נשמה שלי – סיקור למשחק SoulCalibur VI

אחרי שהמתנו כמעט דור משחקים שלם לראות את החזרה של כותר משחקי המכות האהוב, אנחנו מקבלים את SoulCalibur VI

אני רואה את עצמי בתור המבקר הראשי של משחקי מכות פה באתר, סיקרתי את Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4, Dragon Ball FighterZ, Injustice 2, Tekken 7 והיה לי התנסות ראשונה עם Dead or Alive 6. כך שלא יכולתי לוותר על ההזדמנות לסקר את חזרתה של סדרת משחקי המכות האהובה של Bandai Namco, עם SoulCalibur VI.

הסיפור

הסיפור הראשי של SoulCalibur VI לא ממש ממשיך את הסיפור האפי מהמשחקים הקודמים, הוא יותר כמו איתחול של העלילה של הכותר.

אתם מגלמים לאורך רוב הסיפור את קיליק, מצויד עם המטה שלו וחגורת העוצמה על גופו, ומטיילים ברחבי העולם ופוגשים את רוב דמויות המשחק בדרככם למצוא את ה-Soul Edge ולהביא איזון לעולם, שכעת מלא בלוחמים מושחטים מכוחה האפל.

כמה שאני אוהב את זה שהמשחק מאפשר לשחקנים חדשים להכיר את הסיפור הנהדר של סדרת המשחקים המצוינת, אני חושב שהאופן שבו הסיפור קורה לא ממש מעניין לעין- אין סצנות זזות, זה רק תמונות של הדמויות ועם שינוי קל להבעה ולא מעט מהדיאלוג הוא די גרוע, הדיאלוג היפני נשמע יותר טוב, אבל עדיין, אין הרבה תוכן בכל סצנה. בנוסף, הרבה מהתמונות ממוחזרות פעם אחר פעם, אני לא יכול להגיד לכם כמה פעמים ראיתי את קיליק מחזיק את ידידה שלו בזרועותיו.

מה שכן, כל הציורים של הסיפור המרכזי מאוד יפים לעין ומאוירים בסגנון נהדר שמאוד מתאים למשחקי Soul Calibur, רק חבל שלא היה לציורים האלו קצת אנימציה. גם חבל שהדיאלוג נמשך יותר מדי זמן ומלא בקשקושי שכל רק לנפח את זמן הריצה.

שחקנים מסוימים גם מאוד יתאכזבו שלא כל הדמויות שהם אוהבים ייקחו חלק בסיפור המרכזי, הרבה מההופעות של חלק מהלוחמים זה פשוט הם קופצים לביקור קצר והולכים, אחד המאכזבים ביותר הוא של סופיטיה, שפשוט מופיעה לצד קיליק ביוון, מדברת כמה מילים ועוזבת.

המשחק מפצה את אותם המעריצים עם סיפור קצר עבור כל דמות, אותו תוכלו לשחק מציר הזמן של הסיפור המרכזי. רוב הסיפורים הם שכיחים (חוץ מאולי של גרלט) אבל הם לפחות נותנים לנו לבלות עוד קצת זמן עם הלוחמים האהובים עלינו.

אז אפשר להגיד שהסיפור של המשחק הוא די טוב, אפילו שהאופן שבו הוא מסופר לא ממש יצמיד אתכם למסך ואפילו תמצאו את עצמכם מדלגים על חלק מהדיאלוגים, לפחות הוא נותן לנו את סיפור המקור האגדי ואנחנו יכולים לשחק את תפקידם של כל הלוחמים בסיפור באמצעות הפרקים האישיים שלהם, בשונה מ-Injustice 2.

הלוחם שלכם והמסע שלו

אם לא ראיתם ברשת כבר את היצירות ההזויות של אנשים ושאלתם את עצמכם מה זה הלוחם הזה? אז תדעו שב-SoulCalibur VI אתם יכולים ליצור בצורה די מפורטת לוחם משלכם.

יש לכם אפשרות לבחור אחד מתוך 12 זני לוחמים שונים, כמו שלד, לטאה ואלף, זכר או נקבה, לשנות את מבנה הגוף וטון הגוף שלהם, להלביש אותם במספר תלבושות אפשריות מוזרות ולצייד אותם באחד מ-20 כלי הנשק של המשחק. למרות שכמות אפשרויות הגיוון מבחינת לבוש לא גדולות כמו WWE2K19, אבל עדיין יש לכם אפשרות מרשימה ליצור איזה לוחם שתרצו.

אתם יכולים להשתמש בלוחם שלכם בקרבות רשת, קרבות לוקלים ובעיקר במצב המשחק של הדמות שנקרא Libra of Soul. מצב זה הוא כמו משחק תפקידים- אתם נעים על מפה בין מקום למקום, רוכשים חפצים, נלחמים באויבים ומתקדמים בסיפור.

הלוחם שלכם בעצם הגיע ליקום של SoulCalibur דרך שער והוא נאלץ להלחם כדי לשרוד ולגלות איך הוא הגיע לעולם הזה, ולאורך הדרך פוגש את כל לוחמי SoulCalibur VI בעולם אותו הוא חוקר.

מצב המשחק הזה הוא די טוב, הוא עוד אופציה לא רעה בכלל להעביר את הזמן במשחק. אתם עוברים בין משימה למשימה ואתם גם יכולים לצאת לחקור אזורים מסוימים בשביל פרסים ומרוויחים כסף וכל מיני אביזרים שיעזרו לכם בקרבות הקשים יותר- אוכל מחזק לכם את הדמות בקרב הבא ואתם יכולים להצטייד בכל סוגי כלי הנשק עם תכונות משופרות עבור כל אחד מהכלים.

חקירה של אזורים עולה לכם כסף ככל שהמקום רחוק יותר יחד עם הזמן שייקח לכם, אבל לאורך המשחק תשיגו שכירי חרב שילכו לחקור את אותם האזורים במקומכם ותוכלו להמשיך בינתיים בסיפור המרכזי. רק חבל שהסיפור המרכזי לא כל כך מעניין ומלא בטקסט נדוש, כמו מצב הסיפור הראשי של המשחק.

הלחימה והלוחמים

Soul Calibur VI כולל 21 לוחמים, עם עוד דמויות בחבילות הרחבה עתידיות, ביניהם לוחמים ממשחקים קודמים של הסדרה כמו נייטמר, יושימיצו וקיליק, ושני לוחמים חדשים: גרו שמשתמש בחרב דו צדדית שניתנת להפרדה (כמו דארת' מול ב"מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום") ואזוול שמשתמש בכל מיני נשקים וכוחות קסם. בנוסף, גרלט ממשחקי The Witcher מצטרף למשחק בתור הדמות האורחת והוא משתלב נהדר אל תוך המשחק עם שתי החרבות שלו והקסמים שלו.

השליטה בכל הלוחמים מרגישה נהדר ולכל אחד מהם סגנון לחימה מאוד ייחודי כמו תמיד. הלחימה של SoulCalibur VI היא מהירה וחדה- זו אותה מכניקת קרב של משחקים קודמים והיא עדיין כל כך כייפית.

המשחק מרחיב את מערכת הקרב הטובה של משחקים קודמים עם מספר מכניקות חדשות, אחת מהן היא התקפת הגרלה שברגע שאתם מפעילים אותה, אתם והיריב לוחצים על אחד ממקשי המשחק המרכזיים וזה בעצם כמו מיני משחק של אבן,נייר ומספריים שמה שאתם מקישים יכול להוביל ליתרון משמעותי עבורכם. מצד אחד אני אוהב את המכניקה כי זה מאפשר לכם להפוך את הקרב בן רגע לטובתכם, אבל מצד שני זה ממש פותח את האפשרות לחובבנים לנצח מקצוענים נטו בגלל ניחוש. אבל לפחות יש את האפשרות לבחור להגן במקום ואז זה סוג שמבטל את זה, אבל אל תופתעו אם תראו את המהלך הזה משומש הרבה בתחרויות בארץ.

חוץ מזה המשחק מוסיף כל מיני אפשרויות Counter להתקפות שמזכות אתכם בלגרום נזק נוסף ליריב שלכם אם תתזמנו את ההתקפה שלכם נכון. בנוסף, כל לוחם יכול להפעיל שתי התקפות מיוחדות, לרוב אחת שמחזקת אתכם ואחרת שמבצעת רצף מכות מרשים על היריב שלכם.

עוד מצבי משחק

חוץ מהסיפור המרכזי, יש כמובן מצב קרבות לוקליים ואונליין שעובדים לרוב נהדר, אבל במצב האונליין היה לי מאוד קשה למצוא קרב, רק אחרי שהגדרתי קרבות מאוד ספציפים הצלחתי למצוא קרב כלשהו. אני לא יודע אם זה בגלל שכולם משחקים Red Dead Redemption 2 או בגלל שהשרתים לא במיטבם. רק עם הזמן נדע.

כמובן שיש גם מצב ארקייד בו אתם יכולים להלחם בסדרה של אויבים עם הלוחמים של המשחק או היצירה שלכם. לצערי הרב מצב ארקייד זה לא ממש מיוחד כמו משחקי הארקייד של פעם בו אתם נלחמים במספר יריבים עד בוס סופי ואז סצנה משמחת של הדמות, כמו שיש ב-Injustice 2. אני קצת מצטער לא לראות את זה פה, כי הסיבה העיקרית לכך שהסיפור הוא חידוש של המשחק המקורי היא על מנת להכיר שחקנים חדשים לעלילה של סדרת המשחקים והדמויות, ואני חושב שסיומות של מצב ארקייד הן גם אפשרות נהדרת להכיר שחקנים חדשים לדמויות הסדרה.

התצוגה

התצוגה בכלל של המשחק היא מצוינת, כמו שציינתי הסיפור מאויר בצורה מאוד יפה עם צבעים ומשיכות מכחול יפות וכך גם מצב המשחק Libra of Soul שממש מכניסים אתכם לתקופה העתיקה הפנטסטית של סדרת משחקי SoulCalibur.

האנימציה עצמה של הדמויות מאוד חלקה וכל המודלים נראים נהדר, במיוחד הביגוד המפורט שלהם שיכול להתפרק אחרי קרב איטנסיבי. כך גם השלבים שנראים נהדר עם אנימציה יפיפיה, למרות שאני כן הייתי רוצה שלבים יותר בלתי נשכחים, אבל הם עדיין נראים ממש יפים במהלך הקרב.

אז הגרפיקה והתצוגה נהדרים, אבל איך הסאונד?

המוזיקה לרוב היא טובה אבל לא ממש מיוחדת, אלו אותן המוזיקות הסימפוניות שאנחנו מכירים מהמשחקים הקודמים, אבל הן עדיין מאוד מתאימות לסיפור שאתם קוראים על המסך. כך גם הדיבוב- הדיבוב הוא לא יוצא מן הכלל אבל הוא סביר עבור רוב הדמויות, גם עם הדיאלוג הנורא שציינתי קודם, רק זה מבאס שכעת שיש את מסך הטעינה לפני הקרב אתם לא יכולים ללחוץ על כפתור ולגרום ללוחם שלכם לצעוק, אחד המרכיבים האהובים עלי ב-SoulCalibur 2, משהו שתמיד חיכיתי שיחזור.

בכל מקרה, התצוגה בכללי של המשחק נהדרת והיא עושה את העבודה בלתת לנו טריפ נוסטלגיה של סדרת המשחקים ולהשתלב נהדר עם מצבי המשחק.

סיכום

SoulCalibur VI הוא משחק מכות מצוין נוסף שאנחנו מקבלים הדור הזה. המשחק מצליח להחזיר את סדרת המשחקים האהובה לתודעת המעריצים, יחד עם מספר שינויים מעניינים וכייפים לקרב והמשחקיות.

כן הייתי רוצה לראות קצת יותר מאפיינים ויותר ליטוש במצבי המשחק השונים, אבל המשחק עדיין כייפי כמו שהוא תמיד היה וליצור לוחם משלי רק הופך את המשחק ליותר קרוב לליבי, או ליתר דיוק, לנשמה שלי.

SoulCalibur VI

הסיפור המרכזי - 7
הסיפור שלכם - 8
הלחימה והלוחמים - 10
עוד מצבי משחק - 8
התצוגה - 10

8.6

מעולה

SoulCalibur VI מצליח להביא את כותר הקרבות האהוב לדור הנוכחי בצורה יפה וכייפית, חבל שלא בצורה חדשנית מדי ומעניינת.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה