סיקור המשחק: מייפל סטורי / MapleStory

 

מייפל סטורי הוא משחק תפקידים מרובה משתתפים/multiplayer בעל גרפיקה דו-ממדית, אותו משחקים באינטרנט.

המשחק פותח על ידי החברה הדרום-קוריאנית wizet, ולאחר מכן נקנה על ידי חברת nexon. למשחק פותחו גרסאות מקומיות במספר שפות. ההשתתפות במשחק אינה עולה כסף, אך ניתן לרכוש בכסף חפצים הקשורים למראה הדמות או חפצים המקלים על הבסת אויבים או מגדילים את התגמול המתקבל לאחר הבסת אויב. למשחק יש יותר מ-270 מיליון שחקנים רשומים בכל גרסאותיו עד היום, לגרסה הגלובלית יש יותר מ-15 מיליון משתמשים באמריקה הצפונית ועוד מיליוני שחקנים נוספים ממקומות אחרים בעולם אשר לא קיימת גרסה ייחודית עבורם. נכון ל-29.4.2011, כ-1,280 שחקנים הגיעו לרמה 200 וכ-263 אלף שחקנים הגיעו לרמה 200 בגרסה הגלובאלית של המשחק.

 

 

מטרת המשחק היא הגנה על "עולם המייפל" מפני מפלצות שונות והקוסם השחור תוך כדי פיתוח היכולות והמיומנויות של דמותו הווירטואלית של השחקן, המשחק אינו נגמר לעולם ותמיד אפשר להמשיך לבצע משימות. השחקן יכול להרוויח כסף משחק בשם מֶסוס (mesos), להשיג חפצים, לשוחח עם שחקנים אחרים ולסחור בחפצים. יש אפשרות ליצור קבוצת שחקנים (עד 6 שחקנים) הלוחמים יחד נגד מפלצות. חברי הקבוצה חולקים את נקודות הניסיון EXP ואת הכסף שהם משיגים.

במשחק יש משימות שיש לבצען על מנת להשיג נקודות ניסיון, כסף וחפצים שונים. יש משימות מיוחדות שמיועדות לקבוצות בלבד, שבהן חברי הקבוצה נדרשים לשתף פעולה על מנת לעבור שלבים ולסיים את המשימה בהצלחה. משימות אלו נקראות Party Quest.

 

[sam id="1" codes="true"]

סוגי העבודות

בהתחלה היו חמישה סוגי עבודות, הידועים גם כחוקרים (Explorers), עליהם מבוססות כל שאר העבודות במשחק:

הלוחם, נלחם בעזרת כלי נשק , בעל רמת ההגנה ורמת החיים הגבוהות ביותר מבין הדמויות.

הקוסם, משתמש בקסמים כדי לתקוף מפלצות, בעל רמת ההגנה ורמת החיים הנמוכה מבין הדמויות ורמת הקסם הגבוהה ביותר.

הקשת, יורה חצים בעזרת קשת או רובה קשת מטווח רחוק לעבר מפלצות.

גנב, נלחם בעזרת כלי נשק לטווח קצר ורחוק. (פגיון לטווח קצר, ובכפפות עם שוריקנים לטווח ארוך.)

פיראט, משתמש באגרופנים לטווח קצר ובאקדחים לטווח ארוך או במצב מכני (מקבל שליטה על רובוט עם יכולות התקפה),או בתותח. אם בוחרים באקדחים הדמות היא בין הדמויות המהירות במשחק(העיר של הפיראט היא הצוללת נאוטילוס מהסיפור 20,000 מיל מתחת למים).

 


טריילר המשחק:

 

עד כאן הסיקור שלי, תהנו 🙂  

אודות natanz1