סיכום 2021 – 5 מוצרים שכל גיימר מקצועי צריך

שנת 2021 הסתיימה וזו ההזדמנות שלכם לעלות את הרמה

בזמן שתעשיית הטכנולוגיה ספגה מכה לא קטנה במהלך השנתיים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה, עדיין קיבלנו ב-2021 לא מעט מוצרים מעולים ששידרגו לנו את חווית הגיימינג והסט-אפ שלנו. אז עם תום השנה, החלטתי לבחור 5 מוצרים אלקטרוניים מ-5 חברות שונות (כדי לא לתת העדפה) שהגיעו לישראל ב-2021 שחבל אם לא יהיו לכם בסט-אפ שלכם ועל הדרך יעזרו לכם להפוך להיות גיימרים מקצועיים ב-2022. בואו נתחיל:

לוח אם –  ASUS ROG Strix B560-A Gaming Wi-Fi

כמו שכולם יודעים, הבסיס של המחשב האישי מתחיל מלוח האם והשנה חברת Asus השיקה את ה-Strix B560 מסדרת Republic of Gamers. מעבר למראה המהמם של הלוח בצבעים שחור ולבן, מדובר בלוח אם קומפקטי אבל עוצמתי ברמת פרימיום. הלוח כולל 6 כניסות USB, כניסת USB-C, חיבור אנטנה WiFi 6 ו-5 חיבורי אודיו עם חיבור אודיו סוג C, כמו כן, 2.5Gigabit Ethernet, יציאת תצוגה וחיבור HDMI. מבפנים תמצאו שתי כניסות m.2, היטסינק דו צדדי מעולה לפיזור החום וכניסה אחורית.

המימדים הקטנים של הלוח מגבילים כמובן את מספר ה-PCIE לאחת בלבד, שתי כניסות RAM, ארבע כניסות Sata (USB 3.0 ו-3.2) ומקום מוגבל לחיבור מאווררים, אבל לוח האם מגיע עם כבל מאריך כדי שתוכלו לתמרן איתו במארז שתרצו. כמו כן, על תמעיטו בערכו בגלל גודלו, הלוח עומד במשימה ומצליח לתת ביצועים מעולים עבור B560 וכולל מבנה מסודר ונוח לשימוש.

לוח האם המשתלם TUF Gaming B550M-Plus WiFi אולי אופציה טובה יותר למשתמשים שמחפשים לחסוך והוא טכנית הושק בשנה שעברה, אבל ה- ASUS ROG Strix B560-A Gaming Wi-Fi מאוד שווה את תשומת הלב שלכם אם אתם מחפשים להתחיל כמו שצריך, בעלות של קצת פחות מ-300 דולר.

כרטיס הרחבה –  WD_Black SN850 NVMe SSD

כמובן שכדי לשחק ולהנות כמו שצריך, צריך מספיק מקום עבודה, גם על השולחן וגם בתוך המחשב, ולכן אם אתם רוצים לשדרג את כמות הזכרון שזמין לכם, Western Digital זו החברה וה-SN850 NVMe SSD הוא הכלי.

הכרטיס החדש של החברה כולל ממשק עם M.2 PCIe 4.0, המיועד לחיבור ללוחות אם במחשב (כמו זה שלמעלה) וגם להרחבה עתידית לקונסולת PlayStation 5 (אם יש לכם תוכניות להשיג אחד בעתיד). חיבורים אלו מתהדרים בקצב קריאה של 7000 מגה-בייט בשנייה, וקצב כתיבה של עד 5300 מגה-ביט בשניה עם גוף קירור פסיבי מובנה, כדי לוודא שגם במשחקים העמוסים ביותר, לא תפספסו שנייה.

החיבור של הכונן הזה מתאים ללוח האם שהמלצתי היות ומערכת השבבים של הלוח היא B560 בתקן pcie4 ולכן מהירויות העבודה של הכונן יהיו סופר גבוהות.

המחירים של כרטיס ההרחבה עומד על 149.99 דולרים לנפח 500 גיגה-בייט, 229.99 דולרים עבור 1 טרה-בייט, ו-449.99 דולרים ל-2 טרה-בייט.

מקלדת –  HyperX Alloy Origins 60

בזמן שאני רחוק מלהיות הגיימר שמתלהב ממקלדת RGB, אבל המקלדת הצבעונית והקטנה של HyperX ללא ספק תשדרג לכם את התצוגה הכללית של הסט-אפ ומספקת את כל הצרכים שצריך בשביל גיימינג אל תוך הלילה.

כפי שכתבנו פה באתר, ישנן מקלדות שמספקות יכולות מרשימות יותר (בין אם בלי התאורה המרשימה) כמו ה-Asus ROG Strix Scope, אבל בשביל מקלדת משתלמת ונוחה לכל עמדת עבודה ומשחק, מדובר במציאה שווה ב-100 דולר.

עכבר –  Logitech MX Master 3 Wireless Mouse

במקור התכוונתי להכניס לרשימה את עכבר ROG Chakram, אבל בגלל שמותג ROG כבר נכנס לרשימה, החלטתי להמליץ לכם דווקא על עכבר Wireless בעל עיצוב נהדר ונוח שגם ייתן לכם את כל האופציות הנוספות שתרצו בעכבר וגם נוחות לזמן עבודה/משחק ארוך.

אם חשוב לכם תצוגת RGB מתחת ליד שתתאים למקלדת ה-HyperX, יש לא מעט אופציות בשוק שייתנו לכם את זה, כמו כן עכבריים חוטי, אבל ה-MX Master 3 מרוויח את תואר המאסטר שלו וייתן לכם בדיוק מה שאתם מחפשים בשביל חווית משחק מקצועית לאורך זמן בשליטה מלאה. העכבר יעלה לכם כ-100 דולר פה בישראל.

אוזניות – Steelseries Arctis Prime

מאז שזכיתי לסקר אותן במהלך הקיץ, לא הורדתי את אוזניות ה-Arctis Prime שלי ואפשר להבין למה. מעבר לשימוש על המחשב האישי, האוזניות עובדות נהדר עם כל חיבור Jack אפשרי. כן, ישנן אוזניות Bluetooth מעולות כמו ה-Jabra 85H שנותנים בידוד עוצמתי מהסביבה. אבל תמיד מצאתי שנוח לי אישית אוזניות קוויות והכי התחברתי לאלו של חברת Steelseries וספציפית ה-Arctis Prime.

אולי זה בגלל כפתורי השליטה הנוחים על האוזניות, או המיקורפון האיכותי שחוזר אל תוך האוזניות, ואולי כי פשוט מצאתי את רצועת הראש נוחה יותר מאוזניות אחרות שמצליחות למחוץ את הראש הגדול שלי (כמו ה-85H), אבל ה-Arctis Prime באמת עושה את העבודה ונוח, ככה שתוכלו לשחק אל תוך הלילה ועד עלות הבוקר במחיר של 120 דולר בלבד.

סיכום

אני מקווה שהיו פה מוצרים שתפסו לכם את העין ואולי תחליטו לשדרג איתם את הסט-אפ שלכם, אבל גם אם לא, אני מקווה שתבינו שמדובר בחוות דעת בלבד וכל משתמש צריך סביבת משחק שמתאימה עבורו.

מקווה שהיה לכם שנת 2021 מלאת טכנולוגיה מהנה ושכך גם תהיה 2022.

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה