עולים לרגל ולוחצים פליי – סיכום כנס Game In

אינדי:

בכנס Game In היה גם פאנל שלם שהוקדש עבור מפתחים של משחקי Indie ישראליים שהציגו את המשחקים שלהם, ובין המשחקים ניתן לכלול את המשחקים הבאים:

Bad Pad – משחק פלטפורמר עם מאפיינים של פאזלים ויריות, כאשר במשחק הסיפור הוא על כפתורים של בקר משחק שקמו לתחייה, וכאשר חלק מהכפתורים נחטפו, אתם צריכים לצאת למסע כדי להציל אותם. המשחק פותח בעיקרו על ידי אבישי מזרב, שהתחיל לפתח אותו לפני כשנה, ובעתיד הוא מתכנן להוציא בנובמבר הקרוב גרסת Early Access שתכלול כ-60 אחוזים מהמשחק, כאשר בסופו של דבר המשחק אמור לצאת במאי 2017.

JMPR – משחק פלטפורמר שלוקח השראה בעיקרו ממשחקים כמו Super Meat Boy, ומטרתו היא פשוט להיות משחק מהנה, כאשר אתם עוברים שלבים משלב לשלב. המשחק פותח על ידי אותו בחור שפיתח את "חדר וחצי" לטלפונים החכמים, ומטרותיו לעתיד הן לסיים את הפיתוח של המשחק ולשווק אותו לכל הפלטפורמות האפשריות (אם יתאפשר לו).

Oliver's Chaotic Dream – משחק שפותח כדי לעזור לאנשים שסובלים מ-OCD להתמודד איתה בדרך יותר מהנה מטיפול. המשחק אמור להוות חוויה של חדר בריחה, שבו אסור בעצם לסדר שום דבר בחדר, כאשר אם אתם כן מסדרים את הדברים שם אתם מקבלים סוג של עונש. המשחק פותח על ידי עדי גונן, לוטם ריביצקי, מור מנדלבי וגיא שושן, ובעתיד הם מתכננים להוציא אותו לשוק הרחב, אך המשחק כרגע בשלבי אלפא, אז כנראה שהמשחק ימשיך להתפתח עד שהוא יגיע לסיומו.

קרדיט: שי כסיף
קרדיט: שי כסיף

Moduwar – משחק RTS מודולארי, בו אתם משחקים יצור בעולם חייזרי, והמטרה שלכם היא לפתח את היצור בכל צורה שרק תרצו, יחד עם עוד סוגים של חלקים כמו תותחים, כאשר לאחר מכן אתם תוכלו לפרק אותו לחתיכות שתוכלו לשלוט בהן, ולהיות היצור הדומיננטי יותר בעולם! המשחק פותח על ידי אלון קפלן והצוות שלו, ששאבו השראה מ-Starcraft ועוד משחקים, ועובדים עליו כבר שנה וחצי, כאשר הם מתכננים לעשות קמפיין גדול עם סיפור ושלבים, ומשהו קצת יותר קטן אך שיהיה משחק מרובה משתתפים בזמן שהתכנון הגדול הוא להפיץ אותו בפלטפורמות שונות בעוד שנה. אגב, רק שתדעו, הדמו של המשחק אמור לצאת בינואר הזה, אז יש למה לחכות.

Star Singularity – משחק עולם פתוח בחלל שמשלב אלמנטים ממשחקים כמו Star Control ו-Terarria, והמטרה שלכם היא למעשה לפתח את החללית שלכם, כאשר ניתן לשחק לבד או ב-Co-op מקומי עם בקרי משחק. המשחק פותח על ידי קובי ניסטל, רון לנגה ויניב כהנא, בזמן שהתכנון העתידי של הצוות הוא למעשה להוציא גישה מוקדמת בפברואר דרך Steam, ובסופו של דבר לשווק את המשחק.

Fort Triumph – משחק תפקידים ואסטרטגיה טקטית מבוסס תורות בסגנון XCOM עם אלמנטים של פנטזיה עם סביבות דינאמיות וגרפיקה שצוירה ביד. בזמן זה אין למשחק עלילה בדמו פעיל למרות שהעלילה אכן קיימת, מפני הדגש בו הוא כן על יצירת השלבים במשחק באופן פרוצדורלי והקווסטים, וכמו כן ליצור סביבות אינטראקטיביות עם השחקן כמו אפשרויות של שריפת יערות וזריקת אויבים למים. המשחק פותח על ידי יהלי זק-מלכין והצוות שלו שמונה 9 אנשים (כאשר 7 מהם, כולל יהלי, עובדים במשרה מלאה), והוא עבר לא מזמן את ה-Steam Greenlight אך המטרה כרגע היא לפתוח קמפיין Kickstarter באזור פברואר. התכנון של הצוות בעתיד הוא לפתח ריבוי משתתפים למשחק שתלוי בתמיכה ב-Kickstarter, שכשלושה חודשים לאחריו המשחק ייכנס ל-Steam Early Access, עם יציאה משוערת בסביבות נובמבר של השנה הבאה. למרות שהמפתחים רוצים לפתוח קמפיין ב-Kickstarter, המשחק נמצא כבר שנה וחצי במימון עצמי של הצוות, והוצג כבר במשך שנה בכנסים בינלאומיים כמו GDC ו-PAX, וצבר לאחרונה תמיכה של Indie Megabooth, שם המשחק יוצג בשנה הבאה. את המשחק נוכל לראות בעתיד ב-Steam, על ה-Xbox One ואולי ל-PlayStation 4 בשלב מסויים, אך הצוות מפתח את המשחק עם ההנחה שהשחקנים יעדיפו את הקונטרולרים מאשר המקלדת.

קרדיט: שי כסיף
קרדיט: שי כסיף

Worlds Demolisher – משחק בסגנון שובר לבנים, רק במציאות מדומה דרך שימוש ב-Gear VR, אך עם מטרה מעט שונה – במקום להרוס לבנים בשני מימדים, אתם צריכים להרוס דברים יותר גדולים (כמו ערים ועולמות) בשלושה מימדים. המשחק פותח על ידי סטודיו שנקרא Total Viz, כאשר המטרה שלהם לעתיד היא לשווק את המשחק בסוף נובמבר – אמצע דצמבר לחנות של ה-GearVR, ולאחר מכן לפתח את המשחק לפלטפורמות אחרות של מציאות מדומה.

It's Always Monday – המשחק נעשה במסגרת פרויקט גמר במכללת HIT בחולון. המפתח הוא אלון רובין ששאב את ההשראה למשחק מן החיים היומיומיים. הוא נכנס ללימודים ומצא את עצמו בבועה שהוא מתאר כ"מחוץ לחיים האמיתיים", ורוב הפעילות שעשה בתקופת הלימודים התקשרה בעיקר סביב נושא הלימודים. וכך גם במשחק שלו, אתם נכנסים לנעליו של בוב שהוא עובד במשרד ושכפול של שאר העובדים בחברה. הוא תקוע בלופ אינסופי ומחפש לשבור את השגרה שלו ולהשתחרר מהקיום הבנאלי היומיומי. המשחק יצא כבר ל-Steam Greenlight ואם תרצו לעזור תוכלו להיכנס ולהצביע בעד הוצאת המשחק לאתר Steam.

Stay – המפתחים, גיא שושן, אריה לייבוביץ' ויעל ברון עשו משהו שלא הרבה עושים. הם רצו להעביר חוויה אחרת משאר המשחקים, משהו יותר רגשי, משחק שיעביר את השחקן חוויה מעצימה וחד פעמית. כך התחיל להתגבש הרעיון של המשחק שבו יש דמות בודדה שמחפשת להפיג את הבדידות שלה ובמהלך המשחק הדמות מוצאת לעצמה פרטנר וחווה איתה כמה רגעים של אושר עילאי. זמן המשחק הוא כ-5 דקות וזה כדי להדגיש את העוצמה של החוויה הזו ואת העובדה שהרגשות שיעלו הם חד פעמיות. המשחק פותח במסגרת פרויקט במכללת שנקר אז לצערנו המשחק לא יעלה לקהל הרחב אבל גיא מרגיע ואומר שמי שמעוניין בהחלט יוכל לקבל לינק למשחק.

קרדיט: שי כסיף
קרדיט: שי כסיף

Warriors: Rise to Glory – מקור ההשראה למשחק זה היה Swords and Sandals 2 שצוות המפתחים Gavra Games, מאוד אהבו. במשחק השחקן מגלם לוחם שמתחיל מהתחתית. הוא מטפס לעבר התהילה דרך קרבות מבוססי תורים לפי דרגת קושי עולה ותוך כדי המשחק תרוויחו נקודות יכולת, שריונות ונשקים חדשים שיוכלו לפתח את הדמות ולשדרג אותה. את המשחק הצוות מוציא לאתר Steam ב-Early Access, וכמובן שהוא יעבור עוד עדכונים עד למצב המוגמר שלו. הם גם רוצים להוציא את המשחק לפלטפורמות אחרות כגון מובייל וקונסולות כך שאתם תשמעו מהם עוד בעתיד. עדיין אין אפשרות להוריד את המשחק אבל הצוות ממליץ להירשם באתר ולעקוב אחרי עדכונים בעמוד הפייסבוק של המשחק.

Buck – לגל כפיר, המפתח הראשי של המשחק, היה כלב מגיל שבע שחי איתו 17 שנים ושמו באק, וממנו התחיל כל המשחק. גל מתכנן את המשחק מגיל 12, כאשר כלבו האהוב באק הוא הדמות הראשית. כמובן שהמשחק השתנה מהתכנון המקורי שלו וגל אמר כי ברגע שבאק נפטר המשחק הפך להיות יותר רציני. המשחק הוא מסוג 2D side scroller עם אלמנטים של hardcore, rpg וכולל בתוכו דיאלוגים, עיצוב נשקים ועוד. האווירה מאוד אפלה, באק מחפש את חברה שלו בלי לדעת מה קרה לה ומגלה עולם אפל והרוס, הוא לא מכיר את הסביבה, את האנשים ולא יודע מה קרה. השחקן נכנס למשחק בדיוק כמו באק, בחוסר וודאות ובמקום זר לחלוטין, ובמהלך המשחק השחקן צריך לחבר את חתיכות הפאזל ולהבין מה קרה. את גרסת הדמו של המשחק תוכלו למצוא בחינם באתר Steam. בפברואר המשחק יגיע ל-Early Access וביולי 2017 המשחק יושק למחשב ולקונסולות Xbox One ו-PS4. בקיצור, שווה לעקוב.

Inunav  משחק פלטפורמה אינדי בו אנחנו משחקים Inunav קטן (דמות שמשלבת בין ארנב לאינוייט, העם שגר באלסקה) שעובר את תהליך ההתפתחות שלו ביער, מתחיל לקבל את כוחות הקסם שלו ובעצם עובר מסע בעולם הקסום של המשחק. המשחק משלב גם מאפיינים של גידול גינה אותה השחקנים יוכלו לפתח ולגדל בה דברים שונים שהם מוצאים ביער. המשחק כרגע נמצא במצב של אב-טיפוס והתוכניות העתידיות של המפתחים הן להצליח להשיג מימון כדי לפתח אותו יותר לעומק בכל שעות היום ולא רק בשעות הקטנות של הלילה.

קרדיט: שי כסיף
קרדיט: שי כסיף

כמו כן, היו משחקי Indie ישראליים אחרים שכבר יצאו ברובם או בחלקם, תפסו תאוצה, ועכשיו הם כבר מוכרים ומתפתחים יותר ויותר, כמו:

Judgment: Apocalypse Survival Simulation – משחק אסטרטגיה בזמן אמת שמשלב איתו מאפיינים של משחק זומבים הישרדותי בו אתם צריכים לשרוד אפוקליפסה של שדים שפולשים לעולם שלכם, לבנות מחנה ולדאוג לאנשים בוא. המשחק נמצא כרגע ב-Early Access ב-Steam ומתוכנן להשתחרר בגרסתו המלאה בפבואר-מרץ 2017.

The Splitting – משחק הרפתקאות מבוסס סיפור, כאשר הדמות הראשית מגלה שאין לה השתקפות למראה, ושהיא יכולה להיכנס לעולם אחר לגמרי, שנקרא העולם ההפוך. בזמן שהיא עוברת מסע בעולם הזה כדי לחפש את ההשתקפות שלה, הדמות מגלה יותר ויותר על הבעיה שלה. המשחק פותח על ידי סתיו גולדשטיין ואסף הלוי, ואתם כבר יכולים למצוא את שני פרקיו הראשונים באינטרנט, כאשר התכנון הוא להוציא עוד שלושה פרקים, ולהשיק את המשחק לטלפונים החכמים.

img_7285

League of Guessing – משחק שמיועד לשחקני League of Legends, ומטרתכם בו היא למעשה לנחש לפי היכולות של הדמות מי היא, וכמו כן לנחש את השמות המלאים של הסקינים שיש לדמויות. המשחק פותח על ידי Pinchpoint Inc, כאשר המטרה שלהם בעתיד היא להוציא את המשחק ל-Steam (ששם המשחק כבר עבר Greenlight), מלבד פלטפורמת הטלפונים החכמים שבה המשחק כבר קיים כבר שנה, ואתם יכולים להוריד אותו ב-Android וב-iOS.

Transporter Flight Simulator – משחק הדמיית טיסה, שמטרתכם בו היא להעביר את הנוסעים במטוס ממדינה למדינה בבטחה, כאשר אתם פותחים שדות תעופה חדשים ככל שאתם מתקדמים. המשחק פותח על ידי Toplight Gaming, שרצו במשחק הזה לעשות משחק הדמיית טיסה שהרעיון שלו הוא פשטות, כאשר התכנון שלהם לעתיד הוא ליצור משחקים שיגרמו לאנשים ליהנות מהם.

dsc_0273

Monstre de Coiffure – סלון איפור למפלצות בניחוח צרפתי שהכינו האחים מתי ואיתמר ארנסט יחד עם יותם פריד. על המשחק הם עבדו שלושה ימים יחד עם ג'ייסון לורד שהיה אחראי על המוזיקה והכל בשביל תחרות עולמית בשם Ludumdare למשחקים עצמאיים, שם הם זכו במקום הרביעי ויותר מזה, הם אמרו שיוטיוברים גדולים מכל העולם שיחקו במשחק שלהם ומאוד נהנו! המשחק מתרכז במשחקיות בסגנון Dress-Up רק שהמפתחים רצו לקחת את הקונספט לשלב הבא והוסיפו ניקוד, טיימר ובהמשך הם רוצים להוסיף עלילה למשחק, עולם ודמויות קבועות. המשחק נמצא באתר שלהם ואתם יכולים לשחק בו דרך המחשב וגם זמין להורדה בחינם בכל המכשירים הניידים.

תודה רבה וענקית לכתבינו רפאל יקותיאל, שי כסיף, אופק שילינגר ואור כהן שכתבו את הסיכום הגדול הזה יחדיו!

אחרי שסיכמנו את כל המשחקים, החומרה, והדברים החשובים ביותר לכל באי הכנס, הגיע הזמן לעבור לכל מה שהיה מסביב, שגרם לאווירת המשחק המדהימה שראינו בכנס!

אודות לידור כלפון

בן 20, עורך גיימינג ראשי באתר. משתדל לשחק בהכל מהכל ובעיקר בכל מה שקשור למחשב האישי ול-Nintendo. לא יכול בלי טיפת YouTube על הבוקר וחי בעולם הגיימינג והחומרה כמעט כל חיי.

2 תגובות

  1. כתבה מעולה, הצלחתם לגרום למי שלא היה שם להבין איך זה הרגיש ולרצות להגיע לכנס הבא!

  2. סיקור מושלם. תותחים.

השאר\י תגובה