שובר קופות – לתקן יקום סינמטי (DC ו-Universal)

הפעם ב"שובר קופות" ננסה לתקן יקום סינמטי, ליתר דיוק של Universal ושל DC.

כשאתם שומעים את המילים יקום סינמטי, הדבר הראשון שעולה לכם לראש זה Marvel, כי חברת Marvel היא זאת שהצליחה ליצור בצורה המצליחה ביותר יקום משותף של הגיבורים שלה אחרי שהופיעו בסרטים משלהם. אבל באופן שאולי יפתיע אתכם, Marvel היא לא הראשונה שהביאה למסך את היקום המשותף בצורה מסחרית מצליחה.

כמובן שהיו מספר סרטי קרוסאובר כמו "פרדי נגד ג'ייסון" ו"הנוסע השמיני נגד הטורף" לפני היקום של Marvel. אבל איפה שהרעיון של יקום סינמטי הומצא לראשונה היה לא אחר מאשר בשנות הארבעים והחמישים באולפני האימה של חברת Universal.

חברת Universal הביאה למסך חלק מהמפלצות האייקוניות ביותר של כל הזמנים כמו איש הזאב, המומיה, דרקולה והמפלצת של פרנקשטיין עם כל מפלצת וסרט משלה ושמה אותם יחדיו בסרטים כמו House of Dracula ו-Frankenstein Meets The Wolfman. הבעיה שבסרטים אלו Universal הראתה שהיא אינה מסוגלת לתמרן יותר ממפלצת אחת או שתיים והסרטים היו כישלונות ביקורתיים (אבל לא מסחריים), נוסחה שנראה ש-Marvel הצליחה להשלים, כפי שניתן לראות ב"מלחמת האינסוף".

אחרי ההצלחה של חברת הקומיקס ורכישתה על ידי Disney, חברות ענק אחרות ניסו לתפוס את אותו הקסם. חברת Legendary די מצליחה תודות ל"קונג: אי הגולגולת" ו"גודזילה" שיובילו לקרב העתידי של שתי המפלצות על המסך הגדול, אבל חברות הענק Universal (באופן אירוני) ו-DC (תחת Warner Brothers) פשוט כושלות בזה עם סרטים מזעזעים כמו "המומיה" של טום קרוז, "ליגת הצדק" ו"יחידת המתאבדים".

אז מה אפשר לעשות כדי לעזור לחברות אלו להצטרף לגל ההצלחה של היקומים הסינמטים? בשביל זה יש את "שובר קופות".

Universal

בגלל הכבוד שלי לחברה שהתחילה את הקונספט של יקום סינמטי, אני אתחיל בניסיון לפתור את הבעיה של ה-Dark Universe שלה.

כמו שכולם קלטו מ"המומיה", הסרט היה יותר מדי מבולגן, לא ידע איזה ז'אנר הוא רוצה להיות, לא ידע את העלילה שהוא רוצה לספר ולא הצליח להביא משהו ממש יצירתי, רק העתקה מסרטים אחרים כמו "המומיה" של ברנדון פרייז'ר ו"זאב אמריקאי בלונדון".

אז במקרה של סרטי המפלצות של Universal, צריך קודם לחזור למקור, לאימה. כל דור קיבלנו עיבוד מחדש לסיפורים הקלאסים ("פרנקשטיין" של מרי שלי ו"דרקולה" של בראם סטוקר) בין אם אלו של Universal או אלו של Hammer. לכן יש צורך לחזור למקורות ולהביא את הסיפורים המקוריים האלו בצורה חדשה, וזה לא חייב להיות בזמן המודרני, היקום של DC הוא מודרני, היקום של Marvel מודרני וגם של גודזילה. למה לא ליצור יקום בעבר? לפני תחילת המאה ה-19.

"המומיה" כן התחיל ברגל ימין בכך שהגדיר את הנבלית בתור נסיכה מצרית ולא כוהן עתיק. ברוב סרטי Universal של פעם המפלצת היה גבר, כך שזה שינוי נהדר שיכול להוות התחלה טובה אבל בסוף הסרט החליטו שטום קרוז יהיה המומיה החדשה, או אל המוות (זה לא ברור). אז לדעתי לעשות חלק מהמפלצות נשים וחלק גברים זה רעיון טוב ואפשר לצרף לליין המפלצות גם מפלצות נשיות מוכרות כמו הכלה של פרנקשטיין, שהייתה גם אמורה לקבל סרט.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם, מי יהיה הנבל שבו כל המפלצות ילחמו? ובכן, אם בסופו של דבר היקום הזה כן יתבסס ותרצו לעשות סרט משותף של המפלצות, אז במקום נבל משותף עבורן להלחם בו, למה לא גיבור משותף, ואן הלסינג, שראינו על המסך בגרסה די מבדרת בכיכובו של יו ג'קמן. הוא יצוד את המפלצות אחת, אחת עד שהן יעבדו יחדיו. אתם עדיין יכולים לתת לו לנצח או שהן ינצחו. אבל בכל מקרה, זה יהיה יותר הגיוני מאשר שהן פשוט ילחמו אחת בשניה כל סרט.

אבל המרכיב שיהיה הכי חשוב על מנת להחיות את היקום הזה, יהיה שינוי ז'אנר. המקור של דרקולה ופרנקשטיין לא טמון בהרפתקה או אקשן, אלא במתח ואימה. אז למה לא לתת לנו יקום אימה? קיבלנו משהו דומה ב"לזמן את הרוע" ויהיה נחמד לראות את זה עם המפלצות הקלאסיות של Universal. תשאירו את האקשן לסרטים של בחור שלבוש כמו עטלף או שלובש חליפה בצבעי ארצות הברית. תשמרו על אלמנטים של אימה ואם אתם דואגים למכירות כרטיסים אפשר להוסיף לתוך זה גם קצת אקשן.

DC

אז איך נתקן את DC? ובכן, למזלנו הרב, חברת Warner Brothers התחילה בתהליך עבורי עם ההחלטה לבטל את "ליגת הצדק" ומה שהסרט בנה ולהתרכז בסרטים בודדים קודם, שזה פתרון חכם והדרך הנכונה לעשות את זה. אבל האם אני חושב ש-DC צריכה לעשות את הסרט של הפלאש? לא.

"הפלאש" הוא אחת מדמויות הקומיקס האהובות עליי, אבל DC כבר מנסה להדביק את הפער ל-Marvel, אז למה לא, במקום לשרוף זמן על להכיר לאנשים את בארי אלן מחדש, תכירו להם את גרנט גוסטין של ה-CW?

אני לא אומר שגוסטין הוא פלאש מושלם, אבל הוא פלאש מבוסס, לדמות שלו יש חמש שנים של פיתוח ומעריצים. החברה יכולה לצרף אותו לליגה ומעריצים שממש רוצים לראות את הדרך הארוכה שלו מוזמנים לראות אותו בסדרת הטלוויזיה, מאשר לדחוס חמש שנים של סיפור ואחד האירועים הגדולים בתולדות הקומיקס, Flashpoint, לסרט של שעתיים.

זאת הבעיה של DC עדיין, החברה פשוט עושה רשימת חובה ומחליטה למחוק כל דבר מהרשימה בלי בסיס או הצדקה לסרט עצמו. המוות של סופרמן הרגיש חסר ערך בגלל שבקושי הכרנו את הסופרמן הזה, אז למה שיהיה אכפת לנו שהוא מת? לראות את באטמן נלחם בסופרמן זה אחד הרגעים הגדולים מהקומיקס (בצורה הכי מפורסמת ב-The Dark Knight Returns) ופה המניעים שלהם חסרי הגיון ואין להם בכלל היסטוריה.

אתם רוצים להביא את רגעים אלו למסך הגדול Warner Brothers ו-DC? אז תרוויחו אותם, תנו לי דמויות שאכפת לי מהם ואז אני אבוא לראות את אירוע הקומיקס שלכם. תנו את אותם הגיבורים שהתאהבתי בטלוויזיה באירוע ענק על המסך הגדול.

סיבה נוספת להשתמש בדמויות והשחקנים של סדרות אלו היא לא רק בגלל שיהיה ל-Warner Brothers יותר גיבורים עבור ליגת צדק גדולה יותר, אלא כי יהיה לגיבורי הטלוויזיה לאן לפרוש- "החץ" נכנסה לעונתה השביעית, סטיבן אמל היה אמור כבר לפרוש ממסך הטלוויזיה, אז מה דעתכם שתוכנית הפרישה של החץ הירוק, שיצר את היקום הטלוויזיוני הזה, תהיה סרטי Warner Brothers?

ככה, אתם לוקחים דמות מבוססת עם קבוצת מעריצים של שבע שנים ומעבירים אותה לשחק לצד שאר כוכבי הוליווד בסרטי הגיבורים של DC. כולם זוכים.

מילות סיום

האם הפתרונות שנתתי יפתרו את כל הבעיות של חברות אלו והיקומים שלהן? לא ממש- בשתי ההפקות יש יותר מדי מעורבויות שונות במוצר מטעם האולפנים וישנה חוסר יצירתיות משמעותית כמו שציינתי קודם ב"מומיה" וב"ליגת הצדק", שביקרתי.

אבל אני מאמין שההצעות שלי הן כיוון נכון לשתי חברות הענק שהביאו לנו חלק מהכותרים הטובים ביותר בהיסטוריית הקולנוע.

מה אתם חושבים על הצעותיי? איך אתם הייתם מתקנים את היקומים? שתפו אותנו בתגובות.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה