Operation Warcade VR ממציא את חווית הארקייד מחדש – סיקור המשחק

סיקור המשחק Operation Warcade נעשה על ה-PSVR ול-HTC VIVE

Operation Warcade שוחרר ביוני 2017 ל-HTC VIVE ול-Oculus Rift וב-11 לאפריל השנה גם ל-PlayStation VR.

לפני מספר שנים, הרבה לפני עידן המחשבים האישיים המודרניים והקונסולות הביתיות כמו ה-Xbox וה-PlayStation, חובבי המשחקים היו מארגנים את החבר'ה ליציאה למתחם משחקים שנקרא 'ארקייד' שם יכלו לשחק במכונות משחק שונות כדי להתחרות ולנסות להגיע לראש טבלת הניקוד.

Operation Warcade הוא משחק פעולה שונה ומיוחד במינו אשר מנסה להחזיר אותנו למשחקי הארקייד הנוסטלגיים של שנות ה-80, כאשר הכל מתבצע כמובן במציאות מדומה.

להישאב לתוך המסך – פשוטו כמשמעו

כאשר צללתי לראשונה למשחק נדהמתי מהעיצוב המדהים שלו, המשחק מכניס אתכם לאווירה של "מתחמי הארקייד של העבר", אתם נכנסים לתוך מתחם ארקייד ולפניכם שתי מכונות ואליהן מחוברים עוזי-תת מקלע 9 מ"מ וירטואלי אותם תרימו ותירו על המסך כדי להתחיל לשחק, מכונה אחת מוגדרת 'קלאסית' והאחרת 'עמוקה' (על הראשונה אסביר מיד ועל השניה תבינו עם התקדמות הסקירה).

המכונה ה'קלאסית' תאפשר לכם לשחק במכונת ארקייד ממש כמו פעם, קחו את העוזי ותירו על אויבים מול מסך מכונת הארקייד, כאשר המשחק תלת-מימדי, לעומת המשחקים הדו-מימדיים של פעם. תת-המקלע עושה עבודה טובה ויכול לחסל כל דבר שזז החל מטנקים, מסוקים, חיילים משוריינים ועד לרחפנים. כוונת לייזר עוזרת לכם לכוון ומחסנית כמעט אין סופית תמנע מכם דאגות בכל הנוגע לתחמושת.

עם תת-המקלע ביד אחת, ביד השניה יש לכם רימון, וכאן מתחיל הכיף האמיתי – כי אתם יכולים לזרוק את הרימון לתוך המסך ולצפות בו נופל לתוך עולם המשחק ומפוצץ כל דבר החל מאויבים ועד לבניינים וכלי רכב. זהו רמז קטן לדברים נוספים שיבואו בהמשך.

תוך כדי חיסול האויבים דרך השלבים השונים, תוכלו לזהות מגוון של פריטים מיוחדים שתוכלו לירות עליכם כדי להפעיל אותם באופן מיידי או לאסוף אותם למלאי שלכם ובהמשך לשדרג את הארסנל שלכם. זה כולל רימונים מיוחדים שמתפוצצים בדרכים מוזרות ונפלאות, כלי נשק אחרים כמו גם האפשרות לאחוז בשני רובי תת-מקלע במקביל כדי ממש להרגיש כמו בסרטי רמבו.

הדבר האולטימטיבי – נקודות עומק שיכניסו אתכם ממש לתוך המשחק האמיתי

לאורך כל שלב יש כמה "נקודות טבילה\עומק" מפוזרות וכאשר תירו בהן תצללו ממש לתוך עומק המשחק (תרתי משמע).

לפתע תמצאו את עצמכם באזור מלחמה, נלחמים באויבים בטווח הרבה יותר קרוב. תוכלו גם למצוא יכולות מיוחדות המופעלות באופן זמני, בין אם זה נשק חדש או שימוש בכלי רכב.

לפעמים תימשכו לתוך מושב של מטוס קרב, מסוק או טנק ותקבלו את היכולת לטוס, לירות או לנסוע בדרך שלכם מנקודת מבט בגוף ראשון, חוויה מטורפת להפליא שתגרום לכם לרצות להמשיך ולשחק.

בפעמים אחרות יהיה לכם נשק חדש בידיים – רובה צלפים, רובה ציד, סכיני קומנדו, חץ וקשת עם חצי נפץ, ואפילו רובה כח-כבידה! (מישהו אמר Half Life? עוד על זה בהמשך) כדי להתמודד עם גלי האויבים.

נקודות ה"טבילה\עומק" האלו היו הלם פתאומי עבורי כשהתחלתי לשחק, אבל זה פשוט אדיר, הדבר הזה מוסיף דינמיקה חזקה למשחק, עד שמתחילים להתרגל לסגנון של יריה דרך מסך הארקייד עם תוספת התלת מימד, אתה פתאום נדחק לפרספקטיבה של גוף ראשון במאבק מטורף על חייך.

נקודות ה"טבילה\עומק" פועלות על בסיס זמן או נזק. אם הזמן אזל או פגעו בכם יותר מדי אתם חוזרים להיות מול מכונת הארקייד. אבל הקפיצה הזאת בין שני סגנונות המשחק הוא באמת מעניין מאוד ומהנה ביותר.

באיזה מצב משחק לבחור?

שתי המכונות מציעות חוויות שונות בהתאם למצב שבו תרצו לשחק, ולמרות ששניהן משתמשות באותה רמת עיצוב ומפות, המשחק שונה במקצת וכעת אסביר:

המכונה 'הקלאסית' מציעה את חווית המשחק שתארתי קודם – אתם יורים לתוך המסך ומדי פעם מקבלים משיכת 'עומק' לתוך המשחק עבור ניקוד.

יש גם אופציה של מצב 'תלת מימד' בו מתווסף אלמנט תלת מימדי חזותי למסך הארקייד, הדמויות ואובייקטים בתוך מכונת הארקייד יקבלו היבט תלת מימדי מעט משופר ומתוחכם מעבר לקיום הוירטואלי שלכם. המצב הזה קשה ומאתגר בדיוק כמו בארקדיות של פעם, אשר היו מאוד קשות בכוונה כדי לגרום לשחקנים להמשיך לשחק (ולבזבז את הכסף שלהם), המצב מאתגר ומהנה מאוד.

המצב הלקאסי גם שומר על הנישה המסורתית ומרגישים את זה, קרדיטים הם למעשה החיים שלכם, וכאשר תספגו נזק תאבדו קרדיטים. תאבדו יותר מדי קרדיטים והמשחק נגמר ותצטרכו להתחיל שוב מהתחלה.

המכונה 'העמוקה' היא היכן שהכיף האמיתי מתחיל, כי המשחק פועל בצורה מעט שונה – כמו המצאה מחדש של הארקיידים עבור העידן המודרני. כאשר אתם מתחילים לשחק אתם ממש נמשכים לתוך עומק מכונת הארקייד ואתם פתאום במה שניתן לתאר כחדר קולנוע עצום כדי להתאים את האווירה. החוויה לפתע הופכת להרבה יותר עמוקה ואינטנסיבית. המשחק עדיין אותו משחק – עם אותם אויבים ואותן נקודות טבילה ואיסוף שלל, אבל הכל גדול יותר, וטוב הרבה יותר.

בעוד הגרסא ה'קלאסית' מתייחסת לקרדיטים כחיים שלכם (כמו משחק ארקייד קלאסי), והשלבים נשענים על חווית משחק פשוטה של 'סיים שלב,המשך לשלב הבא' הגרסא ה'עמוקה' לוקחת את זה כמה צעדים קדימה ויש בה מערכת דירוג, אתגרים ומשימות (Achievements, Challenges) ועוד. אתם תרגישו בלתי מנוצחים כיוון שהקרדיטים כאן אין סופיים ואתם יכולים להמשיך ולשחק גם כאשר יהרגו אתכם.

הבדל נוסף בגרסאת ה'עומק' הוא שאתם מחויבים לסיים משימות ואתגרים מסוימים כדי להתקדם בשלבים במשחק.
ישנן 3 'משימות' בכל שלב כאשר כל משימה נותנת לכם 'כוכב' אשר יאפשר לכם לרכוש שדרוגים ולפתוח משימות ושלבים חדשים.

דברים קטנים עושים הבדל גדול

כאשר אתם צוללים לתוך עומק המשחק בגרסאת ה'עומק' אתם יכולים להסתובב (אם לא יורים עליכם) ולראות את המסך הענק והמסיבי מאחוריכם ואת הייצוג הוירטואלי של הדמות שלכם מסתכלת עליכם, ראייה מוזרה של העולם הוירטואלי שאתם עוסקים בו, דבר משעשע וביזארי למדי.

מהדורת ה'טבילה' מציעה חוויה מעורבת הרבה יותר עם משימות ואתגרים כמו – שחרור אסירים מכלובים, בצליפה בראשי האויבים או חיסול שלהם עם רימון בלבד הם חלק מהמשימות שתקבלו על מנת להרוויח כוכבים לסיום כל משימה.

כל סיום שלב גם מקנה לכם נקודות, את הנקודות האלו תרוויחו ע"י צליפה בראשי האויבים, חיסול שורה של אויבים ברצף, או פשוט חיסול כל מה שזז ועוד, הנקודות האלו הופכות לפרסים כאשר אתם משיגים את הדירוג הבא כיוון שמערכת הדירוג לא רק פותחת לכם נשקים חדשים, שדרוגים ויכולות מיוחדות אלה גם רמות משחק חדשות ושלבים חדשים.

נכון לרגע זה יש בסך הכל 108 משימות ומעל 36 רמות קושי במשחק, ובזכות מערכת הדירוג תוכלו להמשיך ולשחק באותם שלבים מספר רב של פעמים כדי לקבל מספיק נקודות כדי לשחרר את השלב הבא מנעילה או כדי לקבל שדרוגים. חלק מן המשימות משוחזרות על אותן רמות, אך עם מטרות ומשימות שונות ונקודות 'טבילה' חדשות.

כפי שאתם יכולים לדמיין, יש ערימות של תוכן בשני מצבי המשחק והוא דינאמי מאוד ויגרום לכם לחזור ולשחק.

איזכור מקרי או מכוון?

Operation Warcade מציע הרבה יותר מחוויית גיימינג (במציאות מדומה) בלתי נשכחת. עם עיצוב נהדר ומשחקיות מצוינת הוא מציע גם אזכור מעניין ומיוחד שאני בטוח שיעלה חיוך על פני כל גיימר זקן – ואני כמובן מדבר על רובה כח הכבידה מ-Half Life 2 אשר הוכנס גם הוא למשחק באופן מפתיע ומגניב למדי. הרובה מאפשר לכם לתפוס חפצים בתוך המפה ולזרוק אותם למרחקים במהירות מהנה למדי. השתמשו בו כדי לתפוס חיילים בשדה הקרב ולהשליך אותם על פני הנוף כמו בובות סמרטוט או לתפוס כלי רכב ולהשליך אותם לתוך נחילי בסיסי האויב כמו כדורי באולינג, כיף טהור.

גראפיקה

הגראפיקה במשחק מרשימה למדי, דברים מסוימים כמו השחקנים במתחם הארקייד לא מציאותיים למדי ודי סטטים אבל הם לא המיקוד העיקרי של המשחק.
האלמנטים החזותיים במשחק גם הם מרשימים בשני מצבי המשחק ובעיקר בנקודות העומק כאשר תיכנסו לתוך המשחק במבט ראשון. החוויה הכוללת היא פנטסטית.
לפניכם יעמדו הגדרות גראפיות לשליטה מתוך המשחק ותוכלו להתאים אותן לצרכי המחשב שלכם.

חשוב לי לציין שהמשחק בגרסאת ה-PlayStation VR סובל כמובן מהבעיות הרגילות של גראפיקה נחותה בהרבה מגרסאות המחשב האישי ותכונות מעקב נחותות בהרבה (בכל זאת אתם משתמשים בטכנולוגיה ישנה עם מצלמת הPlayStation ושלטי Move) אבל החוויה כלכך חזקה ומיוחדת שלדעתי, אסור לכם לוותר עליה גם בגרסאת ה-PSVR.

לסיכום– Operation Warcade הוא אחד המשחקים הכי מקוריים ומהנים שיצא לי לשחק בהם במציאות מדומה. הוא חכם ושנון ויש בו ערך נוסטלגי שמחמם את הלב, וגם אזכור שיעלה חיוך לכל מי שקורה לעצמו גיימר.

המשחק מגוון במשימות, שדרוגים, מערכת דירוג וניקוד ושפע הזדמנויות לקבל שעות על גבי שעות של הנאה.

*בונוס נוסף למשחק הוא התמיכה ברובה ה-PP-Gun וה-Hyperkin באמצעות חיישן ה-Tracker של HTC שמוסיף אלמנט מוחשי נוסף למשחק הכבר מדהים הזה.

מעוניינים במשחק לאירוע שלכם? 'העולם הוירטואלי' מפעיל חוויות מציאות מדומה לאירועים! לפרטים: www.virtualworld.co.il טל'-0504735888

Operation Warcade

אווירה - 9.5
משחקיות - 9.5
גרפיקה - 8
סאונד - 9.5

9.1

מעולה

אחד המשחקים הכי מקוריים ומהנים שיצא לי לשחק בהם במציאות מדומה. הוא חכם ושנון ויש בו ערך נוסטלגי שמחמם את הלב, וגם אזכור שיעלה חיוך לכל גיימר ותיק.

User Rating: Be the first one !

אודות אורן בן יעקב

מנכ"ל ב-'העולם הוירטואלי מציאות מדומה' www.virtualworld.co.il טל'-0504735888 [email protected]

השאר\י תגובה