לא מדע טילים – ביקורת המשחק Rocket Arena 

Rocket Arena, משחק האינדי החדש בחסות EA מבטיח לשגר אותנו לרמות חדשות של כיף

בתקופה שרואה דומיננטיות על ידי משחקי Battle Royal, סדרת משחקי Super Smash Bros של Nintendo ומשחק הגיבורים Overwatch של Blizzard, חברות משחקים ממשיכות לחפש דרכים חדשות לספק בידור משחקיות ברשת שיהפוך להתמכרות הקלה הבאה שלנו. האם Rocket Arena עושה זאת? בואו נגלה. 

Rocket Arena הוא משחק יריות בגוף שלישי ברשת. הקרבות הם בין שתי קבוצות של שלושה גיבורים, כל משחק רשת חברתי או תחרותי (משמע בליגה), מתרחש באחד מעשר זירות קרב ועם מצב משחק אחד מתוך חמישה. 

המכניקה המרכזית של המשחק זה שילוב בין המשחקים שציינתי- Fortnite, Overwatch ו-Super Smash Bros. אתם בוחרים אחד מתוך עשרה גיבורים, כל גיבור עם 2 יכולות מיוחדות וההתקפה הראשית של כל גיבור זה שיגור טילים. איך מחסלים יריב? פוגעים בהם מספיק פעמים ככה שהמד שלהם גדל (בדומה לאחוזים ב-Smash) וכאשר המד שלהם מלא תירו בהם כדי להעיף אותם מחוץ לזירה. זו מכניקה מאוד מגניבה שנראת נהדר לעין, בעיקר כשאתם מעיפים את היריב שלכם עם שובל של עשן, מה שכן, לפגוע ביריב ולנוע יכול להיות מאוד קשה לעיתים, בעיקר לשחקני הקונסולות, אין ספק שהמשחקיות תהיה קלה יותר עבור שחקני המחשב (כמו הרבה משחקי יריות) אבל זו מכניקה שנהדרת למיומנות של שחקן בודד, קלה ללמידה ומתחזקת עם עבודת צוות. אין כמו רצף טילים נהדר שאתם וחברכם ממטירים על האויב. יחד עם הירייה הבסיסית והיכולות המיוחדות שלכם, ישנם אביזרים בזירה כמו מוקש לייזר, הגברת מהירות, התחמקות משופרת, פצצה ומגנט נגד טילים. כל פריט מתאים לסוג הקרב שמתחולל.  

סוגי הקרבות האפשריים בכל משחק הם די בסיסיים: "Knockout" – קרב בין שתי הקבוצות, בו צריך לחסל את הקבוצה היריבה כמה שיותר פעמים. "Rocket Ball" – השיגו את הכדור שמופיע על המפה וקחו אותו או זרקו אותו לשער של הקבוצה היריבה. "Mega Rocket" – די דומה ל-"Hardpoint" ב-Call of Duty, מסומנת נקודה על המפה ואתם צריכים להשתלט עליה. "Treasure Hunt" – מצב שכולל שני סיבובים בחזרתיות, בראשון צריך להשיג את תיבת האוצר ולהחזיק בה כמה שיותר זמן לצבירת מטבעות, בשני אתם צריכים לאסוף מטבעות על המפה, הקבוצה הראשונה ל-150 מטבעות מנצחת. "Rocket Bot Attack" – מצב Horde שבו אתם וחברי הצוות שלכם מגינים מפני גלי אויבים רובוטים. רוב המצבים מאוד מהנים, למעט מצב ה-"Horde" שהיה די משעמם. יש צורך באסטרטגיה מאוד ספציפית לכל מצב ולרוב תעדיפו גיבור מסוים עבור סוג המשחק. 

הגיבורים של המשחק מאוד שונים אחד מהשני וכל אחד מהם כולל 2 יכולות מיוחדות יחד עם האופן המיוחד שבו הם נעים ויורים. למשל הילד פלינק יורה רצף גבוה ומהיר של טילים קטנים ומצויד בבומרנג, ומכשיר שיגור, טופנוץ' מסוגל לעוף גבוה לשמיים, לשגר טיל ענק וקו של טילים על השטח, ואמפורה מסוגלת לטעון את יריית המים שלה, לזמן מדוזות מתבייתות מתפוצצות ולהפוך לטריגון שנע במהירות על פני השטח והופך לעמוד מים עוצמתי. כל לוחם בעל סגנון לחימה ייחודי וזה נראה שהמפתחים ניסו לתת לכל דמות יכולת תקיפה שתתאים למצב "Knockout" בעיקר ויכולת תנועתיות שתתאים למצבים האחרים, אבל כן שמתי לב שישנם גיבורים שפשוט מתאימים יותר למצבי משחק מסוימים, למשל ג'ייטו שהוא נטו התקפתי ולא ממש מועיל במצבי המשחק שאינם "Knockout" ו-"Rocket Bot Attack", ככה שאין ספק שיהיו גיבורים שיקבלו פחות תשומת לב. בכל מקרה יש גיוון נהדר בין הדמויות וזה תמיד כיף להתנסות עם כל דמות, והם כולם נשלטים בצורה ממש טובה וכייפית. האישיות שלהם טיפה גנרית בעיניי, בעיקר עם המשפטים שהם אומרים, והייתי שמח אם המפתחים היו מוסיפים בהמשך עוד פרטים לגביהם ואפילו מצב סיפור להראות שהם יותר מעניינים.

עם כל משחק אתם תקבלו פריטים שיחזקו את הדמות שלכם וכמו כן, תקבלו נקודות שאותם תוכלו לבזבז על פריטים קוסמטיים עבור הגיבור שלכם. כמובן, היות ומדובר במשחק של EA יש גם רכישות בתוך המשחק אבל לא מצאתי אותן הכרחיות להצלחה של המשחק, הן בעיקר לשיפור מראה הגיבור שלכם. מה שכן, הפריטים שמחזקים את הגיבורים כן עלולים להוביל לקצת חוסר איזון במשחק, כאשר קבוצה של שחקנים ברמה גבוהה נלחמים נגד שחקנים די טריים, היות שלשחקנים הותיקים יש פריטים חזקים יותר, אין כל כך איזון. כמו כן, מספר פעמים חוויתי עזיבה של שחקן בקבוצתי ואם אין משחק של שלושה נגד שלושה בדיוק, אין סיכוי לקבוצה הקטנה יותר לנצח כלל. הייתי מעדיף אם היה איזושהי דמות שנשלטת על ידי בינה מלאכותית שמחליף את חבר הצוות שעזב בדומה ל-For Honor, זה יכול היה לפתור את בעיית החוסר. 

בכללי, הייתי רוצה לראות מצבים נוספים ויצירתיים בעתיד ואפילו אפשרות לעשות את המצבים כולם נגד כולם מאשר שלושה נגד שלושה. משחקים כמו "Knockout" ו-"Treasure Hunt" יכולים לקבל כאוס אמיתי וכיפי אם המשחקים אפשרו קרב בין שישה שחקנים, כל אחד עבור עצמו.

באשר למשחק שיש לנו כאן, לדעתי מדובר במשחק בסיסי, טוב וממכר. שחקנים מסוימים אולי יתלוננו שהמשחק עולה כסף היות שיש בו רק מצב משחק מרובה משתתפים, אבל גם Overwatch עולה כסף, כך שאני רואה בזה תלונה לא ולידית. המשחק דורש מכם להכיר כמו שצריך את הגיבורים שלכם, הוא דורש עבודת צוות טובה והוא כולל תצוגה טובה גם מבחינת גרפיקה וגם מבחינת סאונד. עיצובי הדמויות ותצוגת המשחק הכללית יכולים להיות טיפה גנרים, מה שלא ישאיר רושם לאורך זמן על הרבה שחקנים, אבל הזירות עצמן כוללות הרבה אישיות וקסם, בעיקר עם אלמנטים של סכנה עבור כל זירה. עם מוזיקה נהדרת בין משחק למשחק וקריין נלהב לפני כל קרב, אין ספק שתמצאו את עצמכם לוחצים על המקש לעוד סיבוב אחד. 

בזמן שהוא אולי טיפה בסיסי מבחינת תוכן ועיצוב, Rocket Arena הוא משחק יריות רשת ממכר וקל ללמידה. יש צורך במספר עדכונים שירחיבו את החבילה ויאזנו את המשחקיות, אבל אין ספק שמדובר במשחק שיזכה להרבה תשומת לב משחקנים (בעיקר במחשב) ויפיק הרבה הנאה ובידור. 

עותק סופק על ידי עדלי. Rocket Arena זמין כבר עכשיו לרכישה דיגיטלית.

Rocket Arena

Rocket Arena - 7.5

7.5

טוב

בזמן שמדובר במשחק אונליין די פשוט ובסיסי, הוא מאוד צבעוני, ממכר וכייפי, בעיקר עבור שחקני PC.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה