סיקור המשחק: God of War III

God of War III

 

 


"God of War III" הינו משחק פעולה מגוף שלישי, אשר ממשיך את עלילת המשחקים הקודמים שלו בסדרת המשחקים המפורסמת "God of War". כמה חודשים לאחר יציאתו של המשחק "God of War II" אשר זכה להצלחה רבה בארץ ובעולם כולו, החלו המפתחים של המשחק בפיתוח המשחק החדש בסדרה. בדומה למשחקים הקודמים בסדרת המשחקים God of War, כלי הנשק במשחק החדש יכללו את "הלהבים של אתנה", "הסכינים של הגלות", "הלהב של האולימפוס" ואת "הקשת של אפולו". בנוסף לכלי המלחמה הללו, הוסיפו המפתחים את ה-"Cestus", שהן זוג כפפות אגרוף בצורת ראשי אריה. ה-"Cestus" יאפשרו לשחקן יכולת לחימה אגרסיבית במיוחד שתבוא ליידי ביטוי באמצעות ריסוק סלעים ושבירת המגנים של האוייבים השונים בעת הקרב. בנוסף לכלי לחימה זה, הוסיפו המפתחים אפשרויות לחימה משולבת (Combos) רבות יותר ומציאותיות יותר אשר יעניקו לשחקן תחושת לחימה מהנה, מגוונת ואף רחבה יותר.

המשחק השלישי יצא ב-16 במרץ 2010, וזכה לתשבוחות רבות מאוד. אתרי הביקורות IGN, ‏Gamespot ו-Eurogamer העניקו למשחק ציון של 9.3, 9 ו-9 מתוך 10,עם ציון ממוצע של 92% מאתרי הביקורות Metacritic (בהתבסס על 101 ביקורות) ו-GameRankings (בהתבסס על 71 ביקורות).

 

שם המשחק: God of War III.
ז'אנר: פעולה.
מפתחים ומשווקים: Santa Monica Studio ,Capcom ו-Sony.
תאריך יציאה: מרץ 2010.
קונסולה: PlayStation 3.

 [sam id="1" codes="true"] 

 

 

המשחק מתחיל בנקודה שבה הסתיים המשחק השני. קרייטוס עולה להר אולימפוס עם גאיה והטיטאנים כדי להביס את זאוס ולסיים בזאת את השלטון של האלים. קרייטוס נלחם נגד צבא אלמתים שנשלח על ידי הרקולס ומותקף על ידי היפוקוסמוס – מפלצת של פוסידון שנראית כהכלאה בין סוס לסרטן. קרייטוס מניס אותו ומשוגר מהזרוע של גאיה להר אולימפוס. הוא מגיע לקבר של אל המלחמה הקודם, ארס, שם הוא פוגש את המפלצת בשנית, אותה הוא מביס סופית. קרייטוס מגלה שהמפלצת היא חלק מאווטאר שנוצר על ידי פוסידון, והוא משחרר את פוסידון מהאווטאר ומביס אותו. כאשר פוסידון מת, גופתו מתמוססת למים והים מציף את היבשה. קרייטוס עולה על היד של גאיה אשר מטפסת במעלה האולימפוס. הוא מגיע אל זאוס ואומר לו שהוא לא יראה את סוף היום הזה. זאוס מגיב על ידי ניפוץ היד של גאיה בעזרת קליע ברק עוצמתי.

 

גאיה נופלת מהאולימפוס, אך נפילתה נבלמת. קרייטוס מחליק ונופל אל העולם התחתון, היישר אל נהר הסטיקס, שם רפאים גוזלים את תמצית החיים והכוחות ממנו בדומה למצב בו קרייטוס העביר את כל כוחותיו ללהב של האולימפוס בתחילת המשחק השני. קרייטוס מגיע לחוף מבטחים ופוגש ברוח הרפאים של אתנה, שמודיעה לו שרק אם יחסל את זאוס יוכל לנוח ולאחר שאיבד את להבי אולימפוס מעניקה לו את "להבי הגלות". מסעו של קרייטוס להרוג את זאוס מוביל אותו בתחילה לממלכתו של האדס במעמקי האדמה, שם הוא נתקל בפריתאוס, מאהבה בן התמותה של פרספונה, שמפציר בו לשחררו בתמורה לקשת שלו. קרייטוס הורג אותו בעזרתקרברוס ולוקח את הקשת שלו שמתגלה כקשת של אפולו, המסוגלת לירות מטחי אש. הוא מגיע אל שלושת השופטים של העולם התחתון, שמודיעים לו שהוא עדיין אינו מוכן להכנס בשערם. קרייטוס עושה את דרכו לאל הנפחות והאש הפייסטוס, אשר הוגלה מאולימפוס ואומר לו שאין לו סיכוי לנצח את האדס.

 

 [sam id="1" codes="true"] 

 

נשקיו/קסמיו של קרייטוס(גיבור המשחק)

כלי נשק

  • להבי הגלות (Blades of Exile) – צמד חרבות המחוברות בשלשלאות לקרייטוס, שניתן לו בתחילת המשחק ע"י אתנה לאחר שנשקו הקודם, להבי אתנה, הושמדו בנפילתו לנהר סטיקס.
  • הטופרים של האדס (Claws of Hades) – צמד ווים מעוקלים המחוברים לשלשלאות ברזל, אותם השיג קרייטוס לאחר שהרג את אל השאול האדס. ספוגים בכוחו של האל, המאפשר את נטילת נשמותיהם של אויביו.
  • כפפות הקרב מנמאה (Nemean Cestus) – צמד כפפות קרב גדולות, שחושלו כדי לדמות ראשי אריות, המגבירות את כוחו של הלובש אותן. ניתן במקור להרקולס לאחר ששחט את האריה מנמאה. נלקחים מהרקולס על ידי קרייטוס במהלך הקרב ביניהם. הם הנשק היחיד המסוגל לשבור אבני אוניקס גדולות בצורתם של מגינים, שריון וקירות.
  • השוט של נמסיס (Nemesis Whip) – צמד שלשלאות שבסוף כל אחד מהם שלושה פגיונות דמויי טופרים. חושל בידי הפייסטוס וניתן לקרייטוס לאחר שהביא לו את אבן אומפאלוס. באפשרות השוט ליצור כוח חשמלי המחשמל את אויביו.

קסם

  • צבא ספרטה (Army of Sparta) – קסם מיוחד של להבי הגלות, המזמן את צבא ספרטה שיוצר מגנים, חרבות וחצים מסביב לקרייטוס.
  • זימון נשמות (Soul Summon) – קסם מיוחד של טופרי האדס. זימון נשמותיהם של יצורים מתים כמו קרברוס וכימרה שילחמו לצד השחקן.
  • השאגה מנמאה (Nemean Roar) – קסם מיוחד של כפפות הקרב מנמאה, נעיצת הכפפות באדמה יוצרת גל הדף הרסני.
  • זעמו של נמסיס (Nemesis Rage) – קסם מיוחד של השוט של נמסיס, מכת חשמל היקפית ורבת עוצמה.
 
 
הפייסטוס מוסיף ומספר לו כיצד הגיע לגיהנום וגם על הלהבה של אולימפוס ועל הכוח החזק שלה. קרייטוס מוצא פסל שדרכו משופד הלהב של האולימפוס. דרך הפסל מופיעה דמות אשר מציגה עצמה כפנדורה. היא מבקשת מקרייטוס שיבוא להצילה. קרייטוס מגיע להאדס שדורש נקמה על כך שקרייטוס חיסל את אחייניתו אתנה, את אחיו פוסידון ואת המלכה שלו, פרספונה. קרייטוס מצליח לחסל את האדס לאחר קרב על ידי שימוש בנשקיו, שנקראים "הטופרים של האדס". בעזרתם הוא שואב את נשמתו ובכך הורג אותו. במותו של האדס, עשרות אלפי הנשמות שהיו כלואות בגופו משתחררות ומציפות את העולם התחתון, ונשמות מעונות הצפות בנהר הסטיקס גוררות את גופתו של האדס אל המעמקים.
 
 

סרטונים:
 
 

 
עד כאן הסיקור שלי תהנו 🙂


אודות natanz1