קפיצה אחורה בזמן – ביקורת ראשונית על המשחק Age of Darkness: Final Stand

Age of Darkness: Final Stand מציג את המלחמה האחרונה בין כוחות הטוב לרע ונותן לשחקן להרגיש איך מביסים גלי אויבים אינסופיים ומגנים על ערי האנושות

המשחק Age of Darkness: Final Stand שפורסם על ידי החברה team17 ופותח על ידי PlaySide Studios מעלה בי רגשות מעורבים, מצד אחד ז'אנר ה-RTS שזכה לפופולריות בשנות ה-90 על ידי משחקים כמו Starcraft וחלק מסדרת Warcraft, היה בעבר אחד הז'אנרים הטובים ביותר של משחקי מחשב אך היום הוא נחשב מיושן ובעל סגנון משחק איטי כך שחברות המשחקים צריכות להשקיע כדי שהמשחק יצליח ויהיה מעניין מבחינת העלילה הגרפיקה והמשחקיות עצמה, אך לצערי למרות שהמשחק מביא אויבים ובוסים מעניינים המכניקה שלו נשארה דומה למשחקים מלפני עשר שנים, וכן גם הגרפיקה.

עלילה ומשחקיות

במשחק אין עדיין עלילה רציפה והוא מורכב משלבים שונים בעלי רמת קושי עולה כאשר הגיבור הראשי והלוחם החזק ביותר כרגע הוא אדם בשם אדווין, אשר מניף חרב בוערת ובעל כריזמה של מנה חמה. ברוב השלבים השחקן יאלץ להביס נחילי אויבים, להסתמך על כוחותיהם הייחודיים ולבנות את כישוריהם באופן טקטי, כדי לגרש ערפל זדוני בשם "הצעיף" מהטריטוריה שלו. בנוסף, בכל שלב ישנם אלמנטים אקראיים שיכולים לקלל או לברך את השחקן, למשל פעם אחד חלק מהחיילים שלי יכולים להפוך לאויבים ובפעם אחרת לקבל תוספת להתקפה, השחקן לא יוכל לראות את השפעת האירועים עד "שהצעיף" יתקוף אבל אז יכול להיות שההגנות שהכנתם יקרסו ותצטרכו להתחיל את השלב מחדש. החדשות הטובות הן שהאירועים הטובים קורים לעיתים קרובות אך האירועים הרעים חזקים למדיי ויכולים למנוע מהיחידות שלכם להחלים, או להעלות את עלויות האחזקה שלהן כך שהכלכלה שלכם עלולה להתרסק בזמן שאתם עסוקים בלהדוף את האויבים. הצד החיובי הוא שאם תנצחו את גלי האויבים בלילה, תוכלו לבחור הטבה שתשדרג את אחד מהגיבורים הבסיסים או החיילים שלכם ובכך יעזרו לכם נגד נחילי האויבים (הנקראים גם Nightmares). כל זה מתרחש על מפה שנוצרת באופן ספציפי לכל שלב, כך שיש דגש אמיתי לאסטרטגיות שהשחקן יפתח ויתאים לכל מפה.

אחרי שמשחקים כמה שלבים ניתן לראות שסגנון המשחק דומה למשחקים ישנים יותר כמו StarCraft או Age of Empires IV, כאשר השחקן צריך להקים בסיס להגן עליו מנחילי אויבים להתרב ושוב… והמכניקה הכללית חוזרת על עצמה שוב ושוב, כמו הערפל שהורג לאט את החיילים, והעיקרון שבוא במהלך היום השחקן מתרחב ובמהלך הלילה עליו להתגונן מפני נחילי האויבים חוזר, עם זאת, למרות שהז'אנר מיושן המשחק עדיין מצליח להפתיעה עם בוסים מאתגרים שיעמידו את מגדלי השמירה שלכם במבחן. לפי הדיווחים, Age Of Darkness: Final Stand יכול להציג עד 70,000 יחידות בצורה חלקה על מסך מחשב בעמצעות טכנולוגייה הנקראת "SwarmTech", זו עובדה מרשימה למשחק שכולל בעיקר מפלצות ירוקות בכמויות וגדלים שונים. Age of Darkness כולל חמישה דרגות קושי שונות כדי לאפשר לשחקנים להשתפר ולאתגר את עצמם, וכל אחת מהן מביאה קריטריונים שונים ומספר קבוע של משבצות לשמירה. ישנם אירועים שונים אשר נכנסים לפעולה בדרגות הקושי המתקדמות כמו ויכולים לשנות לגמרי את כללי המשחק או האסטרטגיה שלכם כמו ללילות ארוכים יותר או לנסות לשרוד את "ליל המוות" פחות גיבור. מה שהופך כל שלב לייחודי הוא גיוס גיבורים, שלכל אחד מהם יש את הכישורים הייחודיים לו מכיוון שיש לכם את האפשרות לפתוח יכולות חזקות לכל חייל על ידי העלאת דרגות, שמגיעה עם הריגת האויבים, וכך הצבא שלכם עם עצי עצי מיומנות, כך לדוגמה, אתה אימנתי את הקשתים שלי כך שיורידו יותר נזק במקומות גבוהים ובשלבים מסויימים יכולתי לשים לב יתרון טקטי משמעותי.

age of darkness: final stand

סיכום

Age of Darkness: Final Stand הוא משחק RTS טיפוסי ולמרות שהגרפיקה בו נראת מיושנת וסגנון המשחק מוכר, הוא עדיין מצליח לחדש בנקודות מעניינות כמו באלמנט האירועים האקראיים או היכולות של כל גיבור. לפעמים נדרשתי לשחק את אותו שלב כמה פעמים וללמוד מההפסד עד שלמדתי לתכנן את האסטרטגיה הנכונה שהביא אותי לניצחון. ראשית, תיכננתי איך אני אגן על הכפר בלילה וחיזקתי את ההגנות וביום אספתי משאבים לבניית הגנות נוספות כדי להתכונן ללילה הבא… אך המשחק לא מקובעה על דרך משחק אחד "ומשעממת" ואסטרטגייה נוספת היא ללכת עד הסוף ולתקוף את האויב חזיתית, זו גישה מסוכנת אך ב-Age of Darkness: Final Stand, אלה שמעזים יכולים לנצח ובגדול.

המשחק נמצא ב-Early Access, כך שהוא גם מאוד מופשט ואינו מכיל מצבי משחק רבים מלבד "הישרדות" שמדמה הגנה על הכפר ככל שתוכלו עד שתפסידו. כפי שניתן לראות בתמונת הדרך עד ליציאת המשחק מתוכננים לצאת גיבורים אויבים ובניינים נוספים ביחד עם משימות בונוסים ועלילה מסודרת שבאמת תהפוך את המשחק למהנה.
Age of Darkness: Final Stand צפוי לצאת ב-Steam בשביעי באוקטובר, אך חשוב לציין שהמשחק עדיין לא מוכן לפריים טיים במצבו הנוכחי ונותרה עוד הרבה עבודה עד שהוא יהווה תחרות למשחקים הקיימים בז'אנר ואולי אפילו יחייה אותו מחדש.

Age of Darkness: Final Stand

ציון סופי - 7

7

סביר

למרות המכניקה הישנה של Age of Darkness: Final Stand הוא עדיין ב-Early Access ומראה אלמנטים חדשים ומעניינים, אני מקווה שעד ליציאתו הוא ימשיך להפתיע ולתת לשחקני ה-RTS את מה שהם אוהבים

User Rating: Be the first one !

אודות סולומון איתי

איתי סולומון, גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה