Darksiders Genesis

אחוות אחים – ביקורת המשחק Darksiders Genesis

סדרת Darksiders ראתה הרבה עליות ומורדות לאורך השנים, והציגה עד היום כשלושה משחקים גדולים המציעים סיפור סוחף ומשחקיות ממכרת בייקום מעניין במיוחד. לאחר ההצלחה החלוקה של המשחק השלישי, מגיע אלינו Darksiders Genesis, משחק חדש בסדרה שמציג לנו את הייקום של הסדרה בצורה קצת שונה, וכן את האח הרביעי במשפחת הרוכבים הלא הוא מדון

בין אם שיחקתם בסדרה ובין אם לא סביר להניח ששמעתם על סדרת Darksiders לפחות פעם אחת בחייכם. הסדרה הגיחה לאוויר העולם בפעם הראשונה בשנת 2010, וחוותה מספר קשיים לא קלים בכלל עקב פשיטת הרגל של חברת THQ (שקיימה לתחייה בדמותה של THQ Nordic). כיום הסדרה זוכה למשחקים חדשים ומוצלחים בתדירות די גבוהה, כאשר בשנת 2018 קיבלנו את Darksiders III וכעת, שנה בלבד לאחר מכן מגיע אלינו Darksiders Genesis.

באופן אישי סדרת Darksiders היא אחת מסדרות המשחקים האהובות עליי בכל הזמנים, וכאשר שמעתי שמגיע משחק רביעי בסדרה שנה בלבד לאחר צאת המשחק הקודם התרגשתי למדי.

עד ל-Genesis המשחק האהוב עליי בסדרה היה Darksiders II, שאת ביקורתי לגרסת ה-Nintendo Switch שלו תוכלו לקרוא בקישור כאן. ההכרזה של Genesis הפתיעה אותי מאוד, והציפייה למשחק הייתה גבוהה במיוחד. עם צאת הטריילר הראשון שהציג את המשחקיות של המשחק הרמתי מעט גבה, בעיקר עקב שינוי המצלמה עליו אדבר בהמשך, אך עדיין קיוויתי שנקבל משחק Darksiders איכותי וטוב בדיוק כמו קודמיו.

Darksiders Genesis

עלילה

העלילה של Genesis פשוטה הרבה יותר מעלילות המשחקים הקודמים של הסדרה, והיא מציגה לנו שניים מהפרשים, מדון ומלחמה, במסעם לעצור את השד לוציפר, שרוצה להשליט הרס וחורבן על המין האנושי.

לכל אורך המשחק העלילה לא נחה לרגע, והיא מציגה סיפור פשוט אך מעניין, שמלווה בדיאלוגים איכותיים בין שלל הדמויות שהמשחק מציג. הדיאלוגים עצמם מדובבים בקולות הקלאסיים של הדמויות שכבר למדנו לאהוב, וכמובן מציג את האח האחרון מדון במלוא הדרו.

אם נשים את שלושת האחים בצד, מדון לוקח את כולם בסיבוב ללא כל מאמץ. מדובר באח המצחיק והשנון ביותר, וכמעט כל דיאלוג שלו עם שלל הדמויות במשחק העלה לי חיוך על הפנים.

עלילת המשחק עורכת כ-15 שעות בממוצע, ואם תתעקשו למצוא את כל החפצים הייחודיים שיש למשחק להציע סביר שהמשחק יגזול מכם אפילו יותר שעות משחק מהנות.

משחקיות

אחת הדאגות הראשונות שהיו לי עם יציאת המשחק היא הדרך בה ישוחק. בניגוד לשלושת המשחקים הקודמים של הסדרה, Genesis מציג לנו משחקיות ממבט עילי אשר לרוב נייחס למשחקים כגון Diablo. בתחילה חששתי מאוד שהשינוי הקל הזה יגרור שינוי גדול במשחקיות, אך אני שמח לבשר לכם שגם עם שינוי המצלמה, המשחק מרגיש בדיוק כמו כל משחק Darksiders בו שיחקנו עד היום.

המשחק מאפשר לנו לשחק לבד או עם חבר נוסף, כאשר במצב לשחק יחיד נוכל להחליף בין מלחמה למדון בלחיצת כפתור, ובמצב משחק לשני שחקנים נוכל לשחק  את אחד האחים וחבר נוסף ישחק את האח השני.

שתי הדמויות מציגות שיטות קרב שונות, כאשר מלחמה משתמש בחרב האייקונית שלו ומדון משתמש בזוג אקדחים גדולים.

Genesis הוא משחק פעולה-תפקידים קלאסי, והוא מציג את כל האלמנטים הדרושים כדי להפוך את המשחק למהנה וממכר במיוחד. חווית הלחימה באויבים זהה לחוויית הלחימה של המשחקים הקודמים, וגם כאן תידרשו לבצע שלל פעולות על מנת שלא למות במהירות. כמו כן רמת הקושי של המשחק מאתגרת גם בדרגות הקושי הקלות.

מלבד המשחקיות המעולה, המשחק מציג שלל חפצים שונים על גבי שלל המפות של המשחק, כאשר נוכל בכל רגע נתון לחזור לאחד השלבים על מנת לאסוף חפץ שפספסנו. בין החפצים נוכל למצוא מטבעות בהם נוכל לרכוש שיפורים לדמויות וכן שלל חפצים נוספים שיעצימו את כוחם של שני האחים.

מלבד משחקיות הפעולה-תפקידים, ב-Genesis נקבל מערכות שהופכות את המשחק למשחק תפקידים משובח. בכל שלב נוכל לאסוף שלל נשמות של יצורים שונים אותם נביס. עם הנשמות האלה נוכל לפתוח עץ שיפורים שלם המציע שיפורים קבועים לנתוני הדמויות שלנו, שיחזקו אותם ויפתחו להם יכולות חדשות.

המערכות השונות של המשחק באות לידי ביטוי בין השלבים, כאשר בין כל שלב לשלב תגיעו לריק, המתפקד כמעין אזור מנוחה בין שלבים. בריק תוכלו לרכוש שיפורים וחפצים לדמויות שלכם, לשפר להם את עץ היכולות ולשנות אותו ועוד. כמו כן תוכלו להמשיך בסיפור או לבחור לחזור לשלב מוקדם יותר על מנת לאסוף חפצים שפספסתם.

המשחקיות של Genesis חלקה ומהנה מאוד, והיא מרגישה מספקת וממכרת. לצערי לצד המשחקיות המשובחת נתקלתי בלא מעט מקרים בהם הדמות של נתקעה בין קירות או בין אבנים הפרושות במפה. לרוב הצלחתי לחלץ את עצמי על ידי קפיצה ממושכת או החלפת דמויות אך היו מקרים בהם הייתי צריך לצאת והיכנס לשלב מחדש כדי שהבעיה תסודר.

בנוסף לכך, מסיבה שאיננה ברורה לי כאשר הדמות שלכם עוברת מתחת לקיר הקיר איננו הופך לשקוף על מנת שתוכלו לראות, ובמקום זאת הדמות שלכם תזהר באור כחול שיציג לכם איפה הדמות שלכם עומדת מבעד לקיר. זה בסך הכל פתרון הגיוני אך האור הכחול חל רק על הדמות שלכם ולא על אויבים, וקרו מספר פעמים שנלחמתי באויבים מבעד לקירות ולא ידעתי איפה הם נמצאים.

גרפיקה וסאונד

אמנם המשחק עבר שינוי קל בזווית המצלמה אך הוא לא חסך כשזה נוגע לגרפיקה. גרסת המחשב אשר סיקרתי מציגה גרפיקה יפיפייה, הכוללת אנימציות חלקות ויפות למדי. כמו כן המפות מגוונות וצבעוניות, וכל שיטוט בהם פשוט נהדר. המשחק עושה חיל בהצגת הגרפיקה על ידי שינוי זווית המצלמה באופן אוטומטי, שתחשוף לכם חלקים גדולים ויפים במפה. כמו כן יש למשחק שלל נקודות "שיחה" מובנות שכאשר תגיעו אליהן המשחק יציג לכם את הסביבה שלכם בצורה רחבה יותר.

גם בתחום הסאונד המשחק עושה עבודה נהדרת, וכלל המנגינות של המשחק וכן דיבוב הדמויות נהדר ומעביר את חווית המשחק בצורה טובה.

סיכום

הגעתי עם ציפיות גבוהות ל-Darksiders Genesis ושמחתי לקבל משחק שונה אך מוצלח במיוחד בסדרה. שינוי המצלמה של המשחק אינו משפיע על המשחקיות כלל, והוא אפילו משפר את חווית המשחק בחלק מהמקרים. הסיפור סוחף, המשחקיות ממכרת והחוויה הכללית נהדרת.

Darksiders Genesis

משחקיות - 8
עלילה - 9
גרפיקה וסאונד - 9

8.7

מעולה

משחק איכותי וראוי לסדרת Darksiders המוצלחת.

User Rating: Be the first one !

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה