דארק אבל לא סולס – ביקורת המשחק Remnant from the Ashes: The Complete Edition

זכיתי לחוות את משחק התפקידים Remnant from the Ashes בגרסה המלאה עם כל ההרחבות, האם המשחק האפל ראוי לתשומת ליבכם? המשיכו לקרוא וגלו

בתור גיימר, פיתחתי בשנים האחרונות חיבה למשחקים מאתגרים, בעיקר סדרת משחקי Dark Souls של From Software, אז כששמעתי על משחק אינדי שרבים אמרו שהוא דארק סולס רק עם רובים בשם Remnant from the Ashes, ציפיתי בקוצר רוח לנסות אותו. לא התאכזבתי אבל לא מדובר במשחק סולס לדעתי. 

בעיניי Dark Souls מכיל מספר מרכיבים קריטיים שהרבה משחקים אוהבים לאמץ, כמו רמת קושי מוגזמת, קרבות מסוכנים שדורשים ללמוד תנועת היריב, נקודות מנוחה, שלבים משולבים ובנויים נהדר ואם תמותו תאבדו חצי מהניסיון ויישאר קבר מאחור, ולכן לא ראיתי את Remnant from the Ashes בתור משחק כזה כי הוא מכיל אולי רק 2 מאפיינים ממשחקים מסוג זה, משחקים כמו The Surge ו-Nioh יותר מתאימים לתיאור זה.

אז מה כן יש ב-Remnant from the Ashes? ובכן, אתם מגלמים מישהו (אחרי שעיצבם את הדמות) שמנסה לעצור רוע שמחסל את עולמכם בשם הרקב. אתם מגיעים למרכז ניצולים, שבו נעשו ניסויים לגילוי מקור הרוע, בדרככם למגדלור מיסתורי, שם תוכלו להציל את העולם. אתם בוחרים להיות סוג לוחם אחד מתוך שלושה סוגים בתחילת המשחק, מקבלים ציוד ויוצאים לגלות את העולם באמצעות קריסטלים שמשגרים אתכם בין אזור לאזור. 

אתם מאובזרים בשריון, שני רובים ונשק ידני כמו פטיש או חרב. בזמן שזה כיף להכות את האויבים שלכם, רוב האקשן והמשחקיות מגיעים מהרובים שלכם אותם תוכלו לשדרג או להחליף, ולאבזר עם מודים שייתנו לכם יכולות מיוחדות לחסל את המפלצות בהן תלחמו כמו חיישנות משופרת או זימון צמח שיגן עליכם בקרב. הגיבור שלכם כמו כן, מאובזר בפריטים שונים שיעזרו לו בקרבות נגד יצורים עם התקפות קרינה או אש, והוא מצויד בכל עת עם מספר לבבות דרקון שמאפשרים לו להתרפא שמתחדשים בכל מנוחה בקריסטלים (כן, כמו ב-Dark Souls). עם מספיק נקודות ניסיון תוכלו לשדרג את היכולות שלכם ותמיד יהיה לכם מספיק כסף לקנות אביזרי ריפוי נוספים ושיקויי חיזוק, הקרב עצמו מאוד מהנה ויש פה צורך ביכולת לשלב בין התחמקות לירי ולהצליח לירות באויבים בנקודות התורפה שלהם. 

כשראיתי רובה צלפים בחנות של אחד הניצולים, חשבתי שאין מצב שיעבוד פה רובה צלפים אבל המשחק בכללי, ובפרט המיקומים בהם תבקרו, מאוד מאפשרים סגנונות לחימה שונים, כולל צליפה באויבים, וזה מראה שהמפתחים לא רק זרקו דברים אל תוך המשחק כדי שיהיה משהו, יש פה הרבה מחשבה מושקעת. 

מה שכן, עדיין ישנם רגעים שהתנועתיות והירי טיפה מגושמים ולא תמיד מה שאני מתכנן לעשות קורה, כמו לקפוץ דרך חלון או לתפוס מחסה. אלו מאפיינים שבהם נתקלים בכל משחק אינדי ולמזלי, אלו לא בעיות שפוגעות יותר מדי בחוויה הכללית.

כשהתחלתי את המשחק, חוויתי את השלבים הראשונים ושמעתי את הסיפור וקצת נרתעתי שמדובר אולי בסיפור קטן במקום קטן, פחדתי שמדובר במשחק משעמם וחזרתי עם אזור אחד. לשמחתי הרבה, כשהעולם נפתח ואתם מגיעים למבוך שמוביל אתכם לעולמות מקבילים בהם גם הרקב נמצא, זה נותן לכם להגיע למקומות חדשים שמעוצבים נהדר עם אויבים ייחודיים והרבה רקע מעניין. כמו בביצה החדשה שזמינה כאחת מההרחבות של המשחק, אזור מאוד יפה שנראה כמו שילוב בין אוואטר לאנדור ממלחמת הכוכבים, עם אויבים מעוצבים טוב ובוסים מגניבים. 

אז כן, זה מרכיב נוסף שאנשים ימצאו זהה לז'אנר הסולס, ישנם בוסים מגניבים אבל לא הייתי אומר שהם מורכבים או קשים באותה הרמה. הם לא קלים רצח, אבל מצאתי אותם מאתגרים רק במידה מעטה. גם אם כן תמותו, אתם לא מאבדים חצי מנקודות הניסיון שלכם, אתם פשוט חוזרים לנקודת השמירה האחרונה עם כל הציוד שלכם. בכל מקרה, הבוסים אחד השיאים של המשחק וגורמים לכם לרצות לראות עוד מהעולמות האלו ומהאויבים שמאכלסים אותם, בעיקר עם סודות חבויים בכל עולם שמובילים לנשקים ופריטים נדירים.

זה פשוט מרגיש יקום מאוד מעניין ואפל שכיף לחקור אותו, הוא אולי לא בנוי בצורה מורכבת עם שלבים מורכבים שמתחברים אחד לשני בצורה חלקה, אבל זה עדיין עולם מעניין עם הרבה מיסתורין. כך גם בהרחבת ההמשך Subject 2923 שממשיכה את המסע של גיבורכם לחסל את הרקב במחלקה הראשונה של בסיס הניצולים אחרי סיום המשחק, במטרה לגלות אולי את מקור הרוע. ההרחבה כוללת כמובן עוד בוסים ועוד אזורים מגניבים כמו חווה נטושה מלאה באויבים אפלים או שממה מושלגת עם מפלצות ענק, וזו תוספת טובה לאנשים שצמאים לעוד. 

כל המקומות האלו והאויבים שמאכלסים אותם מעוצבים נהדר בגרפיקה לא רעה בכלל, בעיקר עבור משחק אינדי. אם כי, ישנן אנימציות טיפה נוקשות והשפתיים לא מתאימות למה שנאמר. למרות זאת, אפקטי הקול בקרב והדיבוב של הדמות שלכם והדמויות מצוינים. כל זה לצלילי פס קול נהדר שבולע אתכם בעולם המשחק. 

חוץ ממצב הסיפור, המשחק נותן לכם אפשרות לחקור כל מקום בנפרד במקרה ואתם פשוט רוצים רק כיף, בלי כל הסיפור, במצב שנקרא Adventure Mode. אלו שמחפשים אתגר קשה יותר יכולים לנסות את מצב ההישרדות החדש שמאפשר לכם להלחם בגלים של אויבים ולנסות לשרוד כמה שיותר זמן כשאתם קונים פריטים חדשים בכל סיבוב עם נקודות שהרווחתם. כמו כן, כל מצב, כולל מצב הסיפור, כולל אפשרות קושי לאלו שבאמת מחפשים את אתגר הדארק סולס שהם מחפשים. ובמקרה ואתם מתקשים, מוזמנים לצרף שחקן נוסף לעולמכם ברשת, המשחק בנוי נהדר לעבודת צוות וזו חוויה מאוד מהנה, וטיפה מאתגרת. 

הסיבה שדיברתי כל כך הרבה על ההשוואה שאנשים אוהבים לעשות ל-Remnant From the Ashes למשחקי From Software זה בגלל שאני חושב שזה לא עושה צדק עם המשחק, ושחקנים שלא נמשכים למשחקים המענישים של התת ז'אנר עלולים לפספס פה משחק מצוין עם אלמנטים שהם מחפשים במשחקים שלהם. Remnant from the Ashes כולל אלמנטים נהדרים משלו אפילו שהוא כן מקבל השראה ממשחקי סולס ומשחקים אחרים אבל הוא עומד בפני עצמו בתור משחק נהדר בז'אנר האקשן. 

Remnant from the Ashes הוא משחק יריות בגוף שלישי מצוין, תודות למכניקות קרב נהדרות, עולם מעניין ואפל, אויבים מעוצבים ומאתגרים ופס קול יוצא מן הכלל. 

שחקנים שמחפשים משחק יריות בשביל הכיף או בשביל האתגר, מוזמנים לנסות את ה-Complete Edition של המשחק, הוא ללא ספק עבור כל מי שאוהב משחקי אקשן-תפקידים, לא רק שחקני Dark Souls. 

Remnant from the Ashes

ציון סופי - 9

9

מעולה

משחק יריות מאתגר וכייפי ביקום אפל ומעניין, מומלץ לכולם.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה