Flawless Victory – ביקורת למשחק Mortal Kombat 11 Ultimate 

כעת ש-Mortal Kombat 11 Ultimate יצא, האם המשחק נותן לנו באמת את משחק המכות האולטימטיבי בהתאם לשמו? 

החברה שבעיני שלטה כמו שאו קאן בז'אנר משחקי המכות בדור האחרון הייתה ללא ספק NetherRealm Studios. בזמן שחברות אחרות (Capcom, Bandai Namco) הוציאו משחקי מכות טובים לצד נוראיים לאורך כל הדור, NetherRealm הוציאה משחקים מדהימים פעם אחר פעם, וכעת מגיע Mortal Kombat 11 Ultimate להיות הדובדבן שבקצפת הדם של סדרת המשחקים האהובה.

לפני שאתחיל, אציין כבר עכשיו שאבצע הרבה השוואות למשחק הקודם של החברה Injustice 2 שהיה בעיניי אחד ממשחקי המכות הטובים של העשור, רק כדי להראות היכן עומדת גרסת ה-Ultimate של Mortal Kombat 11 בהשוואה למשחק הקודם וגרסת ה-Ultimate שלו. 

כפי שקראתם כבר בביקורת הרשמית שלנו למשחק, Mortal Kombat 11 כולל סיפור נהדר עם מירוץ נגד הזמן, פשוטו כמשמעו, שמוביל לקרוסאוברים בתוך ההיסטוריה העשירה של הכותר. למרות שאני מעריץ גדול של DC, אפילו אני הייתי צמא למשהו אפי יותר וגדול יותר ב-Injustice 2, ו-Mortal Kombat 11 מספק את זה מכל החזיתות עבור מעריצים של סדרת המשחקים הותיקה. לא רק שאנחנו מקבלים סיום מצוין לאיתחול שהכותר קיבל עם Mortal Kombat 9 (שנקרא פשוט Mortal Kombat) מ-2011, אבל המשחק מתייחס לכל העולמות וההיסטוריה העשירה של הכותר, ואפילו מצליח לחקור נהדר את העבר והרגשות של חלק מהדמויות האהובות של הסדרה, בו בזמן לתת לנו הרבה רפרנסים ורגשות של נוסטלגיה. וההרחבה Aftermath, שכלולה ב-Ultimate Edition ממשיכה את הסיפור הלאה עם יותר מסיום אחד שמשאירים הרגשה נהדרת של פרידה מהדמויות עד הדור הבא. 

יחד עם מצב הסיפור המצוין, אנחנו כמובן מקבלים כל כך הרבה תוכן נוסף. מצב הארקייד, שנקרא פה ה-Klassic Towers, נותן לנו לנצח מגדלים בשביל פרסים ובשביל סיומים עם קריינות וציורים נהדרים לכל הדמויות של המשחק כולל הדמויות החדשות כמו ספון וג'ון רמבו, שלמען האמת, מקבל סיום יותר מספק במשחק זה מאשר בסרט האחרון שלו "רמבו 5: המשחק האחרון". 

כמו כן, בדומה ל-Injustice 2, המשחק כולל סדרת מגדלים לכבוש שמשתנים מזמן לזמן. כל מגדל כולל מגוון אויבים מחוזקים, תנאים שמקשים על השחקן וקרבות קשים שיניבו פרסים אדירים כמו אביזרים וחומרי ייצור לתלבושות חדשות. למרות שמצב זה יכול להיות מאוד קשה, מצאתי אותו הרבה יותר נגיש ומהנה מהמצב הדומה ב-Injustice 2, וזה בעיקר תודות לשיפורים שאתם יכולים לאבזר את הלוחם שלכם בכל קרב שיעזרו לכם להשפיע על הקרב כמו שיריון, הגנה ממתקפות מסוימות, חיזוק התקפות הלוחם שלכם ואפילו מתקפות מיוחדות.

מכניקת הקרב של Mortal Kombat 11, במקרה ולא שיחקתם במשחק הבסיס, היא דומה מאוד למשחק הקודם ו-Injustice 2 (וטיפה איטית יותר, כמו המשחקים הישנים), עם מכות גבוהות, נמוכות, חסימות, הטלות וכדומה, ואפשרות לחזק את כל המהלכים המיוחדים שלכם ולעצור סדרת מכות ברוטאלית של יריבכם. כמו כן, שימוש בסביבה שלכם ככלי נשק, כמו רימונים, פסלים ואפילו עוברי אורח. הקרב לא כולל מעברים בין אזורים והרבה פריטים כמו ב-Injustice 2, אבל אני מבין את הסיבה לכך, אפילו אם יותר אהבתי את זה שיש הרבה פריטים לשימוש, כי המפתחים ניסו לדחוף ליותר קרבות של יכולת מאשר שחקנים שרצים להשתמש בפריטי השלב. כמו כן, בשונה מ-Injustice 2, אין ללוחמים מבנה שונה, זאת אומרת, זה לא כמו שסופרמן מסוגל להרים מכונית והחץ הירוק שמסוגל לקפוץ מהמכונית, פה כל הדמויות משתמשות בסביבה באותה צורה וזה טוב בשביל ליצור איזון אבל גם מוזר כשרואים את רובוקופ מבצע קפיצה. 

כמו שאמרתי, את מערכת הקרב אתם יכולים לחזק באמצעות אביזרים שנקראים Konsumables ובשונה מ-Injustice 2, לפריטי הלבוש אין נתונים שונים, מה שאומר שמדובר בתלבושות קוסמטיות שלא יעזרו לכם בקרבות המגדלים, אבל בשביל זה יש את ה-Konsumbles, וכמובן התלבושות לא מהוות פקטור בקרבות הרשת, שלא היו פקטור גם ב-Injustice 2. 

את התגבורים שתוכלו לאבזר איתם את הלוחמים שלכם ופרטי הלבוש, תוכלו להרוויח מהמגדלים, קרבות ברשת, מצב הסיפור וכמובן ה-Krypt שמהווה סוג של מיני משחק בעצמו כשאתם מפלסים את דרככם באי של שנג סונג, משלימים אתגרים, מוצאים סודות ופותחים תיבות אוצר בשביל כל הבונוסים הנהדרים של המשחק. זה כל כך כיף. 

אם כבר ציינתי את כל הבונוסים והאביזרים, אז כדאי שאתייחס לכל הפריטים הנוספים שהגרסה המורחבת מספקת. אתם תקבלו בגרסת ה-Ultimate את כל דמויות המשחק, שלבים חדשים (ביניהם שלב אדיר עם כל הרקעים של Mortal Kombat 2 שמוקרנים בארקייד) וסטים של תלבושות שרק מראים את ההבנה של המפתחים לאהבת המעריצים לכותר. 

אתם מקבלים תלבושות לרגל האלווין, תלבושות הזוהר של הוליווד, עם תלבושות מיוחדות שמשנות את ההתנהגות והמראה הכללי של הדמויות כמו התלבושת Hellspawn הנשית של ספון ותלבושת ההארלי קווין של קאסי קייג'. כמו כן, תלבושות קלאסיות בהשראת סדרת המשחקים המקורית. אי פעם רציתם לשחק בתור סוניה בתלבושת המקורית שלה מהמשחק המקורי הראשון או ב-Mortal Kombat 2 בגרפיקה מדהימה עם סקורפיון וסאב זירו בתלבושות המקוריות והרקע המקורי? עכשיו אתם יכולים וזה פשוט מרהיב. כל התלבושות החדשות מגניבות מאוד ומוסיפות כל כך הרבה התאמה אישית להתאמה האישית העמוקה והמסיבית שהמשחק כבר מספק עם הגדרת המהלכים ופרטי הלבוש המגוונים. 

אבל זו לא הסיבה העיקרית ששחקנים קונים את ההרחבות. הסיבה העיקרית היא הדמויות הנוספות, ולשמחתי, הדמויות הנוספות נהדרות, מגוונות ואפילו הייתי אומר יותר מתאימות ליקום המשחק מאשר אלו שהיו ב-Mortal Kombat XL. 

בזמן שממש אהבתי לשחק בתור החייזר של "הנוסע השמיני", ג'ייסון ופרדי קרוגר, אני מרגיש שדמויות ההרחבה של Mortal Kombat 11 Ultimate הרבה יותר משתלבות אל תוך המשחק. דבר ראשון, אנחנו מקבלים דמויות קלאסיות כמו מילינה, ריין, פוג'ין ושיבה, אבל אנחנו מקבלים גם דמויות כמו הג'וקר, ספון, רמבו, רובוקופ והמחסל. 

חוץ מזה שאנחנו זוכים לבצע קרבות אדירים שכל ילדותינו רצינו לראות, רובוקופ נגד המחסל ושוורצנגר נגד סטלון, אבל אני מרגיש שהלוחמים האלו של המשחק משתלבים יותר טוב ובצורה טבעית יותר ליקום של מורטל קומבט מאשר דמויות כמו פרדי וג'ייסון. אני לגמרי יכול לדמיין סצנת Prequel שבה הכוחות המיוחדים של סוניה מגייסים את החייל לשעבר ג'ון רמבו להגן על העולם או שהגהנום שממנו מגיע ספון כאחד מהעולמות הרבים תחת שליטת האלים הקדומים. זה מרגיש שהדמויות נבחרו בצורה טובה יותר ושהיה מאמץ לשלב את הדמויות האלו אל תוך היקום שהמשחק הזה מאכלס, ואפשר להרגיש את זה מהעיצובים שהם קיבלו ומהאינטרקציות הנהדרות בין הדמויות לפני הקרב. 

אפילו שכבר שובח בביקורת הבסיסית שלנו, אני עדיין מרגיש צורך לשבח את המפתחים על הגרפיקה המדהימה שממש מביאה את הדמויות והאקשן לחיים, עם פירוט עקוב מדם מרהיב בכל ה-Fatalities וקסם חמוד בכל ה-Friendships החדשים. כמו כן, הסאונד המדהים, שכולל מוזיקה קצבית נהדרת שמזכירה את הארקייד של פעם, הקריין הקלאסי של סדרת המשחק, ודיבוב יוצא מן הכלל לכל הדמויות, כולל החדשות שמחזירות לתפקיד שחקנים כמו קית' דיוויד בתור ספון, סילבסטר סטלון בתור רמבו ופיטר וולר בתור רובוקופ, ושנותנות לנו דיבובים לא רעים למחסל והג'וקר. 

כל זה כדי להביא לנו את מה שלדעתי הוא יצירת המופת של NetherRealm ומשחק המכות האולטימטיבי של הדור. 

סיכום

בזמן ש-Injustice 2 כלל מכניקות קרב ומרכיבים שאינם קיימים ב-Mortal Kombat 11, המשחק מפצה על זה עם כמות תוכן מטורפת, סיפור מדהים וכבוד להיסטורית משחקי המכות של ילדותינו. 

ה-Ultimate Edition של המשחק רק דוחף את המשחק המצוין למושלמות תודות לדמויות מגוונות שמתשלבות אל תוך יקום המשחק, המשך מספק ומרגש לסיפור, ותלבושות קלאסיות שיגרמו לנו להזיל דמעה ולעמוד מהכסא כמו שנג סונג של הסרט משנות התשעים ולהגיד "Flawless Victory".

Mortal Kombat 11 Ultimate

ציון סופי - 10

10

מושלם

כותר Mortal Kombat כבש את פסגת המלכות של ז'אנר משחקי המכות והביא לנו חווית משחק עקובה מדם מדהימה עם כמות תוכן מטורפת ומלאת נוסטלגיה.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה