breath of the Wild. ככה שאי אפשר ממש להגיד שאני פאנבוי של הכותר או שיש לי איזושהי נוסטלגיה למשחקים המחודשים של Nintendo. לכן, אם ציפיתם לקבל חוות דעת על החידוש המצופה The Legend of Zelda: Skyward Sword HD מנותקת מחוויות עבר והערצה של הכותר, קיבלתם את זה. הנה דעתי על המשחק המחודש.

דבר ראשון, לפני שאתחיל, חשוב שאציין. לקראת הביקורת של המשחק, כן התנסיתי עם המשחק המקורי על ה-Wii מהאוסף שלי שבמקרה התחלתי לאסוף בשנה האחרונה, רק כדי שתהיה לי נקודת השוואה גם לגבי השליטה הידועה לשמצה והגרפיקה המקורית.

המשחק פותח עם אגדת העולם- לפני מאות שנים, שלושת האלות העתיקות יצרו את ה-Triforce, כוח עוצמתי שמעניק משאלות. מלך השדים דימייז (Demise) כבש את הזמן והביא הרס לארץ בחיפוש אחר ה-Triforce, אז האלה הילייה אספה את השורדים הנותרים ולקחה אותם לחיות בשמיים. כעת, אחרי מאות שנים, לינק בעיירה המרחפת של סקיילופט עומד לגלות את גורלו.

אחרי שהוא לוקח חלק באתגר רכיבת הציפורים של העיירה כחלק ממבחני אקדמיית האבירים ומסורת עתיקת יומין, זלדה, חברה טובה של לינק שלקחה חלק בטקס והיא בתו של ראש העיר, נופלת מתחת לשמיים ונעלמת, האם מדובר במעשיו של דימייז והנתינים שלו, בראשם גיראהים המוזר (Ghirahim)? או יש כוח אחר שקורא לזלדה להשלים את ייעודה ואת זה של לינק?

אתה לובשים את הטוניקה הירוקה המוכרת ביחד עם החרב הקדושה שמכילה את אחד המדריכים המעצבנים ביותר בגיימינג, קי (Ki), שמזכיר את הסיכה של Microsoft, ואתם רוכבים על הציפור שלכם למטה אל הארץ הנשכחת, שם אתם פוגשים מגוון רחב של דמויות מעניינות, זנים מוכרים מהכותר כמו הגורון, נלחמים בקרבות בוסים אדירים ופותרים מקדשים, קלאסי The Legend of Zelda.

בשונה מ-Breath of the Wild, מדובר במשחק הרבה יותר לינארי וישיר. אתם נעים בין העיירה שלכם לאזורים השונים של הארץ הנשכחת בזמן שאתם חוקרים את השמיים במציאת אוצרות ובמטרה לעזור לעוד אנשים. כן, מדובר במשחק הרבה יותר סגור ומצומצם ממשחקים אחרים בז’אנר היום, אבל הייתי יותר ממליץ על Skyward Sword HD מ-Breath of the Wild עבור שחקנים צעירים מאוד, בגלל שיותר מחזיקים לכם פה את היד ועוזרים לכם בכל דבר. כן זה יכול לתסכל שמסבירים לכם משהו שוב ושוב, ספציפית קי המעצבן, וסדרת המשחקים תמיד הייתה מבוססת על למידה עצמית וגילוי עצמי של העולם, אפילו עם המשחק הראשון על ה-NES, אבל לפעמים שחקנים צעירים צריכים גלגלי עזר כדי להכנס לכותר ו-Skyward Sword HD מספק את זה.

לפחות ההדרכה המעצבנת של קי דוללה קצת בחידוש- כמה שקי היה מעצבן במשחק המקורי ורבים השוו אותו לרמות המעצבנות של נאבי מ-Ocarina of Time, עם חישובי הסיכויים המשעממים שלו, החידוש קיצץ את הדיאלוג של העוזר באופן משמעותי ככה שהוא פחות יחפור לכם בכל רגע כשתנסו להשלים משימה, להשתמש בפריט או לקנות בחנות.

אחת הסיבות שהמשחק היה כל כך שנוי במחלוקת ביציאתו המקורית הייתה החובה בשימוש Motion Controls, מכניקה זו עוד קיימת פה אבל רק אם הקונסולה תהיה בעגינה ותשחקו באמצעות שני הג’ויקונים, וגם אם כן תחליטו לשחק ככה, זה עדיין מרגיש יותר קל לשליטה מאשר שלטי ה-Wii שכללו לעיתים חיישנות לא מדויקת ומעצבנת, פה זה מרגיש שיש תגובה יותר תואמת למה שאתם עושים.

אבל אם תחליטו להשתמש בשלט פרו או לשחק עם הקונסולה בדרכים, השליטה לרוב היא רגילה עם הג’ויסטיק הימני שמשמש להזיז את החרב בדרכים שרוצים, כמו לכוון אותה למעלה בשביל מתקפה עוצמתית לטווח רחוק.

בזמן שאני אוהב את המכניקה הזו בגלל שהיא תורמת לאסטרטגיה של להלחם באויבים שונים בצורה שונה כמו לתקוף אויבים מסוימים רק מזווית שבה הם רגישים או חשופים להתקפה ואפילו לעיתים לפתירת חידות, משהו שלא היה אפילו ב-Ocarina of Time האהוב, המכניקה כן מגושמת ולא מדויקת, בעיקר עם הג’ויסטיק של הג’ויקון (רק תנסו לגלגל פצצה). בנוסף, מכניקת הקרב מובילה למצלמה הבעייתית שכעת כדי לכוונן אותה כמו שצריך, אתם צריכים ללחוץ על הטריגר הקדמי השמאלי ולהזיז את הג’ויסטיק הימני. זה סופר מגושם ולא נוח, וגרם לי מספר פעמים להפגע בקרבות בוסים קשים מול גיראהים ואפילו ליפול ממקומות מסוימים. בקרבות הנעילה על האויב יכולה לעזור אבל מצאתי אותה לא עובדת עד מרחק מאוד קרוב, ככה שהרבה פעמים נפצעתי הרבה בקרבות בגלל המאבק עם המצלמה.

לפחות עם התסכול של קרבות הבוסים מול גיראהים, שאר הקרבות הרבה יותר קלים וכיפיים, ספציפית מול קלוקטוס הרובוט שדורש חשיבה ומהירות, ונחשב לאחד הבוסים הטובים ביותר של הסדרה ובכל הזמנים

כדי לעזור לכם בקרבות כמובן שיש לכם מגוון רחב של שיקויים אפשריים ומגן שמוסיף בעצמו מימד נוסף לקרב. הדבר המאכזב היחיד שמצאתי במשחק אלו האביזרים הנלווים והחידות במקדשים, רובם סטנדרטים בכותר ולא דורשים יותר מדי יצירתיות וחשיבה לעומק. שוב, משהו שטוב לשחקנים צעירים כדי שלא יהיו מתוסכלים אבל באותה מידה הייתי רוצה לראות אותם משתמשים יותר בשכל. לפחות הפצצות די קלות לשימוש עם האפשרות כעת לגלגל אותן על הרצפה כמו באולינג, אבל כמו שאמרתי, הג’ויקונים לא הכי מדויקים.

באשר לגרפיקה המשופרת והפסקול הצלול יותר, כמובן שמדובר בשידרוג נהדר. המשחק המקורי היה יפה כשהוא יצא אבל החידוש באמת משפר את הגוונים הצבעוניים של העולם והדמויות, ומוסיף מודלים וטקסטורות חדים יותר שמאפשרים למשחק להתחרות עם שאר המשחקים על הקונסולה, והמוזיקה כמובן נהדרת וקלאסית כמו תמיד, זה The Legend of Zelda אחרי הכל ו-Skyward Sword HD כולל מוזיקה קסומה שמתאימה להרפתקה שלכם בשמים ובארץ.

סיכום

למרות שמלכתחילה לא היה מדובר במשחק מושלם, החידוש של Skyward Sword HD הוא משחק מעולה שלא מצליח לגמרי לתקן את הבעיות של המשחק המקורי אבל לפחות מצליח להפוך אותן לפחות מעצבנות ולתת נקודה נגישה יותר לגיימרים צעירים אל הכותר, בו בזמן לספק לנו הרפתקה עם גרפיקה וסאונד משופרים בכיכובו של הגיבור האגדי שנחת אלינו מהשמיים.

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

מעולה - 8.5

8.5

מעולה

המשחק אולי כולל עדיין חלק מהמכניקות הלקויות של המשחק המקורי אבל עדיין מדובר בחוויה משופרת שמהווה נקודת התחלה מעולה לשחקנים מתחילים

User Rating: 5 ( 1 votes)

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה