Anthem – רשמים מהבטא [ביקורת]

המשחק המצופה מבית BioWare מתקרב אלינו בצעדי ענק ולי הייתה ההזדמנות לצלול לעומקו של Anthem בבטא הסגורה והפתוחה שלו וכעת אני חוזר עם מסקנות וחששות

לאחר שקפצתי לעולם של Anthem במהלך הדמו הסגור והפתוח ללא ספק נשארתי עם הרגשה טובה אבל יש המון לשפר לאורך הדרך לפני ההשקה הרשמית. כאשר הוא הוכרז בפעם הראשונה במהלך E3 בשנת 2017 אני באמת יכול להגיד שלא היו לי המון ציפיות מהמשחק, במיוחד לאחר שצברתי אלפי שעות בכותרים דומים כגון Warframe ו-Destiny/Destiny 2 וחששתי מעוד משחק מונוטוני בדמות "תירה בספוג  הגדול ההוא עד שהוא יפליץ לוט ואז נעשה את זה שוב".

למרות שמכניקת המשחק הזו היא ללא ספק העצם של המשחק יש מספר אספקטים שכן מצליחים להעכיר על החוויה והמשחק עצמו. נתחיל מהטובים, ויש ממה להתחיל לשמחתי. כאשר BioWare הציגו לנו בפעם הראשונה עולם עצום ופתוח שפשוט נוכל לעוף בו די הייתי סקפטי לכמות הפתיחות והמרחב לעוף שהמפתחים יתנו לנו אבל לשמחתי הרבה בהחלט הופתעתי לגלות עולם עשיר בטבע,חיות, צמחים ומערות תת קרקעיות וימיות שיוכלתי לעוף בכולן שעות ללא הפסקה. החוויה ללא ספק התעצמה כאשר חברים הצטרפו למסיבה ולסיור בעולם המופלא של Anthem.

אם כבר חברים עסקינן, אז תשמחו לדעת שהמשחק מציג כ-4 קלאסים שונים של Javelins (שווי ערך לקלאסים רגילים במשחקי mmorpg), הכירו את ה-Ranger (מאוזן מכל הבחינות), ה-Colossus (הטנק), ה-Interceptor (ללא ספק דמות כגון ה-Hunter מדסטיני או Assassin מדיאבלו) ולבסוף ה-Storm (מחמד נפשי, ניתן להשוות אותו למכשף) ובהתאם לסגנון המשחק שלכם כל אחד מה-Javelins יכול להיות מותאם באופן אישי לכל אירוע ומשימה.

דבר שמאוד אהבתי הינו הייחודיות של כל Javelin המאפשר כ-5 loadouts לכל אחד ז"א כ-20 loadouts סה"כ המתאימים לכל אירוע וחגיגה, בנוסף על כך,אם ה-Javelin שלכם עולה באש, לא תוכלו להשתמש ברקטות שלכם כדי לעוף לבטחה. במידה ואתם קפואים על ידי רימון קור לא תוכלו לזוז ופתוחים למתקפות (די כואבות אם יורשה לי להגיד) למספר שניות, דבר הגורם ללחיצה בפאניקה על הכפתורים במקלדת (דבר שלא אשקר הוביל לכמה חוויות מצחיקות במיוחד).

למעשה, כיצד אתם בונים את הדמות שלכם בהתאם למתאר המשימה יכול להיות התוצאה המכריעה בין כישלון להצלחה במשימה (Elemental Damage לדוגמא), שיקול הדעת שצריך להפעיל לפני היציאה למשימה הינה משהו שמאוד הערכתי ושמחתי לראות. כפי שכבר היה אפשר להבין מהכתוב למעלה, הקסטומיזציה ב-Anthem יורדת מאוד עמוק. כאשר נכנסתי למשחק שמחתי לראות שניתן לעצב/לשנות/לשפר או להחליף לחלוטין כמעט על אספקט של ה-Javelin שלכם. החל מנשקים, רכיבי התקפה ותמיכה וחלה בצבעים , עיצובים, כמות השימוש על השיריון שמוראית כמעט כל דבר במשחק יכול להיות מעוצב על ידכם וכרצונכם.

לאחר שבזבזתם מספר שעות על לעצב את הדמות שלכם כתאוות נפשיכם הקפיצה למשימות נורא קלה. לאחר שאתם נכנסים לשיריון שלכם ב-Fort Tarsis (דבר שלוקח שניםם בעקבות קצב ההליכה האיטי) אתם חופשיים לחקור את העולם ב-Free Play, לקחת משימה ספציפית או לתקוף Stronghold (שווה ערך -Strike או Dungeon) ביחד עם חברים. כל הפעילויות שציינתי יכולות להתבצע הן לבד והן עם עד לכ-4 אנשים דבר שכן תורם ל-XP המשותף של הגילדה שלכם(דבר שנפרט עליו יותר בסיקור המלא של המשחק).

פיצ'ר יקר מפז שהחברה אצל BioWare טרחו להתקים הינו שכאשר אתם מנותקים מהמשימה שלכם ללא סיבה (דבר שקרה לי המון במהלך הבטא) אתם תוכלו להצטרף ישירות לסשן שממנה נותקתם ברגע שאתם חוזרים לדף הבית, זהו פיצ'ר אנטי-תסכול שאני כלכך מעריך שהוכנס למשחק , והוא עזר לי מספר פעמים במיוחד כאשר הייתי עם חברים בבוס הסופי של ה-Stronghold או כאשר ניקינו משימות בעולם הפתוח.

עד כה הכל היה נעים וכיף אבל יש מספר דברים חושבים מאוד ש-BioWare צריכים לעבוד בצורה מאוד קשה עד תאריך ההשקה הרשמי. אולי הדבר המאכזב ביותר הבטא יכל להסתכם בכ-5 מילים: "The server has shut down" בין אם זה היה במהלך החקירה שלי ב-Free Play או לקראת הסוף שלה, תמיד דאגתי במהלך הבטא מה אני עושה כי בכל רגע יכולתי להיות מנותק מהסשן הודות לבעיות שרתים. גרוע מכך, מספר פעמים המשחק פשוט קרס לי ללא סיבה והייתי חייב להפעילו מחדש.

יש כאלו שיגידו: "נו בסדר זה רק דמו והייתה תעבורה מאוד קשה על השרתים" זה מאכזב לא משנה מה לעבוד קשה עם חברים כ-30-45 דקות על Stronghold רק כדי להיות מועף מהמשחק ולא לקבל את הלוט שכולנו מריירים עליו. בנוסף על כך, נהיו מספר מקומות שהמצלמה דווקא הפריעה לשחק מאשר עזרה כאשר העיקרי שביניהם היה כשניסינו לשחות מתחת למים ותוסיפו לזה את העובדה שאין Mini-Map במשחק המצב הופך להיות פי אינסוף יותר מסובך ומעצבן לפתירה.

למרות זאת, גם אחרי שבזבזתי שעות רב עם הרשתים של Anthem ומה עוד, אני מאוד נהניתי מהחוויה שלי במשחק, העומק והקסטומיזציה העצומה בהחלט נגעו בי בנקודות הנכונות ואני מאוד מצפה למשחק המלא ולביקורת עליו.

אודות אור כהן

משנה לעורך הראשי בקטגוריית חומרה מנתניה אם אני לא כותב אני כנראה רואה סרט מדע בדיוני או משחק במשהו שקיבל ביקורות שליליות

השאר\י תגובה