בית / ביקורות / Squad – סיקור המשחק הצבאי הכי ריאליסטי שיש!
Squad

Squad – סיקור המשחק הצבאי הכי ריאליסטי שיש!

אל תטעו, Squad לא מתיימר אפילו לא בצחוק להיות חיקוי כלשהו של סדרת משחקי Battlefield או Call of Duty, אלא בדיוק להיפך – הוא מהווה אלטרנטיבה מושלמת לכל אותם שחקנים שמחפשים במשחק היריות שלהם הרבה מעבר ליריות חסרות טקטיקה ו/או עבודה קבוצתית אמיתית. אז האם גם באיכותו הוא מהווה אלטרנטיבה? אני כבר אומר לכם שיש עוד הרבה עבודה והתשובה המדוייקת לשאלה הזו היא שהוא יכול להיות אלטרנטיבה אך בנתיים מי שמעוניין להשתתף בפיתוח המשחק וגם ליהנות מסימולציה צבאית ריאליסטית יותר ממוזמן.

Squad

על פיתוח המשחק Squad וחבלי הלידה שעבר:

פיתוח המשחק Squad הוכרז באוקטובר 2014 כאשר Sniperdog, אחד ממפתחי Project Reality(מי מכם שקורא בפורום של Squad ודאי מכיר אותו כ- Merlin) פירסם פוסט בפורומים של Project Reality. ההודעה נשאה את החדשות על כך שצוות של 15 אנשים עובד על יורש ל- Project Reality אשר מפותח במנוע המשחק Unreal Engine 4.

ב-5 אפריל 2015 הופיע לראשונה Squad בשירות ה- Greenlight של Steam והדבר הוכרז בעדכון שנקרא בזמנו “Vote For Us”(או בעברית הצביעו לנו). תוך 24 שעות Squad דורג מעלה 9,200 פעמים ובתוך שלושה ימים בלבד בסך הכל לאחר שהופיע בפרוייקט ה- Greenlight, המשחק דורג מעלה יותר מ-27,000 פעמים ואושר כמשחק הפופולרי ביותר כיום בשירות ה- Greenlight.

רק לאחר 8 ימים בפרוייקט זה Squad קיבל אור ירוק באופן רשמי מ- Steam. התאריך המדוייק הוא ה-13 באפריל 2015.

פרוייקט ה- Kickstarter התחיל ב-26 במאי 2015 והסתיים ב-27 ביוני 2015 עם גיוס כללי של 434,805 דולרים. היו 6 רמות תמיכה לבחירה, וחלקן עדיין קיימות באתר המשחק וזמינות לרכישה.

Squad עזב באופן רשמי את שלב הפרה אלפא ועבר לשלב האלפא הסגורה ב -26 בספטמבר 2015.

לאחר שדיברנו על פיתוח המשחק וכל מה שהוא עבר, הגיע הזמן לדבר על התוצאה בפועל, משום שלא לחינם יצא Squad לשוק במתכונת של Early Access. כמובן שנתחיל מן המשחקיות.

Squad

בסך הכל יש כמות אפשרויות שהיא מספקת מאוד לשלב הזה והאנימציות עובדות חלק בכל אחת מן האפשרויות האלו. יש לכם רימונים, אקדחים, רובים והרבה אקשן. יש 3 סוגים ראשיים של תנועה והם זחילה, הליכה רגילה והליכה תוך כדי התכופפות, אך ניתן לזחול מהר יותר ואף לרוץ עם שימוש במקש המוכר לכולכם Shift. הכל עובד כמו שצריך אבל זיכרו תמיד שיש לכם כמות מוגבלת של חמצן ואתם תאלצו להסתדר עם מה שיש בלי להתפרע.
דבר שמאוד אהבתי במשחק זה שבתוקף היותו משחק טקטי, יש חשיבות גדולה מאוד לרעש. ככל שכמות החמצן שלכם יותר נמוכה, כך הנשימות שלכם יהיו בולטות יותר וחזקות יותר ולעומת זאת אם תקפידו על רמת חמצן תקינה הנשימות יהיו זניחות למדי ולא יזהו אתכם על פיהן.
עוד דבר שהוא מאוד יפה זה עניין הריאלסטיות, שום דבר לא מותאם לכם או מתיישר לפי המצלמה באופן מיוחד, אם אתם רוצים לכוון במדוייק על מישהו רצוי שהוא לא יראה אתכם במאה אחוז כך שתוכלו להתייצב ולירות בו, אחרת הנשק לא יכוון בצורה ישרה ופחות סביר שתפגעו במקום שאליו תכוונו. הריאליסטיות מתבטאת במובן נוסף – אם בשתי הקבוצות כמות שווה או דומה של שחקנים, אסור יהיה לכם לרוץ לבד. כאן מופיע עניין הקבוצתיות – אם תסתערו לבדכם ירו בכם למוות ואם סתם תלחו לאט לכיוון החזית לבדכם סביר להניח שהתרומה שלכם לקבוצה תהיה זניחה ולא תגיעו להישגים.

בנוסף לכך אני חייב לציין לטובה את מבנה המפות שבנויות בצורה מאוד מיוחדת ותפורות במדוייק לרעיון המרכזי של המשחק והוא לוחמת חיל רגלים. לכל עמדה יש את האופי שלה, יש עמדות מבוצרות מאוד שיותר קשה לכבוש(במיוחד כשהקבוצה השנייה מציבה חיילים לשמירה ולא מסתערת כולה קדימה אל היעד הבא), ויש עמדות הרבה פחות מבוצרות ואפילו קצת סתמיות שקיימות יותר לשם ההישגיות וציון התקדמות גיאוגרפית על פני המפה בדרך לבסיס האוייב. הכל מאוד אותנטי ומותאם ללוחמת חיל הרגלים וקשה לתאר עד כמה המשחק יהיה מעוהל כאשר יהיו בו גם כלי רכב יבשתיים ואוויריים. בסופו של דבר מה שעוד מורגש כחסר במשחק הזה זה גיוון בכלי נשק – קיימת כמות נמוכה מאוד של כלי נשק וכמעט ואין בחירה בעניין, כך שאני מצפה לשיפור נרחב בעניין הזה ובנוסף לכך תפריט ה- Spawn בנוי בצורה נוראית ולקח לי זמן רב להבין כיצד להשתגר לתוך המשחק(המפה עצמה מוצגת בצורה טובה ומאפשרת את ההשתגרות שלך לתוך המשחק, אבל התפריט מאוד לא מקבל ומעוצב בצורה לא הכי יפה).

בשורה התחתונה מדובר במשחק שעשוי להפוך ללא פחות מיצירת אומנות אם יעבדו עליו כמו שצריך משום שאני בהחלט מאמין שהוא זכו למימון מספק ויש ביכולתו לרוץ קדימה עם מה שיש אבל הבעיה היא שמכאן גם אפשר לרדת, קצב הפריימים כרגע די טוב והכל עובד די חלק כך שפגיעה בעניין הזה עשוייה להוריד מערכו של המשחק.

Squad

כעת נעבור לדבר על שני חלקים חשובים לא פחות והם הגרפיקה והסאונד.

הגרפיקה של המשחק היא ברובה מאוד יפה ובאמת אפשר להגיד שיש השקעה בפרטים גדולים כקטנים ושני הסוגים נראים טוב. גם הסביבה כשלעצמה וגם האובייקטים הקטנים והגדולים הפזורים בה, מן האבנים הקטנות על השבילים והפרחים בשדות ועד לבסיסים הכי גדולים ומבוצרים, הכל בנוי כמו שצריך, וניכר שכבר בחלק הזה המפות הקיימות קרובות לרמת הגימור הסופית. גם כלי הנשק הקיימים מעוצבים כמו שצריך והדמויות נראות אותנטיות ואמיתיות מאוד. מפתיע ואף משמח מאוד לראות שלכל קבוצה כבר קיימים מספר סוגי חיילים שלבושים באותו סגנון אך בצורה מעט שונה, בקרב קבוצת המחבלים, לבוש מעט שונה וצבע לבוש קצת אחר בכל דמות ובצבא ארצות הברית ההבדל קצת פחות מורגש אבל קיים גם כן ויש מספר סוגים של דמויות.
הדבר שהכי מפריע בעין בהקשר של הגרפיקה זה המים שמשום מה לא נראים כל כך טוב אבל כל השאר באמת נראה מעולה ואני סקרן לחזות בכלי הרכב שאמורים להיכנס בעדכון גדול בעתיד למשחק ובגדול – גרפיקה מאוד טובה שצפוייה עוד להיתפתח במובנים מסויימים עד כמה שאפשר.

כעת נדבר על הסאונד, שהוא מיוחד מאוד בעיניי – אין הרבה משחקים שאפשר להגיד שהם זכאים לציון 100 אמיתי על הסאונד שלהם. Squad הוא אחד מאותם משחקים שהסאונד בהם הוא פשוט ריאליסטי ברמה מפחידה במלוא מובן המילה – היריות הראשונות ששמעתי היו אמיתיות וממש הרגשתי שאני נמצא בשדה הקרב כחייל אמריקאי שעל כתפיו עומדת המשימה להוריד חיילים של אל קאעידה. משום שמדובר במשחק טקטי סאונד הוא חלק הכרחי וכאן זה פשוט זה כבר בשלב הנוכחי. כפי שכבר אמרתי יש זיהוי על פי נשימות, צעדים וכמובן שירי, שבאמצעות שילוב השמע והמצפן במשחק ניתן להתכוונן אפילו בלי המפה לאיזור שבו מתקיים ככל הנראה קרב קטן כחלק מן המשחק השלם שבו על אחת מן הקבוצות להגיע לבסיס של הקבוצה השנייה או לזכות ביותר נקודות עד לסיום זמן המשחק. הכל נשמע פשוט מדהים, לכל פעולה צליל משלה ואין לי מילים לתאר עד כמה נהניתי רק מלשמוע את המשחק כשהאוזניות לאוזניי ואני פשוט נכנס לזה, כי זה קל כל כך עם כזה סאונד, וזה לא היה קל יותר מעולם!

Squad

לסיכום – משחק יריות מצויין שעם מספיק עבודה עשוי לקרוא תיגר על כותרי יריות עתידיים(גם AAA) ולכן אני ממליץ להתעניין כבר עכשיו ואולי אפילו לקנות, אם כי הקהילה קטנה מידי, אבל עדיין ניתן למצוא משחק ברוב שלבי היום, וגם בשעות בעייתיות יותר. הגרפיקה נישארת טובה והמשחקיות עדיין מהנה. משחק מעולה, עבודה טובה של הסטודיו.

ברצוני להודות לצוות הפיתוח של Squad שסיפק את העותק לסיקור המשחק.

Squad

משחקיות - 8
גרפיקה - 8
סאונד - 8

8

מעולה

User Rating: Be the first one !

אודות Lidor

Avatar

6 תגובות

    • Avatar

      אם אתה מתכוון ל-ARMA 3 אז כרגע כמובן ש-ARMA טוב יותר, אבל לSquad יש את היתרונות שלו:
      בארמה ההליקופטרים הם DLC ובסקוואד הם יהיו חלק מעדכון עתידי שיהיה כמובן חינמי לרוכשי המשחק.
      כמובן שגם יצאו בעתיד כלי רכב וכשיהיה גיוון מספק – סקוואד יכול לנצח את ארמה.
      אי אפשר להבטיח כלום כל עוד אנחנו לא בצד של המפתחים אבל תמיד אפשר לזהות את הפוטנציאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *