Crash Bandicoot 4: It's About Time – ביקורת המשחק!

אם אתם חובבי משחקי פלטפורמה, הגיע הזמן שתשחקו ב-Crash Bandicoot 4: It's About Time!

קראש בנדיקוט! איזה שם ענק ואיזו היסטוריה ענקית יש מאחורי הדמות האייקונית הזו. אין ספק שקראש היה (והודות למשחק הזה גם יישאר) אחת מדמויות משחקי הפלטפורמה המוכרות והאהובות ביותר בעולם, ואני כל כך שמח שיצא לי לחוות את השיגעון, ההומור והמשחקיות הממכרת ללא ספק של קראש פעם נוספת הודות ל-Crash Bandicoot 4: It's About Time.

למי שחי תחת סלע גדול מאוד ולא מכיר את קראש בנדיקוט, אספר בקצרה שקראש הופיע לראשונה במשחק פלטפורמה לקונסולת ה-PlayStation המקורית אי שם בשנת 1996 והפך בין רגע לאחת מהדמויות המזוהות והאהובות ביותר על גבי הפלייסטיישן לאורך שנים. המשחק זכה לאהדה מטורפת, דבר שהקנה ליוצריו ב-Naughty Dog לא מעט דרבון לייצר עוד משחקים בגילומו של הבנדיקוט הכי משוגע שיש. בסך הכל יצרה Naughty Dog כשלושה משחקי קראש ראשיים שזכו לחידוש בשנת 2017 וכן משחק מירוצים של קראש שחודש ב-2019 וסיקרתי ממש כאן. לאחר שלושת המשחקים נטשה Naughty Dog את קראש ושלל חברות שונות לקחו פיקוד על משחקי קראש לאורך השנים עם שלל משחקים שונים בגילומו של הבנדיקוט חסר המעצורים. לבסוף בשנת 2017 קיבלה Activision את הזכויות למותג של קראש וסיפקה את החידושים למשחקים המקוריים לצד החידוש למשחק המירוצים עליהם דיברתי קודם בשיתוף עם סטודיו Toys For Bob.

אין ספק שהחידושים של טרילוגיית קראש המקורית היו להצלחה מסחררת בעיקר עבור שחקנים ותיקים של המותג אך גם אצל לא מעט שחקנים חדשים ונראה שהקהל היה צמא לעוד ועוד קראש, והנה הוא מגיע שוב במשחק חדש ונוצץ!

בצורה שאולי תפתיע חלק מכם, Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא המשך ישיר לעלילת המשחקים המקוריים של קראש, כאשר הוא ממשיך את קו העלילה שהפסיק בדיוק היכן שהפסיק עם סיום המשחק השלישי בטרילוגיה המקורית תוך כדי שהוא מתעלם לחלוטין מכל אחד ממשחקי המותג שיצאו לאורך השנים. המשחק מתחיל כאשר אנחנו מגלים שאוקה אוקה (מסיכת טיקי עתיקה) הצליח להבריח את ניאו קורטקס ונפאריוס טרופי (הבחורים הרעים בשכונה) מהכלא הממוקם בעבר אליו נשלחו בסוף המשחק השלישי. הניסיון וההצלחה של אוקה אוקה להבריח את שני הרשעים גרם להיווצרותו של קרע זמן המוביל אל ה-Multiverse. כמובן ששני החברים המרושעים שלנו קופצים על ההזדמנות כאשר מציבים לעצמם את המטרה לכבוש ולשלוט בכל היקומים הקיימים. באותו הזמן מגלה אקו אקו (עוד מסיכת טיקי עתיקה ואחיו התאום של אוקה אוקה) על היווצרותו של הקרע הבין מימדי, והוא מבין שזה אומר שמשהו רע קורה. במהרה הוא קורא לקראש ולאחותו קוקו במטרה להשיב את המסיכות הקוונטיות, שהן ארבעת מסכות טיקי עתיקות שמעניקות שליטה במולטיוורס על מנת לעצור את נפריוס טרופי ואת ניאו קורטקס.

עלילת המשחק הנהדרת. כמובן לא מדובר בעלילה פורצת דרך אבל היא ללא ספק מעבירה את המתרחש לאורך המשחק בצורה מעולה הכוללת הרבה הומור, חן וצבעוניות. 

מהלך המשחק זהה לרוב משחקי קראש שנתקלנו בהם עד היום, כאשר ישנה מפה גדולה ובה שלל שלבים אותם אנחנו צריכים לעבור. מפת המשחק צבעונית ויפה גם היא, וניכר שיוצרי המשחק לא חסכו בפרטים גם במקומות הפחות חשובים שיש למשחק להציע. כמו כן ניתן לשחק את כל המשחק עם קראש או קוקו לפי העדפתכם האישית וכן ניתן להחליף בניהם בקלות ובלחיצת כפתור בכל רגע נתון בין שלבי המשחק.

באשר לשלבים עצמם, יש לא מעט ויש המון אבל המון דברים לעשות בהם. בתור התחלה כל אחד מהשלבים כולל שישה יהלומים אותם ניתן לאסוף לאורך השלב, כאשר אם תאספו את כל אחד מששת היהלומים יפתח לכם סקין חדש לקראש או לקוקו. שלושת היהלומים הראשונים ניתנים להשגה על ידי איסוף של כ-40, 60 ו-80 אחוזים מכלל הפירות שיש בכל שלב, כאשר כל מטרה מעניקה יהלום אחד. יהלום נוסף ניתן על ידי סיום השלב כאשר לא נפסלתם יותר משלוש פעמים, יהלום נוסף ניתן על ידי שבירת כל הקופסאות לאורך השלב (כולל בונוס וקופסאות Nitro) ויהלום האחרון הוא יהלום נסתר שניתן למצוא לאורך השלב. כמובן שהסקינים עצמם הם תוספת קוסמטית בלבד לקראש או לקוקו אבל בכנות חלק מהסקינים כל כך מוצלחים עד שרציתי להשיג את כל היהלומים בשלבים מסוימים רק בשביל להשוויץ עם הסקין הנוצץ והחביב שהם סיפקו לי.

כמובן שזה לא נגמר פה ובהמשך הדרך יש המון דברים אחרים לאסוף עליהם אדבר בהמשך.

מפה נעבור למשחקיות עצמה, שהופכת את Crash Bandicoot 4: It's About Time לאחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים ששיחקתי בשנים האחרונות אם לא הטוב ביותר. 

התזוזות הקלאסיות של קראש נמצאות גם כאן, כאשר קראש יכול לזוז לקפוץ וכמובן להסתובב על אויבים וקופסאות על מנת להרוג את האויבים או לשבור את הקופסאות. מעבר לכך נוספו לקראש עוד יכולות, החל מהיכולת לקפוץ פעמיים, להתכופף על מנת לזחול מתחת למכשולים וכן לטעון ולבצע קפיצה גבוהה יותר, יכולת להרוס קופסאות משוריינות על ידי נחיתה חזקה עם הבטן של קראש ואפילו יכולת לבעוט תוך כדי זחילה על ידי החלקה.

כל היכולות האלה משפרות את חווית המשחק, אך ישנה תוספת נוספת ולא פחות חשובה למשחקיות שלנו והיא השילוב של מסכות הקוואנטום. כפי שציינתי קודם על מנת להביס את הרעים ולעצור את שליטתם על הייקום צריכים קראש וקוקו לאסוף 4 מסיכות עתיקות ומיוחדות הנקראות מסיכות קוואנטום. מלבד היותן תמריץ ברור להנעת עלילת המשחק, המסיכות נוספות גם לשלבי המשחק עצמם, כאשר כל מסיכה מציגה יכולת חדשה לשימושו של קראש או קוקו, החל מהיכולת לשנות את כוח הכבידה ועד היכולת לעצור את הזמן ועוד!

כל היכולות של קראש, בין אם מדובר ביכולות בסיסיות ובין אם מדובר ביכולות החדשות או במסיכות הקוואנטום, הכל מרגיש נהדר ומלוטש, וקל מאוד לראות איך כל אחת ממכניקות המשחק נבנתה בצורה הטובה ביותר על מנת לספק את חווית המשחק הטובה ביותר שרק ניתן.

מעבר לכך נוספו למשחק מספר שינויים אפשריים על מנת להפוך את המשחק למעט יותר מודרני. בתור התחלה נוספת האפשרות להוסיף מעגל צל קטן מתחת לקראש שיסמן לכם איפה תנחתו על מנת שתוכלו לבצע קפיצות בצורה נוחה ופחות מאיימת, אך כמובן שיש אפשרות לבטל את עיגול הצל במידה ולא תרצו בו. 

מעבר לכך ישנם שני סוגי משחק בהם ניתן לשחק, האחד זהה למצב המשחקים המקורי בו תאספו נקודות חיים על ידי איסוף פירות וכשתמותו תוחזרו בחזרה לנקודת השמירה האחרונה שלכם וכאשר תיגמר לכם מכסת החיים תפסידו את המשחק. 

מצב המשחק השני והמודרני יותר מוריד לחלוטין את הצורך באיסוף פירות לצורך נקודות חיים (אם כי עדיין צריך לאסוף את הפירות על מנת לאסוף חלק מהיהלומים שיש בכל אחד משלבי המשחק). במקום זאת המשחק יספור את כמות הפסילות שלכם כאשר אין מגבלה לכמות הפסילות שלכם. באופן אישי מצאתי את עצמי יותר משחק במצב המשחק המודרני, אבל ניתן לשנות את סגנון המשחק בצורה פשוטה מאוד על ידי ניווט מהיר לתפריט ההגדרות. 

מלבד לשלבי המשחק הרגילים ישנם את שלבי הקסטות וכן את שלבי הצד המיוחדים. נתחיל עם שלבי הקסטות אותם תוכלו לפתוח כאשר תאספו את הקסטה המצויה בכל אחד משלבי המשחק. את הקסטה עצמה ניתן להשיג רק אם לא נפסלתם בכלל בחלק שקדם למיקום הקסטה בשלבי המשחק.

שלבי הקסטות עצמם מציגים לנו מערך שלבים מאתגר למדי שעל פי המשחק מתרחש בתקופה בה ניאו קורטקס ביצע ניסויים על קראש ועל קוקו במעבדה שלו. השלבים מהנים מאוד אך גם מאוד מאתגרים (אפילו יותר משלבי המשחק הרגילים שלא פשוטים בכלל בחלק מהמקרים), כך שאם אתם צריכים אתגר נוסף לאחר שסיימתם את שלבי המשחק הרגילים, שלבי הקסטות הם אופציה נהדרת.

בנוסף לשלבי הקסטות ישנם שלבי צד מיוחדים המאפשרים לנו לשחק עם עוד דמויות מלבד לקראש וקוקו, כאשר מלבד השלבים של הדמויות האלה, חלק מן הדמויות לוקחות חלק מעלילת המשחק כאשר הם מצטרפים למסע להביס את קורטקס ונפריוס טרופי.

הדמות הראשונה איתה ניתן לשחק היא טאוונה, חברתו לשעבר של קראש. טאוונה מאפשרת משחקיות חדשה הכוללת שימוש בחבל מיוחד איתו יכולה טאונה להביס אויבים, להגיע לארגזים מרוחקים או למשוך את עצמה למקומות שונים. 

הדמות השנייה איתה ניתן לשחק היא ניו קורטקס בכבודו ובעצמו, כאשר השלבים בגילומו הם שלבי המותאמים ליכולת של קורטקס להפוך את האויבים שלו לפלטפורמות או למקפצות באמצעות הרובה שלו.

הדמות האחרונה היא דינגודייל. מדובר בתנין ענקי שאמנם לא יכול לקפוץ גבוה במיוחד אך עומד לרשותו נשק מיוחד המאפשר לו לשאוב ולשגר שלל חפצים, לבצע קפיצות בנחיתה רכה ועוד. 

התוספת של כל אחד מהדמויות הנוספות נהדרת, והיא ללא ספק מעשירה את חווית המשחק בצורה טובה. אישית התחברתי מאוד לסגנון המשחק של דינגודייל, שאמנם מרגישה מעט איטית וכבדה יותר, אבל השימוש בנשק המיוחד שלו מספקת ומשעשעת מאוד לאורך כל הדרך.

זוכרים שציינתי קודם על כך שיש המון דברים לעשות במשחק? ובכן הגיע הזמן להזכיר גם אותם. מלבד לששת היהלומים שניתן להשיג בכל שלב ישנם שלבי מראה שמציעים אתגר נוסף לצד שישה יהלומים נוספים. ישנם גם אתגרי זמן שיעניקו לכם עוד פרסים לצד יהלומים נוספים מסוגים שונים וכמובן את הקסטות ושלבי המשחק הצדדיים עליהם דיברתי קודם בהם גם יש לא מעט דברים לאסוף. המשחק כל כך מלא בדברים לעשות ולאסוף שלא ממש ידעתי איך להתחיל ובטח שלא איך לסיים, ואני ללא ספק בטוח שכל המשלימנים שבכם (כן, ככה אני קורא ל- Completionists בעברית) ימצאו את עצמם במשימת השלמה לא פשוטה כלל.

אציין לטובה את גרפיקת המשחק היפייפיה, כאשר כל אחד מהשלבים מרגיש שונה ונראה שונה מקודמו. כמו כן כל אלמנט במשחק צבעוני ומרהיב ומהנה מאוד לחוות את שלבי המשחק לצד גרפיקה מרשימה ואיכותית. כמו כן לצד הגרפיקה ישנו פס-קול נהדר שמעשיר את המשחק בצורה איכותית לא פחות.

לפני שאסכם את הביקורת שלי חשוב לי לציין שהמשחק בבסיסו מאתגר, אפילו מאוד מאתגר, כך שאם אתם פחות חובבים של אתגר משובח יכול להיות שתמצאו את עצמכם נוטשים את המשחק בצד מאוד מהר. מלבד השלבים עצמם שהם ללא ספק אתגר בפני עצמו, אם תרצו להשלים את המשחק במלואו תדעו שמחכה לכם אתגר באמת לא פשוט שיצריך מכם שעות של משחק מדויק ומקצועי. אישית הגעתי כבר להבנה העצמית שאת המשחק הזה לא אשלים לעולם באופן מלא, אבל אם אתם מוכנים להיענות לאתגר, מובטח לכם מסע מאתגר וקשה במיוחד שיביא לכם תחושת סיפוק אדירה ברגע שתשלימו אותו במלואו.

לסיכום, Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא ללא ספק אחד ממשחקי הפלטפורמה האיכותיים שיצאו בשנים האחרונות. מדובר במשחק מעולה ומאתגר המחזיר לקדמת הבמה את אחד מדמויות המפתח של תעשיית משחקי הפלטפורמה, ואני לא יכול שלא להמליץ לכם לשחק במשחק אם אתם חובבים של משחקי פלטפורמה, גם אם אתם החובבים הקטנים ביותר. רק חשוב לזכור שמדובר במשחק קשה, שלאו דווקא יתאים לשחקנים שרוצים חווית משחק נוחה ופחות מלחיצה.

*עותק לביקורת סופק על ידי עדלי יונייטד, סוקר על גבי ה-PlayStation 4.

Crash Bandicoot 4: It's About Time

ציון סופי - 9

9

מעולה

אם אתם חובבי משחקי פלטפורמה תעשו לעצמכם טובה ותשחקו במשחק הזה כמה שיותר מהר.

User Rating: 4.65 ( 1 votes)

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה