אקדמיית הגיימינג

משחק מקצועי – אקדמיית הגיימינג של Lenovo שבוע אחרון

אז האקדמייה נגמרה, אבל מה התוצאות? איך בן סיים ומה יש לו לספר על החוויה בכללותה?

לפני שאתחיל ברצוני להתנצל, בעיות אישיות מנעו ממני לסקר את השבוע השלישי והרביעי, אבל אני מקווה שאת סיום האקדמיה אוכל להביא בצורה מכובדת ומעניינת.

אז אקדמיית הגיימינג הסתיימה לה, ועכשיו אנחנו מחכים לתוצאות. הפרוייקט שהתחיל בשיתוף פעולה בין חברת Lenovo העולמית לצוות Novos הישראלי הביא משהו חדש לעולם. אקדמייה מקצועית, ממוקדת, אשר התמקדה במספר לא גדול של שחקנים ועם שאיפה להביא אותם לרמת משחק גבוהה הרבה יותר ממה שהם התחילו איתה. עם תחרויות פנימיות, חלוקה לצוותים, ופרסים שונים, אווירה של תחרות מתמדת נשמרה בין התלמידים השונים, מה שעזר להם לשאוף גבוה יותר. אבל מספיק ממני, בואו נשמע מה יש לבן לספר על השבועות האחרונים ועל סיום האקדמיה.

אלעד: “היי בן, מה שלומך?”

בן: “היי אלעד. אני טוב, מרגיש מוזר קצת שאקדמיית הגיימינג הסתיימה”.

א: “אני בהחלט יכול להבין זאת. אז ספר לי קצת ממה שעבר עלייך בשבועות האחרונים, איך הייתה ההתקדמות שלך?”

ב: “ובכן, בשבוע השלישי היה לי קשה. חליתי ולא יכולתי להשקיע אותה כמות של זמן כמו בשבוע רגיל”.

א: “האם הצלחת לעשות את המשימות השבועיות באותו שבוע?”

ב: “כן. התמדתי כל יום לסיים את המשימה היומית שלי, ומה שהצלחתי והרגשתי מספיק חזק לדחוף הלאה עשיתי. עוד משחק פה, עוד סיבוב שם. לא הרבה, אבל לא וויתרתי”.

א: “אני שמח לשמוע. אני זוכר גם שסיפרת לי שהם מתכננים פגישת זום בסוף השבוע השני על מנת לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם ולשים תשומת לב לשחקנים אשר הצליחו לזרוח מעל השאר. האם זה התקיים כמתוכנן?”

ב: “כן כמתוכנן. הם באמת אספו את כולנו ודיברו איתנו על איך התהליך הולך עד כה ומה הם עוד מצפים מאיתנו בהמשך, על החשיבות של המשימות היומיות והשבועיות, ובעיקר על כמה הכל בסופו של דבר תלוי בנו. הם יכולים לתת לנו את כל ההנחיות בעולם אבל זהה נופל עלינו להשקיע את הזמן ואת המאמצים על מנת להשתפר ולהמשיך לשחק. הם כן אמרו גם שזה נכון שיש ויהיו כאלו שיתקדמו מהר יותר מאחרים ויראו שיפור נרחב יותר, אבל זה לא צריך לבאס אותנו. כל עוד אנחנו מראים שיפור ברמה האישית, הם מרוצים מאיתנו ואנחנו צריכים להיות מרוצים מעצמנו”.

א: “אני שמח לשמוע, ומה לגבי המצטיינים?”

ב: “אני הייתי אחד מהם, וכן זה שימח אותי ממש. ידעתי מראש שאני אתן את כל הזמן שאני יכול ואת כל המאמצים שיש לי, אבל זה עדיין נחמד לגלות שהם גם שמו לב לזה ונתנו אותי כדוגמה לכמה רחוק אפשר להגיע אם רק נתאמץ, נתמיד, ונפעל מתוך מקום של רצון אמיתי להגיע הכי רחוק שאנחנו יכולים”.

א: “וואי מגניב לגמרי שהיית מצטיין. קיוויתי ממש שהם יבחרו בך כשעוד סיפרת לי על הפגישה.”

ב: “תודה רבה על האמון בי. אין ספק שכל שבוע אני למדתי משהו חדש מהאקדמיה, לא רק על היכולות שלי עצמי ועל כמה אני יכול להשתפר, אלא גם גיליתי כמה חזק יכול להיות הדרייב שלי להצליח ולהתמיד. הכלים שהאקדמיה העניקה לי יעזרו לי לא רק במשחקים אחרים, אלא גם בחיים שלי. התמודדות עם לוחות זמנים, בעיות לא צפויות, התמודדות עם תחרותיות והרגשה שאתה נבחן, אני ממש שמח על ההזדמנות שהוענקה לי פה ועל ההחלטה שלי ללכת על זה.”

א: “ללא ספק. אז זה היה השבוע השלישי, איך היה הרביעי?”

ב: “הרביעי כבר החזיר אותי יותר לכושר עם יותר שעות משחק. המחלה שלי עברה והרגשתי הרבה יותר חזק. בנוסף לכך התקיים גם שינוי במבנה הקבוצות”.

א: “למה הכוונה?”

ב: “צימצמו אותנו לשני קבוצות בלבד מהארבע אשר התחלנו איתן. הקבוצות הללו עבדו על משחקי שיתוף פעולה והתחרו אחת נגד השנייה, במטרה לחדד את כישורי עבודת צוות של כל השחקנים. זה עזר לנו גם להתחבר אחד עם השני יותר טוב”.

א: “או באמת? מעניין. ואם כבר הזכרת התחברות עכשיו כשהאקדמיה נגמרה, יש לך חברים חדשים שהכרת שם שאתה מתכנן להמשיך להיות בקשר איתם?”

ב: “אחד למען האמת כן. יצרנו קשר טוב במהלך האקדמיה ונהננו לשחק אחד עם השני ואחד נגד השני, ואני מקווה להמשיך את התקשורת איתו גם בעתיד”.

א: “מעולה, טוב לשמוע שבנוסף להכל גם הרווחת עוד חבר. דיברת איתי על מצטיינים גם שהודגשו בשבוע השני. לקראת הסיום האם היה לכם עוד התמקדות כזאת בכמה תלמידים בולטים במיוחד?”

ב: “כן למען האמת, במיוחד לקראת סיום האקדמיה. היה תכנון לערוך טורניר ענק בין כל התלמידים על מנת לראות לא רק כמה כל אחד למד והשתפר, אלא גם לעזור לקבוע את השחקנים הטובים והבולטים ביותר מבין כל התלמידים”.

א: “ואיך זה הלך? הוא התקיים בסוף? היו תוצאות?”

ב: “הוא התקיים, אבל ידעתי שאני לא הולך לזכות. הם הראו לנו לאורך הלמידה גם את התוצאות של התלמידים האחרים, ולמרות שאני הראתי שיפור מתקדם, היו אחרים אשר הראו תוצאות שלא היה לי סיכוי עם היכולות הנוכחיות שלי להגיע אליהן. אנשים אשר חיים, נושמים, ואוכלים Fortnite, ולי יש לוז שונה משלהם עם עבודה גם אשר לא אפשר לי להקדיש את כל הזמן והאנרגיה שהם הקדישו”.

א: “והרגשת אולי שזה לא הוגן? שהאקדמיה אולי לא התחשבה בלוחות הזמנים שלכם ובהתאם לכך גם לתוצאות שאתם יכולים להגיע במקסימום?”

ב: “לא ממש. זה היה נתון ידוע מראש שלחלק מהתלמידים יהיה יותר זמן מאשר לאחרים. בגלל זה מה שקבע אם נישאר באקדמיה או לא היה המאמץ שאנו מוכנים להשקיע, ופחות כמה זמן השקענו בפועל. תוכניות לאימונים שלו היו מותאמות אישית גם במידה מסויימת על מנת להתאים אותם ללוז האישי שלנו. המטרה של האקדמיה הייתה לתת לנו את הכלים, את ההדרכה, ואת הכיוון על מנת להפוך אותם לשחקנים טובים יותר ממה שהיינו, ואצל כל אחד זה מתבטא בצורה שונה כי לכל אחד הייתה נקודת התחלה שונה”.

א: “אז האקדמיה נגמרה, והיה לכם איזשהו טקס סיום? שיחת סיכום?”

ב: “פה אני מודה שהתאכזבתי. טקס הסיום היה ממש מינימלי, כאשר הייתה לנו שיחה קצרה עם המורים, הטורניר התקיים, הוכרזו הזוכים ממש בקצרה, ואז פחות או יותר אמרו לנו ‘ביי’. אני לא בטוח למה בדיוק ציפיתי, אבל ציפיתי ליותר מזה. זה הרגיש ממש מאכזב”.

א: “אני מצטער לשמוע זאת. זה באמת נשמע די מבאס”.

ב: “דבר אחד כן שהם עשו זה רמזו על תכנון למחזור נוסף של האקדמיה, ואני כן מודה שאם תהיה לי הזדמנות אחזור אליה שוב”.

א: “לבסוף בן, האם יש משהו שהיית רוצה להגיד לכל השחקנים שם בחוץ אשר מתמודיים עם קשיים, ואולי יש להם גם חלומות להפוך לשחקנים מקצועיים?”

ב: “קודם כל, אל תוותרו. ממילת המפתח פה היא התמדה. תראו נכונות, תלמדו מהטעויות שלכם ושל אחרים, ותמיד תשאפו גבוה יותר. אל תכוונו לרמה הבאה, תכוונו לרמה הכי גבוה ותילחמו כדי להגיע הכי גבוה שאתם יכולים. תהיו מודעים לגבולות שלכם תמיד, ותפעלו על מנת לשחק ולהנות אפילו איתם. יחד עם זאת, תנסו תמיד למתוח את הגבולות האלה, כי אין לדעת איזה יכולת חדשה אולי תצוץ לה גם יום אחד שלא ידעתם על קיומה. אבל הכי הכי חשוב, תהנו מהמשחק. אל תשקיעו מאמצים במשחק שאתם לא נהנים, ואל תשקיעו ברמה שזה מתחיל להרגיש כמו עבודה. אם אתם לא נהנים מהתהליך, זה לא שווה את זה”.

א: “תודה רבה לך בן, היה לי לעונג ללוות אותך לאורך התהליך הזה”.

ב: “תודה רבה גם לך אלעד, היה לי כיך לחוות אותו יחד איתך”.

וכך הסתיימה לה המחזור הראשון של אקדמיית הגיימינג של חברת Lenovo. היו עליות ומורדות זה בטוח, אבל יכול להיות שאנו עדים פה למשהו חדש שילך ויתפשט בעולם לאט לאט. אין לדעת, ויש לנו רק לקוות. עד האקדמיה הבאה!

בינתיים מי שמעוניין לקרוא את שאר הראיונות עם בן מוזמן לעשות זאת פה ופה.

 

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה