GameHub מושק, מתחם ראשון מסוגו בשיתוף עיריית ירושלים

הוא הולך להוות חממה מקצועית עבור מגוון יוצרים של משחקי אינדי שונים בארץ, ובתמיכה מלאה של אקדמיית בצלאל

GameHub הושק היום (ב') בירושלים. חממה מקצועית ראשונה מסוגה שתהווה מקום ללמידה, פיתוח, אימון, ותמיכה ליוצרים של משחקי אינדי. תעשיית המשחקים בארץ אינה גדולה במיוחד, ומרבית העולם עדיין לא ממש רואה את ישראל כמקום בו יכולים להתפתח משחקים רציניים. אבל יש משחק שלאחרונה הצליח לשבור את הקיר הזה מעט. GRIME אשר שוחרר ממש לפני מספר חודשים מהווה את המשחק הישראלי הראשון אשר מקבל הכרה בינלאומית והכרה בכך הוא משחק בפיתוח ישראלי. לפניו היה לנו את צמד משחקי ORI, אשר גם כשהם מהווים משחקים מעולים, עם העובדה שהצוות הישראלי שלהם היווה רק חלק מכלל צוות הפיתוח, לא ממש קיבל את ההכרה הוא חלקית מגיע מהארץ. אבל לא המצב עם GRIME, ואני משער שעיריית ירושלים ובצלאל שמו לב לכך גם. אני לא יכול להיות בטוח אם לא היו תוכניות מוקדמות להקמת המבנה לפני, או שהם נוצרו/הואצו אחרי הם ראו את הפונטנציאל, אבל אני אישית שמח מאוד כשזה קרה. המתחם הוקם בשיתוף פעולה מלא של עיריית ירושלים ואקדמיית בצלאל, בשיתוף בית ספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת המרחב הציבורי וחברת ironSourse. לפי דעתי כמות הגורמים פה ששיתפו פעולה היא בעצמה נקודה יוצאת דופן, ברמה שאף יוצר המשחק המצליח Angry Birds היה ונתן נאום קטן ומעניין על הצלחות, תהליכים, אי וויתורים, והתמדה. תוך כדי כל גיליתי גם שהמשחק היה בעצם המשחק ה-62 של החברה (Rovio Entertainment), מה שמוכיח שאף פעם אל לנו לוותר.

כאשר הוזמנתי אל אירוע ההשקה וההכרזה, לא היססתי לרגע ומאוד התרגשתי. המבנה עצמו הוא עצום, ומיועד להחזיק המון תלמידים במספר כיתות שונות. בנוסף לכך, חברת ironSource (אשר הייתה שותפה בהקמת הפרוייקט) תהיה בעלת נוכחות במבנה, ואני אארגן פה בקרוב ראיון עם עידן רוזה, מפתח ישראלי אשר פיתח מספר משחקי אינדי עד היום והקים לאחרונה חברת סטארטאפ בעלת רעיון מאוד מעניין (יותר עליה בראיון) אשר גם הולך לנהל את החברה שלו מהמבנה ולעזור בלימוד התלמידים.

כשנכנסתי למבנה ראיתי מיידית חדר ענק עם תצוגה מכובדת של מגוון משחקי אינדי, כולם מאת תלמידי בצלאל, וראיתי לא מעט פוטנציאל במספר לא קטן מהם להפוך למשחקים מלאים, מעניינים, ומהנים. על אחד אשר מצאתי די ייחודי אני כנראה אכתוב ביקורת בקרוב כאשר יהיה לי זמן לשחק בו באופן מלא יותר. המבנה היה בעל 2 קומות, ובקומה השנייה יצא לי להציץ אל תוך אחד הכיתות המתוכננות ולראות מה מיועד להיות כמקום למידה ומחשבה עבור המפתחים הצעירים. מאוד התרשמתי לטובה מכל האירוע ומהמקום עצמו, וכאשר יצאתי הבייתה בסיום לא יכולתי שלא לחשוב לעצמי שיש לנו תעשייה אולי קטנה, אך בעלת כל כך הרבה פוטנציאל לגדול ולהתפתח יותר. אני שמח שאני חי לראות את השינוי הזה מול העיניים שלי, ומתרגש ממה העתיד שלנו יביא.

 

אודות אלעד שרז

אלעד שרז, בן 29 מגן יבנה. חובב משחקי ווידאו, אנימה, מנגה, ותרבות חנונית בכללותה. גיימר מאז גיל 10, וגאה להגיד שסיימתי את NFSU בגיל 14 חח

השאר\י תגובה