פיצוץ מהעבר – ביקורת המשחק CrossCode

אחרי הצלחה מרשימה על המחשב האישי, CrossCode של Deck13 עשה את דרכו לקונסולות שלנו

בזמן שרוב המפתחים מנסים לקחת את ז'אנר התפקידים לשלב הבא בתלת מימד, ישנם מפתחים, כמו Deck13 שמחליטים לקחת אותנו לשורשיו עם משחקי תפקידים בסגנון של פעם כמו Chrono Trigger ו-Secret of Mana. משחק כזה הוא CrossCode, משחק לא קטן שמלא במאפיינים של משחק תפקידים קלאסי שחובבים של הז'אנר חייבים להכיר עכשיו שהוא זמין על קונסולות.

סצנת הפתיחה רואה אווטר מתממש בעולם וירטואלי כשהיא (אתם) בדרכה לעזור לאחיה שעובד על איזשהו פרויקט שמשעבד אותו ואותה. אחרי דיאלוג מלא מיסתורין המסך נהפך ללבן ואתם מתעוררים בעולם הוירטואלי של CrossCode – משחק תפקידים מרובה משתתפים המוני שמשוחק בעולם האמיתי עם אווטרים דיגיטלים שנשלטים מרחוק על ידי גיימרים.

אתם מגלמים את לי, אווטר שנראת מאוד דומה לזו שראינו בסצנת הפתיחה, השחקן/ית שלה שכחו את זכרונם וכעת עם עזרה של מתכנת ומספר אינדיבידואלים, אתם מנסים להזכר במה שקרה לכם, ככל הנראה בהקשר להיווצרות CrossCode ולאירועים שאליהם קיבלנו הצצה בתחילת המשחק. בדומה להרבה משחקי רטרו, העלילה מתפתחת קצת לאט בלי הרבה מידע אבל המיסתורין והדרמה של הסיפור מאוד טובים בעיניי ומאוד מעניינים. כמו כן, הדמות הראשית היא נהדרת ומקסימה עם הרבה אישיות (אפילו שהיא לא אומרת הרבה בהתחלה), ודמויות המשנה מאוד חביבות וקלאסיות עבור משחק תפקידים.

זה הסיפור המרכזי, אבל בגלל שמדובר במשחק תפקידים המוני בתוך משחק, יש את הסיפור שהאווטר שלכם חווה- אתם משחקים בתור לוחמת שמנסה למצוא ארבעה יסודות טבע (כמו בכל משחקי Final Fantasy הקלאסיים) ולגלות את סודות הקדומים של העולם, שהוא טכנית עולם אמיתי. זה די מסובך ואפילו מבלבל אבל הקונספט הוא מעניין ומורכב, העולם עצמו יפה לעין ואני אוהב את ההיסטוריה שלו, והחיבור של המיתולוגיה שלו בין צורות מתמטיות והטבע. בנוסף, אני אוהב שלוחמי המשחק מחוברים למיתולוגיה של העולם הזה ומשתייכים לגילדות שמטרתם לחקור את ההיסטוריה של העולם ולשמר אותו, אבל בו בזמן הם כל יום מסיימים ומתנתקים מהשרת. זה שילוב מגניב שראיתי במספר משחקים, הרעיון הזה של משחק בתוך משחק, אבל אף פעם לא בצורה עמוקה כל כך וטבעית.

בזמן שהמשחק לוקח השראה ממשחקי התפקידים של פעם, הוא ללא ספק גדול יותר במשחקיות שלו מרובם. מדובר במשחק פעולה-תפקידים, לדמות שלכם יש אפשרות לתת מכה ישירה, לירות כדורי אנרגיה, להגן ולהתחמק. אין לכם אפשרות לקפוץ, במקום זה הדמות שלכם קופצת מפלטפורמה אחת לאחרת לפי הגובה בין שתיהן, זה אולי נראה מוזר היום, אבל זה קלאסי במשחקי Legend of Zelda של פעם ואפילו ראינו את זה בחידוש של Final Fantasy 7.

ככל שתצברו יותר ניסיון מקרבות תוכלו לשפר את היכולות שלכם וללמוד מתקפות חדשות. כמו שאמרתי, אתם צריכים למצוא את ארבעת יסודות הטבע: חום, קור, חשמל וגלים, כל יסוד נותן לכם התקפות חדשות וישנם אויבים שחלשים נגד סוג יסוד מסוים. בנוסף, היסודות שתמצאו יאפשרו לכם להגיע לאזורים חדשים בעולם עם חפצים נוספים שתוכלו למצוא. איך משיגים את היסודות האלו? במקדשים כמובן, אתם מסיימים מקדש מלא באתגרים וחידות, כשבסופו קרב בוס אפי.

מכניקות התפקידים של המשחק הן די סטנדרטיות. אתם אוספים מרכיבים שונים בעולם האמיתי אותם תוכלו להמיר לאביזרים, שיקויים, נשקים ושריונות שמשפרים את הנתונים שלכם ונותנים לכם יכולות נוספות. האופן שבו קונים ציוד וממירים מרכיבים בציוד יכול להיות קצת קשה להתמודדות בהתחלה אבל לאחר קצת התנסות, מצאתי את זה קל לביצוע ולא עם השפעה כזאת גדולה על המשחק עצמו. כדי לקבל נקודות ניסיון וחפצים נוספים, אתם יכולים להשלים משימות בעולם, חלקן מגניבות, כמו לחסל מפלצת אגדית או לבצע מסלולי פארקור, וחלקן פשוט משימות "תלך תביא". בכל מקרה, יש הרבה מאוד מהן, והעולם הפתוח מלא בפריטים שאפשר למצוא בכל פינות המפה, רק צריך טיפה להפעיל את הראש. מה שכן, מפת העולם היא קצת מגושמת ולא מדויקת, בעיקר כשמנסים להשלים משימות וזה אלמנט שבטכנולוגיה של פעם אולי לא היה אפשרי כל כך, אבל בטכנולוגיה של היום כן היה אפשרי, אז יש פה פספוס קל בניווט.

המשחקיות הטובה ביותר של CrossCode היא לא בפעולה או בתפקידים, אלא בחידות. החידות שאתם צריכים לפתור במקדשים כדי להשיג את היסוד ולמצוא פריטים נדירים כל כך מורכבות וחכמות שזה פשוט אתגר נהדר, בין אם זה הזזה של בלוקים לאפשר לכם להתנייד, שימוש במראות כדי שהירייה שלכם תפגע במתג, או אפילו פלטפורמות זזות עם מתגי כיוון, האתגר תמיד משתנה וזה תמיד מספק להצליח לפתור את החידה. כמובן שהחידות לא עבור כולם, אז המפתחים אפשרו לשחקנים לבטל את חובת החידות כדי שיוכלו להתרכז יותר בסיפור והעולם של המשחק.

כל האלמנטים הנהדרים הללו נמצאים במשחק שמלא בקסם וצבע תודות לגרפיקת רטרו יפה ועיצובים ייחודיים. חלק מעיצובי הדמויות יכולים להיות מגוחכים למראה ולא מאויירים ממש יפה, אבל הדמות הראשית, המפלצות והעולם עצמו מעוצבים נהדר, ועם סגנון שישאיר עליכם רושם. אין דיבוב במשחק, אבל כן יש אפקטי קול מצוינים ופסקול נהדר שבולע אתכם לעולם הקסום ומלא הצבע של CrossCode במהלך המסע המופלא שלכם.

CrossCode הוא כל הדברים הטובים שאנחנו אוהבים במשחקי התפקידים של פעם.

בזמן שישנם אלמנטים שהמשחק יכול היה לשפר ממשחקי עבר, הוא כולל סיפור מעניין, עולם חי ותוסס, משחקיות פעולה-תפקידים מצוינת וחידות חכמות, יחד עם תצוגה צבעונית ופסקול נהדר, שהופכים את המשחק לאחד ממשחקי התפקידים הטובים בשוק האינדי.

CrossCode

ציון סופי - 9

9

מעולה

משחק פעולה-תפקידים רטרו מצוין עם סיפור מעניין, עולם יפה, משחקיות מהנה ותצוגה צבעונית שתחזיר אתכם לתקופת ה-SNES.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה