Sword Art Online: Fatal Bullet

לא הקליע הקטלני ביותר – ביקורת המשחק Sword Art Online: Fatal Bullet

האם המשחק החדש של Sword Art Online מצליח להכניס אותנו לעולם של איינקארד ולתת לנו תחושה כאילו אנחנו חלק מעולם משחק חדש ומסוכן?

משחקים מבוססי אנימה תפסו תאוצה בשנים האחרונות עם לא מעט כותרים. יחד עם זאת יש לשים לב כי בעיקר האנימות הפופולריות ביותר (כמו “נארוטו”, “דרגון בול” או “וואן פיס”) הן אלו שזוכות למרבית העיבודים. אחת מאותן אנימות פופולריות היא Sword Art Online (או בקיצור SAO) שעליה מבוסס משחק התפקידים החדש Sword Art Online: Fatal Bullet (ושורה של משחקים נוספים בהפצתה של חברת Bandai Namco).

אם האנימה של SAO שואלת את השאלה: “איך זה לחיות בתוך משחק מחשב קטלני שאיבוד חיים בו פירושו מוות במציאות?”, אז Sword Art Online: Fatal Bullet שואל את השאלה: “מה יקרה אם תנסה להפוך אנימה המבוססת על משחק תפקידים המוני למשחק פעולה-תפקידים?”. כתוצאה מכך המשחק לוקח כיוון מעט שונה מז’אנר משחקי התפקידים ההמוני שהיינו רגילים אליו מהסדרה, רעיון  נחמד, אך משהו פה עדיין מרגיש חסר. אתם נכנסים לנעליה של דמות שיצרתם בעצמכם, הרעיון אמנם נשמע מקורי, אך ברגע שתיכנסו לעולם המשחק, תגלו שיש לכם עוד דרך ארוכה מאוד. בתור התחלה, פרק ההדרכה של המשחק מייגע כל כך עד שאיבדתי כיוון ולא הבנתי בכלל מה הסיפור של המשחק. אחרי ההדרכה הארוכה תמצאו את עצמכם שוב ושוב מדברים עם דמויות שרק מסבירות לכם על עולם המשחק (או בקיצור, רק חופרות וחופרות). אחרי שכל הדיבורים יסתיימו תוכלו לגשת לנישה האמיתית של המשחק – משימות, משימות, ועוד משימות.

במשחק כאמור, תיכנסו לנעליה של הדמות שיצרתם. אחרי שתעברו את שלב ההסברים והדיאלוגים המפרך, תתחילו לחקור את עולם המשחק, שלא מכיל הרבה תוכן. תזכו לפגוש דמויות שיהיו מוכרות לחלקכם מהאנימה, כמו קיריטו ואסונה, אך גם הסצינות והדיאלוגים איתם ארוכים עד כדי שיעמום. כשכן תגיעו לשלבים של לחימה תגלו שמערכת הקרב אמנם די מגניבה והמשחק מציע לכם מגוון רחב של נשקים ושדרוגים, אך בשלב מסוים היא חוזרת על עצמה בצורה די מביכה. במשך רוב המשחק מצאתי את עצמי נלחם שוב ושוב נגד אותם סוגים של אויבים (בעיקר רובוטים דמויי חרקים), ואפילו שבהתחלה הם כן סיפקו לי אתגר מועט, ככל שעליתי בסולם הרמות, השגתי כלי נשק חזקים יותר ושדרוגים לדמות,  הקרבות נהיו קלים יותר ופחות מאתגרים. אם נוסיף לכך את העובדה שבכל קרב היו איתי עוד דמויות, נקבל מערכת קרב  פשוטה ומשעממת מאוד. מעבר לכך הזירות בהן מתרחשים הקרבות פשוט חוזרות על עצמן, מה שנתן לי את ההרגשה שיוצרי המשחק לא רצו לאפשר לי לחקור את העולם השלם והענקי של Sword Art Online, אלא רק חלקים קטנים מאוד ממנו, וחבל… באמת הייתי רוצה לנדוד למקומות מרוחקים ולהיתקל באויבים מאתגרים ומעניינים שיתנו לי תחושת ניצחון מספקת.

נקודה טובה שיש לציין לטובת המשחק היא מערכת הסאונד שלו. כשתיכנסו לקרב היא תכניס אתכם לאווירה, מה שטיפה מפצה על החזרתיות של הקרבות. מנגינות הרקע של האזורים השונים (בין אם מדובר בערבה או בחדר השינה שלכם) הן די חביבות וקליטות ובסה”כ נעימות למשמע. לא מצאתי את עצמי מקשיב להן שעות על גבי שעות והן לא משהו שאכניס לפלייליסט שלי. דיבוב הדמויות נעשה על ידי המדבבים המקוריים מסדרת האנימה, מה שלפי דעתי מביא פן חיובי למשחק. היפנים ידועים בכך שהם רוחשים כבוד רב למדבבים המקוריים של דמויות בסדרות אנימה, לכן זה לא הכי הפתיע אותי שקולם של קיריטו ואסונה נשמע בדיוק כמו בסדרה.

למשחק לא נדרש יותר מדי בשביל להיות דומה לסגנון הציור והגרפיקה של סדרת האנימה, והאמת? טוב שכך. הגרפיקה עצמה טובה. המרחבים הפתוחים אכן מרהיבים ביותר, אך לא הם משהו שהייתי מגדיר כ”מדהים”. כשתילחמו נגד אויבים במרחבים הפתוחים, תוכלו לשים לב להשקעה בינונית בעיצוב שלהן. נראה כי המשחק שם דגש על עיצוב הדמויות האנושיות (ובמיוחד אפשרויות ההתאמה האישית כשאתם יוצרים דמות). כל דמות נראית בדיוק כפי שנראית בסדרת האנימה, וזה נחמד לראות השקעה בפרטים הקטנים הללו.

Sword Art Online: Fatal Bullet מרגיש כאילו הוא מנסה לגרום לכם להיות חלק מעולם המשחק של SAO, אבל בפועל הוא לא באמת נותן לכם להרגיש חלק ממנו. אחרי משימות על גבי משימות ציפיתי שיקרה איזה משהו מלהיב או מרגש, אך בפועל המשכתי והמשכתי להתאכזב. המחשבה על להסתובב בעולם וירטואלי מלא באויבים כשפסילה במשחק תגרום לו להתסיים נשמעה לי מרתקת במיוחד, ואכן קיוויתי למשחק שיאפשר לי להרגיש את האתגר הזה. בפועל? זה לא קרה. לא מדובר במשחק רע משום בחינה, אך הוא בהחלט לא גרם לי לרצות להמשיך לחקור את עולמו. כן מעניין להיות באינטרקציה עם הדמויות המוכרות מסדרת האנימה, ולראות את הכימיה שמתפתחת לאט לאט בין הדמות שיצרתם לבין העולם הווירטואלי. הייתי שמח לראות עוד מהאינטרקציה הזאת. אך עם סיפור שבקושי קיים, קרבות חזרתיים וסביבת משחק מצומצמת מאוד שלא באמת מאפשרת לכם לחקור את העולם הרחב, קשה לחשוב על Sword Art Online: Fatal Bullet בתור משחק בלתי נשכח. גם ההרחבה שלו כנראה לא תציל אותו. מה שבטוח, אני לא אחזור לסיבוב נוסף של שעמום.

Sword Art Online: Fatal Bullet

סיפור - 3
משחקיות - 5
דיבוב ופסקול - 7.5
גרפיקה ואנימציה - 7.5

5.8

נסבל

משחק חזרתי שמנסה להיות מהנה, אך בסופו של דבר משעמם ולא מחדש המון.

User Rating: Be the first one !

אודות צחי קנבסקי

שמי צחי, בן 22 וחצי מחולון. גיק ואוטאקו לכל דבר. מתעניין בעיקר בגיבורי על, אנימה, גיימינג וכל שאר הירקות. מנגן גיטרה כבר כ-5 שנים ומשמש ככתב גיימינג וקולנוע

השאר\י תגובה