ביקורת רטרו – The Incredible Machine

מקמו את הדג, סדרו את החתול, תריצו את העכבר ובואו נכניס את הכדור אל תוך החור ב-The Incredible Machine.

פעם היו לנו זמנים פשוטים יותר. פעם הבידור שלנו היה פשוט לראות רצף של דברים לא קשורים גורמים למשהו אחר לא קשור לקרות. בגלל זה אהבנו משחקים כמו דומינו ראלי, סדרו את לבני הדומינו, תגרמו להם ליפול ברצף ולהפעיל את המתג בסוף, בואו ניצור תגובת שרשרת שתשגר רקטה לשמיים! אז כמובן, עם כל רעיון ממכר קיבלנו משחק בהתאם ואחד ממשחקי הפאזל הקלאסים שאדבר עליו הפעם הוא The Incredible Machine, שקיבל 2 משחקי המשך עם גרפיקה משופרת ועוד אביזרים.

המכונה המופלאה הגיעה אלינו מבית אחת מהחברות האהובות של ילדותינו Sierra Entertainment, שגם, ביחד עם הרבה חברות אחרות, לצערנו הרב נבלעה אל תוך אחת מחברות הגיימינג ששולטות בימינו בשוק, Activision, כנתח קטן מעסקה גדולה יותר שבה Activision רכשה את Vivendi Games (שבבעלות של Blizzard Entertainment) כדי להכנס לעולם המולטיפלייר והרכישות בתוך משחק עם World of Warcraft. זאת אומרת, החברה שהביאה לנו סדרות משחקים כמו Ultima ו-King's Quest נעלמה בתור רכישת צד קטנה בעסקה גדולה יותר, אבל לפחות השאירה לנו מלא זיכרונות, ביניהם The Incredible Machine.

The Incredible Machine כולל שני מצבים, הראשון מצב משחק רגיל, בו אתם מנסים לפתור את כל הפאזלים של המשחק באמצעות החפצים שנותנים לכם, כמו להשתמש בעכברים במנוע כדי לגרום לכדורי סל להכנס לחור מצינורות מתחת, כל משימה יש לה את הדרישות שלה וככל שתתקדמו במשחק יהיו לכם משימות מורכבות יותר כמו ללכוד את החתולים ולכבות את הנר, והפתרון לא תמיד יהיה מובן מאליו. במשחק הראשון הפתרונות היו יותר לינאריים ולא יכולתם ממש להיות יצירתיים בדרככם לפתרון, אבל במשחק השני היו מספר דרכים לפתור את החידה ותמיד נהנתי להצליח להשיג את המטרה בלי כל הכלים שעמדו לרשותי, גרם לי בתור בן 7 להרגיש שאני יותר חכם מהמשחק.

המצב השני, כמו בכל משחק יצירה, הוא מצב Sandbox בו אתם יוצרים מכונות מופלאות משלכם עם כל כלי המשחק וזו חוויה די מגניבה, כמו לבנות בלגו. רק חבל שגודל המסך לא נותן הרבה מרחב ליצירה ולתמרון ואין אפשרות להגדיל או להקטין את מרחב הבנייה, גם לא במשחקי ההמשך, מה שכן, במצב היצירה יש אפשרות לשנות את כוח הכבידה והתנגדות הרוח ובכך ליצור מספר מכונות מופלאות ויצירתיות.

בעיה קטנה נוספת במשחק זה העובדה שהשליטה לא הכי אינטואטיבית בימינו והרבה דברים שהייתם מצפים שיהיו קלים לביצוע, אינם ככה בגלל מגבלות התקופה כמו סיבוב של חפצים מסוימים ושינוי הגדלים שלהם. אם תשחקו היום, אתם ככל הנראה תהיו קצת מתוסכלים מהאופן שבו המשחק דורש מכם להאט את הקצב. משהו שגם יכול להיות נחמד אם אתם רוצים לפתור פאזל ברוגע ואיטיות, זה בסופו של דבר תלוי בסוג השחקן שאתם. אם אתם רוצים לראות איך השליטה יכלה להשתפר, נסו את משחק ההמשך הרוחני Rube's Lab בסמארטפונים.

מה שכן, אפקטי הצליל ומוזיקת הפתיחה של המשחק זה בסגנון קלאסי של MS-DOS ואני זוכר שלא היו לנו אז רמקולים אז את הרעשים של קופסות הקפיץ והטרמפולינות היה עושה המחשב שלנו. נשמע הזוי אבל זה מה שהכרנו אז.

אין לי ספק שבדומה לכך שלגו נתן השראה לילדים להפוך להיות מהנדסים ואדריכלים, כך גם The Incredible Machine עורר את הרצון ההנדסי שחבוי בכולנו ליצור ולהמציא, בנוסף המשחק היה האב טיפוס לעשרות משחקי פאזל פופולרים כמו Cut The Rope וזו המורשת האמיתית שלו.

סיכום

The Incredible Machine הוא משחק פאזל די כייפי שבעל ערך נוסטלגי לרובנו, אבל המשחק לא הזדקן טוב עם השנים וכעת המהות העיקרית שלו זו המורשת הנהדרת שהוא השאיר מאחור ועל כן, לא נשכח את המכונה המופלאה לעולם.

The Incredible Machine

ציון סופי - 7

7

קלאסי

The Incredible Machine לא הזדקן בחינניות וגלגלי השיניים כבר החלידו, אבל המורשת של המכונה עצמה תמיד תשאר בליבנו.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה